יום שבת, 25 באוגוסט 2012

סקירה בלי אגו: Kamedis- Scalp Lotion

סבוריאה נכנסת תחת הקטגוריה של "מחלת עור שלא גורמת לנזקים חמורים, אבל מציקה פצצות". מכיוון שהמחלה דיי נפוצה באוכלוסייה, סביר להניח שלפחות חלק מכן זכיתן כמוני "להנות" מהמחלה.

מה זה בכלל?
סבוריאה היא מחלת עור דלקתית כרונית, כלומר מחלה שנשארת איתנו לנצח פחות או יותר.
בין שכבות העור ישנן בלוטות חלב שמפרישות חומר שנקרא סבום, שהוא חומר חלבי שמנוני, שמטרתו לשמור על העור שלנו- זה תהליך טבעי ורגיל שקורה אצל כל אחת מאיתנו. הסבוריאה פוגעת במנגנון הזה וגורמת להפרשת יתר של סבום, דבר שמתבטא בסופו של דבר באדמומיות, גירוד וקשקשים.
בגלל שהסבוריאה פוגעת בבלוטות החלב, המחלה מופיעה באזורים שבהם יש ריכוז גדול של בלוטות כמו אזור הפנים, הקרקפת ואפילו המפשעה, בתי השחי ואזורים מסוימים בגב. אצל כל אחד הסבוריאה מופיעה באזורים שונים, ולא חייבת לפגוע בכל בלוטות החלב בגוף [שליש נחמה].
לא ברור לגמרי מה גורם לסבוריאה, אבל ידוע שהיא יכולה לעבור בתורשה. בד"כ המחלה מופיעה ונעלמת בתקופות שונות, והיא מושפעת בעיקר ממזג האוויר, לחץ נפשי ותזונה לא נכונה.
אם נראה לכן שאתן סובלות מסבוריאה תגיעו להיבדק ע"י רופא עור, שיסתכל על העור כדי לראות אם הסימפטומים תואמים את סימני המחלה.

בדומה להרבה מחלות עור מציקות אחרות אין עדיין דרך לרפא סבוריאה באופן מוחלט, אלא רק להקל על ההופעה של האדמומיות והקשקשים. רופא עור יכול לתת מרשם למשחה שמכילה סטרואידים, אבל שימוש במשחה כזו לאורך זמן גורם לנזקים לעור וגורם לסבוריאה "להתרגל" למינון של הסטרואידים, ולאורך זמן נצטרך להעלות את המינון. לכן מומלץ להשתמש במשחות רק במקרים קיצוניים ולמשך פרקי זמן קצרים.
מעבר למשחות רפואיות יש בשוק מגוון רחב של מוצרים שמיועדים לטפל בסבוריאה, בעיקר סבונים וקרמים. היתרון של המוצרים האלה שהם לא מכילים סטרואידים ולא פוגעים בעור. גם כאן מומלץ מדי פעם להחליף את המוצר שבו משתמשים כדי שהעור לא יתרגל. כבר כתבתי כאן בעבר על ג'ל וקרם לחות של הולילנד שהקלו מאוד על הסבוריאה שלי, ופרט להם יש בשוק עוד מגוון רחב של מוצרים, חיפוש בגוגל יציף אתכן בביקורות והמלצות. בכל מקרה אני ממליצה לנסות ולקבל דוגמיות של המוצר לפני השימוש, בגלל שכל אחת מאיתנו מגיבה אחרת לכל מוצר ואי אפשר לחזות מראש מה תהיה ההשפעה.

בין המוצרים שנמכרים בשוק לחברת קמדיס יש סדרה של מוצרים לטיפול בסבוריאה. הסדרה כוללת ארבעה מוצרים שונים- סבון פנים, קרם פנים, שמפו וקרם לחות לקרקפת. אפשר להשתמש במוצרים בצורה משולבת או רק באחד מהם לפי הצורך. היתרון הגדול של החברה שניתן להזמין מגוון של דוגמיות דרך עמוד הפייסבוק שלהם. עשיתי את זה בעבר וקיבלתי מעטפה עם הדוגמיות שהזמנתי, בגודל מכובד שהספיק לי למספר התנסויות.

המוצר: Scalp Lotion מסדרת Sebo Medis
החברה: קמדיס
המחיר: 80 ש"ח ל-125 מ"ל [לחצו לרשימה של נקודות המכירה]
גילוי נאות: המוצר התקבל לסקירה ע"י החברה
קרם הלחות לקרקפת הוא קרם דיי סמיך וכבד, שמיועד למריחה על אזור הקרקפת [מפתיע, אני יודעת!] כדי להקל על גירודים וקשקשים. לפי הוראות השימוש על האריזה צריך למרוח את הקרם פעם ביום לפני השינה, על שיער לח או יבש ולעסות את הקרם.
יש לקרם צבע ירקרק לא סימפטי, אבל ריח עדין ודיי נעים.
בפעמים הראשונות מרחתי כמות גדולה של קרם על חלק גדול מהקרקפת, אבל זה גרם לשיער שלי להיראות שמנוני מאוד ביום המחרת. לכן הייתי צריכה לקחת כל פעם כמויות קטנות של קרם ולנסות למרוח אותם ממש מתחת לשיער, משהו שדיי עיכב אותי, בגלל זה לא השתמשתי בקרם על בסיס יומיומי אלא פעם בכמה ימים כשנזכרתי בקיומו והייתה לי סבלנות.
אני סובלת מרמה מאוד קלה של סבוריאה בקרקפת, וגם זה רק באזורים נקודתיים וקטנים, לכן הקרם הזה הספיק לי גם בשימוש של פעם בכמה ימים, אבל אני לא יודעת איך תהיה התגובה במקרים קשים יותר.

דבר קטן שהפריע לי בנוגע לאריזה של המוצר- קמדיס היא חברה ישראלית שממוקמת ומייצרת בארץ, והמוצרים שלה גם משווקים בארץ. למרות זאת לא מצאתי מילה אחת בעברית על המוצר.



לסיכום: הקרם עצמו עובד ללא ספק והעלים לגמרי את הגירוד שהציק לי [כמובן בתנאי שהמשכתי להשתמש בקרם מאחר והסבוריאה לא נעלמת לחלוטין]. החיסרון המשמעותי שלו היא נוחות השימוש, אני מניחה ששימוש בשמפו במקום יהיה הרבה יותר פרקטי.
האם אקנה את המוצר בעצמי? אני לא בטוחה. מצד אחד אין לי צורך בשמפו מאחר והסבוריאה נקודתית וקלה. מצד שני, השימוש בקרם לא הכי נוח שבעולם.
בכל מקרה אני ממליצה לכן להזמין דוגמיות לפני רכישה של מוצר מלא.


4 תגובות:

  1. אהבתי את הפוסט, הסברת יפה על הסיבוראה וגם הסקירה של המוצר הייתה ממש מקיפה. :)
    למזלי אני לא סובלת מסיבוראה אז המוצר לא רלוונטי לי ..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יקירתי, כיף לשמוע :)
      ועוד יותר כיף לך שאין לך סבוריאה. זה לא סוף העולם, אבל זה בעיק מציק

      מחק
  2. מעניין מאוד. שמעתי הרבה על סבוריאה אבל לא ממש ידעתי שום דבר מעבר ל"אדמוימות ויובש"
    לעומת זאת על סטרואידים שמעתי מספיק! אריק בשבוע האחרון על סטרואידים ועזבי אותך כל תופעת הליוואי הכלב לא מפסיק לשתות ולא מפסיק להשתין!
    בסשן הסטרואידים הקודם שלו, מדדתי לו דקה וחצי של השתנה רצופה. בחיי!
    כשחשבתי ששברתי בזה שיא חדש התפלאתי השבוע אחד הימים כשבמדידה חדשה הצלחתי להגיע ל 2 דק' וכמה שניות.
    מרשים, לא?
    סליחה, בער בעצמותי לשתף.. (וחסכתי ממך לפחות סיפור אחד. נשבעת!)

    השיער שלי יבש, אבל מבחינת הקרקפת אני לא מרגישה שיש בה משהו "חריג".
    מה שכן, בגלל שהשיער שלי דליל התחלתי לאחרונה להשתמש במוצר שמרססים על הקרקפת ומעסים.
    אמורים להשתמש בזה בקביעות פעם ביום וזה אמור לעודד צמיחה באזורים דלילים.
    אני משתמשת במוצר כזה של קרסטס אבל יש גם את מינוקסי שלפחות את השם שלו שמעתי בעבר (גם אם לא יצא לי להתנסות בו..)
    לומר שהמוצר הזה עושה משהו? (אחרי כ 3 חודשים שאני איתו) - לא שאני מרגישה.. אולי כן, אבל אם כן בצורה מינורית.
    מה שכן, הוא "אילוף אותי" לעיסוי הקרקרפת הזה וסה"כ לא מדובר בתהליך כזה נוראי שבאמת עורך כמה רגעים (שלפחות חשבתי ששווים את זה..)

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני לא ידעתי על זה יותר מדי, למרות שאני סובלת מהמחלה.
      תראי, אין ספק שסטרואידים הם דבר בעייתי, כשמדובר במשחה מקומית המינון משמעותית נמוך יותר ולכן גם תופעות הלוואי, אבל באופן עקרוני עדיף להימנע עד כמה שאפשר.

      אין קשר בין שיער יבש לבין סבוריאה, אם היית סובלת מסבוריאה- תאמיני לי שהיית מרגישה את זה. אלה גירודים שיכולים להטריף

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...