יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

טיפים לבלוגריות- חלק א'

חוץ מהכתיבה של הבלוג אני גם אוהבת מאוד לקרוא בלוגים, ופה ושם אני נתקלת בכל מיני טעויות קטנות, וגם בשאלות והתלבטויות. בהשראת בלוגריות מנוסות וגדולות ממני החלטתי גם לכתוב פוסט עם טיפים, בתקווה שזה יעזור קצת. הפוסט הזה יעסוק בתוכן של הבלוג, בפוסט הבא אני אתייחס בהרחבה לצילום.
כשכתבתי את הפוסטים האלה חשבתי בעיקר על בלוגי ביוטי, אבל אני מניחה שלפחות חלק מהעצות יתאימו לבלוגרים בכלל.
חשוב לי להדגיש, הדברים נכתבו מנקודת המבט שלי בתור בלוגרית ובתור קוראת. אין לי כוונה לפגוע באף אחת, לא להשמיץ ולא לרדת על אף אחת. הפוסטים האלה נכתבו באופן כללי ולא מופנה לאף אחת באופן ספציפי. אחרי ההקדמה הארוכה אפשר להתחיל ;)

הדבר המרכזי בו את צריכה להתמקד הוא התוכן שאת רוצה להעביר בבלוג. זה יכול להיות כל דבר, העיקר שזה יהיה נושא שמעניין אותך ורצוי שתהיה לך הבנה מסוימת בתחום הזה. את לא חייבת להיות מאפרת מקצועית או קוסמטיקאית רפואית [אני לא זה ולא זה], אבל אם התחלת להתאפר רק היום בבוקר ואת לא יודעת מה ההבדל בין קונסילר לבין פודרה זה נראה לא רציני. גם כשאת כותבת על נושא שאת מבינה בו, לא מזיק לחפש עוד מידע על הנושא הספציפי של הפוסט. הרחבת אופקים זה תמיד טוב, ובהחלט רואים את הרצינות וההשקעה שלך.

כל בלוגרית נתקלת בשאלה איזה פוסט לכתוב הפעם, מה יעורר הכי הרבה עניין ויגרור הרבה תגובות. באופן אישי עדיין לא הצלחתי לפצח את זה, לכן אני מעדיפה לכתוב על מה שמתחשק לי ומעניין אותי. צריך לייחס חשיבות מסוימת לפידבקים שאנחנו מקבלות מהקוראות שלנו, אבל זה לא צריך להיות העיסוק העיקרי. בסופו של יום זה הבלוג שלנו, ואנחנו צריכות קודם כל להנות מהכתיבה. הרדיפה אחרי הרייטינג יכולה להיות מאוד מתישה ואין לה גבול. בכל פעם שתגיעי ליעד מסוים של כניסות/תגובות/לייקים תרצי להגיע ליעד גבוה יותר.

בכל מקרה, לא משנה על מה תכתבי- אל תעתיקי קומוניקטים [או פוסטים של אחרות]. אפשר להיעזר בהם כדי לשאוב מידע, אפשר לצטט חלק מהמידע הזה אם הוא רלוונטי. אבל ביסוס פוסטים שלמים על קומניקט זה:
א. משעמם פצצות.
ב. נראה רע.
העתק-הדבק עושים כשצריך להגיש למורה חנה עבודה על מחזור החיים של החסה הרומית. כתיבת בלוג אמורה להיות כיף, לא דבר שמקבלים בחזרה עם ציון מסומן בעט אדום. כשאין משהו חשוב להגיד אפשר פשוט לשתוק, הקוראות שלך יעריכו אותך הרבה יותר אם תפרסמי פוסט מושקע אחד בחודש, מאשר חמישה פוסטים מועתקים בשבוע.

אני מניחה שאין צורך להרחיב על אמינות. יש גבול לכמות הפעמים שאפשר לכתוב ביקורות שקריות לפני שהקוראות שלך ישימו לב. אבל עזבי את הקוראות שלך, באמת שווה למכור את היושר שלך בשביל בלוג?!

האם לכתוב על נושא חרוש? תשאלי את עצמך האם מעניין אותך לכתוב על זה והאם יש לך משהו חדש לתרום לעניין. אם ענית "כן" לפחות על אחת מהתשובות האלה אני חושבת שהפוסט ראוי לפרסום, אבל אל תתעקשי לפרסם פוסט בנושא מסוים "רק כי כולן עושות וזה הנושא הכי חם עכשיו".

ודבר אחרון לגבי התוכן- שגיאות כתיב וניסוח. אני יודעת שזו נקודה רגישה מאחר ולא מעט בלוגריות סובלות מלקות למידה כזו או אחרת, ו/או עלו לארץ ממש לפני כמה שנים. וגם אם אין לנו לקות למידה, עדיין קורה פה ושם שטועים בהקלדה או באיות של שם, ולפעמים הניסוח לא יוצא הכי טוב שאפשר. זה בסדר, כולנו בני אדם ומותר לטעות. אבל קחו בחשבון שהטקסט הוא החלק המשמעותי בבלוג שלכן, ואם שמונים עחוז מהבלוווג קטוב אם שגיות קטיב, בלי סימני פיסוק [או.... יותר. מדי,. סימני פיסוק!?!##!~!~~~] זה לא נראה טוב, זה מעצבן וזה פשוט מבריח קוראות. אני משתדלת לקרוא שוב את כל הפוסטים שלי לפני הפרסום כדי לצמצם שגיאות למינימום. אם אתן ממש מתקשות להתגבר על שגיאות כתיב מרובות אני ממליצה לעבוד עם תוכנה שבודקת איות. בגוגל כרום יש אפשרות כזו וכמובן שאפשר להעתיק את הפוסט ל-word. ואם גם זה לא עוזר תנסו לחפש חברה טובה/ קוראת נאמנה שיסכימו לעשות הגהה לפוסטים לפני הפרסום.

יש עוד המון דברים קטנים שקשורים בכתיבה, אבל בחרתי לציין את הדברים העיקריים, הרבה דברים אחרים יבואו תוך כדי כתיבה, בעקבות פידבקים של קוראות וכו'. אני יודעת להעיד על עצמי שלאורך הזמן שהבלוג קיים אני כל הזמן מתפתחת ומשתנה, ואני מניחה שזה יקרה גם לכן.
בימים הקרובים יפורסם הפוסט הבא, שיעסוק בהרחבה בצילום- מה לא לעשות ואיך לעבוד נכון, כולל הדגמות [תבואו, יהיה מגניב]. אתן מוזמנות להירשם לעדכונים במייל כדי לקבל התראה על הפוסט החדש. מקווה שהצלחתן להפיק משהו מהפוסט הזה.


32 תגובות:

  1. פוסט מעולה, כל הכבוד לך !:)
    מקווה שבלוגריות שונות יקחו לתשומת ליבן, כי הדברים שכתבת באמת משמעותיים וגורעים מההנאה בקריאה ..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, איזה כיף לשמוע :)

      בת'כלס אני מאוד פרפקציוניסטית ופדנטית, בעיקר בכל מה שקשור לקריאה, לכן אני שמה לב המון לשגיאות כתיב, שגיאות קשות בניסוח וכו', וזה ממש מפריע לי. גם אם הבלוגרית תותחית וכותבת מדהים אם יש שגיאות כתיב חריפות זה ממש ירתיע אותי

      מחק
  2. תודה רבה על הפוסט =) אני בטוחה שזה יעזור לבלוגריות. מחכה לפוסט הטיפים הבא!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על התגובה :)
      אני באמת מקווה שבלוגריות יוכלו להפיק מזה משהו.

      האמת? אני כ"כ מרוצה מהפוסט השני בסדרה שאני כבר ממש מחכה לפרסם אותו ;)

      מחק
  3. גב' אלטר אגו יקרה, עט קטווט באצמח אם שגיעות..
    סתם סתם☺
    את צודקת בהחלט ואלה דברים שמפריעים לי גם.
    לעתים זה גם לא שגיאות אלא סתם שפה נמוכה שגורעת מאיכות הפוסט ומפריעה בעין.
    מקווה שמי שצריכה תשים לב לזה ותיעזר בך.
    רעיון נהדר!
    מחכה לפוסט הבא

    השבמחק
    תשובות
    1. חחחחחחחח חמודה :)

      לא חשבתי בכלל על הרמה של השפה, אבל את ממש צודקת. גם אותי מרתיעה כתיבה בשפה מאוד נמוכה.
      אני גם מקווה שבלוגריות יוכלו להפיק משהו מהפוסט הזה. תודה רבה :)

      מחק
  4. נתת נקודות בסיס טובות שחשוב שכל אחת תאמץ. אני רק יכולה לקוות שאני עומדת בקריטריונים D-:

    השבמחק
  5. כשראיתי את הכותרת התרגשתי, ואז התחלתי להשוות את עצמי לכל סעיף. אחרי שנרגעתי הזכרתי לעצמי שאני כותבת את הבלוג מהמון סיבות, אבל בעיקר בשבילי, לכן גם אם יש לי טייפוס פה ושם, אני לא מתרגשת. בכל אופן, הסכמתי עם כל מה שאמרת, קצת קשה לי לקרוא בלוגים כשעיקר הפוסטים הוא העתקים של מיילים של יחצ או הילולי שבח שקריים. מצפה בקוצר רוח לפוסט הביקורת על צילום.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממש מכירה את ההרגשה הזו, גם אני עושה את זה כל פעם כשאני קוראת פוסט בסגנון כזה :)

      גם אני לא מתרגשת משגיאות הקלדה פה ושם, זה קורה. גם כשיש פה ושם שגיאת כתיב "אמיתית" או ניסוח לא הכי מלוטש- בסדר גמור, קורה לכולן ואני מחליקה את זה הלאה. דיברתי על מקרים קיצוניים שבהם באמת פוסטים שלמים נכתבים עם שגיאות דיי כבדות.

      גם אני כבר מחכה לפרסם את הפוסט על הצילום ;)

      מחק
  6. נקודות חשובות מאוד, שכל פוסט אני תוהה עם אני שם או לא...
    אני יכולה להעיד על עצמי, שאם אין לי חשק לכתוב, ככה זה יוצא. אני באמת מאמינה שאם נהנים מהכתיבה, הקורא מרגיש את זה=]
    תודה אלטר, תמיד טוב לחדד את הנקודות הללו.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      ההתלבטות הכי גדולה שלי היא על איזה נושאים לכתוב, וכשאני כבר בוחרת נושא מה להכניס לפוסט ומה להשמיט. אני כל הזמן מנסה להסתכל על דברים שאני כותבת מעיניים של קוראת ולחשוב אם זה מעניין לי או לא.
      וכמובן העניין של הניסוח, למצוא איזו נקודה באמצע בין שפה גבוהה לבין שפה יומיומית.

      מחק
  7. פוסט טוב, למרות שאני בטוחה שכל בחורה פדנטית חושבת על אלף ואחת דברים לפני שהיא משחררת פוסט לאויר.
    הדבר שהזכרת (בעקיפין) שהכי מפריע לי בבלוג הניובי שלי הוא איפה עובר הגבול בין כתיבה כיפית וזורמת לשפה נמוכה? אני חושבת שעדיין לא הגעתי למסקנות, כל מה שנשאר זה לכתוב בצורה שתהיה לי הכי נחמדה כמו שאמרת, ואם הפידבקים יהיו חיוביים- מה טוב =)
    מחכה לפוסט המשך! צילומים זה נושא כאוב ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. כיוונתי את הפוסט לשתי קבוצות, פחות או יותר. לבחורה הפדנטית שפשוט לא יודעת שדבר כזה או אחר נראה לא טוב, ולבחורה הפחות פדנטית שלא ממש שמה לב לפרטים הקטנים האלה.
      בתקופה האחרונה נתקלתי בכמה בלוגים מאוד מפוספסים, רואים שמושקעת בהם עבודה אבל נעשות המון טעויות שגרמו לי באופן אישי להפסיק לקרוא, ואני מניחה שזה מבריח עוד קוראים.

      לגבי הכתיבה שלך אני חושבת שאת מצליחה למצוא את האיזון הזה בצורה טובה מאוד. שפת הכתיבה שלך יותר גבוהה מדיבור יומיומי, אבל את עדיין מצליחה להכניס פנימה המון הומור, בגלל זה אני ממש נהנית מהבלוג שלך. אצלי הבעיה הפוכה, אני כל הזמן נוטה לצד השני וצריכה להזכיר לעצמי את הציניות שלי [ולא שחסרה לי...]

      מחק
  8. זה פוסט נהדר ועם כך מאוד מאוד חשוב . באמת יש בלוגריות כמו שציינת שלא ממש יודעות לסגנן או עם שגיאות כתיב למרות שלי אישית יצא להתקל רק בשגיאות כתיב שרואים שלא מכוונות ורק מפעת המהירות הקלדה.

    אני אישית חיכיתי מעל שנה לפתוח בלוג וחששתי מכל הדברים האלה שלא אצליח להעמוד בקריטריונים ולי זה מאוד חשוב לעמוד בזה כי אחרת אני ארגיש מאוד רע. אני כן אוהבת ונהנת לכתוב על הנושא שהבלוג שלי עוסק בו אבל למשל אני לא רצה לחפש מידע ברשת וכ'ד כלומר אני מסתמכת על המידע שיש לי על אותו מוצר עקב שימוש בו. הבלוג שלי אישית עוסק ברובו בסקירת מוצרים ולא בשאר. אז עכשיו אחרי שקראתי את הפוסט אני חושבת שאולי אני לא טובה מספיק וכ'ד. אבל לפחות אני יודעת שאני לא אפרסם פוסט לפני שעברתי עליו ובדקתי שהכל תקין. אז זה כן מצב טוב. יש משהו שמישהי העירה לי בבלוג עשיתי סקירה של מסקרה ורשמתי לאשה ולא לאש....והרגשתי כזה מוזר כי בכל מקום אמרתי תמיד לאשה ולא לאש...יש מצב שבאמת טעיתי אני עדיין לא יודעת וגם דאגתי לתקן זאת בבלוג.בכל מקרה מצפה לפוסטים הבאים בנושא ובכלל. תודה לך:) וסליחה על החפירה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      יצא לי להיתקל בשתי הצורות. לגבי שגיאות הקלדה מזדמנות- קורה, זה קורה לכולן. גם באופן אישי יוצא לי פה ושם לעשות שגיאות קצת יותר "כבדות", פעם למשל כתבתי שם של מותג בצורה שגויה, ודבקתי בזה לאורך כל הפוסט. לא שמתי לב עד שמישהי הגיבה ותיקנה אותי, כמו שקרה לך.
      מנגד אני נתקלת לפעמים בבלוגריות שעושות המון שגיאות כתיב, והניסוח בעייתי. שזה משהו שחייבים לשים לב אליו, כי לדעתי זה הדבר הראשון שהורס את חוויית הכתיבה.

      אני ממש מבינה אותך, גם לי לקח ה-מ-ו-ן זמן להחליט לפתוח בלוג, ואחרי שפתחתי אותו הפסקתי לכתוב לכמה חודשים כי הרגשתי שאני לא מספיק טובה. וגם היום יש לי כל הזמן התלבטויות אם אני עומדת בסטנדרטים שאני מציבה לעצמי או לא. לדעתי בד"כ כשמודעים לכל הדברים האלה אוטומטית עושים את הכול בצורה יותר טובה ונכונה.
      לגבי חיפוש מידע ברשת- אני לא מתכוונת לזה שעל כל מוצר צריך לחפש מידע, או שתושפעי מסקירות של אנשים אחרים. אבל פה ושם אני אוהבת לחפש מידע, בעיקר על מוצרים קצת יותר מורכבים מצלליות/לקים וכו'. למשל לפני שכתבתי את הפוסט על מוצרי טיפוח ומוצרי ניקוי חיפשתי דיי הרבה חומר ברשת, זה עוזר לי לסדר את הראש. כמובן שכל אחת עובדת אחרת וזה בסדר גמור :)
      ציינתי את זה בעיקר בגלל שנתקלתי כבר בסקירות הזויות כשהיה ברור שהבחורה לא יודעת בכלל מה היא סוקרת [למשל התייחסות לברונזר בתור סומק, ואז הוא קיבל ציון נמוך בגלל שהוא לא מתאים להיות סומק... כי הוא בכלל ברונזר].

      לא התכוונתי לייאש אותך עם הפוסט הזה. אנחנו הפרפקציוניסטיות צריכות מדי פעם גם לעצור וסתם להנות ממה שאנחנו עושות, בלי לחשוב אם זה טוב או לא.

      מחק
    2. וחוצמזה, ממש לא חפרת, להיפך. אני אוהבת לנהל דיונים בעקבות פוסט שכתבתי

      מחק
    3. לגבי ידע בתחום יש לי ולא מעט למזלי. כלומר אני כן יודעת להבדיל בין סומק לברונזר ובין קונסילר למייק אפ :P אבל בהחלט תמיד צריך להיות עם יד על הדופק :)

      מחק
    4. זו בדיוק הייתה הכוונה שלי :)
      לפעמים אני משתמשת באינטרנט כדי לאמת מידע שיש לי או לבדוק כמה דברים קטנים, לפעמים אני מחפשת כל מיני סרטונים או פוסטים שאני יכולה לקשר אליהם כתוספת. למשל אם אני זוכרת שקראתי פוסט טוב על מוצר שאני כותבת עליו אני אקשר אליו, כי זה נראה לי נחמד בשביל הקוראות לקרוא עוד משהו מנקודת מבט שונה

      מחק
  9. יש גרוע אפילו יותר מלהעתיק קומוניקטים
    וזה להעתיק קומוניקטים עוד לפני שמסיבת העיתונאים
    התקיימה.... ותאמינו לי שנתקלתי בזה השבוע...

    השבמחק
    תשובות
    1. אוי! כמה מביך!
      לא שזה חדש, אבל גם להעתיק צריך לדעת

      מחק
  10. פוסט נהדר :)
    אני יכולה להשתצגע מיותר מדי סימני פיסוק.................. ;)
    או ממחסור בהם.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יקירתי :)

      סימני פיסוק זה נושא כאוב... מאוד

      מחק
  11. כל הכבוד על היוזמה שלקחת זה לא פשוט.
    אני גם מאמינה שאם הזמן הבלוג מתפתח מבחינת כתיבה מבחינת איכות ובכלל .
    מחכה כבר לחלק השני

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :) האמת שנהניתי מאוד מהכתיבה של הפוסטים האלה.

      הבלוג מתפתח באופן טבעי, בזה אין ספק [מי שלא מתפתח כנראה עושה משהו לא נכון]. ועדיין יש דברים שחשוב לשים אליהם לב כשבונים פוסט

      מחק
  12. מסכימה עם כל מילה. לדעתי שווה לתת למישהו קרוב עם עברית מעולה לערוך את הפוסט. לעיתים רחוקות אני מעלה פוסטים ללא עריכה והגהה.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה אחלה רעיון לתת למישהו אחר לקרוא. אדם שלא מכיר את הטקסט גם יצליח בד"כ לאתר יותר שגיאות.

      אני גם לא מעלה פוסט בלי הגהה, זה הבסיס לדעתי

      מחק
  13. טוב תקשיבי, ממש שיחקת אותה עם שני הפוסטים האלה. קלעת בול בהרבה נקודות חשובות. אני רוצה להתייחס דווקא לסעיף "האם לכתוב על נושא חרוש"- זה משהו שממש צורם לי לאחרונה. ישנה תחושה שכולן כותבות על אותם הדברים. מרינה התחילה עם פוסטים על אייהרב, ובעקבותיה מלא בלוגריות העלו פוסטים דומים.. ומילא להעלות מה קנו, אבל לא עדיף לחכות לפחות עד שיהיו תובנות אמיתיות על המוצרים? עכשיו למשל אנחנו נמצאים בעיצומה של מגפת הקולור טאטו של מייבלין- נראה שכל ביוטי בלוגרית שניה העלתה פוסט על הצלליות האלה. זה צורם כי בסופו של יום יש לך רשימת קריאה ארוכה של בלוגים, ואז את רואה שחמישים אחוז מהם כתבו על אותו המוצר- וזה משעמם... מה הטעם? איםה המקוריות? איפה החידוש? נכון שלכל בלוגרית יש את הקהל שלה, אבל חלק גדול מהקוראים לא מסתפקים בבלוג אחד, וזה מה שקורה. אני חושבת שנושאים חרושים עדיפים בדיונים ושיתוף ופייסבוק ובפורומים, ופחות בבלוגים.

    לגבי סימני פיסוק... אני חושבת שזו מחלה שלי... ככה זה כשבאים מעולם העיתונות ואחרי שני תארים וכתיבת אינסוף עבודות... לא-מפסיקים-להשתמש-בסימני-פיסוק. מחלה!!! נקודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני באמת שמחה לשמוע שהפוסטים יצאו טוב :)

      לגבי הנושא החרוש- מדי פעם יש "גל" של איזה נושא ספציפי ואז הוא מופיע בכל מקום, במצב כזה הרבה פעמים אני מסננת ולא קוראת את כל הפוסטים, או שנכנסת ועוברת ממש ברפרוף. בסופו של דבר אני חושבת שכל אחת צריכה לכתוב קודם כל על מה שמעניין אותה, והקוראות צריכות לבחור בהתאם אם מעניין אותן לקרוא או לא. למשל סביב גלוסיבוקס, פרסמתי את רוב הפוסטים שלי באיחור ובכל זאת החלטתי לפרסם אותם גם כי הרגשתי שיש לי משהו משלי להגיד, וגם כי היה לי חשוב להביא את המידע הזה לקהל הייחודי של הבלוג שלי, שלא בהכרח קורא במקומות אחרים.
      אנחנו מאוד מעורבות בכל מה שקורה בעולם הזה, אבל אני מניחה שחלק גדול מהקוראות שלנו לא מנויות על יותר מבלוג-שניים ולא עוקבות בצורה כזו.
      בסופו של יום תמיד יהיו יותר נושאים שיכתבו עליהם, בעיקר כשיש משהו חדש שיצא לשוק או איזה מוצר שפתאום כולן גילו, וזה בסדר. אני מסכימה איתך שכדאי שכל אחת תנסה למצוא את הזווית הייחודית שלה, זה מה שמבדיל את הבלוג של כל אחת מאיתנו משאר הבלוגים.

      ולגבי סימני פיסוק- אני תולעת ספרים, אני אוהבת לקרוא, וקשה לי להתמודד עם ניסוחים גרועים, שגיאות כתיב ופיסוק לא נכון, זה פשוט הורס לי את חווית הקריאה

      מחק
  14. פוסט מעולה! וחשוב מאוד!!!!
    מסכימה כמובן עם כל מה שכתבת. התוכן הוא התוכן, והוא משקף את מי שאנחנו כבלוגריות.
    אם הוא לא משקף שום דבר משלנו (=העתקת קומניקטים או חס ושלום העתקת תוכן מאחרות) אז מה המטרה בו?
    בעניין "נושאים חרושים", לומר את האמת, יש לי לבטים בעניין הזה. הרבה פעמים גם אם אני ארגיש שיש לי מה להגיד על זה, אם כולן יחרשו על זה, אני לא בטוחה שארצה לכתוב על זה "עכשיו", אולי אחכה קצת כי יכול להיות שזה פשוט ישעמם לקרוא את זה בעוד מקום. לדוג' לאחרונה רכשתי צללית של מייבלין מהקולור טאטו, מתלבטת איפה לשלב על זה כמה מילים. אולי אעשה פוסט EOTD ואשלב בו כמה דברים וגם אותה כי כמה שהנושא חרוש אני רוצה להגיד משהו שאני אומרת לך, לא יחדש *שום דבר* ובכל זאת, מדובר על ההתנסות האישית שלי. ואם אני חושבת על האופן שבו אני מחליטה לרכוש משהו, ככל שקראתי עליו יותר ככה אני מרגישה יותר בנוח להזמין אותו (או לא להזמין אותו..).
    וסתם קטע משעשע. לאחרונה ראיתי שהיו לי כמה פוסטים שקיטרתי שהם "ארוכים מידי" והקוראות לא תפסו את זה ככה. אולי זה בגלל שאני קוראת את הפוסט 709835083 פעם הוא מרגיש לי ארוך, הו, כה ארוך..
    עוד טיפ קטן שהייתי כן מוסיפה אם כבר הזכרנו את האורך - עדיף 2 פוסטים קצרים על אחד ארוך מידי. דיברנו על זה מתישהו :P פוסט ארוך מעייף קוראות, הרבה פעמים בנות ינטשו באמצע או לא יתעמקו (או פשוט יוותרו מראש). פוסט בשני חלקים עשוי אפילו לגרום לקוראות להרשם לבלוג בשביל לקרוא את הפוסט הבא (סוג של טיזר כזה).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירתי :)

      אני גם תוהה מה המטרה בלכתוב בלוג ולא ליצור בו תוכן עצמאי. אבל יש בלוגריות שחושבות אחרת...
      לגבי נושאים חרושים זו דילמה, אני לא חושבת שיש כאן איזו נוסחה. אני החלטתי לכתוב על גלוסיבוקס למרות שכולן חרשו על זה כבר מאתיים פעם, כי עניין אותי לכתוב על זה. גם אל תשכחי שרוב הקוראות שלנו לא קוראות 80 בלוגים כמונו...
      ולגבי פוסט ארוך מול שניים קצרים- גם כאן, תלוי במה מדובר... לא תמיד אפשר לחלק לשניים, לפעמים עדיף שכן. זו התלבטות שכל אחת צריכה לעשות עם עצמה

      מחק
    2. בהחלט יש כמה כמה דילמות. ואני חושבת שתפוצת הבלוג שלה גם משפיעה על הנושא.
      אם הנושא מה-זה חרוש או שמדובר על פוסט נורא ארוך ואת בלוגרית מאוד מוערכת - יקראו בהחלט!
      אם את בלוגרית מתחילה שלא כ"כ מכירים יתכן מאוד שידלגו..

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...