יום ראשון, 12 באוגוסט 2012

טיפים לבלוגרית- חלק ב', צילום

תמונה אחת שווה אלף מילים.

כשכותבים בלוג ביוטי אפשר לתאר שעות איך הצללית נראית ואיזה יופי המייקאפ יושב, אבל אין כמו לראות תמונה שתמחיש את זה. לפעמים שלב הצילומים דורש ממני יותר השקעה מאשר שלב הכתיבה, קשה להעביר את הצבעים כמו שהם במציאות ולפעמים יש צלליות, לקים ושפתונים שפשוט מסרבים לשתף פעולה ומצטלמים רע.
ציוד צילום מקצועי הוא עסק יקר שיכול להגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים. מכיוון שרובנו לא עוסקות בצילום ביומיום ומעדיפות שלא למשכן את הבית כדי לקנות עדשה, אנחנו נאלצות להסתפק במה שיש- מצלמה דיגיטלית פשוטה ואפילו המצלמה של הסמארטפון.  גם עם מצלמות פשוטות וזולות יחסית אפשר להוציא תמונות טובות.
הבסיס הוא כמובן להכיר את המצלמה שלך ואת הפונקציות הבסיסיות שלה, ולפעמים אין ברירה אלא לקרוא את חוברת ההפעלה או לחפש הוראות שימוש באינטרנט. שליטה על כמה פונקציות בסיסיות כמו white balance ועבודה במצב מאקרו יכולים לשפר את הרמה של הצילום פלאים. אין לי אפשרות להתייחס לכל המאפיינים של הצילום, לכן בחרתי להתייחס לנקודות מרכזיות ולהראות לכן את ההבדל בין תמונה שבוצעה טוב לבין תמונה שלא בוצעה טוב. בחלק מהמקרים הקצנתי את הדברים בכוונה כדי להדגיש את הנקודה.

אני משתדלת לשמור על כמה כללים בסיסיים:

1. עבדו במצב מאקרו [בד"כ מסומן בפרח]- מיועד לצילום של דברים קטנים ולצילום מקרוב, ומשפר את איכות התמונה פלאים. אם אתן לא בטוחות איך לעבור למצב מאקרו תבדקו בהוראות ההפעלה של המצלמה שלכן [ברוב המצלמות הדיגיטליות החדשות יש את האופציה הזו]
סימנתי את הכפתור ששולט על מצב הצילום, ועל המסך את החיווי שמראה שאני מצלמת במצב מאקרו.
כמובן שבכל מצלמה הנתונים האלה מופיעים אחרת. תודה למצלמה הקשישה שלי שפתחה בקריירת דוגמנות.
2. אל תעבדו עם הזום. אם יש לכן מצלמה דיגיטלית פשוטה סביר להניח שהזום של המצלמה הוא ממוחשב, כלומר העדשה עצמה לא מסוגלת "להתקרב" לאובייקט, והמחשב של המצלמה פשוט מגדיל את התמונה. התוצאה היא תמונה מטושטשת. במקום לעבוד עם הזום פשוט תתקרבו עם המצלמה לאובייקט עצמו.
צילמתי את התמונה במצב מאקרו בעזרת הזום של המצלמה, מה שגרם לה להיות מטושטשת.
צילמתי את התמונה במצב מאקרו בלי זום בכלל, במקום זה קירבתי את המצלמה לאובייקט.
רואים בבירור את ההבדל בחדות בין שתי התמונות האלו.
3. הפלאש הוא השטן. טוב, אני קצת מגזימה, אבל באופן עקרוני הפלאש של המצלמה בעייתי וקשה מאוד לעבוד איתו וליצור תמונות טובות. יש לו נטייה "לשרוף" את התמונה ולעוות מאוד את הצבעים, לכן עדיף לצלם באור יום. אם אתן מצלמות בחוץ תעשו את זה בשעות הבוקר או אחה"צ, אם אתן מצלמות בבית שעות הצהריים טובות יותר.
התמונה צולמה באור יום, ולאחר הצילום הבהרתי אותה מעט בעזרת תוכנת מחשב.
צילמתי את אותו השפתון, הפעם עם פלאש.
ההבדל בצבעים עצום- התמונה הזו רחוקה מאוד מהמציאות.
4. עדיף לשמור על רקע חלק. הוא לא חייב להיות לבן, אבל עדיף שיהיה חלק ובצבע לא בולט מאוד, כדי שלא ימשוך את תשומת הלב מהמוצר שאנחנו מצלמות. אפשר לקשט את הפריים אם רוצים, רק תשתדלו שזה לא יהיה המוקד.
המטרה שלי היא להראות את הצללית הזו, לכן צילמתי אותה על רקע חלק כך שתהיה עיקר התמונה.
לעומת זאת כשאני מצלמת את הצללית על רק מקושקש היא נבלעת בו ולא ממש ברור מה הנושא של התמונה.
5. תשתדלו לצלם תמונה חדה עד כמה שאפשר. ברוב המצלמות הפשוטות הפוקוס הוא אוטומטי, ולכן לפני שמצלמים מומלץ ללחוץ חצי לחיצה על כפתור הצילום, המצלמה תתמקד על האובייקט ורק לאחר מכן תלחצו לחיצה מלאה בשביל לצלם. וכמובן תשתדלו לא לזוז, אם היד זזה מאוד במהלך הצילום תנסו להניח את המצלמה על משטח כלשהו [סוג של חצובה מאולתרת].
התמונה הזו צולמה כחלק מסט של תמונות, ויצאה מטושטשת בגלל כמה סיבות [בעיקר תזוזה של היד שלי].
כמובן שבחרתי שלא לפרסם את התמונה הזו, מכיוון שלא ניתן להבין ממנה שום דבר.
במקום זה בחרתי בתמונה הזו, שגם צולמה במסגרת אותו סט צילומים ויצאה הרבה יותר ברורה.
6. אסטתיות- בד"כ מוצרי האיפור שאנחנו מצלמות נמצאים אצלנו בשימוש יומיומי, מה שמוביל לפעמים לתמונות של מוצרים מלוכלכים [או לפחות כאלה שנראים מלוכלכים]. לפני שמתחילים לצלם מומלץ לשים לב ולנקות, וגם לוודא שמשטח הצילום נקי.
לגבי אסתטיקה של הפנים כשמצלמים איפור- רובנו לא נתברכנו בעור פנים מושלם, וקורה שבזמן הצילומים יש לנו פצעונים או שהגבות לא הכי מסודרות. במצבים כאלה מומלץ לצלם מזוויות מחמיאות יותר, ו/או לטשטש את ה"מפגע" עד כמה שאפשר בעזרת עריכה ממוחשבת. לא פעם אני חותכת בעריכה את אזור הגבות שלי בגלל שהן לא הכי מסודרות, או שאני מצלמת ממרחק יחסית גדול כדי לטשטש את הנקבוביות הגדולות שיש לי [ומצטלמות מזעזע].
הכלל תקף גם לגבי צילום לקים, אף אחת לא מעוניינת לראות לק מקולף.
אי שם מתחת לזוהמה מסתתר... משהו כלשהו
[אל דאגה, לכלכתי אותו בכוונה לטובת הצילומים. ואל תשאלו איזה סיוט היה לנקות אח"כ]
נעים מאוד, קונסילר של מאק במצב אסתטי.
אימון מוביל לשלמות. ככל שתצלמו יותר תשתפרו. זו לא בושה לצלם הרבה תמונות, וזו לא בושה לעשות שוב סדרה של צילומים כי הראשונה לא יצאה טוב. בתחילת הדרך יכולתי לצלם את אותה הצללית גם 70 פעם מזוויות שונות בשביל לקבל תמונה אחת סבירה. אם תשוו בין פוסטים ישנים לחדשים תראו שיפור משמעותי בצילום שלי [וגם היום יש לי פה ושם נפילות].

אחרי שסיימתן לצלם אני ממליצה להשתמש בתוכנה לעריכת תמונות. לא צריך להשקיע מאות שקלים בפוטושופ, אפשר בהחלט להשתמש בתוכנה חינמית ובסיסית. אני ממליצה על פיקאסה או על FastStone Image Viewer, שתיהן חינמיות ונותנות קצת מעבר לפונקציות בסיסיות.
הפונקציה הבסיסית והכי חשובה היא ה-crop, חיתוך התמונה. היא מאפשרת לכן להשאיר בתמונה רק את האובייקט בלי מטרים של רקע מאחור.
הצללית נמצאת במרכז, ומסביב קילומטרים של רקע מיותר שלא תורמות לתמונה.
אין שום סיבה שלא לחתוך את כל הרקע הזה, כדי שהצללית שלנו תהיה במרכז.
וכמובן חשוב לשלוט על גודל התמונה הסופי, אין צורך להעלות לבלוג תמונה בגודל של 2,000 פיקסלים. אני אוהבת לעבוד עם תמונות באורך של כ-600 פיקסלים, אבל זה עניין של טעם אישי והתאמה לפורמט הבלוג.
שתי התוכנות שהמלצתי עליהן מאפשרות גם טיפול בסיסי בצבעים, ריטוש בסיסי ועוד כל מיני תוספות נחמדות- הכול כדי שהתמונה תיראה בסופו של דבר כמה שיותר טוב.

חשוב לי להדגיש שגם היום עם כל הידע והניסיון שלי מדי פעם אני נתקעת עם תמונות לא משהו, וכמובן שתמיד קיימת הדילמה מה עדיף, תמונה גרועה או בלי תמונה בכלל? אני מניחה שאין תשובה חד משמעית, השאלה היא עד כמה התמונה גרועה ואם יש אפשרות לשפר אותה מעט בעזרת עריכה ממוחשבת, או שהתמונה כ"כ גרועה והמצב אבוד. יש מצבים שבהם אני מעדיפה לוותר, ויש מצבים שאני אעלה תמונה שאני לא שלמה איתה ב-100%, בעיקר במקרים שאני רוצה להראות את איפור היום שלי ואחרי שהסרתי אותו אני מגלה שהתמונות לא יצאו משהו. מצד שני, יש כמה לוקים שלא זכיתן לראות בגלל שהתמונות פשוט לא היו שמישות.

עד כאן הטיפים שלי, אם פספסתן אתן מוזמנות לקרוא את חלק א' שעוסק בתוכן של הבלוג. אני מקווה מאוד שהצלחתן להפיק משהו מהפוסטים האלה, ואם יש לכן עוד שאלות תשאלו בכיף, ואני אשתדל לענות ככל יכולתי.


55 תגובות:

  1. אחלה פוסט! אני אישית מאד מתבאסת על בלוגים שבאמת איכות התמונות גרןעה ומטושטשת, כי אין לי ספק שזה הדבר הראשון שמסתכלים עליו ובתחום של אסתטיקה, גם התמונות צריכות להיות אסתטיות ומושכות... אז את עושה פה עבודת קודש.
    אצלי באופן אישי הצילום זה החלק האהוב בכתיבת פוסט!
    אם אפשר להוסיף טיפ ברשותך:
    אכן צילום באור יום הוא האידיאלי ביותר, אבל מי שמתקשה לצלם פוסטים במהלך היום, או רוצה רקע לבן במקום שהאור לא מגיע אליו, יכולה להצטייד בציוד בסיסי של צילום, כמו למשל lightbox (יש טטוריאל איך בונים לבד, אני אישית קניתי באיביי), ולקנות מנורות שולחן זולות עם נורות עם עור לבן שמדמה אור יום (רשום עליהן).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה, כיף לשמוע :)
      אני מסכימה שבתחום הזה חשוב שהתמונות יהיו אסתטיות, אחרת זה מפספס את כל הפואנטה.
      גם אני ממש נהנית משלב הצילום, בעיקר כשיש לי זמן ואני מצליחה ליצור תנאים טובים לצילום, ואז אני גם מנסה זוויות שונות.

      הטיפ מעולה, ספציפית בפוסט הזה העדפתי להתמקד בטיפים שלא ידרשו להוציא עוד כסף, אלא יאפשרו להשתמש בדברים שיש בבית. חוצמזה שאוהל צילום מרגיש לי קצת כמו משהו מתקדם יותר. בכל מקרה אני מקווה מאוד להזמין אחד ולקנות גם מנורות שולחן פשוטות, ואז אני אעשה פוסט יותר רציני ומפורט, ואולי גם אתייחס יותר בהרחבה לעניין של עריכת תמונות

      מחק
  2. טיפים נהדרים!
    מאקרו הוא חברו הטוב של האדם (שמנסה לצלם איפור :)).
    מה שכן, לצערי לפעמים אין ברירה אלא לצלם עם פלאש :(

    השבמחק
    תשובות
    1. ומשהו קטן שנזכרתי בו עכשיו - סוג של טיפ: באייפון 4 המצלמה יוצרת כתם ירוק במרכז התמונה כשמצלמים לאור נורת הפלואורסנט. גם באור יום זה קורה, אבל פחות מורגש. במקרה כזה יש שתי אפשרויות:
      1. לא לצלם באייפון בכלל.
      2. להוריד אפליקציה שמסירה את הכתם הירוק הנוראי הזה.

      מחק
    2. איזה כיף לשמוע, תודה רבה :)

      הדבר הראשון שעשיתי אחרי שקניתי את המצלמה החדשה שלי היה לבטל את הפלאש. אני לא עובדת עם פלאש בכלל, אני מעדיפה לדחות את הצילומים ליום אחר או לעבוד קשה יותר עם תוכנה לעיבוד תמונות מאשר לעבוד עם פלאש.

      תודה רבה על הטיפ לגבי האייפון, אין לי את המכשיר ולכן אני לא מכירה את המגבלות שלו. בהמשך לנושא הזה, כל אחת צריכה להכיר את המגבלות של המצלמה איתה היא עובדת ולדעת איך לפצות עליהן

      מחק
  3. (סורי על הטעויות, ככה זה כששולחים תגובה על הבוקר.. החיים הטובים ;-))

    השבמחק
    תשובות
    1. אני עוד אשלח אותך לעמוד בפינה ולהקריא לכל הכיתה את הפוסט הקודם ;)

      מחק
  4. אירנה, כמו שכתבתי, צריך להמנע מפלאש בכל מחיר :) אם אין מספיק אור, אז כדאי להשתמש באור ממקור חיצוני כמו מנורת שולחן.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכימה, אני שונאת לעבוד עם פלאש ועושה הכול בשביל להימנע מזה

      מחק
  5. רגע אז איך הצללית אבקה בסוף?

    השבמחק
    תשובות
    1. מצוינת. סקרתי אותה בעבר, אומנם עדיין לא הספקתי להעתיק את הפוסט לבלוגר, אבל אפשר למצוא אותו בישראבלוג:
      http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=723637&blogcode=13023463

      מחק
  6. המון תודה גם על הפוסט הקודם ובייחוד על הנוכחי. זה מאוד עוזר כל פיסת מידע אפילו הכי קטנה תמיד עוזרת ואני בעד שלא משנה כמה נסיון בנאדם צובר בכל דבר תמיד טוב להמשיך ללמוד. שאפו אלטר:))

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש ממש ממש כיף לי לשמוע שהפוסט מועיל :)
      אני לגמרי מסכימה איתך שתמיד יש עוד משהו חדש ללמוד, ומבחינתי יום שבו לא למדתי משהו חדש הוא יום מבוזבז.

      חוצמזה שאני אוהבת צילום וממש נהניתי לכתוב את הפוסט, אז אני שמחה שהוא יצא מוצלח

      מחק
  7. פוסט נהדר! מצטרפת לכל הטיפים שכתבת

    השבמחק
  8. פוסט מעולה ומועיל. תודה!
    כמה קונסילר שפכת בסוף?☺

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)

      התכוונתי להוציא כמות ממש קטנה של חומר רק בשביל הסמליות, בסוף עם המשאבה המעצבנת של הפרולונגוור והמזל הנאחס שלי לחצתי לחיצה מלאה. מילא הכמות שנשפכה, את יודעת איזה סיוט היה לנקות אותו אח"כ?! [עד עכשיו יש עוד קצת שאריות של קונסילר בחריצים]

      מחק
  9. פוסט מעולה תודה על הטיפים. אני חושבת שחשוב לנסות לשמור על העקרונות האלה (מה לעשות לפעמים המצלמה פשוט מסרבת לצלם כמו שצריך :)
    לפוסט הקודם פחות התחברתי כי זה בהחלט תלוי מאוד בטעם אישי ומה מתאים לכל אחת לקרוא או לא לקרוא, גם אם זה נושא חרוש או שלא מבינים בו המון, הרי חלק מהמטרה זה להראות סגנון אישי.
    אבל היו הרבה דברים שהסכמתי איתם ונקודות טובות! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :) אני שמחה שהוא מועיל.

      חשוב ללמוד לעבוד עם המצלמה שיש לך וללמוד מה המגבלות שלה, וגם ללמוד איך לפצות עליהם. אני מסכימה שזה לא תמיד עוזר וקורה שהצילום לא משקף כמו שצריך את המציאות. אבל ככל שיש יותר ידע וניסיון אפשר לצמצם את הסיטואציות האלה למינימום.

      לגבי הפוסט הקודם- כמו שכתבתי בתחילתו הוא נכתב מנקודת המבט שלי ודיברתי על דברים שמפריעים לי באופן אישי, וזה לגיטימי שלא כולן יתחברו.
      אין ספק שהמטרה בכתיבת בלוג היא להראות סגנון אישי. לגבי חוסר ידע- קשה לי לקרוא בלוג של מישהי שאין לה טיפת ידע, או שיש לה ידע שגוי. זה מפספס את המטרה בעיניי גם לכותבת וגם לקוראים. לגבי כתיבה על נושא חרוש בכוונה ציינתי בפוסט ההוא שכל אחת צריכה לכתוב על מה שמעניין אותה, ואם מעניין אותך לכתוב על נושא כלשהו את צריכה לעשות את זה גם אם כולן כתבו עליו. אבל אם אין לך מה להגיד על משהו ספציפי אני לא ממליצה לכתוב בכוח, רק בגלל שכולן עושות.

      מחק
  10. פוסט נהדר! עד עכשיו חשבתי שהמקרו הזה רק מעוות לי את התמונות , בהחלט ינוסה ! :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)

      המאקרו מיועד רק לצילום של תמונות תקריב, והוא עוזר לחדד מאוד את התמונה כשמדובר בפרטים קטנים וקרובים. הוא לא אמור לעוות את התמונה, אלא להיפך, להציג את כל הפרטים הקטנים. רק לוודא שאת עובדת עם מאקרו ובלי זום בכלל מה שיכול לעוות

      מחק
  11. פוסט מעולה!
    לצלם וכמה שיותר... כך שיהיה מבחר.
    לגבי הניקיון- אם זה מוצר חדש אני לרוב מצלמת לפני השימוש והשימוש הראשון הוא לסווטצ' (ככה יש לי תמונה מוכנה לרגע שאחליט לסקור).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      אחלה טיפ, את צודקת לגמרי. אני תמיד משתדלת לצלם מכמה שיותר זוויות כדי שיהיה לי עם מי לעבוד.

      אני תמיד אומרת לעצמי שבפעם הבאה שאני אקנה/אקבל מוצר אני אצלם אותו לפני שאני אשתמש בו. אבל בד"כ אני חוזרת מהעבודה לקראת הערב, ואם מחכה לי חבילה או שקניתי משהו בדרך אני לא מסוגלת להתאפק וישר מנסה את המוצר. בכל מקרה גם אם סוקרים מוצר משומש אפשר לנקות אותו, לפחות לרמה סבירה

      מחק
  12. שוב ההשוואות :) בצילומי האופנה אני נעזרת בצלם מוכשר- אז אני צריכה לשמור על רמה הגיונית גם בצילומי המוצרים. לאט לאט משתפרת.

    השבמחק
    תשובות
    1. מכירה את ההשוואות האלה טוב מאוד ;)
      לפעמים אני מצטערת שאין מישהו שיעזור עם הצילומים, בעיקר כשזה מגיע לאיפור עיניים, שם אני עדין מתקשה מאוד.
      כל עוד מודעים לנקודות הבעייתיות שלנו ועובדים עליהם אפשר להשתפר, גם על עצמי אני רואה שינוי גדול מאוד מאז שפתחתי את הבלוג ועד היום.

      מחק
  13. תודה רבה, מעניין ופרקטי כמו הפוסט הקודם בסדרה.
    כשמנסים לצלם איפור מבינים פתאום שבאופן מסתורי כל הלוקיישנים היפים בבית הם בעלי תאורה מזוויעה

    השבמחק
    תשובות
    1. כיף לשמוע, תודה :)

      במקרה שלי כל הלוקיישנים השטוחים והריקים הם הכי חשוכים ;) איפה שיש אור יש המון חפצים ואין לי משטח חלק לצלם.

      מחק
  14. אהבתי את 2 חלקי הפוסט, וכמישהי שעושה את צעדיה הראשונים בבלוגספירה בנושא הביוטי האהוב עלי כל כך, שמחתי לקבל טיפים ועצות מועילים שבאים ממקום של רצון אמיתי לסייע :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חוזרת על זה כמעט כל תגובה, אבל באמת כיף לי לקבל את הפידבקים האלה. צילום זה משהו שאני אוהבת מאוד, נהניתי לכתוב את הפוסט ואני ממש נהנית לשמוע שהוא מועיל :)

      מחק
  15. ממש אהבתי את הפוסט! טיפים יעילים ומועילים!

    השבמחק
  16. עוד פוסט מצויין שלך.
    ואוי- רק בלוגריות יודעות כמה קשה לצלם סווטשים משקפים של צלליות. ונראה לי שסווטשים של שפתונים זה אפילו קשה יותר (בשבילי לפחות).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)

      גם בשבילי הרבה יותר קשה לצלם שפתונים, בגלל זה עד היום כמעט ולא העליתי סקירות של מוצרי שפתיים :/

      מחק
  17. פוסט מצויין וכתבת בו את ה-א'ב' של צילום בסיסי בבלוג. בהחלט לא צריך להשקיע הרבה בציוד צילום, למרות שכן צריך את הבסיס. לא הייתי ממליצה לבנות בלוג סביב תמונות של אייפון.... במיוחד בבלוג שעוסק באיפור וטיפוח התמונות הן ה-דבר המרכזי בפוסטים, והרבה פעמים יותר חשובות מהתוכן עצמו.
    עם הזמן משתפרים ומתייעלים, גם אצלי התמונות בפוסטים הראשונים בבלוג מזעזעות, אבל עם הזמן למדתי דבר או שניים ;) מה שכן - צריך את הרצון להשתפר ולא להשאר תקועים ומטושטשים במקום....

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      השתדלתי לתת טיפים איך לעבוד נכון עם מה שיש, בלי להוציא עוד כסף, כי לא לכולן יש. לגבי צילום עם סמאטרפונים למיניהם- אני מסכימה שזו האופציה הכי פחות טובה, אבל גם עם סמארטפון צריך לדעת לעבוד.

      מסכימה איתך שצריך לרצות להשתפר, צריך סבלנות ולא צריך לפחד לנסות דברים חדשים. "תקועים ומטושטשים", אהבתי ;)

      מחק
  18. אמנם אני לא בלוגרית יחד עם זאת הפוסט ממש מומלץ לקריאה החכמתי :)
    תודה לך!

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש כיף לשמוע, תודה רבה :)
      יידעתי את הפוסט לבלוגריות, אבל אני חושבת שהוא מתאים לכל מי שקצת מתעניינת בצילום, הרבה טיפים אפשר ליישם על צילום באופן כללי ואפילו סתם תמונות לשרשור התחדשויות בפורומים

      מחק
  19. פוסט חשוב ומצוין,
    תמונות הן חלק ממש חשוב מהפוסט, גם אני משקיעה בהן המון,
    אני בדיוק מעכבת פרסום פוסט בגלל שאין לי תמונות טובות מספיק,
    ואני מקווה לפרסם אותו בקרוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירתי :)
      בהחלט מכירה את זה שפוסט מתעכב בגלל תמונות, באחד הפוסטים האחרונים תוך כדי הכתיבה הפסקתי לפחות 3 פעמים כדי לצלם כל מיני השלמות ותיקונים למה שהיה. אבל בסה"כ אני נהנית מזה, אז לא אכפת לי ;)

      מחכה בקוצר רוח לפוסט החדש ולתמונות המקסימות שלך

      מחק
  20. אהבתי מאד! פוסט "שובר שיגרה" כזה, אבל לא פחות חשוב מכל מה שאנחנו כותבות עליו בד"כ. שיחקת אותה :)
    כשאני מצלמת לבלוג אני אוהבת לעשות "העמדה" לאובייקטים שאני מצלמת, כדי להפוך את התמונה ליותר אמנותית עם ביטוי אישי שלי, וגם ככה התמונה יוצאת יותר מעניינת :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      כמה שאני נהנית לסקור מוצרים אני מחפשת גם נושאים שהם קצת מעבר, בשביל לתת לבלוג את "החתימה" האישית שלי. ראיתי שיש דרישה לנושא הזה, וזה תחום שאני אוהבת אז החלטתי ללכת על זה.
      לכל אחת יש את טכניקות הצילום שלה והדברים שהיא מעדיפה, באופן אישי אני מנסה להתארגן כרגע על אוהל צילום קטן ותאורה סבירה, כי כרגע יש לי ממש בעיה למצוא משטח לצילום, כל פעם אני מזיזה חצי חדר רק בשביל לצלם איזה בקבוק לק מסכן וזה מתסכל אותי, ואז אני גם לא נהנית מכל תהליך הצילום.
      אני חושבת שזה אחלה שאת מתפרעת בקטע הזה, ומחפשת דרכים מקוריות להציג את הדברים

      מחק
    2. אם אם מזמינה אוהל צילום באיביי שימי לב לגודל... אני הזמנתי והתכוונתי לגודל מסוים, ובסוף קיבלתי אוהל צילום בגודל של מלונה. לכלב גדול. מאד. :-P

      מחק
    3. חחחחח אוי ואבוי!
      לפחות את יודעת שבחיים לא יחסר לך מקום ;)

      דיי התבייתתי על גודל, כנראה משהו של 40X40X40 ס"מ, שזה מספיק גם בשביל מוצרים גבוהים כמו בקבוקי שמפו וכו' ומבחינת מחיר זה סבבה לגמרי

      מחק
    4. אני הזמנתי 80*80*80 ס"מ וזה עצום. אני ממש גרועה כשזה מגיע להערכת גדלים.

      מחק
    5. וואו, זה אוהל ענק! איפה מצאת מפלצת כזו?

      כשחיפשתי באיביי והסתכלתי על המידות פשוט לקחתי סתם סרגל פושטי שיש לי פה, והתחלתי לשים אותו על השולחן ולסמן עם כל מיני חפצים רק כדי שאני אוכל להעריך בערך את הגודל שלו [אני מניחה שנראיתי דיי מוגבלת שכלית באותו שלב]

      מחק
  21. אחלה פוסט!
    קראתי גם את הראשון בסדרה והסכמתי עם האמור בשניהם.
    הפוסט הזה בא לי באופן אישי בתזמון לא משהו כי בדיוק היום פרסמתי בבלוג שלי פוסט עם תמונות שממש לא הייתי מרוצה מהן ולא הייתה לי ברירה אלא להעלותן. הצילומים נעשו באיזו השקה כשהחלל היה מלא באור והגיע בדיוק מהזוית הלא נכונה למקום שבו אפשר היה לעמוד ולצלם. כמובן שלא יכולתי לחזור על הצילומים שלא יצאו טוב ובלית ברירה התמונות עלו as is. אני מתנחמת בעובדה ששאר התמונות בבלוג שלי יותר מוקפדות ואיכותיות (וגם התוכן, בהקשר לפוסט הקודם שלך).
    טיפים נהדרים. כל הכבוד!
    שיהיה לך סופ"ש מקסים,
    ורד - http://www.veredstyle.com/

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על הפידבק :)

      תראי, גם לי יש תמונות שאני לא הכי מרוצה מהן, גם אני מצלמת לפעמים בתנאי תאורה בכלל לא אידיאליים. קורה, אין מה לעשות. לפעמים אין ברירה אלא לעבוד עם תמונות לא הכי טובות שיש. השאלה היא אם זה קורה פעם ב... או שכל התמונות שעובדים איתן ברמה נמוכה, ואז זה באמת משהו שצריך לעבוד עליו

      מחק
  22. אני יודעת שצילום הוא נקודת תורפה מאוד חזקה אצלי.
    אני גם צלמת גרועה. גם אין לי כרגע מצלמה (טוב, טכנית יש לי, לא השתמשתי בה המון זמן כי לדעתי המצלמה של האנדרואיד עושה עבודה טובה יותר אבל אין לדעת אם אני צודקת או לא :P)
    חוץ מזה שהרבה פעמים אין לי זמן או מיקום נכון (מבחינת אור/צל וכו') להצטלם.
    אני יכולה לעשות מראות איפוריים או לצלם לקים רק בשישי או שבת בבוקר, אבל זה פחות פרקטי..
    לכן אני מצטלמת גם באמצע שבוע לפני העבודה.
    הקטע הוא שגם עונות השנה משפיעות.. בתקופת החורף/אביב היה לי מקום ממש סבבי להצטלם.
    היה שם מספיק אור מצד אחד, מצד שני לא יותר מידי חזק בגלל הצמחיה והמבנה מסביב.
    בקיץ, אי אפשר להצטלם שם :/ אז ניסיתי להצטלם באוטו. הרקע נורא מכוער!
    בקיצור, די אובדת עצות בעניין צילום כך שהפוסט הזה הולך להיות מאוד רלוונטי עבורי.

    בעבר השתמשתי בציור הזה של הפרח. בעצם לימדו אותי לצלם רק איתו חחחח
    אני לא משתמשת בזום בדיוק מהסיבה הזו. ניסיתי פעם אחת לצלם דני על כורסה ויצא מטושטש ואם דני כזה גדול יוצא כזה מטושטש זה אומר - לא לעשות את זה יותר!!
    לא משתמשת אף פעם בפלאש בגלל שהוא מעוות מאוד את הצבעים. מבחינת שעות הצילום זאת בעיה. בדר"כ אני מצלמת בבוקר דווקא בבית. לפעמים כן אחה"צ אבל אז לקראת החושך.. שוב בעיה..
    אני דווקא מאוד אוהבת לצלם או על הכסא עץ שלי (שהוא כמו כיסא בר כזה פשוט פשוט) או על הדום הרגליים (פשוט כי נוח לי לצלם ככה כשאני ישובה על הספה).
    כשאני מצלמת לק אני בדר"כ מצלמת על רקע המכנס או משהו כזה כי פשוט לא נוח לי להצמיד את היד לקיר ולצלם. גם היד זזה..
    בקיצור, לא מצליחה לעמוד בסעיף 4 :P
    אני מצלמת די הרבה תמונות (עד שאני מתעייפת האמת חחח), יוצאות מידי פעם מטושטשות ואם אני בוחרת באחת שהיא גבולית זה בדר"כ אם הגוון בה יצא יותר מדויק מאחת אחרת שאולי חדה יותר אבל פחות נאמנה למציאות.
    די מבאס העניין הזה..
    מסכימה לגמרי עם עניין האסטתיקה!
    פוסט המברשות היה מעיק למדי כי הצריך את *כל* המברשות שלי נקיות חחח מה שבדר"כ מחזיק ערב אחד עד הבוקר..

    אבדוק את התוכנות האלה כי כרגע אני עובדת עם הפיקסה מהרשת ותוכנת העריכה שלהם ממש ממש בסיסית :(

    וכמובן - כל הכבוד על הפוסט!

    השבמחק
    תשובות
    1. לאף אחת מאיתנו אין סטודיו לצילום, לכן לכולן יש בעיה של מיקום ותאורה. אני גם לא מצפה מאף אחת להוציא תמונות מקצועיות ברמה של צילום בסטודיו :)
      אבל כן יש דברים קטנים שאפשר לשפר פה ושם, גם אם לפעמים זה אומר לבחור את האופציה הכי פחות גרועה.

      לכל אחת יש את השיטות שלה ואת הטכניקות שנוחות לה לצלם, וזה אחלה :)
      באופן אישי אני לא כזה אוהבת לעבוד עם פיקאסה, לדעתי היא דיי מסורבלת.

      מחק
    2. פיקאסה נוראית!!! אני משתמשת בה רק בגלל שהיא מעלה לי ישירות מהפלאפון תמונות מבלי שאני צריכה לעשות שום דבר.. וגם יש תיקיות מסודרות שזה טוב.
      אני חושבת שאני משתפרת.לא יודעת אם זה מורגש :] אבל ככה מרגיש לי כשאני מסתכלת על הבלוג לאורך הזמן.

      מחק
  23. שיעור חשוב מאוד, אחלה פוסט :)

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לשמוע, תודה רבה על הפידבק! :)

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...