יום ראשון, 6 במרץ 2016

Sunday Quickies

יום ראשון הוא תירוץ נהדר לפוסט קליל עם סקירות קצרצרות...



ללין- שמנים למבער
מחיר: 30 ש"ח ל-10 מ"ל

מאירועי הפרקים הקודמים: ניסיתי למצוא פתרון זול ויצירתי לנרות ריחניים, וקניתי מבער. בזכות ההמלצות שלכן גיליתי שללין מייצרים שמנים למבער, שזהים לריחות של סדרות הטיפוח.
במקרה הגעתי לחנות בימים האחרונים של מבצע "קני תיק וכל מה שתשימי בתוכו יהיה בחצי מחיר", אז לקחתי שמנים למבער ועוד כמה דברים שאני לא באמת צריכה. בחרתי שלושה ריחות- cherry blossom, coconut verbena ו-ocean.
בסך הכול השמנים נחמדים מאוד ונותנים ריח נעים. הם לא מספיק מרוכזים בעיניי כך שצריך כמות דיי גדולה של שמן, והריח לא בהכרח זהה לחלוטין למוצרי הטיפוח מאותה הסדרה.
בפועל שילמתי עליהם קצת יותר מ-15 ש"ח שזה בסדר, ובמחיר הזה אין לי טענות. זה נחמד שהם זולים, נגישים ויש מגוון של ריחות, אבל בהחלט הייתי ממליצה לחכות למבצעים [ואם לא מצאתן אותם בחנות, כדאי לשאול את המוכרת כי יש מצב שהם פשוט מסתתרים באיזו פינה].


Payot- My Payot*

קיבלתי לסקירה ערכה מוקטנת של שלושה מוצרים מסדרת My Payot, שזה אחלה כי מעולם לא ניסיתי מוצרים של פאיו [טוב, וגם כי מוצרים מוקטנים זה חמוד]. עד כמה שאני יודעת אי אפשר לרכוש את המארז המוקטן, אלא רק את המוצרים בגודל מלא. וחבל, כי זה אחלה קיט לנסיעות.

My Payot Tonique
מי פנים עדינים, מנקים טוב והריח נעים. בסה"כ מוצר סטנדרטי לחלוטין שעושה את העבודה, אבל גם לא הפיל אותי מהכיסא.
המחיר המלא הוא 195 ש"ח ל-200 מ"ל. אני לא רואה סיבה לשלם כזה סכום עבור מי פנים, אבל כרגע הם במבצע ועולים רק 55 ש"ח בסופר פארם [רלוונטי עד סוף אפריל], שזה אחלה מחיר ואפילו שקלתי לקנות בעצמי [רק שיש לי סטוק שלם של לבידו בבית. למה? כי זה נראה כמו רעיון טוב בבלאק פריידיי].

My Payot Masque
מסיכת לחות במקרם ג'לי כייפי. לפי ההנחיות צריך להעמיס על הפנים והצוואר, לחכות 10 דקות, להסיר עם מי פנים ולמרוח קרם לחות.
שלב ההסרה הרגיש לי קצת מיותר, כי אחרי 10 דק' המסיכה כבר נספגה לחלוטין [או שאולי לא העמסתי מספיק?!]. לעומת זה תוספת של קרם לחות דווקא כן חיונית. למרות שיש לי עור שמן המסיכה לא הכבידה, ומצד שני אני עדיין לא בטוחה לגמרי מה ההשפעה על העור שלי.
המחיר המלא הוא 223 ש"ח ל-50 מ"ל. במבצע המחיר צונח ל-55 ש"ח, שזה כבר ממש ממש סבבה.

My Payot Jour
זהו קרם יום שאמור להתאים בעיקר לעור רגיל ויבש, מה שקצת הלחיץ אותי [כי בכל זאת, עור שמן עם הרבה קריזות]. בפועל זה קרם מעולה, לא קליל ומיימי אבל גם לא כבד, איזושהי דרגת ביניים שתעבוד מצוין כקרם יום לעור יבש, או כקרם לילה לעור שמן. מבין שלושת המוצרים זה לגמרי נכנס לווישליסט שלי.
מחירו עומד על 275 ש"ח ל-50 מ"ל. ואתן יודעות, סופר פארם, מבצע, עד סוף אפריל... ואז הקרם עולה רק 99 ש"ח, שזה כבר הרבה יותר הגיוני.

** משיטוט קצרצר ברשת ראיתי שהסדרה הזו נמכרת באתר דראגסטור הישראלי, במחירים דומים למחירי המבצע. אני ממליצה בחום על האתר, אבל אין לי מושג אם המחירים האלה הם זמניים או קבועים...


ביוטיקייר- מייקאפ מוס*
מחיר: 15 ש"ח ל-15 מ"ל

מקרמים במחיר אסטרונומי, נעבור לקיצוניות השנייה- מייקאפ שעולה פחות משמנים למבער.
הוא אחד המוצרים האהובים והמומלצים של ביוטיקייר, אבל אני לא כ"כ אהבתי אותו. בגלל הצנצנת הקטנה מדי שמפריעה להגיע למייקאפ בנוחות. בגלל הבישום הכבד שנשאר גם דקות ארוכות אחרי ההנחה, ובגלל שהוא מאוד מורגש על העור. ובעיקר בגלל שהוא לא נראה עלי כ"כ טוב. בכיסוי נמוך עוד איכשהו, אבל כל ניסיון להעמיס ולבנות כיסוי גבוה יותר פשוט הדגיש כל נקודה הכי קטנה של יובש.
אני אוהבת מוצרים זולים, אני אוהבת את ביוטיקייר, אבל כל ההנאה ממוצרים זולים זה ההרגשה שהם מצוינים למרות המחיר. וכאן הרגשתי שאני צריכה להתפשר בכ"כ הרבה קריטריונים [בעצם, בכל הקריטריונים שחשובים לי].
היתרונות היחידים הם המחיר, והמייקאפ מצליח לנטרל אדמומיות בצורה דיי טובה.


איל מקיאג'- עפרונות שפתיים עמידים במים*
מחיר: 99 ש"ח

ומהחלטיות- להתלבטות.
קצת קשה לי לגבש דעה על עפרונות השפתיים החדשים של איל מקיאג'. כל הגוונים שניסיתי פיגמנטיים, אבל הם גם יבשים מאוד וקשה להניח אותם על שפתיים נקיות. עם שני הגוונים הבהירים [lollipop ו-naked] יותר קל לעבוד כי הם קצת יותר רכים, וגם אם לא מדייקים בהנחה זה לא ממש בולט. לעומת זאת עם הגוונים הכהים קשה לדייק, במיוחד עם spooky, שמתקבל מאוד פאטצ'י על השפתיים [רגע... פאטצ'י?! איך לעזאזל מתרגמים את זה לעברית?? אה, כן... כתמי. וכן, הוא בהחלט כתמי על השפתיים]. הגימור של רוב העפרונות הוא מאט [בחלקם יש גליטרים קטנים שנותנים גימור פנינתי], ואם יש יובש הם ידגישו אותו מאוד.
לעומת זאת אם מורחים מתחתיהם שכבה של באלם הם נמרחים כמו חלום. מחליקים על השפתיים ונותנים צבע מאוד יפה, ואפילו מקבלים גימור קצת מבריק. החיסרון בשילוב הזה, שהבאלם פוגע בעמידות של העפרונות וקצת הורס את הקטע בשביל מי שמחפשת עפרונות מאוד עמידים.


מהבהיר לכהה: Naked, Lollipop, Yummy, Clueless, Spooky


ב-Sunday Quickies אני מנצלת את ההזדמנות כדי להמליץ גם על דברים שהם ממש לא איפור [או טיפוח. או לקים. או שמנים למבער]. והפעם אני רוצה להמליץ על חיי הנצח של הנרייטה לאקס, שכתבה רבקה סקלוט. לא צילמתי את הספר כי כבר החזרתי אותו לספריה [כן, אני עדיין שואלת ספרים מהספריה], אבל זה בלי שום ספק אחד הספרים הטובים שקראתי. כל מי שלמד ביולוגיה או איזשהו תחום שקשור לביולוגיה או רפואה, בוודאי שמע על תאי HeLa. כנראה שאלה תאי הגזע הכי מפורסמים, והם נלקחו מאישה בשם הנרייטה לאקס אי שם בשנות ה-50. זו פריצת דרך שקידמה מאוד את המחקר, והובילה להרבה מאוד פריצות דרך בהרבה תחומים. הבעיה היא שהתאים האלה נלקחו מהנרייטה בלי הסכמתה וללא ידיעתה, וגם המשפחה שלה לא ממש ידעה על כך.
הסופרת החליטה לצאת למסע בעקבות הסיפור של הנרייטה, כולל ראיונות עם קרובי משפחה ועם אנשי מקצוע שהיו מעורבים בשימוש בתאי הגזע.
הספר מוגדר בתור מדע פופולרי, והוא נוגע בכל כך הרבה תחומים- ההיסטוריה של ארה"ב, יחסים בין שחורים ולבנים, ההיסטוריה של המדע, אתיקה, ההיסטוריה האישית של משפחת לאקס, העתיד של המדע ושל המחקר המדעי. זה נשמע כבד, אבל הספר כתוב כל כך טוב, שהוא פשוט מרתק.ההסברים בו מאוד פשוטים ובסיסיים, ככה שממש לא צריך איזושהי השכלה בתחום כדי להבין, להיפך. במקרה מצאתי אותו בספריה, וסיימתי אותו תוך יומיים בערך [והייתי מסיימת אותו בפחות אם לא הייתי צריכה לעבוד, לישון או לאכול].


אני מקווה שנהניתן, ואם קראתן איזה ספר טוב בזמן האחרון... תזרקו לי מילה [או סתם את השם המלא שלו]
אל תשכחו להירשם להגרלה השווה של מוצרי איל מקיאג', ונתראה בפוסט הבא :)


* מוצרים מסומנים בכוכבית התקבלו לסקירה


14 תגובות:

  1. גם אני עדיין שואלת ספרים מהספרייה, כמו שצריך! נשמע כמו ספר מעולה, בהחלט מכניסה לי אותו לרשימות :)

    השבמחק
    תשובות
    1. לפעמים אני לא מבינה למה לא ללכת לספריה, זה כ"כ נוח [וזול!] :)
      אם תקראי, ספרי לי מה חשבת :) אני סקרנית

      מחק
  2. אני רגילה לעפרונות 'קשים' לכן מצאתי את של איל מקיאג' דווקא מעולים לצרכי שלי. הערכה של פאיו מתוקה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא כל כך בחורה של עפרונות שפתיים, אז ממש מעולה לשמוע עוד דעות :)
      ולגבי פאיו... באופן כללי אין על מוצרים מוקטנים :)

      מחק
  3. קנית אותי בהמלצה על ספר, אני ממליצה על לבד בתיאטרון המוות. ממש אהבתי

    השבמחק
    תשובות
    1. הו תודה! חיפשתי עליו קצת בגוגל... אני חולה על ספרי רצח-בלשים-מתח :)

      מחק
  4. קנית אותי בהמלצה על ספר, אני ממליצה על לבד בתיאטרון המוות. ממש אהבתי

    השבמחק
  5. פוסט מקסים יקירה!
    אהבתי מאוד את העפרונות של איל מקיאג'.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה חמודה :)
      בדיוק כתבתי גם לשאנטי למעלה... אני פחות בחורה של עפרונות שפתיים, אז אני שמחה לשמוע עוד דעות :)

      מחק
  6. אני דווקא מהעפרונות שפתיים חושבת שלביוטיקאר יש כמה טובים ולגבי הפאיוט שווה לעשות סיבוב לסופר פארם פוסט מדליק

    השבמחק
    תשובות
    1. האמת שקניתי שם פעם עיפרון שפתיים... אבל לא כ"כ יצא לי להשתמש בו. אני צריכה לנסות שוב :) תודה על הטיפ ועל המחמאות :)

      מחק
  7. אני דווקא מהעפרונות שפתיים חושבת שלביוטיקאר יש כמה טובים ולגבי הפאיוט שווה לעשות סיבוב לסופר פארם פוסט מדליק

    השבמחק
  8. אני מאוד אוהבת את המוצרים של פאיו.
    לא השתמשתי בשמנים של ללין אבל חייבת להמליץ (לא קשור כן) על הקרמים מהסדרה monoi. כמובן שזה לאוהבים, על טעם ועל ריח אנחנו כבר יודעות... אני אישית אוהבת את הסדרה, הכי מוצלחת לטעמי.

    השבמחק
    תשובות
    1. מגניב, תודה על ההמלצה! אני לא מכירה את הסדרה הזו, אני אחפש אותה בפעם הבאה שאני אהיה בחנות :)

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...