יום שבת, 5 בדצמבר 2015

Basics, פלטת המאט של ג'ייד

חברת דראגסטור ישראלית הייתה מספיק אמיצה כדי להשיק פלטה שכולה מאט.
אני הייתי מספיק אובססיבית כדי לשלם עליה כסף...



הפלטה החדשה עונה לשם Basics, והיא אכן בסיסית. 8 צלליות על טהרת הגוונים החומים הבסיסיים, וגם קצת ורוד-כחול-בז' כדי לגוון. הגודל של הפאן דומה לזה של מאק ומייקאפגיק, ותסלחו לי שהתעצלתי לבדוק בכמה גרם מדובר.
המחיר המלא הוא 160 ש"ח, שזה אומר 20 ש"ח לצללית. לא נורא, ובכל זאת כדאי לחכות למבצעים שיצמצמו את המחיר ל-100 ש"ח ואפילו פחות.
שמחתי מאוד לגלות שהפלטה מיוצרת פה בישראל, אבל זה גורם לי לתהות למה המיתוג חייב להיות באנגלית [כמובן שלא רק ג'ייד חוטאים בזה].


ואם כבר התחלתי לדבר על האריזה.. העיצוב מקסים בעיניי. שחור, נקי, יוקרתי. קצת חבל שהפלסטיק הוא מגנט לטביעות אצבעות ואבק.
הפלטה קומפקטית, גדולה רק במעט מאייפון. ג'ייד החליטו לוותר על האפליקטורים המעצבנים שסתם תופסים מקום ולא טובים לשום דבר. המראה המצורפת גדולה ואיכותית, המכסה יציב ואפשר לשלוט על הזווית של המראה, מה שהופך אותה לשימושית בהחלט. ביחד עם סגירה טובה, נראה שזו פלטה מצוינת לנסיעות.

ומה לגבי הצלליות עצמן?
אם לסכם את מה שעתיד לבוא- האיכות מאוד משתנה. חלק מהצלליות קשות עד בלתי אפשריות, חלק מפתיעות מאוד לטובה.
אגב, הפלטה מוגדרת כמאט וככה היא גם מתקבלת על העפעפיים. אבל בכל הצלליות יש קצת גליטרים קטנטנים, אין לי מושג מה תפקידם בכוח כי באמת שהם לא באים לידי ביטוי בשום מצב.
מאחר וג'ייד לא נתנו לצלליות שמות, החלטתי למספר אותן כדי שיהיה לכן קל להבין על מה לעזאזל אני מדברת.


צלליות מס' 1 ו-5 הן הצלליות הכי בהירות בפלטה. 1 היא יותר בז' קר ו-2 נוטה קצת יותר לוורוד-חם. ממש ממש קיוויתי שהן יהיו רכות וחמאתיות, כי הגוונים שלהן מושלמים לטשטושים והארות מתחת לגבה. אבל... שתיהן גיריות, חסרות פיגמנט ובקושי באות לידי ביטוי על העפעפיים. גם פריימר ופיינט פוט לא הצליחו להועיל כאן יותר מדי. חבל שיש בפלטה שני גוונים דומים, ושניהם לא שימושיים.
צללית מס' 2 היא אחת הצלליות האהובות עלי. הגוון הוא ורוד בהיר וקר [עד כמה שוורוד יכול להיות קר]. אומנם הפיגמנט שלה לא מדהים, וצריך קצת להתאמץ כדי לבנות את הנוכחות שלה על העפעפיים. אבל אני חווה כאן סגירת מעגל. בפלטת Amazonian Clay של Tarte יש צללית וורודה בגוון דומה, רק שהיא באמת חסרת פיגמנט וכמעט בלתי אפשרית לשימוש. פעם ראשונה שאני מוצאת גוון שדומה לה. אז אומנם הדיופ הזה של ג'ייד לא מושלם, אבל בכל זאת השתמשתי בו לא מעט. אפשר להניח אותה על כל העפעף, אפשר לשלב אותה בקלות עם חום, סגול וכחול [ובטח גם זהב וגוונים נוספים שלא ניסיתי].
צללית מס' 3 קצת מוזרה. אם הייתי צריכה להגדיר את הגוון המדויק, זה משהו בין חום לאפור, ובפני עצמה היא לא כ"כ מוצלחת. אבל שמתי לב שהיא מצוינת דווקא בתור צללית מעבר בין גוונים בהירים לכהים. למה הכוונה? כשעובדים עם צבעים שונים של צלליות, לפעמים צריך להשתמש בגוון ביניים שיקשר ביניהן ויעזור לטשטש את המעבר בין הצבעים. אז הצללית הזו מצוינת כדי לעבור למשל בין הוורוד הבהיר לכחול הכהה, היא נותנת מעין אפקט מעושן ומקלה מאוד כשעובדים עם צלליות סרבניות וקשות לטשטושים. וכן, היא יכולה להתאים גם למי שעדיין לומדת איך לטשטש צלליות וליצור איפור מעושן.
צללית מס' 4 היא כחולה-כהה, עם תת גוון קר. היא נראית לא משהו בסווטצ'ים, אבל מתנהגת הרבה יותר יפה כשמתאפרים איתה. גם היא דורשת קצת עבודה כדי לבנות את הגוון, אבל היא שימושית ומשתלבת נפלא עם צללית מס' 2. קצת קשה לטשטש אותה, וכאן בדיוק נכנסת צללית מס' 3, שהיא גוון המעבר המושלם בין 2 ל-4.


על צללית מס' 5 כבר דיברתי, כך שנקפוץ ישר לצללית מס' 6. בום! אחת הצלליות המפתיעות בפלטה הזו. רכה, חמאתית, פיגמנטית בטירוף. מספיקה נגיעה קלה של המברשת. גוון חום-כתום שיכול להשתלב מצוין באיפור עיניים... או לשמש כברונזר! הרבה פעמים אני משתמשת בסמקים/ברונזרים כצלליות, אז הפעם נעשה את זה הפוך ;)
צללית מס' 7 גם היא אחלה צללית. פיגמנטית, בגוון חום-אדמה. לא בהירה מדי, לא כהה מדי. מצוינת לאיפור יומיומי, וגם כשילוב עם גוונים כהים יותר.
צללית מס' 8 היא עוד הפתעה טובה. בגוון חום-כהה עם תת גוון קר, רכה, פיגמנטית ומצוינת. גם כאן לא צריך יותר מנגיעה קלה עם המברשת. זו עוד אחת מהצלליות החביבות עלי בפלטה, והיא הזכירה לי צללית לגבות. לא ניסיתי את זה בפועל, אבל יש לי הרגשה שהיא מספיק רכה ופיגמנטית כדי לשמש גם למטרה הזו [כמובן בתנאי שהגוון מתאים לצבע השיער שלכן].


לא חשבתן שאני אוותר על סווטצ'ים, נכון?
שוב מספרתי את הצלליות כדי שיהיה לכן נוח. במקום של צלליות 1 ו-5 זה נראה כאילו שאין כלום, אבל אני מבטיחה שלא מספרתי סתם פיסת עור, באמת הנחתי שם את הצלליות ;)
כל הסווטצ'ים נעשו על בסיס של פריימר לעיניים.
ואני מתנצלת מראש על הסדקים בעור, אני ממש סובלת מיובש החורף.




ולסיכום...

בד"כ צלליות מאט יותר בעייתיות מצלליות אחרות, ואפילו מותגים מקצועיים ויוקרתיים לא תמיד עומדים במשימה הזאת בהצלחה. אני לא רוצה להשוות אותה למותגים יקרים יותר כמו לוראק, כי זו השוואה לא הוגנת וברור שהפלטה של ג'ייד לא מגיעה לשם. אבל בהשוואה למותגי דראגסטור אחרים, זו אחלה פלטה.
יש פה כמה צלליות באיכות מצוינת, שמתעלה אפילו על צלליות דראגסטור אחרות. חלק מהצלליות באיכות בינונית אבל שימושיות בהחלט. האכזבה הגדולה שלי היא שתי הצלליות הבהירות. מלכתחילה הגוון שלהן דומה מאוד, ואם הן היו מדהימות- אז לא היה אכפת לי כי כל אחת צריכה צללית טשטושים טובה. אבל פה הן סתם תופסות מקום.
אני חושבת שיש פה בסיס טוב לאיפור יומיומי, והיא יכולה להיות יעילה מאוד גם בנסיעות. אומנם אין הרבה גיוון ויש גבול לשילובים שאפשר ליצור, אבל את רוב הצלליות אפשר לשלב בקלות עם הרבה צלליות אחרות.
אם יש לכן באוסף כבר מגוון רחב של צלליות, כנראה שהפלטה הזו לא ממש תחסר לכן.
מצד שני, אם אתן רק מתחילות להתאפר ומחפשות משהו בסיסי שאפשר לקנות בארץ- לכו על זה. רק כדאי לחכות למבצעים ;)


אני מקווה שנהניתן, ונתראה בפוסט הבא :)
עד אז אתן מוזמנות להירשם לקבלת עדכונים במייל [בצד שמאל למעלה], ותוכלו למצוא אותי גם בפייסבוק ובאינסטגרם [@alterego4]




23 תגובות:

  1. האווירה כזו רומנטית ויפה! צילומים נהדרים יקירה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רבה <3
      אחד הפוסטים שהכי נהניתי לצלם :)

      מחק
  2. הצילומים מהממים בהחלט!

    השבמחק
  3. גוון 6 מאוד קורץ לי, חבל שאין אותו בסינגל :]

    השבמחק
    תשובות
    1. את יודעת מה? עכשיו כשאת אומרת.... אני יודעת שיש לג'ייד צלליות בודדות, אני ממש לא בטוחה אבל איזה גוונים יש. שווה בדיקה :)

      מחק
    2. יש את הצללית הזו בדיוק באיל מקיאג', בסינגל.

      מחק
  4. פוסט מעולה, אבל נראה לי שאני אוותר על הפלטה חחח יש לי כבר מספיק איפור

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      אם יש לך הרבה צלליות אחרות, אז באמת יש מצב שהפלטה הזו קצת מיותרת בשבילך :) כל הכבוד על האיפוק!

      מחק
  5. הצילומים נדירים! אהבתי את הסקירה, מאוד משמח לשמוע שזה מיוצר בארץ. הייתי בטוחה שזה מיוצר בסין.

    השבמחק
    תשובות
    1. את מקסימה, תודה <3
      ההימור שלי דווקא היה אירופה ;) אבל כן, זה מגניב לגמרי שהפלטה מיוצרת בארץ :)

      מחק
  6. סקירה מעולה והצילומים פשוט יפיפיים!

    השבמחק
  7. או מיי גאאאאאדדדדדדדדדד אני חייבת את הפלטה הזאת!!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. חחחח שירן, אין על התגובות שלך :) תגידי לי אם תקני בסוף... [אבל באמת, תחכי למבצעים]

      מחק
  8. לא את פשוט הורסת!! שלא נדבר על הצילום, פוסט מדהים ובהחלט עשית לי חשק לנסות את הפלטה הזו :)

    השבמחק
    תשובות
    1. יא טלי, תודה רבה :)
      אני קצת חוזרת על עצמי פה, אבל אם תחליטי לקנות אז ממש עדיף לחכות למבצעים, ואני אשמח לשמוע מה חשבת עליה :)

      מחק
  9. צללית 6 זה משהו שחסר לי באוסף, גוון שמתאים לסתיו. הצילומים שובי לב! עושה חשק לבדוק את הפלטה מקרוב(:

    השבמחק
    תשובות
    1. בקצב הזה ג'ייד עוד יצטרכו למכור את צללית 6 בנפרד ;)
      תודה רבה רבה <3

      מחק
  10. יש באיל מקיאג׳, בבודדת.. 120₪

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב לדעת, תודה :) למרות שבמחיר של צללית אחת כבר אפשר לקנות את כל הפלטה... אז כנראה שכדאי לחכות למבצעים

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...