יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

מלחמת הפריימרים

ה-Shadow Insurance של Too Faced הוא פריימר העיניים האהוב עלי כבר שנים. למעשה כשהתחלתי להשתמש בפריימר היו מעט אלטרנטיבות בשוק- טו פייסד, אורבן דיקיי, עפרה והפיינט-פוט של מאק [ובטח עוד כמה מותגים בודדים ששכחתי].
הנקודה היא, שפריימר היה עניין דיי יקר ולא כל כך מובן מאליו. בזמן האחרון פריימר הפך להיות כל כך נפוץ, וגם מותגי דראגסטור הצטרפו לחגיגה. התקשיתי להאמין שפריימר ב-20 שקל יכול לעשות עבודה טובה כמו ה-Shadow Insurance הוותיק והאהוב, אבל אולי אני טועה?


מתוך סקרנות החלטתי לבדוק את העניין וקניתי פריימרים זולים. בחרתי אותם באופן דיי רנדומלי בלי לקרוא ביקורות לפני כן. הופתעתי לגלות שיש הרבה אפשרויות, ולמרות שרציתי לנסות את כולן הגבלתי את עצמי ורכשתי רק שלושה. כי בכל זאת, התקציב שלי מוגבל. 
אוקיי, פשוט לא האמנתי שהם יעבדו וחשבתי שאני סתם זורקת כסף לפח.
[ואם אין לכן מושג מה לעזאזל עושה פריימר לעיניים, אני מסבירה ממש בעוד כמה שורות]
שלושת הפריימרים הזולים שקניתי:
Primer Gel של ביוטיקייר [8.90 ש"ח]. לגביו לא הייתה דילמה כי ממש רציתי לנסות אותו. אפשר להגיד שהוא זה שעורר את הסקרנות שלי, שהובילה לניסוי הזה.
elf- Essential Eyelid Primer בגוון sheer. נרכש בביוטיג'וינט תמורת 1.99$.
L.A. Colors- Eyeshadow Pimer בגוון nude. הוא ה"יקר" ביותר בחבורה, תמורת 3.29$ בביוטיג'וינט הוא יהיה שלכן.
שילמתי קצת פחות מ-30 ש"ח עבור שלושתם, לעומת כ-90 ש"ח ששילמתי על ה-Shadow Insurance [שייקרא מעתה SI כי אני מתעצלת לכתוב את השם המלא].


אני מצפה מפריימר לעיניים שיעשה כמה דברים. יגביר את העמידות, יתרום ויעצים את הפיגמנט של הצללית, ושיהיה נוח לטשטש את הצלליות.
כמובן שה-SI עומד בכל הסעיפים האלה בצורה מושלמת. הגוון של הצלליות בד"כ נראה עליו מצוין, גם צלליות חלשות נתפסות כמו שצריך ורק לעיתים נדירות אני צריכה חיזוק של פיינט-פוט. למרות כל זה אפשר לטשטש צלליות ממש בקלות, שזה אחד הדברים הכי חשובים בעיניי. מעולם לא היו לי בעיות של צלליות שהצטברו בקפל או דהו במהלך היום, למרות שיש לי עפעף שומני.
[אגב, זו אחת הסקירות הראשונות שפרסמתי בבלוג... מאז דעתי קצת השתנתה ואחרי שניסיתי פריימרים יקרים אחרים, הבנתי מה טוב בשבילי והוא הפך להיות האחד והיחיד]

אבל מה לגבי שלושת המתחרים שלנו? 
השוויתי את הביצועים שלהם לפי כמה קריטריונים, ובשביל הנוחות אני אסקור כל אחד בנפרד ובסוף אסכם ואגיד מה ההעדפה שלי. בגלל שכולם זולים, לא ראיתי טעם לעשות השוואה במחיר כי זה באמת עניין של שקלים בודדים לכאן או לכאן.
ספוילר קטן- כל אחד מהם הפתיע אותי לטובה, לפחות בחלק מהסעיפים.

ביוטיקייר- Primer Gel

מרקם וצבע: ג'ל שקוף ודביק מאוד.
אפליקטור: מברשת נוקשה.
נוחות השימוש: מאוד מאוד לא נוח. הוא דביק, המברשת לא נעימה והפתח כ"כ צר שהמברשת נהרסת בכל פעם שמכניסים אותה בחזרה לשפופרת. הוא מיועד גם כפריימר לגבות, אבל עם האפליקטור הזה לא כ"כ ברור לי איך זה אמור לקרות.
עמידות: לא ראיתי שום בעיה של עמידות, גם בימים חמים וארוכים במיוחד באוגוסט [אה, כן, אני עובדת על הפוסט הזה כבר נצח].
פיגמנט וטשטושים: על האריזה כתוב שהוא אידיאלי לגליטרים, ובאמת ראיתי שהוא מגיב הכי טוב עם צלליות שימריות או גליטריות. הן יושבות עליו מושלם, הפיגמנט טוב וקל לטשטש אותן. לעומת זאת עם צלליות מאט הוא כבר לא נותן תוצאה כ"כ טובה, ואם יש בעיה של פיגמנט... בכלל אין על מה לדבר.
לסיכום: הופתעתי לטובה מהעמידות. אם יש לכן רק צלליות איכותיות באוסף ואתן מחפשות משהו שאפשר לקנות בארץ בזול כנראה שזה הפריימר בשבילכן.


ככה נראית המברשת, נוקשה עם צורה לא מוגדרת, ושערות שמתעקמות בכל שימוש

elf - Essential Eyelid Primer

מרקם וצבע: המרקם יחסית יבש, מזכיר מעין שילוב בין אבקה לקרם. בחרתי בגוון sheer שהוא מעין בז' בהיר, ודיי דומה לגוון העור שלי.
אפליקטור: ספוג.
נוחות השימוש: באופן עקרוני אני מעדיפה שפופרת לחיצה או בקבוקון עם משאבה, אבל באופן יחסי הוא נוח לשימוש והספוג נעים על העור. אהבתי את המרקם, לא דביק ונמרך בקלות. הוא גם קצת מאחד את הגוון של העור ומזכיר את הפיינט-פוט [רק בגרסה עדינה יותר].
עמידות: גם כאן לא הייתה שום בעיה של עמידות.
פיגמנט וטשטושים: בדומה לביוטיקייר, הפריימר הסתדר מצוין עם הצלליות הטובות שיש לי, אבל קצת התקשה עם הצלליות הבעייתיות. בניגוד לביוטיקייר, הוא הסתדר טוב גם עם צלליות מאט, והיה לי קל לטשטש.
לסיכום: חשבתי שמצאתי פריימר מנצח. לא סבלתי מהאפליקטור, המרקם נעים על העור, הוא דיי דומה לפיינט-פוט [שאני אוהבת מאוד]... רק חבל שאחרי כמה שימושים בודדים הוא פשוט הפסיק לעבוד. לא משנה כמה ניסיתי, פשוט לא הצלחתי להוציא יותר חומר. ברור לי שהוא לא התייבש כי קניתי פריימר חדש מאתר אמין, שהגיע סגור וארוז כמו שצריך. גם לא עשיתי לו שומדבר רע [כמו למשל, לשכוח אותו פתוח במכונית לוהטת במשך חודשיים]. מקריאה של ביקורות אחרות ברשת כנראה שזו בעיה שחוזרת על עצמה לפעמים. אין לי מושג מה נדפק שם בדרך, אבל זה מאוד מעצבן. ציפיתי שהכמות תספיק לתקופה של כמה חודשים לפחות.



L.A. Colors Eyeshadow Primer

מרקם וצבע: קרם שמנוני בצבע בז', מזכיר מאוד את ה-SI, וכמוהו נטמע בעור ולא נותן כיסוי.
אפליקטור: ספוג, למרבה ההפתעה [או שלא...].
נוחות השימוש: once again, לא מאוהבת באפליקטורים מספוג, אבל גם הוא בסדר גמור. בדרך כלל הכמות שיוצאת על הספוג מספיקה לשתי העיניים.
עמידות: שום מידע חדש ומזעזע, העמידות הייתה בסדר גמור.
פיגמנט וטשטושים: הצלליות נתפסות ממש בקלות על הפריימר, וזה מעצים את הפיגמנט שלהן. כולל צלליות מאט בעייתיות עם פיגמנט נמוך. לא ברמה של הפיינט-פוט, אבל כמו ה-SI ואולי אפילו יותר טוב. מצד שני... הצללית פשוט נדבקת לפריימר. ואז קשה יותר לטשטש אותה, וזה בעייתי כשעובדים עם צלליות כהות או כאלה שממילא קשה לטשטש.
לסיכום: זו הפעם הראשונה שאני מנסה מוצר כלשהו של L.A. Colors. לא שמעתי עליהם מעולם, והזמנתי דווקא את הפריימר הזה רק בגלל שהוא זול ונמכר בביוטיג'וינט. הופתעתי מאוד מאוד לטובה, למרות שעניין הטשטושים כן מפריע לי. אם את אוהבת איפור פשוט וביומיום משתמשת בעיקר בצלליות בהירות, למשל צללית אחת על כל העפעף- לדעתי זה הפריימר שיתאים לך.



האם הפריימרים הזולים ניצחו את ה-Shadow Insurance?

לא.
אבל הם היו מאוד מאוד קרובים לשם. כשהחלטתי לעשות את הניסוי הזה, חזיתי אסונות בדמות צלליות נוזלות ונמרחות, כי פשוט לא האמנתי שאיזשהו פריימר זול יצליח לעמוד אפילו בתנאי הבסיסי הזה. הופתעתי מאוד לגלות שכולם עמדו בו. ניסיתי כל פריימר כמה פעמים בווריאציות שונות, ואת כולם ניסיתי עוד באוגוסט לפחות במשך יום אחד ארוך וחם במיוחד. 
בגלל שאני כ"כ אוהבת את ה-SI והוא הפריימר המושלם בעיניי, כל דבר הכי קטן הפריע לי.
הפריימר של ביוטיקייר יצא מהתחרות ראשון, למעשה כמעט ולא מצאתי סיבות למה כן להשתמש בו. הפריימר של elf היה המועמד המוביל עד שהוא החליט להפסיק לתפקד אחרי שימושים בודדים [ואני מתכוונת לזה. לא חושבת שהוא הספיק אפילו ל-10 ימים]. מה שמשאיר במשחק את L.A. Colors, ואילולא הקטע המעצבן עם הטשטושים יש סיכוי טוב שהוא היה זוכה.
אבל...
ניסיתי את הפריימרים האלה מנקודת מבט של "מכורה כבדה" ופרפקציוניסטית להחריד. למשל עניין הטשטושים, שחשוב לי במיוחד כי לפעמים אני רוצה לנסות דברים מורכבים, לצלם לבלוג וכו'.
באופן אישי אני לא חושבת שאני אוותר על ה-SI, אבל אני לא רוצה לסגור את הפוסט בנימה הזו. אני ממש לא חושבת שכל אחת צריכה להוציא 20$ על פריימר לעיניים, עכשיו כשיש אלטרנטיבות זה דיי בגדר מותרות. אני חושבת שזה יתאים יותר למאפרות מקצועיות שלא יכולות להתפשר על האיכות, או לכל אחת שרוצה להשקיע ויכולה להרשות לעצמה.
מצד שני, הפריימרים הזולים יכולים להתאים להרבה בחורות. אם את נערה או סטודנטית ויש לך תקציב מצומצם, או שסתם לא בא לך להוציא סכום כזה. אם את אוהבת איפור בסיסי שלא דורש יותר מדי טשטושים, אם אין לך צלליות ממש בעייתיות או שאת רק מחפשת בסיס לפיינט-פוט או לצלליות קרם. אם את מתאפרת רק לעיתים רחוקות וחבל לך להשקיע, או שאת פשוט לא פרפקציוניסטית משוגעת... בקיצור, לא תמיד חייבים לחפור בור בארנק כדי לקנות את הכי טוב שיש בשוק.

אני מקווה שנהניתן, ספרו לי מה דעתכן בתגובות, ואנחנו נתראה בפוסט הבא :)



22 תגובות:

  1. אהבתי מאוד את הפוסט
    יש גם את הפריימר של אסנס שכדי לך לנסות
    אולי תופתעי לטובה:)
    כמו תמיד קריאה מהנה מכתיבה מעולה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      אני חושבת שאת השלישית שממליצה על הפריימר של אסנס, ואני בכלל לא ידעתי שיש להם אחד ;) אם אני אצליח למצוא אותו בסופר פארם יש מצב שאני אקנה רק מתוך סקרנות

      מחק
  2. פוסט מעולה! ממליצה גם על הפריימר של אסנס, פשוט מוצר מנצח!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      אני ממשיכה בספירה, ואת הרביעית שממליצה על אסנס ;) אני מקווה שאני אמצא אותו פה בארץ

      מחק
  3. לא יאומן הקטע עם הפריימר של ELF, קרה לי בדיוק אותו דבר, משהו שם דפוק

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מבינה את הקטע הזה :/ וכנראה שזה לא גורף, כי בביקורות יש כאלה שהיו ממש מרוצות וחלק שהתלוננו כמונו. אני באמת לא מצליחה להבין מה גורם לאותו מוצר בדיוק להגיע לחנויות כשחלק מהשפופרות מלאות וחלק לא :/

      מחק
  4. אני גיליתי שהכי טוב עובד עלי הקונסילר של מאק (פרולונגוור) שגם מכסה לי את הכהויות. מעניין לנסות את lagirlcosmetics.. בביקורי הבא בביוטיג׳וינט ;). 👍🏼

    השבמחק
    תשובות
    1. אני אוהבת את הפרולונגוור, הוא קונסילר מצוין :) כבסיס לצלליות ראיתי שאני מעדיפה פריימר, אבל זה מגניב לגמרי שאת יכולה להשתמש בקונסילר גם לזה וגם לזה :)

      מחק
  5. פוסט מעולה
    נהניתי לקרוא אותו
    פעם ראשונה שקראתי את המלצותייך
    תודה שרי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שרי :) ממש כיף לי לשמוע
      אני מקווה לראות אותך גם בפוסט הבא :)

      מחק
  6. פוסט מעולה!
    באסה לגביי הפריימר של ELF, בדיוק קניתי אותו והוא דווקא טוב עליי.
    מה שנוח בSI זאת האריזה שלו שמאפשרת לנצל את רוב החומר הקיים. בניגוד לאלו שמגיעים באריזה כמו של גלוס

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :) הפריימר של אלף מצוין לדעתי, אני באמת לא מבינה את הקטע עם הכמות של החומר. מביקורות שקראתי זה לא גורף, אז אני מקווה שהיה לך מזל ונפלת על אחד טוב שהגיע מלא.
      גם אני פחות אוהבת אריזות של גלוס... מבחינתי או שפופרת לחיצה או משאבה.

      מחק
  7. מוזר אני משתמשת באלף כבר הרבה זמן והוא מחזיק לא מעט שימושים... הוא בהחלט אחד מהפריימרים האהובים עליי

    השבמחק
    תשובות
    1. זה קטע מוזר לחלוטין! כשכתבתי את הפוסט חיפשתי ביקורות, כדי לדעת אם זה פאק חד פעמי שקרה רק לי, ואז ראיתי שזה לא גורף. יש הרבה ביקורות ממש חיוביות, אבל פה ושם כן יש עוד בחורות שנתקלו בקטע המוזר הזה גם. ואפשר לראות את זה גם פה בתגובות...
      אני ממש שמחה בשבילך שהיה לך מזל ונפלת על שפופרת מלאה :) כי זה באמת פריימר מוצלח, לדעתי הוא היה הכי טוב מבין השלושה שניסיתי

      מחק
  8. את נהדרת! ממש אהבתי לקרוא את ההשוואה ובכללי את הרעיון, נראה לי שאני חייבת לנסות את ה-L.A GIRL!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מקסימה אחת <3
      אם תחליטי לנסות... תשתפי אותי, אני ממש סקרנית לשמוע עוד דעות :)

      מחק
  9. עופרה ולורק מצויינים גם כן

    השבמחק
  10. תודה על סקירה מפורטת! איןו על השאדואו אינשורמס לדעתי.
    ויש לי את "put a lid on it" של דה באלם וגם הוא מצויין.
    ניסיתי את אלף והוא הרבה פחות מוצלח, ושל ביוטיקר.. לא מספק.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ידעתי שיש לדה באלם פריימר לצלליות, מעניין!
      אלף סבבה בתור פריימר זול, אני מסכימה שהוא לא משתווה ליקרים. ולגבי ביוטיקייר... "לא מספק" זאת הגדרה נהדרת :)

      מחק
  11. אולי להשתמשת בפריימר של ביוטיקר להדבקת גליטר על העפעף? אם הוא ככ דביק אני חושבת שזה יהיה שווה ניסוי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. רעיון מעניין מאוד! באסה שאין לי גליטר לנסות :/

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...