יום חמישי, 29 באוגוסט 2013

אתרי קניות מומלצים

אני אוהבת מאוד לקנות דרך האינטרנט, ובשנתיים האחרונות זו הדרך המועדפת עלי. בהשוואה לחנויות פיזיות יש לאתרי קניות כמה יתרונות- המגוון הרבה יותר גדול, בד"כ המחיר נמוך יותר, ובמקום להיסחב בשני אוטובוסים בחום או בגשם אני יושבת בכיף במזגן.
מצד שני, דרך האינטרנט יותר קשה להבין מה קונים בדיוק, אני למשל לא מצליחה לקנות בגדים בלי למדוד אותם קודם. בעיה נוספת היא עניין האמינות, הרי כל אחד יכול לפתוח חנות באינטרנט ולמכור זיופים / מוצרים באיכות ירודה או סתם לקחת את התשלום ולהיעלם.
יש כמה דרכים להתגבר על הבעיות האלה. יש בבלוג שני מדריכים רלוונטיים- איך לקנות איפור, ואיך להימנע מאיפור מזויף. פרט לזה, ככל שקונים יותר מפתחים מיומנות וקל יותר לדעת מה קונים רק משיטוט קצר באתר.
כדי לא להיפגע ממוכרים רמאים כדאי להזמין רק מאתרים מוכרים, ועדיף לקבל המלצות מאנשים שכבר קנו באתר הזה.
המשלוח מחו"ל יכול לקחת גם שלושה שבועות-חודש במקרים קיצוניים, אם אחרי פרק זמן כזה לא קיבלתן את החבילה והמוכר לא עושה מאמצים לפתור את הבעיה, אתן יכולות לפנות לחברת האשראי ולהתלונן. החברה כבר תטפל בנושא ותבטל את החיוב. כדאי לפנות כמה שיותר מהר כדי שלא תהיה התיישנות של התשלום.

תשלום
במידה וזה אפשרי כדאי מאוד לשלם דרך פייפאל, מאחר והם מספקים הגנה רחבה יותר לקונה, ומטפלים גם במקרים בהם החבילה הגיעה אבל המוצר שבור / מקולקל / מזויף וכו'. חשוב להירשם לפייפאל מראש מאחר והם מבצעים אימות של כרטיס האשראי ע"י חיוב שלו בסכום סמלי [8 ש"ח אם אני לא טועה]. בזמן החיוב הם מעבירים לחברת האשראי קוד אישי שאותו צריך למלא באתר, ואת הכסף מקבלים בחזרה ברכישה הראשונה. עד שמאמתים את הכרטיס יש הגבלות על הסכומים שאפשר לשלם, ולאחר מכן ההגבלות האלה מוסרות. פייפאל הוא אתר אמין שמקפיד על רמה גבוהה של אבטחת מידע ולכן אפשר להשתמש בו ללא חשש.
בדרך כלל כשמזמינים מאתרים בחו"ל ומשלמים בפייפאל או ישירות באשראי התשלום הוא מיידי- חברת האשראי תמשוך את הכסף מחשבון הבנק שלכם כבר באותו היום או ביום למחרת.

אתרים מומלצים
יש המון אתרי קניות, בחרתי להמליץ כאן רק מהניסיון האישי שלי, כלומר על אתרים שהזמנתי מהם והייתי מרוצה. המלצות על אתרים אחרים תוכלו למצוא בבלוג של קורין ובבלוג של סיון [וגם בעוד הרבה מקומות אחרים].

אתרים ישראלים
פרושופ - ProShop
http://proshop.co.il
אתר חדש יחסית, מיועד לקהל של מאפרים מקצועיים אבל גם למתאפרות-חובבות. הדגש הוא על מוצרי איפור ואביזרים, יש מחלקה של אייר-בראש וקצת קוסמטיקה. מגוון המותגים מצומצם יחסית, וכולל בעיקר חברות מקצועיות כמו עפרה, ארדל, IGA ועוד, וגם ליינים זולים יותר תחת המותג של פרושופ או mis.c. יש צורך להירשם לאתר כדי לראות את המחירים, וכדאי להצטרף למועדון החברים. יש מועדון רגיל ומועדון מקצועי ושניהם מקנים הנחות- ההרשמה לשניהם בחינם. כדאי לשים לב גם לפינת המבצעים.
 המשלוח בארץ עולה 15 ש"ח לדואר רשום, חינם מעל סכום מסוים, ויש עוד אפשרויות משלוח שונות.
הזמנתי מהאתר כמה פעמים, המשלוח הגיע מהר וארוז כמו שצריך. אם אתן מתלבטות לגבי המוצרים אפשר להתייעץ עם הצוות בעמוד הפייסבוק, ולאחרונה התפרסמו לא מעט סקירות של המוצרים השונים.

דראגסטור - Drugstore
http://www.drugstore.co.il
האתר שייך לרשת בתי המרקחת שור טבצ'ניק, ולכן מכיל הרבה מחלקות כמו תרופות, תינוקות וכו'. בתחום הביוטי המותגים הבולטים הם בורז'ואה, וישי, קמדיס, לה רוש פוזיי, אסי ועוד. כדאי להשוות מחירים לפני שקונים, אבל בד"כ המחירים שלהם זולים יותר מאשר בפארמים. המשלוח בארץ עולה 12 ש"ח, מעל סכום מסוים בחינם.
הזמנתי מהם פעם אחת ובטעות קיבלתי מוצר שונה ממה שהזמנתי. פניתי דרך האתר וקיבלתי תשובה תוך יום ופתרו את הבעיה לשביעות רצוני. כך שאני יודעת שגם כשיש בעיות אפשר לסמוך עליהם.

כל פרפיום - Call Perfume
http://www.callperfume.co.il/
עיקר ההתמחות של האתר היא בישום, ויש מגוון רחב של מותגים, כולל בשמי בוטיק שנמכרים רק באתר. אפשר למצוא גם את הבקבוקונים Travalo, ולאחרונה גם לקים של Seche ומברשות של Antonym. גם כאן כדאי להשוות מחירים, אבל בד"כ הם זולים משמעותית לעומת הפארמים, וכל הזמן יש מבצעים. יש באתר גם מחלקה של טסטרים- אלה בשמים מקוריים וחדשים, אבל מגיעים באריזות של טסטרים ולכן הם זולים יותר. לפעמים הבקבוק שונה מהבקבוק הרגיל או שמקבלים בושם בלי האריזה המקורית. אני מצאתי בושם שרציתי בהנחה משמעותית במחלקה הזו.
המשלוח בדואר רשום עולה 10 ש"ח, חינם מעל הזמנה של 100 ש"ח. המשלוח בדואר רשום והחבילה מגיעה ארוזה כמו שצריך.

ג'אסט 4 יו - Just 4 You
http://www.just4you.co.il
גם האתר הזה מתמחה בבישום, אבל יש גם מחלקה מכובדת של קוסמטיקה שמכילה בעיקר חברות טיפוח מקצועיות ויוקרתיות. בגזרת הבישום יש גם מחלקת טסטרים, מיניאטורות ומחלקה של בשמים בהתאמה אישית. בדומה לכל-פרפיום מומלץ להשוות מחירים לפני הרכישה, בד"כ תמצאו מחירים טובים. כשנכנסתי בפעם הראשונה לאתר העיצוב שלו הרתיע אותי, חשבתי שמדובר באתר קיקיוני ורק אחרי בירורים החלטתי לנסות ולהזמין. קיבלתי עדכונים במייל על מצב ההזמנה, והמשלוח הגיע מהר וארוז היטב. פניתי לאתר והערתי על העיצוב, קיבלתי תשובה תוך פחות מ-24 שעות שעובדים על עיצוב מחודש לאתר.
מחיר המשלוח תלוי במחיר ההזמנה.

אתרים מהעולם
איביי - ebay
הוא כנראה אחד האתרים הכי גדולים והכי מוכרים שקיימים היום. האתר הוא בעצם זירה שמאפשרת לכל אדם לפתוח חנות ולמכור מה שהוא רוצה, וזה מה שמאפשר את מגוון המוצרים הגדול. מצד שני, זה אומר שגם רמאים יכולים לפתוח חנות. אם אין לכן ניסיון בהזמנה מהאינטרנט ואתן לא מכירות את איביי והחוקים שלו, לא הייתי ממליצה להתחיל כאן מאחר ויש כמה דברים חשובים שצריך לדעת. יש הרבה מדריכים באינטרנט, ואני אשתדל להעלות יום אחד פוסט בנושא.
במידה ואתן מכירות את האתר, כמה טיפים שלי- קראו היטב את תיאור המוצר, המצב שלו ותנאי המכירה. תבדקו את גובה הפידבקים של המוכר, אבל גם את התוכן שלהם. כדאי להתמקד בפידבקים השליליים ולוודא שאין תלונות על מוצרים מזויפים. אם אתן לא בטוחות במשהו, אל תקנו לפני שתשאלו את המוכר שאלות ותקבלו תשובות מקיפות.
יש הרבה מוכרים טובים באיביי, אני יכולה להמליץ על שלושה שהזמנתי מהם בחודשים האחרונים והייתי מרוצה. כדאי לעשות השוואת מחירים ובדיקת פידבקים בכל מקרה לפני שמזמינים :)
vanitypalace- מוכר איפור של מגוון חברות, הזמנתי ממנו פלטה של סליק שהגיעה במהירות, כשפניתי למוכר בשאלה קיבלתי תשובה מהירה.
beautyzone2007- אחד המוכרים הכי מוכרים באיביי. מוכר בעיקר לקים, אבל אפשר למצוא גם מוצרי איפור אחרים. הזמנתי ממנו לקים ודבק ריסים, החבילה ארוזה כמו שצריך והגיעה מהר. כשפניתי בשאלה לגבי מחיר משלוח על כמה פריטים קיבלתי תשובה מהירה.
CremeoftheCrop07- מוכר בעיקר מוצרי טיפוח של חברות כמו וישי, לה רוש פוזיי, ביודרמה ועוד. הזמנתי ממנו קרם פנים של ביודרמה, המשלוח הגיע מהר, הקרם מקורי כמובן :)

איי-הרב - iHerb
http://www.iherb.com
פרט לאיפור וטיפוח יש גם מגוון רחב של מחלקות כולל מצרכים, תוספי מזון ועוד. חלק גדול מהמוצרים הנמכרים באתר הם טבעוניים / נטולי אכזריות / אורגניים / ידידותיים לסביבה וכו'. לקח לי הרבה זמן להבין מה ההתלהבות מאיי-הרב, ועד היום עשיתי שתי הזמנות צנועות. המשלוח מגיע מהר, בכל הזמנה אפשר לבחור דוגמיות חינם ממבחר משתנה [בד"כ דברים שלא קשורים לביוטי]. מחיר המשלוח הוא 4$, אבל יש הגבלת משקל עד 4 פאונד (1.8 קילו בערך) והגבלת מחיר- עד 80$.
לאחרונה האתר הפך להיות פופולרי מאוד ואפשר למצוא הרבה סקירות וביקורות ברשת הישראלית, ויש גם קבוצת פייסבוק בנושא- iHerb ישראל.
לאחר ההזמנה הראשונה ניתן להצטרף לתוכנית תגמולים- מקבלים קוד אישי שניתן להעביר לאחרים. הקוד מקנה הנחה בהזמנה הראשונה- בהזמנה מעל 40$ מקבלים 10$ הנחה. אם מזמינים בפחות מ-40$ מקבלים 5$ הנחה. אם ישתמשו בקוד שלכן אתן תקבלו סכום כלשהו שיצטבר ותוכלו לקנות איתו באתר.
אם זו ההזמנה הראשונה שלכן אני אשמח אם תשתמשו בקוד שלי כדי לקבל את ההנחה- CMF005.
אסוס - Asos
http://www.asos.com
אתר בריטי שמתמחה בעיקר במכירת בגדים ואקססוריז, אבל יש בו גם מחלקה של איפור וטיפוח. המשלוח לארץ בחינם, יש כמה מקרים חריגים כמו לקים שלא ניתן להזמין לארץ. יש באתר מגוון רחב של מחלקות, מותגים ומחירים.
היתרון הכי גדול של האתר הוא מדיניות ההחזרה- ניתן לשלוח בחזרה את כל הפריטים ולקבל זיכוי מלא לחשבון ברגע שהמשלוח מגיע לחברה. את הבגדים, הנעליים והתכשיטים אפשר למדוד ולהחזיר אם לא מתאים, מוצרי איפור חייבים לחזור אטומים ללא שימוש [כמובן]. לכל חבילה מצורף טופס שבו מסמנים איזה פריט מחזירים ולמה- יש מגוון סיבות כמו איכות ירודה ואפילו סתם בגלל שהחלטנו שהפריט לא מתאים. חוץ מהטופס יש גם מדבקה עם הכתובת למשלוח, פשוט מדביקים על המעטפה ושולחים. ביצעתי כמה הזמנות, לצערי כל הבגדים שהזמנתי לא התאימו לי והחזרתי אותם, וקיבלתי את הכסף תוך שבועיים-שלושה מהרגע ששלחתי.
שימו לב שהמחירים הם בפאונד, אפשר להחליף להצגה בדולרים אבל הבנתי שלפעמים המחיר בדולרים גבוה יותר.
אם אתן רוצות להזמין כמות של פריטים כדאי לפצל את הרכישה לכמה הזמנות כדי לא לשלם מיסים בארץ.

בורן פריטי - Born Pretty
http://www.bornprettystore.com
יש באתר מגוון מחלקות, כולל מחלקה של מוצרי איפור של מותגים זולים ולא מוכרים. העניין שלי באתר הזה הוא בגלל המחלקה של הציפורניים והנייל ארט- http://www.bornprettystore.com/nail-c-268.html
יש להם מגוון רחב של אביזרים למניקורים- מנקדים, ערכת חותמות, מדבקות, נצנצים ועוד. הזמנתי מהם מדבקות מים לציפורניים וכמה דיסקיות של חותמות. המשלוח בחינם אבל אפשר להוסיף 3$ בשביל דואר רשום.
ישנה אפשרות לכתוב ביקורות על המוצרים ולקבל בתמורה כמה סנטים לטובת ההזמנה הבאה.
כדי לקבל 10% הנחה השתמשתי בקוד WLX31

קוסטל סנטס - Coastal Scents
http://www.coastalscents.com
האתר מוכר בעיקר בזכות פלטות ה-88 שהם מוכרים, אבל אפשר למצוא מגוון רחב של מוצרי איפור ואביזרים. כדי לשמור על טווח מחירים נמוך החברה לא מפתחת בעצמה מוצרים, אלא פונה למפעלים שונים שמוכרים את המוצרים שלהם תחת שמות שונים. בגלל זה אפשר למצוא פלטות דומות גם באיביי דרך מוכרים שונים. היתרון של קוסטל סנטס שהם יושבים בארה"ב, כלומר נמצאים תחת פיקוח של ה-FDA ולכן המוצרים שלהם בטוחים לשימוש. אל תחששו משיטת העבודה של החברה, מאחר והיא נפוצה מאוד גם בקרב חברות גדולות כמו מאק, או חברות ישראליות כמו קרליין, ג'ייד, לייף, ביוטיקייר וכו'. בנוסף החברה מתחייבת לכך שהם לא מבצעים ניסויים בבעלי חיים.
מחיר המשלוח תלוי בגודל ההזמנה ולכן הוא מחושב רק לאחר שאתן בוחרות מה להזמין. יש כל הזמן מבצעים באתר, ולא כדאי להזמין במחיר מלא. יש תוכנית של reward points שנצברות ע"י פעולות שונות, לא התנסיתי בה לכן אני לא יודעת לפרט יותר.

יצא פוסט קצת יותר ארוך ממה שחשבתי שיהיה ;) אני מקווה שהמידע היה מועיל.
כמו שכתבתי בהתחלה, יש המון אתרי קניות ואני בחרתי להמליץ על המעט שאני מכירה באופן אישי. מהניסיון שלי האתרים האלה טובים והמחירים משתלמים, אבל חשוב תמיד להשוות מחירים. וכמובן לקרוא כמה שיותר מידע לפני שאתן מזמינות משהו, כדי לוודא שזה באמת המוצר המתאים בשבילכן.

מה האתרים המומלצים שלכן?



20 תגובות:

  1. פוסט מעולה!
    פיל יוניק ולוק פנטסטיק גם מדליקים :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רבה :)
      גם על פיל יוניק וגם על לוק פנטסטיק שמעתי המלצות חמות, איכשהו עד היום לא יצא לי להזמין... אבל אולי בפעם הבאה [אם אי פעם יהיה לי כסף פנוי :( ]

      מחק
  2. פוסט יעיל ומועיל ביותר (תלוי למי, כן? לי או למנהל הבנק שלי חחחח)
    מצאתי לי כמה מקומות חדשים לבזבז כסף :-)
    תודה על העדכון המקיף והיסודי מתוקה!!
    נשיקות <3

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יקירתי :) אין ספק שגם חשבון הבנק שלי סובל ;) אבל אם כבר קונים... לפחות שיהיה יותר זול מאשר בפארמים.
      אני שמחה שהצלחתי לחדש לך עם כמה אתרים טובים... שנה טובה :)

      מחק
  3. פוסט מצוין!

    השבמחק
  4. פוסט מעולה ומקיף. עם האתרים הישראליים לא התנסתי עדיין כי יש לי סטיגמה לא ברורה בראש לגביהם. צריך לשנות את זה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      אני ממש ממש מבינה את הסטיגמה, תרבות הקניות באינטרנט עדיין מדשדשת בגדול בארץ... אבל יש כבר אתרים טובים ומקצועיים, ואני ממליצה על האתרים האלה בלב שלם. מכולם הזמנתי, מכולם קיבלתי שירות טוב ותקתקו את ההזמנות כמו שצריך :) אני ממליצה מאוד לעשות השוואת מחירים, כשזה מגיע לחברות מחו"ל לא תמיד משתלם להזמין מכאן. אבל בנוגע לחברות ישראליות ולבישום- משתלם מאוד

      מחק
  5. אוי מעולה שריכזת את הכל יחד, ממש נוח בשבילי:)
    לא את כל האתרים הכרתי, או שהכרתי ולא היה לי כוח לחפש מחיר משלוח וכו', עזרת לי מאוד- תברכי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממש שמחה לשמוע שהצלחתי לחדש לך :) מודה שיש אתרים שאני נמנעת מהם פשוט בגלל שאין לי כוח להתחיל לחפור בתנאי המשלוח שלהם...

      מחק
  6. פוסט מצוין! תמיד טוב לקרוא על עוד אתרים שאפשר להזמין מהם. כמוני כמוך אני נהנית הרבה יותר לשבת בבית על הספה ולהזמין ולבקר באופן יום יומי בתיבת הדואר שלי מאשר לנסוע לאנשהו, לחפש חניה, לחנות, לקנות ביוקר בחנות ולחזור הביתה מותשת :D

    חידשת לי כמה אתרים, דבר ראשון מלבד פרושופ לא הכרתי את האתרים הישראליים. שמעתי על אחד מהם (זה של שור) אבל לא הזמנתי מהם מעולם.
    על בורן ביוטי גם לא שמעתי אבל אני לא כ"כ בקטע של נייל ארט (אני ונייל עובד. אני וארט לא ממש ;))

    יש לי 4 אתרים בריטיים שהייתי שמחה להוסיף לך לרשימה.
    Look Fantastic, Feelunique, HQ Hair, Cheap Smells.
    אני אוהבת בעיקר את שני הראשונים (גם משלוח חינם), ב HQ לפעמים יש עלות משלוח (ולפעמים הם מחליטים חינם. לא ברור..) המון פעמים יש מבצעים של 10-20%, וכשהם "מתגעגעים" אליך הם נותנים קופון של 10-20% וכבר יצא לי כפל הנחות. אני קונה בהם בעיקר איפור אבל גם מוצרים לשיער.
    אני קצת מבולגנת בראש אז יצא קצת בבלגן, צ'יפ סמלז משמש עבורי בעיקר לרפרנס, לא יוצא לי להזמין מהם הרבה. נזכרתי שיש גם את echemist שגם בו יש משלוח חינם וגם הוא אחלה.
    אבל שני הראשונים הם המועדפים עלי.
    חשוב מאוד לבדוק את המחירים בכולם כי הרבה פעמים יש פערים. וכמו שהבנת, בדר"כ שני הראשונים לוק פנטסטיק ופיל יוניק הם אילו שהמחירים שלהם יותר טובים (לא רק אבל גם בגלל המשלוח חינם).

    זהו. מסיימת לחפור חחח

    השבמחק
    תשובות
    1. וואי, תודה על ההמלצות :) על השלושה הראשונים שמעתי, אבל לא היה לי כוח לחפור בהם כדי להבין מי נגד מי, אז פשוט נמנעתי.
      עכשיו גם לא כ"כ יש לי כסף ;) אבל אני תמיד מחפשת מקורות חדשים להזמין מהם

      מחק
  7. את רוב האתרים הישראליים לא הכרתי, חידשת לי :)
    תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שמחה לשמוע :) אני גם קצת פטריוטית אז אני תמיד שמחה לפרגן לאתרים ישראלים

      מחק
  8. אני מזמינה על בסיס קבוע מ- strawberrynet.com - מחירים מעולים, משלוח חינם והנחות על בסיס קסוע שהולכות וגדלות עם כל קנייה נוספת.
    מומלץ בחום.

    השבמחק
  9. היי, המלצת על EBAY ועל חנויות ספציפיות אבל איך יודעים שהן לא מוכרות מוצרים מזוייפים?

    השבמחק
    תשובות
    1. כתבתי מדריך כללי בכל מה שקשור לאיפור מזויף-
      http://alteregobeautyblog.blogspot.co.il/2012/09/blog-post_311.html
      יש שם טיפים כללים איך לזהות איפור מזויף, או לפחות לנסות. לא תמיד זה אפשרי, לכן יש מותגים שאני מעדיפה שלא לקנות באיביי בכלל- למשל מאק, טו פייסד, אורבן דיקיי וכו'.
      אני מתכננת לכתוב מדריך קצת יותר ספציפי לגבי איביי. בכל מקרה- אם יש לך ספק, אל תקני. זה תמיד הכי בטוח :) עדיף לחפש את המוצר במקום אחר

      מחק
  10. והחנות האחרונה באיביי- נסגרה בנתיים. תודה על הפוסט המושקע!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. זו הבעיה באיביי, לפעמים מוכרים מצוינים פשוט מפסיקים למכור :/

      בשמחה רבה :)

      מחק
  11. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...