יום ראשון, 11 באוגוסט 2013

סבוריאה? בטח, בכיף

ססססססעמק!!
זה ציטוט מדויק של מה שעבר לי בראש לפני כמה שבועות. כל חורף אני סובלת מהתפרצות של סבוריאה, בעיקר באזור הפנים. השנה העור שלי הגדיל לעשות וחוויתי מתקפה משולבת של פנים+קרקפת. כשהחורף נגמר זכיתי לכמה שבועות של שקט.
ואז... בום. קרקפת מגרדת, עור פנים מתקלף, אדמומי ומסכן. אני כמובן מאשימה את חרדת הבחינות בכל הכיף הזה.
[כאן תוכלו לקרוא עוד קצת על המחלה עצמה]

אחרי שסיימתי לקלל ולהתעצבן בחרתי בפרקטיקה- להדחיק, להתעלם ולקוות שזה יעבור לבד. שזה בערך הדבר הכי גרוע שיכולתי לעשות, כי הזנחה רק גורמת לסבוריאה להחמיר. מבחינת טיפול יש שתי אפשרויות, להשתמש במוצרים המכילים סטרואידים ודורשים מרשם רופא, או לפנות למוצרי טיפוח מתאימים.
סטרואידים עובדים כמו קסם, אבל הם לא הכי בריאים לגוף, הסבוריאה נוטה להתרגל אליהם ואז צריך להעלות את המינון. בגלל זה אני מעדיפה להשתמש במוצרי טיפוח שעושים עבודה מצוינת וגם בריאים יותר לעור. כבר שלוש שנים לא השתמשתי בסטרואידים בכלל ואני מסתדרת מצוין עם מוצרי הטיפוח. יש היום בשוק מגוון יפה מאוד של מוצרים לסבוריאה, ועם הזמן עוד חברות מוציאות ליינים שמיועדים לטפל במטרד הזה. מאחר וסבוריאה נוטה להתרגל גם למוצרי הטיפוח, כדאי להחליף אותם מדי פעם. בעיה נוספת היא, שאי אפשר לחזות את ההשפעה של מוצר מסוים על העור שלנו. מה שיהיה טוב לאחת לא בהכרח יעשה את אותה העבודה גם לאחרת, לכן עדיף לנסות דוגמיות לפני שקונים [כן, אני יודעת, זה לא תמיד ריאלי...]
כשכתבתי על המוצרים של קמדיס, גיליתי שאפשר להזמין דוגמיות מעמוד הפייסבוק שלהם. בחורף עשיתי בשכל והזמנתי כמה דוגמיות של ג'ל לניקוי וקרם פנים שמיועד לטיפול בסבוריאה. הג'ל לא הרשים אותי, קרם הפנים היה מצוין ובמהלך החורף לקחתי סיכון וקניתי ישר את השמפו שלהם.

קמדיס- שמפו לטיפול בקשקשים מסדרת sebo-medis
מחיר: 61 ש"ח
גודל: 200 מ"ל
השמפו מוגדר בתור שמפו לטיפול בקשקשים, ובאתר החברה כתוב שהוא גם מפחית גירוי. מבחינת כמויות, הוא דיי קטן ביחס לשמפו רגיל, אבל מאחר ומדובר בשמפו טיפולי זה לא כ"כ נדיר.
השמפו עצמו סמיך מאוד, אני מעדיפה לקחת כמות קטנה ולדלל אותה בטיפה מים כדי להקל על החפיפה ולחסוך בשמפו. גם האריזה עצמה לא משהו... כדי שיהיה קל להוציא את השמפו אני מעמידה אותו על הראש, אבל הפקק לא אוטם לגמרי ותמיד יש שאריות שמלכלכות את המכסה ואת האמבטיה. וכאילו שזה לא מספיק, הוא גם מייבש מאוד את השיער שלי :/
אז אחרי רשימת ה"לא" הזו, מה השמפו הזה כן?
עובד. וזה היתרון הכי גדול שלו, שמגמד כל דבר אחר. הוא עובד והוא הציל את שפיותי הנפשית.
לפי ההוראות על הבקבוק צריך לחפוף איתו עד שלוש פעמים בשבוע, ואפשר להשתמש בו פעם בשבוע לצורך מניעה. חשוב מאוד להשאיר אותו על הראש לפחות 2-3 דקות, אחרת עובר יותר זמן עד שהוא באמת משפיע על הסבוריאה, ואת זה אני אומרת מניסיון [אני גם לא אודה בזה בחיים, אבל מצאתי את עצמי כמה פעמים מתכרבלת בחלוק רחצה, בודקת הודעות בפייסבוק ומחכה ששלוש הדקות יעברו].
בנוסף, לפי האריזה השמפו נטול פראבנים ו-SLS.
כתוספת לשמפו אפשר להשתמש גם בקרם לחות לקרקפת. כמו שכבר כתבתי בעבר, אני לא מתה על המוצר הזה ותמיד שוכחת להשתמש בו. לדעתי הוא טוב רק בתור תגבור לשמפו, או במקרים של סבוריאה קלה מאוד.

קמדיס- קרם פנים מסדרת sebo-medis
מחיר: 91 ש"ח
גודל: 70 מ"ל
גם כאן אין התוויה ישירה לסבוריאה, אלא התייחסות לעור אדמומי ושמנוני, אבל הוא בהחלט מיועד לסבוריאה.
בניגוד לשמפו, הכמות של קרם הפנים בהחלט מכובדת, והוא מגיע בשפופרת לחיצה ונוחה, עם מכסה אוטם [לשם שינוי].
יש לקרם צבע כחול-סגול קצת הזוי וריח לא הכי נעים, אבל הוא נעים מאוד על העור. וגם כאן- הוא עובד!
מצב העור שלי היה כ"כ קשה שהעדפתי לוותר לגמרי על מייקאפ, וכבר אחרי שני שימושים בודדים העור השתפר מאוד. ההוראות על הבקבוק ממליצות להשתמש בקרם 1-3 פעמים ביום, אני מורחת אותו רק בערב וזה מספיק לי, אבל בהחלט אפשר למרוח גם בבוקר. מה שכן, חשוב לא להגזים. לוקח לעור זמן להתגבר על הסבוריאה, וחשוב לא למרוח 7 פעמים ביום כמויות היסטריות בתקווה שזה ישפר את המצב מהר יותר.
לפי האריזה, הקרם נטול פראבנים [אין התייחסות ל-SLS].

* למיטב ידיעתי מוצרי קמדיס לא נוסו על בעלי חיים.

לגבי מחירי המוצרים: בהשוואה לחברות קוסמטיקה מקצועיות כמו הולילנד, מוצרי החברה לא כ"כ יקרים. בהשוואה למוצרי דראגסטור המחירים דיי גבוהים. מדי פעם יש מבצעים על מוצרי החברה, אני קניתי את השמפו במבצע של 1+1 ואת הקרם ב-25% הנחה. לפני שאתן רצות לפארמים, כדאי לבדוק גם בבתי מרקחת פרטיים, אחרי שקניתי את הקרם מצאתי אותו במחיר של 60 ש"ח. יש באתר רשימה של נקודות מכירה, כדאי להשקיע כמה דק' ולעשות סקר שוק טלפוני.
תוך כדי הניסיון המוצלח עם המוצרים של קמדיס התברר לי שד"ר פישר הוציאו סדרה מיוחדת של מוצרים לסבוריאה, אני אכתוב גם עליהם בהמשך.



8 תגובות:

  1. אני מאוהבת בשמפו הזה שהוא היחיד בכל העולם שעזר לי עם הגירוי בקרקפת ואיזור מוכה קשקשים. לפי הרופא שלי גם לי יש סבוריאה אבל רק בחלק הקטנטן הזה של הראש. מוזר. ורק בצד שמאל. למטה. מוזר עוד יותר, אני יודעת.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא כ"כ סובלת מקשקשים למרות הסבוריאה, כך שלא ידעתי להתייחס להבטחה הזו.. אז תודה על חוות הדעת :)
      והאמת שזה לא מוזר בכלל, סבוריאה לא תוקפת את כל שטח העור, אצלי למשל הסבוריאה מתפרצת בעיקר באזור של המצח, ולפעמים קצת בלחיים. יש אחרות שאצלהן זה מופיע יותר בסנטר דווקא. בקרקפת זה בד"כ מופיע לי בעיקר מאחורי האוזניים.

      מחק
  2. פוסט חשוב. אני כל הזמן מקבלת שאלות והתייעצויות לגבי סבוריאה ואין לי מוצרים ספציפיים להמליץ עליהם. אזכור את ההמלצה שלך להבא

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יקירתי :)
      תשלחי אותן אלי, אני אשמח לענות על שאלות :)

      מחק
  3. העשרת את הידע שלי...
    אין לי סובריאה, אך המוצרים הללו עזרו לי עם מתקפת הפצעונים שהחליטה להפריע לי.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ידעתי שהקרם של קמדיס עזר לך עם פצעונים, תודה על המידע :)

      מחק
  4. למזלי אין לי ניסיון עם סברואה, אבל זה בסדר לעור שלי יש תחלואות אחרות.. :P
    אני חושבת שזה מצוין שככל שהזמן עובר, ויש יותר מודעות לסבוראה, חברות שונות מוציאים מבחר מוצרים שעוזרים למי שסובלת מהמחלה הזו להתמודד איתה כל פעם עם תכשירים אחרים.
    יש לי ניסיון רק עם מוצר אחד של קמדיס - ג'ל גוף (כמו קרם גוף רק במרקם ג'לי כזה) הוא מאוד נחמד. מאוד מאוד מרוכז, כך שהוא אמנם מגיע בטיובה קטנה יחסית אבל זה יתרון שאפשר לקחת אותה לנסיעות וכאלה. אין לו ממש ריח ואם כן ריח קצת מוזר כזה, אני תמיד מעדיפה מוצר מריח וכייפי אבל בתקופה שהייתי מתאמנת בבוקר במכון ומתקלחת שם הוא היה אידיליה. מנסה לומר - לא תמיד מארזי XXXXL בעלי כזה יתרון.. :)

    השבמחק
    תשובות
    1. כל אחת ומה שמציק לה ;) בכלל רואים היום המון מוצרי טיפוח שמיועדים לטפל בבעיות עור שונות, במקום המוצרים הרפואיים מבוססי הסטרואידים - אנטיביוטיקות ושאר חומרים חריפים.
      במקרה של קמדיס אני חושבת שמי שלא סובלת מבעיה ספציפית תתקשה להתחבר למוצרים שלהם, השמפו למשל ממש לא מפנק, להיפך. אבל בתור שמפו טיפולי הוא מדהים :)

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...