יום שבת, 3 במרץ 2012

מי מפחדת משופינג?


את ההחייאה הראשונה שלי עשיתי בגיל 16, במשמרת השלישית שלי במד"א. מאז נתקלתי בעוד כל מיני מראות קשים וסיטואציות קשות, אבל הצלחתי להתמודד איתן בצורה טובה. לעומת זאת מה שיכול היה לגרום לי "לאבד את זה" היה דווקא שופינג. הייתי נכנסת לסופר פארם, חוטפת סחרחורת ובורחת אחרי 5 דק' בידיים ריקות, בחנויות נעליים הייתי מסתובבת בתסכול ובסוף בוחרת איזו נעל ספורט סתמית. בגדים הרשיתי לעצמי לקנות רק בליווי של חברה טובה שתפקח ותשמור עלי [יש לי נטייה לא ברורה לבחור כל מיני פריטים מזעזעים, לא סתם משטרת האופנה רודפת אחרי]. היום אני מסתכלת אחורה ומבינה שהרתיעה שלי משופינג נבעה בעיקר בגלל היחס שלי לגוף שלי. עד הצבא אומנם הייתי רזה, אבל ממש לא אהבתי את הגוף שלי. באופן אבסורדי רק אחרי הצבא ואחרי שצברתי עודף משקל למדתי לאהוב את עצמי ויותר מזה- למדתי איך להתלבש. התהליך הזה לקח לי הרבה זמן, ורק בשבוע שעבר הצלחתי לקנות בגדים בלי לפחד ובלי לשנוא את הגוף שלי ואת הגודל שלו. עד אז כל פעם כשמדדתי משהו והוא לא ישב טוב הרגשתי רע עם עצמי ועם המשקל שלי, בפעם הזו הצלחתי לראשונה להתעצבן על חברות האופנה שמייצרות בגדים בגזרות לא מדויקות ומגדירות את המידות לפי איזו סקאלה שלקוחה מעולמה של אליסה מארץ הפלאות.

מעודדת מהגילוי החלטתי שאני רוצה לחלוק איתכן את החוויה שעברתי, וגם הבנתי מה בדיוק הוביל אותי למצב שבו אשכרה נהניתי לקנות בגדים.
♥♥♥ לא יעזור כלום, הדבר הכי חשוב הוא ללמוד לאהוב את עצמכן כמו שאתן. אף אחת מאיתנו לא מושלמת וזה בסדר לרצות להשתפר [לרזות קצת, לעשות משהו עם השיער, להתאפר או פשוט לקוות שנקום בבוקר ונהיה יותר גבוהות] אבל חשוב שזה יבוא מתוך אהבה וקבלה, ולא מתוך שנאה ורצון להתעלל בגוף שלנו. בטח חלקכן חושבות שאני נראית כמו דוגמנית ולכן קל לי לדבר, אבל אני אומרת את זה ממקום של בחורה ממוצעת- אני 1.60 מטר, יש לי שיער שחור ועיניים חומות, אני לובשת מידה 44 [ואפילו השמנתי עוד קצת, אז אני מתקרבת ל-46]. אני רחוקה מלהיות מושלמת ורחוקה מלהיות דוגמנית על. אבל אני יפה כמו שאני, ולכל אחת מכן מגיע להרגיש ככה, וכל אחת מכן יכולה להגיע למקום הזה חיבוק של הסוררת
♥ אחרי שלמדתי להתאפר היה לי קל יותר לקנות איפור, וזה עובד אותו הדבר עם בגדים. ברגע שאתן יודעות באופן עקרוני איזה גזרות מתאימות לכן יהיה הרבה יותר קל לחפש בגדים. יש המון אתרים ופורומים שעוסקים באופנה ויתנו לכן מידע. חוצמזה, זה גם עניין של תרגול. ככל שתסתובבו יותר בחנויות ותמדדו יותר- תדעו טוב יותר מה מתאים לכן.
♥ אל תפחדו לנסות! להיכנס לחנות ולמדוד בגדים זה בחינם, ולא יקרה שום דבר רע אם תנסו למדוד משהו חדש. במקרה הכי גרוע הוא לא יתאים לכן, ובמקרה הטוב הוא יהיה מהמם. תמיד טוב שיש חנויות שמכירים ואוהבים, אבל כדאי מדי פעם להיכנס גם לחנויות חדשות ולנסות גזרות וצבעים חדשים.
♥ יש כאלה שמעדיפות לקנות בגדים לבד ויש כאלה שצריכות ליווי. אני מעדיפה שתהיה איתי עוד מישהי שתחווה דעה [בד"כ זו אחותי, היא ממש טובה בזה], תחליטו מה הכי מתאים לכן ותעשו את זה.
♥ אסרטיביות! זה בסדר להגיד למוכרת "לא", "אני לא רוצה" או "אני רוצה להסתכל לבד". העיקר שתגיעו למצב שיש לכן מספיק שקט ושלווה כדי להחליט לבד מה לקנות ומה לא, ואם אתן לא בטוחות אל תקנו, תחשבו על זה כמה ימים או שתבואו עם חברה כדי שתחווה דעה. אף פעם לא קונים בלחץ.

ואיך אפשר בלי קצת תמונות? בסיבוב הפעם חיפשתי בגדים שיתאימו לעבודה במשרד, משהו קצת מחויט אבל לא יותר מדי. העדפתי לקנות בגדים צבעוניים כי רוב המלתחה שלי שחורה, אבל זה לא הצליח לגמרי. בד"כ אני מעדיפה לקנות חולצות במחיר נמוך יותר, אבל לא הצלחתי למצוא משהו אחר שאהבתי וישב טוב, לכן החלטתי לקחת סיכון ולשלם קצת יותר, בתקווה שהחולצות איכותיות מספיק וישרתו אותי לפחות עוד שתי עונות [כן, אני "גוררת" חולצות מעונה לעונה ואין לי שום בעיה ללבוש בגדים מלפני שנתיים ושלוש כל עוד הם במצב טוב].
תסלחו לי על איכות התמונות, מזג האוויר פשוט הופך את הצילום לבלתי אפשרי.


> חולצת מעטפת שחורה מחויטת מגולף, 100 ש"ח אחרי הנחה. היא נראית קצת סמרטוטית בתמונה, אבל הבד שלה מעט נוקשה והיא מסתירה יופי את הבטן, ולעומת זאת מחמיאה מאוד באזור החזה.


> סוג של חולצת מעטפת סגולה בהירה [הגוון לא יצא מדויק ב-100%] מדפנה לוינסון. יושבת יפה על החזה ומטשטשת את הבטן בדיוק כמו שאני אוהבת. חולצה דיי פשוטה אבל חמודה ממש. אחרי הנחה עלתה לי 100 ש"ח. האמת? אף פעם לא חשבתי להיכנס לחנות של דפנה לוינסון אבל לא מצאתי כלום בחנויות אחרות והחלטתי לתת לזה צ'אנס.


> חולצה שחורה עם קשירות בצד, גם היא יושבת יפה על החזה ומטשטשת טוב את אזור הבטן, בגלל הקשירות היא לא סטנדרטית אבל גם לא מוגזמת מדי. היא בנויה ככה שהמחשוף מינימלי ולכן היא מתאימה ליומיום. גם היא נקנתה בדפנה לוינסון, 100 ש"ח אחרי הנחה.

כמובן שמסע קניות לא יכול להיות שלם בלי סיבוב במחלקת הקוסמטיקה. אני בתהליך של חיפוש אחרי מייקאפ חדש ורציתי לנסות כמה מייקאפים. בגלל שדוגמיות אין בנמצא החלטתי לנסות ולארגן לעצמי דוגמיות. קיבלתי המלצה להגיע לפארם עם קופסית ולקחת קצת מהטסטר, אבל עד היום התביישתי ליישם.
הפעם החלטתי ללכת על זה- קניתי קופסיות קטנות בוואו [כל קופסית עולה שקל וקצת], נכנסתי לסופר פארם ובלי יותר מדי גינונים פשוט ניגשתי לטסטרים הרלוונטיים ומילאתי לעצמי את הקופסיות [בשלב מסוים אחת הדיילות אפילו שיתפה איתי פעולה]. אל תתביישו לעשות את זה, בסה"כ לקחתי לעצמי דוגמיות משלושה סטנדים ואף אחד לא העיר לי על זה [אפילו חזרתי שלשום כדי לקחת דוגמית בהירה יותר וגם הפעם לא אמרו לי כלום]. רק המלצה קטנה- תגיעו לסניף עם טוש פרמננט או לפחות עט ומדבקות כדי שתוכלו לסמן לכן איזה מייקאפ זה ומה המספר שלו.

> קופסיות קטנות ופשוטות של וואו. מומלץ לקנות קופסיות מתברגות כדי שלא יתפרקו לכן בתיק [יש קופסיות גדולות גם בסופר פארם עם סמל של לייף, אבל הן גדולות יחסית וגם יקרות]


> לכל קופסית הכנסתי כמות של מייקאפ שתספיק לי לשניים-שלושה נסיונות, וסימנתי לי כל קופסא ככה שאני אדע באיזה מייקאפ מדובר.

מעודדת מהצלחת מבצע הדוגמיות התפניתי להשלים חוסרים- שני אייליינר ג'ל של מייבלין [אחד חום ואחד שחור] ומעגל ריסים של רבלון.




סקירה מלאה של כל ההתחדשויות האיפוריות תגיע מתישהו, בשאיפה. אני בתקופה ממש עמוסה ויש לי רשימה ארוכה של פוסטים שרק מחכים שאני אכתוב אותם.

שנייה לפני סיום אני רוצה להמליץ על כמה פוסטים שימושיים במיוחד:
"הטיפים שלכם: מסקרה וריסים"- כשמו כן הוא, פוסט עמוס בטיפים מצוינים בכל מה שקשור לריסים ומריחת מסקרה.
"מדריך לשימוש במעגל ריסים"- כבר הרבה זמן רציתי לצלם ולכתוב מדריך כזה, אבל טל עשתה אחד כ"כ מוצלח שהייתי חייבת לשתף :)
"ייבוש מברשות"- פיתרון פשוט ומצוין לייבוש מברשות [אחרי שלימדתי אתכן איך לחפוף מברשות איפור הגיע הזמן ללמוד שיטה נוספת בשביל לייבש אותן]

עד כאן להיום. אני לא רוצה להישמע פולניה ולעשות לכן ייסורי מצפון, אבל אתן כבר כאן, אז מה אכפת לכן להגיב ולזרוק לי איזו מילה טובה? קריצה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...