יום שישי, 15 ביולי 2016

כשצמחים הופכים לקוסמטיקה

מאוד מעניין אותי להבין איך דברים עובדים, איך לוקחים רשימה של רכיבים והופכים אותם למוצר קוסמטי. בדרך כלל אנחנו רואות רק את התוצר הסופי ואין לנו מושג איך פיתחו אותו ומי האנשים שעומדים מאחוריו.
הפעם הייתה לי הזדמנות לשבת לשיחה מרתקת עם הילה, שהקימה את Hal'o, מותג קוסמטיקה שמבוסס כולו על צמחי מרפא.


פגשתי את הילה בספא נווה צדק, מקום מקסים שנמצא ממש ליד מרכז סוזן דלל. כנראה שבכל פעם שאני מגיעה לתל אביב חייב לקרות משהו, הפעם פשוט החלטתי לגוון וללכת לאיבוד בסמטאות הקטנות של נווה צדק. היה חם, היה מתסכל... ועדיין זה מקום שאני מתכננת לחזור אליו בחורף עם מצלמה והרבה סבלנות.


היה לי מעניין לדבר עם הילה, ולשמוע על הדרך שהיא עברה עד להקמת המותג. איך ממשהו מקרי לחלוטין היא התחילה ללמוד על צמחי מרפא ולרקוח לבד בבית כל מיני תכשירים קוסמטיים. ומשם זה התגלגל לעבודה במעבדה שמתמחה במיצוי של צמחים, לימודי הרבליזם קליני [=טיפול בצמחי מרפא] ובסוף הקמה של עסק שמבוסס כולו על הרבליזם.
[את הסיפור המלא אפשר לקרוא כאן]
בדרך כלל עסקים לא כל כך אוהבים לחשוף את מאחורי הקלעים, ולעומת זאת הילה דיברה איתנו בגילוי לב על כל התהליך.


לצמחי מרפא יש תכונות שונות, למשל חיטוי או הרגעה. השלב הראשון הוא לחשוב מה התכונות שרוצים להכניס למוצר הקוסמטי, ולפי זה לשלב בין כמה צמחים שונים שיתנו את האפקט הזה. מכאן זה כבר ניסוי וטעייה כדי להבין מהו המינון הכי מתאים, כזה שיעשה את העבודה, אבל יהיה נעים לשימוש ולא יכביד. וכמובן שלא יהיה מסריח ;) עבודה עם תמציות צמחים יכולה להיות מאתגרת בגלל הריחות החזקים שלהם. אין בכלל שימוש בחומרי בישום נוספים במוצרים כך שכל האיזון נעשה ע"י המינונים של המרכיבים עצמם.
כמובן שהפיתוח נעשה באמצעות מעבדה ובשילוב אנשי מקצוע נוספים, כולל קבלת אישורים ממשרד הבריאות.
אגב כל המוצרים מכילים מספר תמציות צמחים, לא נוסו על בעלי חיים ולא מכילים מרכיבים מהחי [בחלק מהמוצרים יש שעווה סינתטית].
באתר יש רשימה של כל המוצרים, כולל המרכיבים, המטרה ואופן השימוש [ואפשר גם להזמין דוגמיות להתנסות לפני הרכישה].

ערכה לטיפול באקנה
צריך המון אומץ כדי להקים עסק, ולמרות כל הקשיים עדיין יש להילה ניצוץ בעיניים והמון התלהבות כשהיא מדברת על המוצרים והמרכיבים שלהם. בכלל, הגישה היא לפתח את המוצרים הכי טובים מחומרי הגלם הכי טובים, ולא רק לפתח משהו שאפשר יהיה למכור בקלות.
והגישה הזו באה לידי ביטוי גם באריזות. כולן ניתנות למיחזור, ואריזות המשאבה מבוססות על לחץ אוויר כך שאפשר יהיה לנצל את המקסימום בכל מוצר. בכל שלושת המוצרים שניסיתי המשאבה מאוד נוחה וחסכונית, ומוציאה כמות מדודה של חומר.

את כל המוצרים אפשר לקנות דרך האתר, או בנקודות מכירה ברחבי הארץ [קליק לרשימה]


ההתנסות הראשונית עם המוצרים הייתה בספא עצמו, ובנוסף קיבלתי שלושה מוצרים לסקירה.

תחליב קלנדולה לניקוי והסרת איפור
מחיר: 129 ש"ח ל-100 מ"ל

בפעם הראשונה שהשתמשתי בתחליב זה היה נראה כאילו הוא לא עושה שום דבר כי הוא מרגיש מאוד קליל. אבל הוא הצליח להסיר את רוב המייקאפ, וגם חלק מאיפור העיניים. הוא מצוין לניקוי כללי של הפנים אבל קצת פחות להסרה של איפור עמיד במים.
מספיקה כמות קטנה של תחליב לניקוי של כל הפנים, ומומלץ להרטיב קצת את הצמר גפן כדי לחסוך בחומר וגם בגלל שזה מרגיש יותר נעים על העור. לאחר מכן אפשר לרחוץ את הפנים עם סבון או לנקות את השאריות עם מי פנים.
קצת קשה לי להגדיר את הריח, הוא צמחי כזה ומאוד נעים [לטעמי לפחות].


קרם לחות קמומיל ולבונה לאיזון והרגעת העור
מחיר: 129 ש"ח ל-50 מ"ל [כרגע בהנחה של 15%]

אני לא יודעת מה עובר על עור הפנים שלי, אבל בזמן האחרון הוא רגיש מהרגיל ואני סובלת מאלרגיה שעדיין לא הצלחתי להבין מה המקור שלה. הקרם הזה פשוט מציל אותי, הוא בין הדברים היחידים שהעור שלי מסוגל לסבול כרגע, והוא מאוד מזין ומרגיע. לפי האתר מומלץ להשתמש בקרם ביום ובלילה, כרגע אני מעדיפה להשתמש בו בעיקר בתור קרם לילה.
מבין שלושת המוצרים אני חושבת שיש לו את הריח הכי "צמחי", למרות שלכל המוצרים יש ריח עדין [בעיקר בהשוואה למותגים אחרים שמתבססים על תמציות צמחים].


קרם עיניים נר הלילה
מחיר: 179 ש"ח ל-30 מ"ל

זאת רק אני, או שקרם עיניים הוא בד"כ מוצר מאוד סטנדרטי שלא כל כך מעניין לכתוב עליו?
הקרם קליל [אבל לא קליל מדי], נספג מהר ולא משאיר תחושה שומנית או מכבידה. אני אוהבת למרוח קצת גם על העפעפיים עצמם כדי למנוע קמטוטים קטנים, אז בכלל חשוב לי שהקרם יהיה קליל [כדי למנוע תאונות וצריבה בעיניים].
הריח שלו מאוד חלש וכמעט ולא מורגש. המשאבה עושה עבודה מצוינת ומוציאה כמויות קטנות ומדודות כך ששום דבר לא מתבזבז.


ולסיכום...
זאת ההיכרות הראשונה שלי עם מוצרי Hal'o, ואהבתי מאוד את הגישה מאחורי העסק. את הרצון לפתח מוצרים איכותיים שמבוססים על חומרי גלם איכותיים, ולארוז אותם באריזות שיהיו נוחות וחסכוניות.
יש עוד כמה מוצרים שאני סקרנית לנסות, כמו מסיכת ניקוי מחימר ירוק ואצות וכמו חמאת הידיים. אגב, התלהבתי לגלות שיש גם מוצרים לגברים כמו הקרם להרגעה אחרי גילוח.

מקווה שנהניתן... ונתראה בפוסט הבא ;)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...