יום שלישי, 9 ביוני 2015

מייקאפ בשיבה טובה

אני לא אוהבת לזרוק איפור פג תוקף, זה גורם לי להרגיש חמדנית ובזבזנית, ומזכיר לי שאני קונה הרבה יותר ממה שאני יכולה להשתמש בו בפועל.
אי אפשר לגרום לאיפור להחזיק לנצח, אבל כן יש הרבה דברים קטנים שאפשר לעשות כדי לשמור עליו למשך יותר זמן, וככה גם לצמצם רכישות נוספות ולחסוך כסף.

קודם כל, למוצרי איפור שונים יש תוקף שונה. מוצרים יבשים כמו צלליות אבקה, סמקים אפויים וכו' יכולים להחזיק כמה שנים טובות, ולעומת זאת מוצרים רטובים כמו גלוסים ומסקרות מתקלקלים הרבה יותר מהר, לפעמים תוך כמה חודשים. כדי להבין למה איפור מתקלקל, אתן מוזמנות לקרוא את הפוסט הזה.
אומנם על כל מוצר מצוין התוקף, אבל זה רק קו מנחה. כדי להיות בטוחות צריך לבדוק שאין שינוי במרקם, בצבע או בריח. למרות שהמרקם יכול להשתנות לפעמים בגלל מזג האוויר, למשל להיות קצת יותר נוזלי בקיץ וזה נורמלי, או למשל לק שעומד הרבה זמן ומתחילים לראות היפרדות של השכבות וניעור פותר את הבעיה. אבל כל דבר אחר כנראה אומר שהגיע הזמן להיפרד. ולא, אני לא ממליצה לכן להתעקש ולהשתמש במוצרים פגי תוקף, אלא להעיף אותם לפח מיד.



ועכשיו לכמה טיפים פרקטיים...

אני באמת צריכה את זה?!
זו משוואה פשוטה- נקנה פחות, לא ניתקע עם 17 מסקרות פתוחות שיתקלקלו לפני שהספקנו להשתמש בהן כמו שצריך. כן, אני יודעת, עוצר קניות זה קשה... אבל בכל זאת, אפשר לקנות בצורה חכמה, ואם כבר קנינו ולא אהבנו אפשר להחליף, למכור או לתרום.

אחסון
איפור רגיש לשינויים קיצוניים בטמפרטורה ובלחות, והדבר הכי גרוע שאפשר לעשות זה לשמור את האיפור באמבטיה. כן אני יודעת, זה הכי נגיש ונוח, אבל זה פשוט עושה רע לאיפור שלנו. וגם לקרמים, בשמים ולקים למען האמת. גם קרינה ישירה של שמש פוגעת בהם, אז עדיף לבחור מקום יותר מוצל בחדר.
בעצם... יש מקום אחד יותר גרוע מחדר האמבטיה- הרכב. שיכול להגיע בקיץ לטמפרטורה של 70-80 מעלות. איפור פשוט לא אמור לשרוד בתנאים כאלה.
יש מוצרים שאפשר לשמור בקירור, כמו קרמים לפנים ולעיניים. שומרים את הקופסא הגדולה במקרר, ומעבירים חלק מהקרם לקופסא קטנה יותר שבה נשתמש כל יום. או שאפשר להשתמש ישירות מהמקרר, בקיץ זה כייפי ומרענן :)
מברשות כדאי לשמור בעמידה כדי שהשערות לא יפגעו. אפשר להשקיע במעמד, או סתם לקחת איזו כוס מיותרת. אפשרות אחרת היא לקנות נרתיק למברשות, או להשכיב אותן בקופסא סגורה.
כשאני ממהרת יש לי נטייה לשכוח דברים, למשל להשאיר את האייליינר ג'ל פתוח ולצאת ללימודים. אז קחו עוד שנייה, תוודאו שהכול סגור כמו שצריך [בעיקר גלוסים, לקים, צלליות קרם ואייליינרים].


היגיינה
נראה לי שזה דיי ברור למה לכלוך ואבק לא טובים לדברים שלנו ;)
מעבר לזה לא כ"כ כדאי להעביר איפור מאחת לשנייה בתדירות גבוהה בלי לחטא אותו כמו שצריך, בגלל הנטייה לצבור חיידקים.
חשוב מאוד לנקות את מברשות האיפור לפחות כל שבועיים-שלושה. זה מונע מחיידקים ולכלוך להצטבר, וגם שאריות האיפור מפריעות למברשת לעשות את העבודה.
אם אתן משתמשות הרבה במוצרים רטובים כמו אייליינר ג'ל וצלליות קרם, תוכלו להשתמש במנקה מברשות כדי לנקות את המברשת אחרי כל שימוש. זה לוקח רק חצי דקה והמברשת מתייבשת מהר. אני משתמשת כרגע במנקה מברשות של מאק [שעולה רק 65 שקלים ומחזיק הרבה מאוד זמן], אבל אפשר למצוא בחברות נוספות או להכין לבד בבית [מסתובבים כל מיני מתכונים ברשת, מודה שלא ניסיתי].
אם אתן משתמשות בספוגיות איפור שצריך להרטיב- אם הספוגית לא מתייבשת לחלוטין ונשארת לחה, יכולות לגדול עליה פטריות. בגלל זה כדאי להשתמש לפחות בשתי ספוגיות במקביל [בעיקר בחורף], ולעשות ביניהן רוטציה. גם אם משתמשים באחת במשך יומיים-שלושה ואז נותנים לה להתייבש זה בסדר, אבל לא כדאי לשמור אותן רטובות יותר מזה. ולא לשכוח לנקות אותן עם סבון מדי פעם.


הצילו, הלק התייבש!
לק שהפך להיות סמיך אפשר להציל עם מדלל לק. היום אפשר למצוא מדלל לק בהרבה מקומות, כולל וואו, ביוטיקייר וסופר פארם [תחת מותג הבית לייף]. מטפטפים כמה טיפות, מערבבים את הלק והוא חוזר לחיים. כדי לא לדלל יותר מדי, עדיף להתחיל עם 2-3 טיפות של מדלל, ומקסימום להוסיף עוד. אפשר להשתמש במדלל על לקים רגילים וגם על מחזקים ומייבשים, ואפשר לחזור על הדילול כשצריך. החיסרון היחידי שאי אפשר להמשיך עם זה לנצח, בשלב מסוים הדילול פוגע בלק/מחזק/מייבש ואז אין ברירה אלא לזרוק לפח.
אגב, אם אתן אוהבות להשתמש בחותמות לציפורניים, דווקא לקים ישנים שהסמיכו יכולים להיות מעולים למטרה הזו.


ומה לגבי מסקרות, אייליינרים, סמקים וצלליות קרם?
יש איזו שמועה שאפשר להציל מסקרה שהתייבשה אם טובלים את המיכל הסגור במים רותחים. בגלל שמסקרות נוטות לצבור זיהומים ואזור העיניים רגיש ממילא, אני מעדיפה לא להתעסק עם מסקרות ופשוט להעיף לפח.
אבל מוצרים קרמיים כמו אייליינר ג'ל, סומק קרם וצלליות קרם שהתחילו להתייבש אפשר להציל בעזרת מוצרים מיוחדים כמו הדורליין של אינגלוט או Fix-It של עפרה. מטפטפים טיפה-שתיים למיכל, מערבבים [עם קיסם נקי למשל] ואם יש צורך מטפטפים עוד טיפה. כמו עם מדלל הלק אפשר לחזור על התהליך הזה עד גבול מסוים.


סדר רוטציה
לרובנו יש נטייה להשתמש שוב ושוב בכמה מוצרים מוכרים ואהובים, ולזנוח בצד את כל השאר. מצד שני יש עדיין רצון להתחדש ולקנות עוד. אז קודם כל כדאי לשמור על כל האיפור במקום אחד נגיש, כדי שנזכור מה יש לנו ולא נקנה סתם כפילויות. והדבר השני הוא "להכריח" את עצמנו להשתמש במוצרים שלא השתמשנו בהם מזמן. זה יכול לאתגר את היצירתיות שלנו, וגם לענות על הצורך שלנו במשהו חדש בלי להוציא שקל.

לקנות חכם
לפעמים כל מה שצריך לעשות הוא רק לבחור נכון.
בגלל שיש לי הרבה צלליות אני לא קונה יותר צלליות קרם, כי הן מתייבשות לפני שסיימתי אפילו שליש. במקום זה אני מעדיפה צלליות יבשות, ומשקיעה בבסיס- פריימר טוב לעיניים ופיינט-פוט למקרים קשים. בשניהם אני משתמשת על בסיס קבוע, ורוב הסיכויים שאני אסיים אותם לפני שיתקלקלו.
אם אתן משתמשות בסוג מסוים של איפור לעיתים רחוקות עדיף לקנות גרסה יבשה שלו [אם אפשר]. יש אפילו מייקאפים שמגיעים כאבקה, ומחזיקים הרבה זמן מעמד.
אם בכל זאת בא לכן על מגוון של צלליות קרם ואייליינרים, אפשר לקנות את הדורליין של אינגלוט, ולהפוך בעזרתו כל צללית אבקה לאייליינר או צללית קרם.
אם אתן רוצות גלוסים בהרבה צבעים, אפשר לקנות במקום הרבה שפתונים ולמרוח מעל גלוס שקוף. שפתונים מחזיקים הרבה יותר זמן מעמד, וגם יוכלו לשמש אתכן רק כשפתון.
לפעמים אפשר לקנות איפור בגודל מוקטן שמתאים לנסיעות. זה פחות נפוץ במותגים ישראליים, ולפעמים אי אפשר לקנות פריט בודד אלא מארז מיוחד של מוצרים מוקטנים. אבל כדאי לשים לב, לפעמים זה שווה.
אפשרות אחרת היא לקנות ביחד עם חברה ולהתחלק בכמות. זה רלוונטי בעיקר לקרמים או למוצרים באבקה.


אני מקווה שנהניתן מהפוסט, ואם יש לכן עוד רעיונות ועצות- התגובות זה בדיוק המקום לחלוק מידע כזה :)

אל תשכחו להירשם ל-OFRA Giveaway




8 תגובות:

  1. אחד הפוסטים השימושיים! תודה על הטיפים!

    השבמחק
  2. ממש באלי את הדורהליין עכשיו!
    ואצלי דברים כמו מסקרות וזה לא נהרס לי, אבל האייליינר ג'ל של מאק נהרס לי שהשתמשתי בשליש, והרסתי אותו כשהוספתי לו ווזלין ; (

    השבמחק
    תשובות
    1. הדורליין נפלא :) למרות שאני ממש לא מנצלת אותו כמו שצריך :/
      אייליינר ג'ל זו תמיד בעיה... אני לא מספיקה לסיים אפילו חצי לפני שהם מתחילים להתייבש, ואז אני משתמשת בדורליין, הם מחזיקים עוד קצת, שוב צריך להחיות אותם, ובשלב מסוים זה פשוט הולך לפח ואין מה לעשות.

      מחק
  3. יש פה כמה טיפים מומלצים ומוצלחים, תודה!

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...