יום שלישי, 16 ביוני 2015

Mundo de Unas, גודל האכזבה כגודל הציפייה

קרה לכן שהתלהבתן מאוד מאיפור כלשהו, ולמרות זאת עבר המון זמן עד שקניתן אותו?
אז זה בדיוק מה שקרה לי עם הלקים להחתמה של Mundo de Unas. קראתי הרבה ביקורות מצוינות עליהם ויש כזו התלהבות סביב הלקים שלהם, אבל לקח לי יותר משנה לבצע את ההזמנה.
קיבלתי את החבילה שלי לא מזמן, והאמת היא שאני דיי מאוכזבת בגלל כמה סיבות.


קודם כל קצת רקע... החתמה היא טכניקה של נייל-ארט שאני ממש אוהבת [למשל כמו שעשיתי בפוסט הזה]. לדעתי קל מאוד לעבוד בטכניקה הזו, רק צריך כמה אביזרים, לקים מתאימים, תרגול וסבלנות [קליק למדריך מצוין בנושא].
אפשר להשתמש בלקים רגילים, אבל הם צריכים להיות מאוד פיגמנטיים וסמיכים, לכן לא כל לק מתאים. יש כמה חברות שמתמחות בייצור של לקים להחתמה, אחת מהן היא חברת האינדי המקסיקנית Mundo de Unas. אני חושבת שזה אחד המותגים הכי מוכרים והכי מומלצים שיש, בגלל כמה סיבות. הלקים מאוד מאוד זולים- 3.5$ לבקבוק בגודל מלא של 14 מ"ל ו-1.65$ לבקבוק מיני בגודל של 5 מ"ל. יש להם מגוון עצום של צבעים, שנחשבים לטובים מאוד להחתמות- כלומר סמיכים ואטומים.
יתרון נוסף, החברה שולחת לכל העולם במחירי משלוח סבירים לגמרי.


הזמנתי עשרה לקים בגודל מוקטן של 5 מ"ל. השוויתי אותם ללק של ג'ייד למשל, שמכיל 13 מ"ל, ואומנם הם נראים מאוד קטנים אבל אלה לקים שמתאימים רק לחותמות, וממש לא נראה לי שאני אסיים את כל הכמות הזו אי פעם.
משמאל לימין:
Pale Rose, Papyrus, White, Black, Mint


משמאל לימין:
Sunflower, Fiusha, Tutti, Bronze, Copper


באמת כל הגוונים מאוד מאוד סמיכים, פיגמנטיים ואטומים, ומתקבלת איתם החתמה מאוד מדויקת.
המשלוח הגיע אחרי חודש בערך, ארוז כמו שצריך בלי תקלות.

אבל... כבר מהרגע הראשון משהו הרגיש לי קצת מוזר, שזה לא "לק רגיל". לא כ"כ ייחסתי לזה חשיבות, ואז עשיתי כמה נסיונות החתמה וראיתי שוב פעם שהלקים האלה מתנהגים ממש מוזר.
קודם כל הם מסריחים בטירוף, והריח שונה מאוד מריח של לק רגיל. קשה מאוד להסיר אותם, גם מהציפורניים וגם מהפלטה.
זה לא לגמרי אחיד בין כל הגוונים, למשל גוון Papyrus יחסית קל להסרה, אבל Tutti מאוד מאוד מכתים את העור שמסביב לציפורניים, ולקח לי כמה דקות טובות לנקות את כולו מהפלטה, וגם זה אחרי שקרצפתי אותה בעקשנות עם הרבה אציטון. הגוון הזה ספציפית גם הגיב רע מאוד עם מייבש הלק, ומסגול מגניב יש אזורים שבהם הוא השתנה לוורוד-מרקר מוזר [זה לא קרה עם הלקים האחרים, כנראה שהגוון הספציפי הזה בעייתי מאוד].
צילמתי לכן לדוגמא החתמה שעשיתי עם הגוון הזה, מרחתי מייבש לק רק על האצבע, ואילו על הזרת, הקמיצה והאמה אין עדיין מייבש ורואים שהגוון שונה [בעיניי הגוון ללא המייבש נראה הרבה יותר טוב].


בד"כ אם נשאר טיפה לכלוך מסביב לציפורניים שפספסתי בזמן הניקוי אני מורידה אותו בפוטושופ כי בעיניי זה יותר אסתטי, אבל הפעם השארתי את זה בכוונה, פשוט כי בלתי אפשרי לנקות כמו שצריך מסביב לציפורן. שוב, זה לא משהו גורף לכל הגוונים.


התופעות האלה דיי הדאיגו אותי, אז שלחתי מייל לסילביה, הבחורה שעומדת מאחורי המותג הזה וביקשתי לקבל עוד מידע על הרכיבים, כדי לוודא שהלקים בטוחים לשימוש. זו התשובה שקיבלתי ממנה-
Hello dear, this are special stamping polishes made of acrylic resin, they are safe to use but is recommended that be used on open spaces in case you are sensitive to smell.

התשובה הזו לא הרגיעה אותי, והמשכתי לחפש מידע בגוגל, וביררתי גם בקבוצת פייסבוק בינלאומית שעוסקת בנייל-ארט. קיבלתי הסברים על כך שלקים להחתמה בד"כ שונים מלקים רגילים, ולפעמים מבוססים על חומרים שונים כולל צבעי אקריל. בעיקרון צבעי אקריל לא מיוצרים לצורכי קוסמטיקה, אבל הרבה בונות ציפורנים מקצועיות וגם חובבות משתמשות בהם בשביל נייל-ארט.
עוד גיליתי ש-Mundo de Unas מסרבים לחשוף את רשימת המרכיבים שלהם, למרות שהם כל הזמן מקבלים בקשות כאלה. זה בפני עצמו גרם לי לתחושה מאוד לא נעימה, כי בעיניי מותג צריך לנהוג בשקיפות ופרסום של רשימת מרכיבים זה הדבר הכי בסיסי שיש. לא סתם הרבה מדינות מחייבות לפרסם רשימת מרכיבים על מוצרי מזון, קוסמטיקה ועוד.

המשכתי הלאה וחיפשתי מידע ספציפי לגבי ה-acrylic resin וגיליתי דעות חלוקות לגביו. המרכיב העיקרי בו משמש לפעמים גם בבניית ציפורניים, ויש כאלה שטוענים שהוא בטוח ויש כאלה שטוענים שהוא מסוכן ויכול לפגוע בציפורן, ואולי גם במערכות אחרות בגוף. ממה שהצלחתי להבין מהאתר של ה-FDA יש חומרים בטוחים יותר עם פחות תופעות לוואי, אבל באופן עקרוני אין עדויות חד משמעיות על סכנה מתמשכת שנגרמת מהחומר הזה, ולכן אין עליו רגולציה בהקשר של קוסמטיקה.
מצד שני כשחיפשתי את ה-MSDS שלו כן מצאתי אזהרות לא סימפטיות. MSDS הוא בעצם קובץ בטיחות, שקיים לגבי כל חומר בערך ומפרט את מה שידוע עליו כולל תכונות כימיות ואם יש לגביו אזהרות שונות. אני כן לוקחת את המידע הזה בערבון מוגבל, כי הרבה פעמים ההתייחסות היא לחומרים בריכוז גבוה ובחשיפה ישירה בתעשייה, ולא תמיד זה רלוונטי אחרי שהם עוברים טיפולים שונים או אם הם נמצאים במינון נמוך.
מצד שלישי... אני לא בטוחה ב-100% שהמרכיבים של ה-acrylic resin אכן בטוחים באמת לשימוש כמוצר קוסמטי, שבכל זאת בא במגע עם העור שלי. העובדה ש-Mundo de Unas לא מפרסמת את רשימת הרכיבים מגבירה את החשש שלי.
חשוב לי לציין שאין לי שום מידע חד משמעי שהלקים האלה מסוכנים, הבעיה שלי שאין לי את המידע ההפוך, שמבטיח לי שהם בטוחים לגמרי.


התלבטתי עם עצמי המון בשבועיים האלה. מצד אחד אלה כנראה הלקים הכי איכותיים שיש להחתמה, לא סתם יש כ"כ הרבה המלצות עליהם ברחבי הרשת.
מצד שני, ההתעסקות איתם לא כ"כ נעימה לי. גם הצורך שלי לרדוף אחרי המותג כדי לקבל הסבר על הרכיבים [ועדיין לא קיבלתי הסבר מלא למרות שביקשתי], וגם הריח הנוראי שלהם.
אחרי הרבה דילמות והתייעצויות החלטתי להשאיר אצלי את הלקים ולהשתמש בהם מדי פעם. אבל אם הייתי יודעת את כל הדברים האלה מראש אני בטוחה שלא הייתי קונה אותם. ככל הנראה שהלקים בטוחים לשימוש ואין איתם בעיה, אבל חוסר השקיפות של המותג מאוד מפריע לי.


יצא לי פוסט סקירה לא כ"כ שגרתי ואפילו קצת כבד, אבל היה לי חשוב לתת לכן את כל המידע שיש לי.
מאוד מסקרן אותי לשמוע מה דעתכן בנושא, האם הייתן מזמינות בעצמכן את הלקים? האם קניתן אותם ויש לכן טיפים בשבילי? אולי עוד מידע?




12 תגובות:

  1. אני מאוד מעריכה דווקא "פוסטים כבדים" כאלו כי זה נגיד מידע שעוד לא נתקלתי בו וחוסר השקיפות של המותג אכן תגרום לי לא לקנות את הלקים למרות ההמלצות הרבות. תודה לך :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שמחה לשמוע :)
      היה לי חשוב להעביר את המידע הזה, ומצד שני לא רציתי להעיק... מצד שלישי, ממש חבל לי שלא נחשפתי למידע הזה לפני הרכישה

      מחק
  2. תודה רבה על המידע! ממש עשית תחקיר מעמיק :)
    אותי מעניין אבל למה הם לא מחוייבים לפרסם רשימת מרכיבים כמו כל קוסמטיקה שעוברת רישוי...קצת תמוהה בעיניי.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה כ"כ הטריד אותי שבמשך כמה ימים פשוט הסתובבתי סביב זה וחרשתי על גוגל ;)
      זה מותג אינדי מקסיקני... אין לי מושג מה התקנות במקסיקו ובהחלט יכול להיות שפשוט אין שם חובה כזו, או שיש חובה אבל אין פיקוח. קראתי בכמה מקומות שיש לקוחות שהתלוננו ל-FDA, אבל אין לי מושג מה הסמכות שלהם בקטע הזה.
      כל הסיפור פה דיי תמוה... אני דיי בטוחה שהלקים לא רעילים והכל בסדר, ופשוט לא רוצים לחשוף סוד מקצועי. וכמובן שאני לא מצדיקה את ההתנהלות הזו ;)

      מחק
  3. מעניין, אפשר לשלוח את הלקים למעבדה או משהו בסגנון כדי לגלות מה הלקים האלה מכילים.
    אני לא הייתי ממהרת להשתמש בהם גם אם הם טובים להחתמות מפני שאין לדעת איזה חומרים יש בפנים והריח הלא טוב שנכנס לנשימה נשמע לי לא טוב ולא בריא. אם יש ספק אין ספק, זו הגישה הנוקשה שלי בכל אופן (:

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הבדיקות האלה לא היו יקרות, הייתי לוקחת את הלקים למעבדה כבר אתמול :) אני סקרנית מאוד לדעת מה יתגלה בבדיקה כזו.
      אני החלטתי כרגע כן להשתמש, אבל בערבון מוגבל- כלומר רק מדי פעם, בחדר מאוורר היטב וכולי. אני מקווה שסילביה [הבחורה מאחורי המותג] תסכים סוף סוף לחשוף את רשימת המרכיבים המלאה.

      מחק
  4. תודה על הפוסט הסופר אינפורמטיבי! :) אני בהחלט אקח זאת לתשומת ליבי אם אי פעם אחליט אם להזמין מהם או לא.. וכנראה שלא.

    השבמחק
    תשובות
    1. בשמחה רבה :)
      אני שמחה שנתתי עוד חומר למחשבה, כדי שכל אחת תוכל להחליט על סמך מידע מבוסס

      מחק
  5. אני מאוד שמחה על קיומו של הפוסט הזה, ועל זה שאת שואלת את השאלות הנכונות ולא מוותרת.
    המשיכי כך!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שמחה שסבלת את כל החפירות שלי בדרך לפוסט הזה :)
      תודה :)

      מחק
  6. פוסט מעולה ומעשיר, גם אם לא כולו לבבות ומחמאות - זה דברים שחשוב לדעת וטוב שחלקת איתנו, תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. "לבבות ומחמאות" - אהבתי את ההגדרה שלך :)

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...