יום חמישי, 29 באוגוסט 2013

אתרי קניות מומלצים

אני אוהבת מאוד לקנות דרך האינטרנט, ובשנתיים האחרונות זו הדרך המועדפת עלי. בהשוואה לחנויות פיזיות יש לאתרי קניות כמה יתרונות- המגוון הרבה יותר גדול, בד"כ המחיר נמוך יותר, ובמקום להיסחב בשני אוטובוסים בחום או בגשם אני יושבת בכיף במזגן.
מצד שני, דרך האינטרנט יותר קשה להבין מה קונים בדיוק, אני למשל לא מצליחה לקנות בגדים בלי למדוד אותם קודם. בעיה נוספת היא עניין האמינות, הרי כל אחד יכול לפתוח חנות באינטרנט ולמכור זיופים / מוצרים באיכות ירודה או סתם לקחת את התשלום ולהיעלם.
יש כמה דרכים להתגבר על הבעיות האלה. יש בבלוג שני מדריכים רלוונטיים- איך לקנות איפור, ואיך להימנע מאיפור מזויף. פרט לזה, ככל שקונים יותר מפתחים מיומנות וקל יותר לדעת מה קונים רק משיטוט קצר באתר.
כדי לא להיפגע ממוכרים רמאים כדאי להזמין רק מאתרים מוכרים, ועדיף לקבל המלצות מאנשים שכבר קנו באתר הזה.
המשלוח מחו"ל יכול לקחת גם שלושה שבועות-חודש במקרים קיצוניים, אם אחרי פרק זמן כזה לא קיבלתן את החבילה והמוכר לא עושה מאמצים לפתור את הבעיה, אתן יכולות לפנות לחברת האשראי ולהתלונן. החברה כבר תטפל בנושא ותבטל את החיוב. כדאי לפנות כמה שיותר מהר כדי שלא תהיה התיישנות של התשלום.

תשלום
במידה וזה אפשרי כדאי מאוד לשלם דרך פייפאל, מאחר והם מספקים הגנה רחבה יותר לקונה, ומטפלים גם במקרים בהם החבילה הגיעה אבל המוצר שבור / מקולקל / מזויף וכו'. חשוב להירשם לפייפאל מראש מאחר והם מבצעים אימות של כרטיס האשראי ע"י חיוב שלו בסכום סמלי [8 ש"ח אם אני לא טועה]. בזמן החיוב הם מעבירים לחברת האשראי קוד אישי שאותו צריך למלא באתר, ואת הכסף מקבלים בחזרה ברכישה הראשונה. עד שמאמתים את הכרטיס יש הגבלות על הסכומים שאפשר לשלם, ולאחר מכן ההגבלות האלה מוסרות. פייפאל הוא אתר אמין שמקפיד על רמה גבוהה של אבטחת מידע ולכן אפשר להשתמש בו ללא חשש.
בדרך כלל כשמזמינים מאתרים בחו"ל ומשלמים בפייפאל או ישירות באשראי התשלום הוא מיידי- חברת האשראי תמשוך את הכסף מחשבון הבנק שלכם כבר באותו היום או ביום למחרת.

אתרים מומלצים
יש המון אתרי קניות, בחרתי להמליץ כאן רק מהניסיון האישי שלי, כלומר על אתרים שהזמנתי מהם והייתי מרוצה. המלצות על אתרים אחרים תוכלו למצוא בבלוג של קורין ובבלוג של סיון [וגם בעוד הרבה מקומות אחרים].

אתרים ישראלים
פרושופ - ProShop
http://proshop.co.il
אתר חדש יחסית, מיועד לקהל של מאפרים מקצועיים אבל גם למתאפרות-חובבות. הדגש הוא על מוצרי איפור ואביזרים, יש מחלקה של אייר-בראש וקצת קוסמטיקה. מגוון המותגים מצומצם יחסית, וכולל בעיקר חברות מקצועיות כמו עפרה, ארדל, IGA ועוד, וגם ליינים זולים יותר תחת המותג של פרושופ או mis.c. יש צורך להירשם לאתר כדי לראות את המחירים, וכדאי להצטרף למועדון החברים. יש מועדון רגיל ומועדון מקצועי ושניהם מקנים הנחות- ההרשמה לשניהם בחינם. כדאי לשים לב גם לפינת המבצעים.
 המשלוח בארץ עולה 15 ש"ח לדואר רשום, חינם מעל סכום מסוים, ויש עוד אפשרויות משלוח שונות.
הזמנתי מהאתר כמה פעמים, המשלוח הגיע מהר וארוז כמו שצריך. אם אתן מתלבטות לגבי המוצרים אפשר להתייעץ עם הצוות בעמוד הפייסבוק, ולאחרונה התפרסמו לא מעט סקירות של המוצרים השונים.

דראגסטור - Drugstore
http://www.drugstore.co.il
האתר שייך לרשת בתי המרקחת שור טבצ'ניק, ולכן מכיל הרבה מחלקות כמו תרופות, תינוקות וכו'. בתחום הביוטי המותגים הבולטים הם בורז'ואה, וישי, קמדיס, לה רוש פוזיי, אסי ועוד. כדאי להשוות מחירים לפני שקונים, אבל בד"כ המחירים שלהם זולים יותר מאשר בפארמים. המשלוח בארץ עולה 12 ש"ח, מעל סכום מסוים בחינם.
הזמנתי מהם פעם אחת ובטעות קיבלתי מוצר שונה ממה שהזמנתי. פניתי דרך האתר וקיבלתי תשובה תוך יום ופתרו את הבעיה לשביעות רצוני. כך שאני יודעת שגם כשיש בעיות אפשר לסמוך עליהם.

כל פרפיום - Call Perfume
http://www.callperfume.co.il/
עיקר ההתמחות של האתר היא בישום, ויש מגוון רחב של מותגים, כולל בשמי בוטיק שנמכרים רק באתר. אפשר למצוא גם את הבקבוקונים Travalo, ולאחרונה גם לקים של Seche ומברשות של Antonym. גם כאן כדאי להשוות מחירים, אבל בד"כ הם זולים משמעותית לעומת הפארמים, וכל הזמן יש מבצעים. יש באתר גם מחלקה של טסטרים- אלה בשמים מקוריים וחדשים, אבל מגיעים באריזות של טסטרים ולכן הם זולים יותר. לפעמים הבקבוק שונה מהבקבוק הרגיל או שמקבלים בושם בלי האריזה המקורית. אני מצאתי בושם שרציתי בהנחה משמעותית במחלקה הזו.
המשלוח בדואר רשום עולה 10 ש"ח, חינם מעל הזמנה של 100 ש"ח. המשלוח בדואר רשום והחבילה מגיעה ארוזה כמו שצריך.

ג'אסט 4 יו - Just 4 You
http://www.just4you.co.il
גם האתר הזה מתמחה בבישום, אבל יש גם מחלקה מכובדת של קוסמטיקה שמכילה בעיקר חברות טיפוח מקצועיות ויוקרתיות. בגזרת הבישום יש גם מחלקת טסטרים, מיניאטורות ומחלקה של בשמים בהתאמה אישית. בדומה לכל-פרפיום מומלץ להשוות מחירים לפני הרכישה, בד"כ תמצאו מחירים טובים. כשנכנסתי בפעם הראשונה לאתר העיצוב שלו הרתיע אותי, חשבתי שמדובר באתר קיקיוני ורק אחרי בירורים החלטתי לנסות ולהזמין. קיבלתי עדכונים במייל על מצב ההזמנה, והמשלוח הגיע מהר וארוז היטב. פניתי לאתר והערתי על העיצוב, קיבלתי תשובה תוך פחות מ-24 שעות שעובדים על עיצוב מחודש לאתר.
מחיר המשלוח תלוי במחיר ההזמנה.

אתרים מהעולם
איביי - ebay
הוא כנראה אחד האתרים הכי גדולים והכי מוכרים שקיימים היום. האתר הוא בעצם זירה שמאפשרת לכל אדם לפתוח חנות ולמכור מה שהוא רוצה, וזה מה שמאפשר את מגוון המוצרים הגדול. מצד שני, זה אומר שגם רמאים יכולים לפתוח חנות. אם אין לכן ניסיון בהזמנה מהאינטרנט ואתן לא מכירות את איביי והחוקים שלו, לא הייתי ממליצה להתחיל כאן מאחר ויש כמה דברים חשובים שצריך לדעת. יש הרבה מדריכים באינטרנט, ואני אשתדל להעלות יום אחד פוסט בנושא.
במידה ואתן מכירות את האתר, כמה טיפים שלי- קראו היטב את תיאור המוצר, המצב שלו ותנאי המכירה. תבדקו את גובה הפידבקים של המוכר, אבל גם את התוכן שלהם. כדאי להתמקד בפידבקים השליליים ולוודא שאין תלונות על מוצרים מזויפים. אם אתן לא בטוחות במשהו, אל תקנו לפני שתשאלו את המוכר שאלות ותקבלו תשובות מקיפות.
יש הרבה מוכרים טובים באיביי, אני יכולה להמליץ על שלושה שהזמנתי מהם בחודשים האחרונים והייתי מרוצה. כדאי לעשות השוואת מחירים ובדיקת פידבקים בכל מקרה לפני שמזמינים :)
vanitypalace- מוכר איפור של מגוון חברות, הזמנתי ממנו פלטה של סליק שהגיעה במהירות, כשפניתי למוכר בשאלה קיבלתי תשובה מהירה.
beautyzone2007- אחד המוכרים הכי מוכרים באיביי. מוכר בעיקר לקים, אבל אפשר למצוא גם מוצרי איפור אחרים. הזמנתי ממנו לקים ודבק ריסים, החבילה ארוזה כמו שצריך והגיעה מהר. כשפניתי בשאלה לגבי מחיר משלוח על כמה פריטים קיבלתי תשובה מהירה.
CremeoftheCrop07- מוכר בעיקר מוצרי טיפוח של חברות כמו וישי, לה רוש פוזיי, ביודרמה ועוד. הזמנתי ממנו קרם פנים של ביודרמה, המשלוח הגיע מהר, הקרם מקורי כמובן :)

איי-הרב - iHerb
http://www.iherb.com
פרט לאיפור וטיפוח יש גם מגוון רחב של מחלקות כולל מצרכים, תוספי מזון ועוד. חלק גדול מהמוצרים הנמכרים באתר הם טבעוניים / נטולי אכזריות / אורגניים / ידידותיים לסביבה וכו'. לקח לי הרבה זמן להבין מה ההתלהבות מאיי-הרב, ועד היום עשיתי שתי הזמנות צנועות. המשלוח מגיע מהר, בכל הזמנה אפשר לבחור דוגמיות חינם ממבחר משתנה [בד"כ דברים שלא קשורים לביוטי]. מחיר המשלוח הוא 4$, אבל יש הגבלת משקל עד 4 פאונד (1.8 קילו בערך) והגבלת מחיר- עד 80$.
לאחרונה האתר הפך להיות פופולרי מאוד ואפשר למצוא הרבה סקירות וביקורות ברשת הישראלית, ויש גם קבוצת פייסבוק בנושא- iHerb ישראל.
לאחר ההזמנה הראשונה ניתן להצטרף לתוכנית תגמולים- מקבלים קוד אישי שניתן להעביר לאחרים. הקוד מקנה הנחה בהזמנה הראשונה- בהזמנה מעל 40$ מקבלים 10$ הנחה. אם מזמינים בפחות מ-40$ מקבלים 5$ הנחה. אם ישתמשו בקוד שלכן אתן תקבלו סכום כלשהו שיצטבר ותוכלו לקנות איתו באתר.
אם זו ההזמנה הראשונה שלכן אני אשמח אם תשתמשו בקוד שלי כדי לקבל את ההנחה- CMF005.
אסוס - Asos
http://www.asos.com
אתר בריטי שמתמחה בעיקר במכירת בגדים ואקססוריז, אבל יש בו גם מחלקה של איפור וטיפוח. המשלוח לארץ בחינם, יש כמה מקרים חריגים כמו לקים שלא ניתן להזמין לארץ. יש באתר מגוון רחב של מחלקות, מותגים ומחירים.
היתרון הכי גדול של האתר הוא מדיניות ההחזרה- ניתן לשלוח בחזרה את כל הפריטים ולקבל זיכוי מלא לחשבון ברגע שהמשלוח מגיע לחברה. את הבגדים, הנעליים והתכשיטים אפשר למדוד ולהחזיר אם לא מתאים, מוצרי איפור חייבים לחזור אטומים ללא שימוש [כמובן]. לכל חבילה מצורף טופס שבו מסמנים איזה פריט מחזירים ולמה- יש מגוון סיבות כמו איכות ירודה ואפילו סתם בגלל שהחלטנו שהפריט לא מתאים. חוץ מהטופס יש גם מדבקה עם הכתובת למשלוח, פשוט מדביקים על המעטפה ושולחים. ביצעתי כמה הזמנות, לצערי כל הבגדים שהזמנתי לא התאימו לי והחזרתי אותם, וקיבלתי את הכסף תוך שבועיים-שלושה מהרגע ששלחתי.
שימו לב שהמחירים הם בפאונד, אפשר להחליף להצגה בדולרים אבל הבנתי שלפעמים המחיר בדולרים גבוה יותר.
אם אתן רוצות להזמין כמות של פריטים כדאי לפצל את הרכישה לכמה הזמנות כדי לא לשלם מיסים בארץ.

בורן פריטי - Born Pretty
http://www.bornprettystore.com
יש באתר מגוון מחלקות, כולל מחלקה של מוצרי איפור של מותגים זולים ולא מוכרים. העניין שלי באתר הזה הוא בגלל המחלקה של הציפורניים והנייל ארט- http://www.bornprettystore.com/nail-c-268.html
יש להם מגוון רחב של אביזרים למניקורים- מנקדים, ערכת חותמות, מדבקות, נצנצים ועוד. הזמנתי מהם מדבקות מים לציפורניים וכמה דיסקיות של חותמות. המשלוח בחינם אבל אפשר להוסיף 3$ בשביל דואר רשום.
ישנה אפשרות לכתוב ביקורות על המוצרים ולקבל בתמורה כמה סנטים לטובת ההזמנה הבאה.
כדי לקבל 10% הנחה השתמשתי בקוד WLX31

קוסטל סנטס - Coastal Scents
http://www.coastalscents.com
האתר מוכר בעיקר בזכות פלטות ה-88 שהם מוכרים, אבל אפשר למצוא מגוון רחב של מוצרי איפור ואביזרים. כדי לשמור על טווח מחירים נמוך החברה לא מפתחת בעצמה מוצרים, אלא פונה למפעלים שונים שמוכרים את המוצרים שלהם תחת שמות שונים. בגלל זה אפשר למצוא פלטות דומות גם באיביי דרך מוכרים שונים. היתרון של קוסטל סנטס שהם יושבים בארה"ב, כלומר נמצאים תחת פיקוח של ה-FDA ולכן המוצרים שלהם בטוחים לשימוש. אל תחששו משיטת העבודה של החברה, מאחר והיא נפוצה מאוד גם בקרב חברות גדולות כמו מאק, או חברות ישראליות כמו קרליין, ג'ייד, לייף, ביוטיקייר וכו'. בנוסף החברה מתחייבת לכך שהם לא מבצעים ניסויים בבעלי חיים.
מחיר המשלוח תלוי בגודל ההזמנה ולכן הוא מחושב רק לאחר שאתן בוחרות מה להזמין. יש כל הזמן מבצעים באתר, ולא כדאי להזמין במחיר מלא. יש תוכנית של reward points שנצברות ע"י פעולות שונות, לא התנסיתי בה לכן אני לא יודעת לפרט יותר.

יצא פוסט קצת יותר ארוך ממה שחשבתי שיהיה ;) אני מקווה שהמידע היה מועיל.
כמו שכתבתי בהתחלה, יש המון אתרי קניות ואני בחרתי להמליץ על המעט שאני מכירה באופן אישי. מהניסיון שלי האתרים האלה טובים והמחירים משתלמים, אבל חשוב תמיד להשוות מחירים. וכמובן לקרוא כמה שיותר מידע לפני שאתן מזמינות משהו, כדי לוודא שזה באמת המוצר המתאים בשבילכן.

מה האתרים המומלצים שלכן?

יום שבת, 24 באוגוסט 2013

התחדשויות :)

אני יושבת כבר עשר דקות מול המסך, השורות הריקות בוהות בי ואני בוהה בהן בחזרה. כתבתי שורת פתיחה צולעת ומחקתי אותה, התעצבנתי, איבדתי ריכוז וברחתי לפייסבוק. הרעיון של הפוסט הזה מתגלגל לי בראש כבר תקופה, יש לי רעיון מגובש ותמונות ערוכות, רק פסקת הפתיחה מקבעת אותי למקום ולא מאפשרת לי להתקדם.
תכננתי לכתוב משהו על התקופה של הלימודים שמנעה ממני לעבוד, על המינוס בבנק ועל עוצר הקניות. אבל אין לי כוח להיכנס לזה, רק נגיד שבחודשים האחרונים הצלחתי להתאזן קצת מבחינת התקציב ולכן הרשיתי לעצמי לקנות קצת פה ושם, והתחשק לי לרכז את הכל לפוסט אחד :) השתדלתי לקנות בחוכמה, רק דברים שאני באמת מרגישה שחסרים לי, ודאגתי לעשות סקר שוק קצר כדי לוודא שאני קונה במחיר הכי טוב שאני מוצאת. חלק מהמוצרים כבר סקרתי בעבר ואני אצרף קישורים, חלק מהמוצרים אני עוד אסקור בהמשך ולכן אני לא מפרטת עליהם יותר מדי כרגע.
בתחום הטיפוח אין רכישות דרמטיות. הקיץ המעיק גרם לי לחזור לקרם הקליל של ביודרמה- sebium mat. יש לי הרגשה שביודרמה שינו קצת את הפורמולה מאז הפעם ההיא שהתנסיתי בו, אבל הוא עדיין טוב.
כאבי שיניים בשבת הובילו אותי לבית מרקחת תורן, ובמקרה גם היה מבצע טוב על סדרת יו-לקטין של ד"ר פישר. אני אוהבת מאוד את קרם הידיים מהסדרה הזו, ומאחר ושלי כמעט נגמר החלטתי לנצל את ההזדמנות.
הג'ריקן המפלצתי בצידה הימני של התמונה הוא לא אחר מאשר קרם גוף מסדרת יפית. השם בטח נשמע לכן מוכר בגלל שיווק אגרסיבי של המותג בתקופה האחרונה. מדובר בליין מוצרים שנמכר רק בסניפים של רמי לוי [תוכלו לקרוא ביקורות כאן וכאן]. החלטתי לקחת סיכון ולקנות את סבון הרחצה וקרם הגוף ואני מרוצה מהם מאוד. מיתוג הריחות על האריזות לא ברור, אבל המוצרים עצמם טובים והמחיר מפנק.
קצת התפרעתי בתחום הציפורניים בזמן האחרון. הזמנתי חותמות ומדבקות-מים מבורן פריטי, וכדי שיהיה עם מה להחתים קניתי כמה מהלקים הזולים של וואו, שהפתיעו אותי באיכות שלהם. רובם גם מאוד פיגמנטים וסמיכים ולכם מתאימים מאוד לחותמות. קניתי שלושה לקים בסיבוב האחרון- 348 (אדום מטאלי), 301 (צהוב בננה) ו-419 (תכלת שימרי).
לא יכולתי להתאפק והזמנתי את can't let go של OPI, לק בגימור liquid sand. אני עדיין לא בטוחה מה דעתי עליו...
גחמה רגעית נוספת הביאה אלי את flying dragon של צ'יינה גלייז [בגרסת הניאון]. קניתי אותו "יד שנייה במצב טוב" והוא פשוט לק מוזר, לא החלטתי אם אני אוהבת אותו או לא.
מייבש הלק האהוב עלי כרגע הוא זה של poshe, הבקבוק הנוכחי שלי בשלבי גסיסה אז קניתי עוד אחד. לצידו יש מחזק ציפורניים של סאלי הנסן- diamond strength. המחזק הנוכחי שלי הוא דווקא nail envy של OPI שעושה עבודה מצוינת, אבל הורס את העמידות של הלקים, לכן כשהוא יגמר אני אנסה את המחזק הזה של סאלי בתקווה לטוב...
באופן מפתיע דווקא איפור אני כמעט ולא קונה בתקופה האחרונה. אני כמעט ולא מוצאת דברים שמלהיבים אותי [ובואו נודה על האמת... אוסף האיפור שלי דיי מנופח כבר]. הרכישות הפעם היו ממוקדות על דברים קטנים שחסרים לי:
דבק ריסים כהה של ארדל, שלמען האמת לא ניסיתי [אני עדיין מנסה להתגבר על הפוביה וללמוד להדביק ריסים].
 fix it של עפרה הוא נוזל שקוף שמיועד להחיות אייליינרים במרקם ג'ל שהתייבשו. ניסיתי אותו בקטנה עם הג'ל-ליינרים של מייבלין ואני מרוצה מאוד.
אני מאוהבת בעיפרון של קליניק ומשתמשת בו המון כדי ליצור אייליינר מהיר וקל בבוקר. בגלל המחיר הגבוה שלו ניסיתי למצוא תחליפים- העיפרון החום שייך לג'ייד מסדרת everlasting eyeliner, גוון 303 intense brown. השני של פופה מסדרת multiplay מס' 08, בגוון טאופי. העיפרון של פופה מסתמן כמחליף סביר לעיפרון של קליניק. לצערי שניהם לא משתווים לו לחלוטין :/
יש לי חולשה ידועה לצלליות חומות, ורכשתי שתיים של mis.c, מותג מקצועי אבל זול שנמכר בחנות של פרושופ. הצללית הבהירה יותר היא צללית אבן בגוון velvet, הכהה יותר היא דווקא צללית לגבות בגוון Dusk, ואני משתמשת בה כצללית עיניים לכל דבר. קצת חששתי בגלל שמדובר במותג לא מוכר ובתמחור דיי נמוך, אבל אני מרוצה מאוד משתי הצלליות האלה, שתיהן פיגמנטיות מאוד וקלות לטשטוש.

מבין המוצרים שציינתי, אלה המותגים נטולי האכזריות: ד"ר פישר, יפית, ארדל, צ'יינה גלייז, עפרה, וואו וג'ייד.

במקור התכוונתי לצרף לפוסט גם רשימה של חנויות אינטרנט מומלצות, אבל תוך כדי הכתיבה הבנתי שעוד יווצר כאן פוסט מפלצתי. כדי לא להעיק החלטתי לפצל ביניהם, ואני מבטיחה שבהמשך יעלה פוסט מקיף עם המלצות על חנויות אינטרנט שניסיתי בעצמי ואהבתי. שבוע טוב :)


יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

על אנטונים ובניינים

השעה עכשיו חצות וחצי, ואני סובלת מנדודי שינה, צרבת וגב תפוס. משום מה דווקא המוד הגריאטרי הזה גורם למוזה שלי לעבוד שעות נוספות.
השתתפתי היום באירוע בלוגריות של חברת Antonym. בדרך כלל אני לא כותבת על האירועים עצמם בגלל שלא מעניין לי לכתוב עליהם, ובדרך כלל אני מעדיפה לחכות כמה שבועות לפני שאני בכלל מתייחסת למוצרים חדשים בגלל שאני צריכה את הזמן להתנסות בהם. מה השתנה הלילה הזה? בית הישג, זה מה שהשתנה.
האירוע נערך בתל אביב, בבניין ששייך לקרן הישג, שזו קרן שתומכת בחיילים בודדים משוחררים.תמר שפירא ברנשטיין, מנכ"לית אנטונים בישראל, הייתה חיילת בודדה וזכתה לתמיכה וסיוע מהקרן, ולכן החליטה לארח אותנו בבניין ששייך לקרן. מסתבר שיש לבניין הזה היסטוריה מעניינת- הוא נבנה בשנת 1924 ומאז עבר גלגולים שונים, בין השאר שימש כמפקדה של ההגנה, הושכר לשגרירות בריה"מ, ובהמשך אירח גם את בית המכירות הפומביות סותבי'ס. בשנת 2006 הבניין נרכש ע"י ג'רי שוורץ והת'ר ריסמן שיסדו את קרן הישג, הבניין שופץ ונתרם למען פעילות הקרן.
יש לי חולשה לבתים ישנים ומיוחדים ולסיפורים שלהם. לקח לי בערך 3 דק' להיכנס לתוך הבניין, להגיד שלום מנומס ואז לתפוס את המצלמה שלי ולאבד את עצמי במקום הזה. בגלל שהאירוע התקיים בשעות הערב והתאורה לא היטיבה עם ההתלהבות שלי, וגם בגלל קוצר זמן, אני מרגישה שלא הספקתי למצות לחלוטין את המבנה המדהים הזה.

בחזית הבניין יש גינון הורס ובריכה קטנה ומהממת עם צמחי מים ודגים, וכמובן שאת עיקר היופי של החזית קלטתי רק כשיצאתי מהאירוע ומיהרתי לרכבת.
בקומה הראשונה יש חדר עם ספרייה מטורפת ופינות ישיבה שאותן לא הצלחתי לצלם בגלל עדת בלוגריות פטפטניות שהשתלטה על המקום [סתם, הכול באהבה]
 בזכות טיפ שקיבלתי התגנבתי לגג של הבניין, וזכיתי לראות את ההבדלים בין המבנים שמסביב- חורבות נטושות, בתים ישנים ומשופצים וגורדי שחקים מודרניים מזכוכית.
כן, אני יודעת, באתן לראות מברשות איפור ואני חופרת לכן על ארכיטקטורה והיסטוריה.
אז הנה, שלא תגידו שאני לא מקיימת הבטחות.
ההיכרות שלי עם המותג שטחית ביותר, ואפשר לסכם אותה ב"אני יודעת שהוא קיים". היום גם הייתה הפעם הראשונה שהבנתי את מהות השם של המותג. מסתבר שהפירוש של אנטונים זה דבר והיפוכו. בת'כלס? משהו שהייתי אמורה לדעת אחרי שניגשתי לפסיכומטרי 80,000 פעמים [אוקיי, 5. אבל מי סופר??]
הרעיון מאחורי המותג הוא לייצר מוצרים איכותיים, נטולי אכזריות לחלוטין במינימום פגיעה בסביבה. ואכן, כל המברשות עשויות משיער סינטטי בלבד והידיות עשויות במבוק. מלבד מברשות יש לחברה גם ליין איפור שעדיין לא נמכר בארץ [צפוי להגיע בתקופה הקרובה, החברה עדיין בתהליכים של קבלת אישורים של משרד הבריאות הישראלי]. האריזות של כל מוצרי האיפור עשויות גם הן במבוק, האריזה החיצונית מקרטון ממוחזר והכי מגניב- האריזה בנויה כך שניתן יהיה לרכוש רק מילוי של הסומק או הצללית ולהחליף את הפאן הריק [או פשוט לקנות מילוי ולאחסן בפלטה כרצוננו].
בליטוף חטוף של המברשות במהלך האירוע ראיתי שהמברשות רכות מאוד וליין האיפור דיי סולידי והולך בעיקר על הגוונים החומים-טבעיים-ארציים. מחירי המברשות בארץ יקרים יותר מאשר המחירים באתר החברה האמריקאי, והם דומים יותר למחירים של החברות המקצועיות דוגמת מאק.
עוד על האג'נדה של החברה תוכלו לקרוא בעברית כאן, או באנגלית כאן. את מחירי המברשות בארץ תוכלו למצוא בקישור הזה. למיטב הבנתי אין כוונה להיכנס עם המותג לפארמים הגדולים, אלא לעבוד עם בתי מרקחת וחנויות קטנות, מאפרות וכו', וכן למכור דרך האינטרנט באתרים של גלוסיבוקס, גלאם גורו וכלפרפיום. עוד פרטים ניתן לקבל דרך עמוד הפייסבוק של החברה.

במבט ראשון אני מתחברת מאוד לאג'נדה הסביבתית ונטולת האכזריות של החברה. מאחר ועדיין לא התנסיתי במוצרים בכלל גם לא גיבשתי עליהם דעה [בת'כלס כל הפוסט הזה הוא רק תירוץ להתלהב מהצילומים שלי]. קיבלתי מספר מברשות של החברה להתנסות, ואני אחזור לכתוב עליהן אחרי שעביר אותן טירונות כיאה וכראוי למברשות טריות ;)

יום ראשון, 18 באוגוסט 2013

נייל-ארט ורוד וכמה תובנות קיטשיות

זה לא סוד שאני נהנית להתמרמר תמיד ובכל מצב. בעיניי זה כבר הפך להיות סוג של בדיחה, פעם אפילו החלפתי את תמונת הפרופיל שלי בפייסבוק לתמונה של משה אופניק כי זה הצחיק אותי.
מאחר ואני אדם של קיצוניות, לצד המרמור אני גם אוהבת להיות בחורה קיטשית עד מאוד. אני בוכה בסרטים עצובים [וגם תוך כדי קריאה] אני אוהבת דברים ורודים וילדותיים וגם דברים פרוותיים וחמודים ולא חוסכת מהיקום צווחות של "יוווווו איזה חמוד!".
הקיצוניות הזו מייצרת סטטוסים זועמים בפייסבוק לצד סטטוסיים רגשניים, אופטימיים, סוחטי דמעות ומלאי תובנות בשנקל. הפוסט הזה נוצר בהשראת שני הקצוות האלה, וכמה צפוי, ציוותתי אותו עם מניקור ממש ממש ורוד.

תחילתו של משבר המרמור הנוכחי סבב סביב תהליך מעצבן של חיפוש עבודה. כרגע אני עובדת בקלדנות בתור פרילאנסרית, אבל בהיקף מאוד מצומצם. מאחר וסיימתי את כל המבחנים ויש לי זמן עד תחילת שנה ב' ניסיתי למצוא משהו זמני רק כדי לסגור קצת חורים בבנק. מירקתי את קורות החיים שלי, שלחתי וקיוויתי לטוב.
ואז נזכרתי עד כמה שוק העבודה הישראלי יכול להיות משפיל, בעיקר כלפי אנשים כמוני שאין להם יותר מדי ברירות. אחד מהמעסיקים הפוטנציאליים הציע משרה שהתאימה לי מבחינת ההיקף והמשכורת, אבל גרם לי לרדוף אחריו במשך שלושה-ארבעה ימים בניסיון שווא לקבל עוד פרטים ולהבין מתי אני מתחילה לעבוד, אם בכלל. במצב רגיל לא הייתי טורחת, אבל המצב לא רגיל ואני מחלתי על כבודי ורדפתי. מעסיקה פטנציאלית אחרת הציעה לי לעבוד כדיילת קידום מכירות בפרויקט קצר של פחות מ-30 שעות. השכר מתאים, המשרה קרובה לבית, מה רע? שום דבר. רק שהחברה דורשת ממני לעמוד בקוד לבוש קפדני, ומצפה שאני ארכוש את הפריטים מכספי. בחישוב מהיר אני ארוויח כ-600 ש"ח ואוציא לפחות 200 על פריטי לבוש שלא ישמשו אותי יותר.
חברים טובים וקרובי משפחה ששמעו את הסיפורים האלה עזרו לי להבין שאני סתם דופקת את הראש בקיר, אומנם אני צריכה עבודה אבל יש גבול לכל דבר, ולא מגיע לי לקבל כזה יחס. תוך כדי השיחות גם הועלו כל מיני רעיונות פרקטיים שאני עדיין בודקת. אז אומנם עברתי כמה ימים של מתח, עצבים ותסכול, אבל בסופם זכיתי לגלות שוב כמה תמיכה יש לי מהאנשים שסובבים אותי.

ואם אני כבר בשוונג קיטשי... אתמול בלילה קיבלתי את הציונים של המבחן האחרון שעשיתי, ועכשיו אני יכולה להגיד באופן סופי ורשמי- שנה א' מאחוריי. זה ממש לא סוד שזו הייתה שנה מאוד קשה מבחינתי ואני עדיין מעכלת את כל מה שעברתי. אבל במבט לאחור אני מבינה שזו גם הייתה שנה טובה מאוד בשבילי, בחרתי במסלול אקדמי שמתאים לי וגורם לי לאושר. זכיתי להכיר אנשים מדהימים, ובעיקר זכיתי לקבל המון המון תמיכה. אני אנצל את ההזדמנות כדי להגיד תודה ענקית לכל האנשים שהיו כאן בשבילי לאורך השנה הזו, ועבדו קשה מאוד כדי לעודד אותי, לגרום לי להאמין בעצמי ולשרוד את שנה א'. זה פשוט לא היה אותו דבר בלעדיכן [וגם בלעדיכם, למרות שאתם כנראה לא קוראים כאן].
אם הצלחתן לא לחטוף הרעלת סוכר ושרדתן עד כאן, תרשו לי לקנח במניקור ורוד וקיטשי במיוחד [בסוף הפוסט מחכות לכן עמדות לחלוקת אינסולין, אל דאגה].
כבר ראיתן כאן מניקור עם חותמות, אבל רק בימים האחרונים התחלתי להשתמש בחותמות שמיועדות לכל שטח הציפורן. הרבה זמן שאני מפנטזת על סט חותמות של באנדל מאנסטר, אבל בתור התחלה החלטתי לעשות ניסיון קטן ולהזמין חותמות דווקא מבורן פריטי. אני עדיין לומדת לעבוד עם דוגמאות שמיועדות לכל הציפורן, אבל המניקור הזה יצא כ"כ מגניב שלא יכולתי להתאפק, ואני מראה לכן אותו למרות שהוא לא מושלם.
כבסיס השתמשתי ב-cupcake של אורלי, הגוון ורוד מתקתק והמריחה מזעזעת. לאחר שהלק התייבש לחלוטין החתמתי דוגמא מפלטה מס' m73 של בורן פריטי. בחרתי להחתים עם לק מס' 348 של וואו שהתברר בתור לק מעולה לחותמות [רק חבל שההסרה שלו מזעזעת]. לסיום מרחתי את המייבש של פושה בשביל ייבוש מהיר, גימור מבריק ועמידות.
* הלקים של וואו ושל אורלי לא נוסו על בעלי חיים.
תודה רבה לפיצ'ה ולפינת הלק היומית לגלוסיות על התמיכה הנפשית ;)



ואם עדיין לא חתמתן על כרטיס אדי, איך תשלחו לי תמונות עם הציפורניים הההורסות שלכן??


יום ראשון, 11 באוגוסט 2013

סבוריאה? בטח, בכיף

ססססססעמק!!
זה ציטוט מדויק של מה שעבר לי בראש לפני כמה שבועות. כל חורף אני סובלת מהתפרצות של סבוריאה, בעיקר באזור הפנים. השנה העור שלי הגדיל לעשות וחוויתי מתקפה משולבת של פנים+קרקפת. כשהחורף נגמר זכיתי לכמה שבועות של שקט.
ואז... בום. קרקפת מגרדת, עור פנים מתקלף, אדמומי ומסכן. אני כמובן מאשימה את חרדת הבחינות בכל הכיף הזה.
[כאן תוכלו לקרוא עוד קצת על המחלה עצמה]

אחרי שסיימתי לקלל ולהתעצבן בחרתי בפרקטיקה- להדחיק, להתעלם ולקוות שזה יעבור לבד. שזה בערך הדבר הכי גרוע שיכולתי לעשות, כי הזנחה רק גורמת לסבוריאה להחמיר. מבחינת טיפול יש שתי אפשרויות, להשתמש במוצרים המכילים סטרואידים ודורשים מרשם רופא, או לפנות למוצרי טיפוח מתאימים.
סטרואידים עובדים כמו קסם, אבל הם לא הכי בריאים לגוף, הסבוריאה נוטה להתרגל אליהם ואז צריך להעלות את המינון. בגלל זה אני מעדיפה להשתמש במוצרי טיפוח שעושים עבודה מצוינת וגם בריאים יותר לעור. כבר שלוש שנים לא השתמשתי בסטרואידים בכלל ואני מסתדרת מצוין עם מוצרי הטיפוח. יש היום בשוק מגוון יפה מאוד של מוצרים לסבוריאה, ועם הזמן עוד חברות מוציאות ליינים שמיועדים לטפל במטרד הזה. מאחר וסבוריאה נוטה להתרגל גם למוצרי הטיפוח, כדאי להחליף אותם מדי פעם. בעיה נוספת היא, שאי אפשר לחזות את ההשפעה של מוצר מסוים על העור שלנו. מה שיהיה טוב לאחת לא בהכרח יעשה את אותה העבודה גם לאחרת, לכן עדיף לנסות דוגמיות לפני שקונים [כן, אני יודעת, זה לא תמיד ריאלי...]
כשכתבתי על המוצרים של קמדיס, גיליתי שאפשר להזמין דוגמיות מעמוד הפייסבוק שלהם. בחורף עשיתי בשכל והזמנתי כמה דוגמיות של ג'ל לניקוי וקרם פנים שמיועד לטיפול בסבוריאה. הג'ל לא הרשים אותי, קרם הפנים היה מצוין ובמהלך החורף לקחתי סיכון וקניתי ישר את השמפו שלהם.

קמדיס- שמפו לטיפול בקשקשים מסדרת sebo-medis
מחיר: 61 ש"ח
גודל: 200 מ"ל
השמפו מוגדר בתור שמפו לטיפול בקשקשים, ובאתר החברה כתוב שהוא גם מפחית גירוי. מבחינת כמויות, הוא דיי קטן ביחס לשמפו רגיל, אבל מאחר ומדובר בשמפו טיפולי זה לא כ"כ נדיר.
השמפו עצמו סמיך מאוד, אני מעדיפה לקחת כמות קטנה ולדלל אותה בטיפה מים כדי להקל על החפיפה ולחסוך בשמפו. גם האריזה עצמה לא משהו... כדי שיהיה קל להוציא את השמפו אני מעמידה אותו על הראש, אבל הפקק לא אוטם לגמרי ותמיד יש שאריות שמלכלכות את המכסה ואת האמבטיה. וכאילו שזה לא מספיק, הוא גם מייבש מאוד את השיער שלי :/
אז אחרי רשימת ה"לא" הזו, מה השמפו הזה כן?
עובד. וזה היתרון הכי גדול שלו, שמגמד כל דבר אחר. הוא עובד והוא הציל את שפיותי הנפשית.
לפי ההוראות על הבקבוק צריך לחפוף איתו עד שלוש פעמים בשבוע, ואפשר להשתמש בו פעם בשבוע לצורך מניעה. חשוב מאוד להשאיר אותו על הראש לפחות 2-3 דקות, אחרת עובר יותר זמן עד שהוא באמת משפיע על הסבוריאה, ואת זה אני אומרת מניסיון [אני גם לא אודה בזה בחיים, אבל מצאתי את עצמי כמה פעמים מתכרבלת בחלוק רחצה, בודקת הודעות בפייסבוק ומחכה ששלוש הדקות יעברו].
בנוסף, לפי האריזה השמפו נטול פראבנים ו-SLS.
כתוספת לשמפו אפשר להשתמש גם בקרם לחות לקרקפת. כמו שכבר כתבתי בעבר, אני לא מתה על המוצר הזה ותמיד שוכחת להשתמש בו. לדעתי הוא טוב רק בתור תגבור לשמפו, או במקרים של סבוריאה קלה מאוד.

קמדיס- קרם פנים מסדרת sebo-medis
מחיר: 91 ש"ח
גודל: 70 מ"ל
גם כאן אין התוויה ישירה לסבוריאה, אלא התייחסות לעור אדמומי ושמנוני, אבל הוא בהחלט מיועד לסבוריאה.
בניגוד לשמפו, הכמות של קרם הפנים בהחלט מכובדת, והוא מגיע בשפופרת לחיצה ונוחה, עם מכסה אוטם [לשם שינוי].
יש לקרם צבע כחול-סגול קצת הזוי וריח לא הכי נעים, אבל הוא נעים מאוד על העור. וגם כאן- הוא עובד!
מצב העור שלי היה כ"כ קשה שהעדפתי לוותר לגמרי על מייקאפ, וכבר אחרי שני שימושים בודדים העור השתפר מאוד. ההוראות על הבקבוק ממליצות להשתמש בקרם 1-3 פעמים ביום, אני מורחת אותו רק בערב וזה מספיק לי, אבל בהחלט אפשר למרוח גם בבוקר. מה שכן, חשוב לא להגזים. לוקח לעור זמן להתגבר על הסבוריאה, וחשוב לא למרוח 7 פעמים ביום כמויות היסטריות בתקווה שזה ישפר את המצב מהר יותר.
לפי האריזה, הקרם נטול פראבנים [אין התייחסות ל-SLS].

* למיטב ידיעתי מוצרי קמדיס לא נוסו על בעלי חיים.

לגבי מחירי המוצרים: בהשוואה לחברות קוסמטיקה מקצועיות כמו הולילנד, מוצרי החברה לא כ"כ יקרים. בהשוואה למוצרי דראגסטור המחירים דיי גבוהים. מדי פעם יש מבצעים על מוצרי החברה, אני קניתי את השמפו במבצע של 1+1 ואת הקרם ב-25% הנחה. לפני שאתן רצות לפארמים, כדאי לבדוק גם בבתי מרקחת פרטיים, אחרי שקניתי את הקרם מצאתי אותו במחיר של 60 ש"ח. יש באתר רשימה של נקודות מכירה, כדאי להשקיע כמה דק' ולעשות סקר שוק טלפוני.
תוך כדי הניסיון המוצלח עם המוצרים של קמדיס התברר לי שד"ר פישר הוציאו סדרה מיוחדת של מוצרים לסבוריאה, אני אכתוב גם עליהם בהמשך.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...