יום שישי, 29 במרץ 2013

איפור בשלבים

בקושי עברנו חצי מהחג, ואני כבר סופרת את הדקות עד לחמץ... אני לא סובלת מצות, אני לא מתה על תפוחי אדמה וגם אורז זה לא משהו [אלא אם הוא מגולגל בתוך אצה עם סלמון ואבוקדו]. בקיצור, אני רעבה וממורמרת ובא לי צלחת ענקית של פסטה ברוטב שמנת-התקף לב ופטריות.
אבל הבעיה העיקרית שלי היא שאני לא יודעת איך להתמודד עם כל החופש הזה. ביומיים הראשונים היה נחמד לקום מאוחר, לשקוע בקריאה של איזה ספר טוב ואז להירקב קצת מול הטלוויזיה. הבטחתי לעצמי שאני רק אנוח יום-יומיים ואז אתחיל לתקתק משימות [בעיקר ערימה של מטלות מציקות להגשה]. הגעתי כרגע לשלב שבו אני משתעממת מחוסר מעש מצד אחד, אבל לא מצליחה להקים את עצמי כדי לעשות דברים.

אל תחשבו שסחבתי אתכן עד לכאן רק כדי לבכות, הבטחתי איפור בשלבים ואני מתכוונת לקיים.
מאחר ואני פרפקציוניסטית משוגעת אני מצליחה למצוא פגם בכל דבר שאני עושה, בעיקר באיפור שלי. זו הפעם הראשונה שמצאתי אומץ לפרסם מדריך לאיפור עיניים, אני מקווה שהוא יעמוד בסטנדרטים שלכן ויהיה מועיל [ואם לא יש לכן רשות לסקול אותי במצות].
הלכתי הפעם על איפור עיניים דיי בסיסי, אבל גם שונה מהסגנון הרגיל שלי, ועבדתי עם שלוש צלליות:
Maybelline New York- 45 Infinite White, מסדרת Color Tattoo
מחיר: 70 ש"ח בארץ לפני הנחות, ניתן גם להזמין מהאינטרנט
ניסיתי עד עכשיו רק שתי צלליות מהסדרה הזו (השנייה היא ה-pink gold) ושתיהן עמידות עלי גם בלי פריימר. קניתי את הלבנה רק בתור בסיס לצלליות אחרות, בפני עצמה אין לי כ"כ מה לעשות איתה. אני מניחה אותן עם האצבעות או עם מברשת מס' 4 של קרליין [באופן כללי מומלץ להניח איפור קרמי עם מברשות סינטטיות].
יש המון ביקורות שנכתבו על סדרת הצלליות הזו, למשל אצל קורין, טל, אלכס, פיצ'ה ושירי.

Gade- 84 Fine Metal, מסדרת Idyllic
מחיר: 80 ש"ח לפני הנחות
* התקבלה לסקירה
הצללית הזו היא גרסה קצת יותר מעודנת של ה-night fairy, והיא גם קצת פחות פיגמנטית. בגלל זה היא מתאימה יותר לאיפור ליומיום ולא לערב [לדעתי לפחות]. כמה פעמים הנחתי אותה על כל העפעף ותחמתי עם אייליינר, וקיבלתי איפור כאילו-מעושן בגרסה דיי רגועה. הפעם הנחתי אותה על הצללית הלבנה של מייבלין כדי להעצים את האפקט שלה, קחו בחשבון שהצללית הלבנה מבהירה אותה, ובפני עצמה היא יותר כהה.
לפי ביקורת של קורין על צללית אחרת, כנראה שהסדרה הזו פחות פיגמנטית ביחס לאחרות.

Gade- 54 Black Satin, מסדרת Crystallic
מחיר: 100 ש"ח לפני הנחות
* התקבלה לסקירה
הצללית הזו יצאה כחלק ממהדורה מיוחדת [וגם מוגבלת אם אני לא טועה] של צלליות וסמקים בעיצוב מיוחד.
עד היום כמעט ולא השתמשתי בצלליות שחורות, אבל אני מנסה לשלב אותן קצת יותר באיפור היומיומי שלי. הייחוד של ה-black satin שהיא לא שחורה נטו אלא משהו בין אפור כהה לשחור, עם שימר כחול כהה. לי יותר קל לעבוד עם צללית בגוון כזה מאשר עם צללית שחורה "נקייה". היתרון שלה שהיא רכה ופיגמנטית וגם קלה מאוד לטשטוש.

שלב ראשון- הבסיס. הנחתי את צללית Infinite White הלבנה על כל העפעף בעזרת מברשת מס' 4 של קרליין, וקצת טשטשתי לכיוון קפל העין.המטרה של הצללית הלבנה היא רק לשמש בסיס ולהדגיש את הצבעים של הצלליות, לכן ההנחה לא חייבת להיות מדויקת. אתן יכולות לוותר עליה ולהשתמש רק בפריימר, או לבחור בגוון אחר או במוצר אחר.
שלב שני- הנחתי את הצללית Fine Metal על רוב שטח העפעפיים עד הקפל. עבדתי עם מברשת מס' 239 של מאק, והנחתי את הצללית בטפיחות. בכוונה לא עשיתי מאמצים להיכנס לשליש החיצוני, בגלל שבשלב הבא אני ממילא אשתמש בצללית אחרת באזור הזה.
שלב שלישי- הנחתי את הצללית Black Satin בעזרת מברשת 239 של מאק. הנחתי את הצללית בטפיחות, כשאני יוצאת משטח העפעפיים טיפה כלפי מעלה בזווית. יש לי עיניים קטנות וגם משקפיים, והזווית הזו נותנת אפקט של עיניים קצת יותר גדולות ומודגשות. בשלב הזה ההנחה שלי דיי מרושלת.
שלב רביעי- טשטושים. בעזרת מברשת טשטושים של bdellium tools מס' 781 טשטשתי את הצללית הכהה. המטרה כאן היא ליצור מעבר חלק יותר בין הצללית האפורה הבהירה לבין הצללית הכהה, וגם להיכנס עם הצללית הכהה לתוך אזור הקפל כדי להדגיש אותו.
שלב חמישי- תיקונים. תוך כדי הטשטושים ראיתי שהתוצאה יוצאת בהירה מדי, ובעזרת מברשת הטשטושים הוספתי עוד קצת מהצללית הכהה, בעיקר באזור השליש החיצוני ובתוך הקפל, עד שהגעתי כמות שרציתי. אני לא אוהבת איפור כהה מאוד, לכן הפסקתי ברמה הזו, אתן כמובן יכולות להוסיף עוד מהצללית הכהה כדי לקבל מראה מודגש ודרמטי יותר.
שלב שישי- מסקרה ותיחום. עיגלתי את הריסים בעזרת מעגל הריסים של רבלון, ולאחר מכן מרחתי את המסקרה Lash Blast של Cover Girl. בעזרת מברשת זוויתית מס' 06 של קרליין הנחתי מהצללית הכהה בקו הריסים התחתון [ממש מתחת למעקה העין]. רציתי להשתמש באותם גוונים לתיחום, אבל אני לא מרוצה מהתוצאה ולכן אני לא מראה לכן את התוצאה הסופית אחרי התיחום. ככה נראה האיפור המלא, השתמשתי בגלוס של מאק- Mall Madness, ולצערי אני לא זוכרת עם איזה מייקאפ וסומק התאפרתי...

כמה הערות לסיום... המטרה של המדריך הזה היא להראות סגנון איפור בסיסי יחסית, שמשלב מעט צלליות ואפשר לעשות במהירות. עבדתי כאן עם צלליות ספציפיות אבל אתן יכולות לבחור צלליות אחרות שבא לכן, הרעיון הוא לשלב בין צללית בהירה על רוב שטח העפעפיים, עם צללית כהה שמניחים בשליש החיצוני ובקפל. אתן כמובן יכולות לשחק עם הצבעים, זה לא חייב להיות רק אפור ושחור :) מבחינת מברשות אתן צריכות כאן מברשת להנחת צלליות ומברשת לטשטושים מאיזה סוג שאתן אוהבות, כל השאר זה כבר ברמה של אלתורים ולא חובה.
 התעלמתי מכמה "חוקי איפור", ולא השתמשתי בצלליות בהירות להארות בזווית הפנימית של העין או על עצם הגבה. גם וויתרתי על אייליינר שיכול היה להוסיף, אבל אלה דברים שאני כמעט ולא עושה ביומיום ורציתי לשמור על פשטות, לכן לא הראיתי אותם כאן.
תוך כדי עריכה של התמונות התחשק לי להוסיף לאיפור עוד צללית בהירה מאוד בגוון זהב בשליש הפנימי כדי לשבור קצת את הגוונים האחידים יחסית, ובסגנון הזה אפשר לשחק עם עוד צבעים[למשל ירוק, ורוד, סגול... מה שבא לכן].

אני מקווה שהמדריך ברור מספיק, אם יש לכן שאלות או הערות אני אשמח אם תשתפו אותי. חג שמח :)




13 תגובות:

  1. יצא מקסים ממש =) לא רואים שהטכניקה בסיסים ורשימת המוצרים מצומצמצת, בדיוק ככה אני אוהבת שהאיפור מתנהג ;-)
    הייתי רוצה לראות עוד מדריכים כאלו אצלך, גם כאלו שאת בעצמך קיטלגת אותם כפחות מוצלחים כי אני בטוחה שזו רק ביקורתיות יתר (הארורה הזאת)
    הייתי סוקלת אותך במצות סתם בשביל הכיף, אבל לשמחתי אין לי מצות ואני דווקא אכלתי אתמול 2 מנות פסטה בשתי מסעדות שונות... שמנמנות לשמה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :) כשיש לי זמן אני יכולה למצוא את עצמי מסתבכת עם 7 צלליות ו-5 מברשות, אבל בשורה התחתונה בבוקר יש לי בדיוק 10 דק' להתאפר, ואני צריכה משהו מהיר שיעשה את העבודה. יש לי עוד כמה רעיונות למדריכים, אני בעיקר מקווה שיהיה לי זמן לצלם :)

      אני העברתי את הערב בחברת בירה וסנדוויץ' רוסטביף [וגם כמה חברים טובים]. ועכשיו שוב בא לי פסטה...

      מחק
  2. מתוקה, התמונות מקסימות והתוצאה הסופית מהממת!
    מדריך מעולה לאיפור מהיר, בלי הרבה עבודה ועם תוצאה נהדרת.
    אשמח מאוד לעוד כאלה :-)
    נשיקות וחג שמח (אוטוטו החופש נגמר...)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה חמודה :)
      אני ממש אשתדל להעלות עוד מדריכים בסגנון...

      מחק
  3. חשבתי שרק אני מתבטטת! יש לי פול משימות ואין לי שום רצון להתחיל!
    יצא לך אחלה של מדריך, אנא המשיכי עם הכיוון- תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא, לא רק את ;) אני דוחה דברים שוב ושוב ושוב... אני מקווה שממחר אני אצליח להכריח את עצמי לשבת על דברים

      מחק
  4. ברכות על הטוטוריאל הראשון בבלוג!
    למרות שאני מאד אוהבת את סדרת הצלליות הזו של מייבלין והופיעו אצלי כמעט כל גוון בבלוג, דווקא את הלבנה אין לי. אני רואה כאן שהיא בהחלט הצליחה להקפיץ את הגוונים של הצלליות.
    מבחינת הצלליות של ג'ייד, דווקא הצללית מונו ה"רגילה" חביבה עליי יותר מהצללית שיצאה במהדורה מוגבלת. אני למשל מוצאת אותה דווקא קשה לטשטוש ומשתמשת בה רק ל"ליירינג" בגלל כמות הנצנצים שבה.
    ותחזיקי מעמד, החמץ ממש מעבר לפינה! D-:

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      אני לא חושבת שהלבנה היא מאסט, להיפך... קניתי אותה רק בתור בסיס, בפני עצמה אני לא חושבת שיש לי מה לעשות איתה.
      כל אחת והטעם שלה, מה שכיף באיפור שיש כזה מגוון שלא צריך להתפשר :)

      מחק
  5. גם אני כבר סופרת עד הדקות שיחזרו למכור חמץ.. קשה פה בלי הלחם! האיפור יצא נהדר, אגב!

    השבמחק
  6. התוצאה הסופית נהדרת!
    מדריך ממש פשוט לימים עצלניים ;)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה חמודה :)
      לגמרי, ימים עצלניים, ימים שיש בדיוק דקה וחצי להתארגן. אני מנסה לשכלל את זה כמה שיותר ;)

      מחק
  7. אהבתי את המראה, מצד אחד יש בו דרמטיות, מצד שני, מתאים ליום יום, צבעים רגועים שיתאימו גם למי שאין לה הרבה ניסיון באיפור וכמובן בסה"כ טכניקה פשוטה (הטכניקה הדי קבועה שלי ליום יום כשאין לי סבלנות/כוח/זמן להשקיע).

    בנוגע לפסח, האמת שהייתי כ"כ עסוקה שדי התפספס לי כל הקונספט של חופש :( ומבחינת אוכל, האמת שרוב הפסח אכלתי כשר ולא ממש הרגשתי שזה מגביל אותי, אני חושבת שאכלתי בעיקר מרק עם קניידלך ובשר והשילוב של שניהם ובסה"כ בלי נישנושים בין הארוחות הביא אפילו לירידה במשקל.. מפתיע משהו..

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...