יום שבת, 13 באפריל 2013

קרם עיניים והרהורים על חופש

התחלתי את סמסטר ב' עם המון מוטיבציה, וכדי להספיק דברים נשארתי בסוף היום בספרייה לעבוד על מטלות. בסופו של דבר מצאתי את עצמי כמעט 12 שעות מחוץ לבית במהלך השבוע, וגם בשישי ושבת בקושי נחתי. תוסיפו לכיף הזה חרדת בחינות וקשיי שינה ותקבלו ליהי מותשת וממורמרת אחת.
ואז הגיע חופש פסח, ואיתו הגיעו ההבטחות שלי לעצמי שאני לא ארקב מול הטלוויזיה אלא אמצא זמן כדי להשלים מטלות ואפילו להתקדם כמה שאני יכולה, כדי לחסוך לעצמי עבודה במהלך הסמסטר. ובפועל? פחחחחחחחחח, כל יום תירוצים אחרים. בימים הראשונים התשתי את עצמי בנקיונות, אחר כך ארוחות החג מעכו אותי, ובסוף סתם התחשק לי לשבת ולקרוא או להתמכר לסדרה חדשה. מישהו פעם אמר לי שבחופש אנחנו בד"כ נשקיע בערך שעה במטלות, ואח"כ נבלה 10 שעות בייסורי מצפון ורגשות אשם על כך שאנחנו לא עושים כלום. לא הייתי מסוגלת להתיישב מול המחשב ולעבוד, אבל גם לא הייתי מסוגלת להרפות ולתת לעצמי לנוח באמת. אני כל כך רגילה לעבוד בפול-גז שאני לא מאפשרת לעצמי מנוחה, והגוף והנפש שלי פשוט היו צריכים את זה. היה לי כיף להתעורר מאוחר ובלי לחץ, לרבוץ על הספה עם ספר טוב או לצאת לטייל, וסתם לשבת עם חברים בבית קפה. ומה רע בזה? הרווחתי את המנוחה הזו ביושר, הרי במהלך הסמסטר אני ממילא עובדת קשה.
יש משהו רע בגישה התחרותית הזו, להשיג הכול בכל מחיר. אנחנו לא משאירים לעצמנו זמן לדברים חשובים לא פחות כמו הבריאות והשלווה שלנו. העולם כנראה לא יקרוס אם נשחרר קצת את הלחץ ולא נשקיע מעצמנו 250% כל הזמן [כל כך קל להגיד, וכל כך קשה לבצע]


שבירה חדה לנושא אחר- כהויות מתחת לעיניים. מסוג הדברים הקטנים שכנראה רק אני שמה לב אליהם, אבל בכל זאת גורמים לי להתעצבן כל בוקר מחדש. אני יכולה לדקלם מתוך שינה את הסיבות- גנטיקה, עייפות, אלרגיה, תזונה לקויה, חשיפה לשמש, מחסור בנוזלים בלה בלה בלה....
אני זכיתי לקבל כהויות בתורשה, וזה מגיע עם בונוס מוזר. דווקא אחרי לילות מעוטי שינה הכהויות שלי נראות בהירות יותר. לכו תבינו...
יש כל מיני דברים שמתיימרים להעלים את הכהויות, פעם אפילו מצאתי את עצמי עם פרוסות תפוחי אדמה על העיניים בעקבות איזה טיפ שקראתי בקוסמופוליטן [לא עבד, למקרה ותהיתן]. לפני כמה חודשים קליניק השיקו מוצר חדש שמתיימר לטפל בכהויות. זה לא קרם עיניים מאחר והוא לא מיועד להחזיר לעור לחות אלא רק לטפל בעיגולים השחורים. לא לגמרי הצלחתי למצוא שם בעברית שיהלום את התכשיר הזה, ומאחר ואני לא מתכוונת לקרוא לו תכשיר הלכתי על "משהו לעיניים שמטפל בכהויות". או בקיצור- מלמ"כ, שזה גם קצר וגם צבאי.

Clinique- Even Better Eyes Dark Circle Corrector
מחיר: 179 ש"ח ל-10 מ"ל
* התקבל לסקירה
המלמ"כ מגיע בשפופרת עם אפליקטור עגול ומתכתי בקצה שתפקידו לעשות מסאז' קריר ונעים. בקיץ זה אחלה, בחורף זה הפתיע אותי כל פעם מחדש [אבל עדיין היה נחמד].
המלמ"כ עצמו מגיע בגוון חום-בהיר ומכיל גם סיבים אופטיים [אופס, כמעט כתבתי "סיבים אופטימיים". האמ, אולי עליתי פה על משהו]. הסיבים אמורים להחזיר אור ולטשטש קצת את הכהויות. זה לא בדיוק מחליף קונסילר, אבל זה כן משפר קצת את המצב וזה בונוס נחמד למישהי שלא מתאפרת [או למישהי שפשוט רוצה לצאת לשעה סידורים בלי לטרוח כ"כ לפני, ועדיין חוטפת קריזה על הכהויות].
מבחינת מרקם המלמ"כ דיי שמנוני ולוקח לו המון שעות להיספג. אני אישית אוהבת את ההרגשה הזו, חוצמזה שהוא אחלה בסיס לפרו-לונגוור קונסילר של מאק [אבל יכול להיות בעיה עם קונסילרים פחות כבדים].
קליניק מבטיחים שאחרי שימוש של 12 שבועות, פעמיים ביום, תהיה הפחתה של כ-30% בכהויות. לצערי על השאלה הכי חשובה אני לא יודעת לענות. כשקיבלתי את המלמ"כ הוא הוכנס בהתלהבות לשגרה, אבל כשהתחלתי ללמוד ושכחתי איך קוראים לי, גם שכחתי למרוח אותו פעמיים ביום. עשיתי כמה נסיונות לחזור ולהשתמש בו, אבל עד היום לא הצלחתי להשתמש בו מספיק זמן ברציפות ולכן אני פשוט לא יכולה לענות על השאלה הזו. מביקורות שקראתי ברשת ראיתי תגובות לכאן ולכאן, ככל הנראה כמו כל מוצר טיפוח ההשפעה קצת משתנה בין אחת לאחת.
* קחו בחשבון שלא מדובר בפיתרון חד משמעי לטווח הארוך, גם אם יש שיפור הוא יימשך כל עוד תקפידו להשתמש במלמ"כ.
* טיפ קטן ממני- מאחר והאפליקטור נמצא במגע יומיומי עם העור שמתחת לעיניים כדאי לנקות גם אותו [אפילו עם צמר גפן וקצת מי פנים].

לאחרונה חזרתי להשתמש מלמ"כ, ואם אני אראה שינוי אני מבטיחה לעדכן :) ואם התנסיתן בו, אני אשמח לשמוע את דעתכן.






8 תגובות:

  1. מלמ"כ! ענק!

    השבמחק
  2. נשמע כמו מוצר לא רע, חבל שהאפקט מתקבל רק עם השימוש.
    אני מאוד מזדהה עם הפסקה על חוסר המנוחה. אני בפול גז כל הזמן, והבעיה היא שברגע שאני מורידה מהגז הגוף שלי מחליט שזה הזמן האידיאלי להיות חולה...

    ואני עם ליאן - בהחלט ענק :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מניחה שאין אף מוצר ללא מרשם שיכול לתת תוצאות לטווח הרחוק... במקרה הזה יש אפקט מיידי וקטן בגלל הסיבים האופטימיים [סליחה, הייתי חייבת! זה מצחיק אותי :) ]. מעבר לזה אני לא יודעת להגיד אם יש גם הפחתה קבועה בכהויות כי אני פשוט לא מצליחה להקפיד :/

      במקרה שלי אני בד"כ בפול גז, מרגישה שאני עומדת לקרוס ואז הגוף שלי מאותת שהספיק לו ומפתח איזה דלקת גרון כדי להכריח אותי להירגע.
      תודה רבה :)

      מחק
  3. היית חייבת את המנוחה הזו, לגוף ולנפש!
    גם אני לא הבחנתי בשינוי גדול וגם אני כמוך זנחתי את המוצר עם תחילת שנת הלימודים.
    העיגולים השחורים רק הולכים וגדלים

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, לחלוטין. הגוף שלי פשוט דרש את זה...
      כמוני כמוך- לא ישנה, לחוצה ולא מקפידה על שגרת טיפוח

      מחק
  4. שמחה מאוד עבורך שלקחת לעצמך את הזמן לנוח ולנקות את הראש (זה היה מזמן בטח כבר הספקת לשכוח...)
    ממרום גילי אני יכולה לעודד אותך שאצל רובנו זה כך. מגיע החופש, אנחנו משחררים את הרסן ומתקשים לעשות משהו שהוא לא "חופשתי". בסופו של דבר, כשחוזרים לשגרה ואין ברירה, עובדים כמו משוגעים כדי להספיק הכל.. מבאס אבל בסוף איכשהו מספיקים הכל!
    לגבי המלכ"מ (גדולה אחת!!), נראה לי שהבעיה הכי גדולה שלו היא שקשה להתמיד איתו חחח גם אני לא הצלחתי להתמיד למרות שתליתי בו תקוות רבות. חשבתי שסוף סוף הגיע משהו שיגאל אותי, ולו ב- 30%, מייסורי הכהויות המטרידות שלי. לצערי לא הצלחתי להתמיד בשימוש ולא נגאלתי מייסוריי :-(
    נשיקות מותק!!

    השבמחק
    תשובות
    1. איכשהו דווקא השבועיים מאז סוף פסח עברו לי רגועים יחסית, מה שבכלל גרם לי להבין שיצאתי מטומטמת כשלחצתי על עצמי במהלך החופש.
      גם אני לא נגאלתי מיסוריי :(

      תודה חמודה, שבת שלום :)

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...