יום שבת, 2 במרץ 2013

ללמוד להתאפר

נכנסת לסופר פארם ממש לשנייה כדי לקנות שמפו ודיאודורנט. בדרך לקופה העין שלך קולטת איזו צללית מהממת, או את קולקציית השפתונים החדשה... ואת מסתכלת עליהם בעצב, מצד אחד ממש ממש בא לך. מצד שני, הצללית המהממת שקנית לפני חצי שנה שוכבת זרוקה במגירה, אחרי שניסית להשתמש בה פעמיים ונראית כמו ליצן.
זה בסדר אם התרחיש הזה מוכר עד כאב, גם אני הייתי במקום הזה ;)
בשביל להתאפר לבד את צריכה להכיר כמה מוצרים וכמה טכניקות בסיסיות, וזה בהחלט משהו שאפשר ללמוד. לדעתי איפור זה כלי ואת יכולה להשתמש בו איך וכמה שאת רוצה. בין אם זה יהיה רק באירועים מיוחדים או כל יום, כדאי להכיר את הבסיס כדי להתאפר בצורה שתחמיא לך. חשוב לא לפחד לטעות ולא לפחד להתנסות, כי רק ככה לומדים :)
ריכזתי את הדרכים העיקריות ללמוד איפור, כל אחת עם היתרונות והחסרונות שלה כדי שתוכלי לבחור במה שמתאים לך.

ללמוד להתאפר לבד
יש היום באינטרנט כמויות אדירות של מידע: יש פורומים, קבוצות בפייסבוק, בלוגים וערוצי יוטיוב שעוסקים באיפור, וחיפוש קצר ינחית עליכן ערימות של מידע. בשנה-שנתיים האחרונות יש התלהבות מהתחום הזה גם בארץ, ואפשר למצוא המון מידע בעברית.
היתרונות: זה בחינם, ואת יכולה להתחיל בקטן ולהתקדם בקצב שלך. ככה תכירי את הטרנדים החדשים, וגם תיחשפי למגוון רחב של טכניקות.
החסרונות: לפעמים החיפוש אחרי סרטונים טובים מרגיש כמו חיפוש מחט בערימת שחת. אומנם יש מיליון סרטונים ובלוגים, אבל לא כולם טובים, ויש סיכוי טוב שתיחשפי לשטויות.
למידה עצמית לא מתאימה לכולן, היא יכולה להיות מתסכלת ויכולה לגרום לך להזניח את הנושא. ולפעמים פשוט צריך שמישהו יהיה שם, יראה איך אנחנו עובדות ויעיר לגבי הטכניקה שלנו, וימנע מאיתנו לעשות טעויות.
מאיפה מתחילים? בבלוג שלי תמצאו לא מעט מידע, ובצד שמאל גם קישורים לבלוגים נוספים ומומלצים. פורום איפור בתפוז הוא גם כן מקום טוב לבקר בו, בעזרת חיפוש פשוט תמצאו המון תשובות לשאלות בסיסיות, ותוכלו גם לשאול שאלות בעצמכן.

שיעור פרטי עם מאפרת
לא מעט מאפרים ומאפרות מעבירים שיעורי איפור פרטיים אחד-על-אחד. חלק מהמאפרות מעבירות גם שיעורים בקבוצות קטנות, למשל במסגרת של מסיבת רווקות וכו'.
היתרונות: את בוחרת מי תלמד אותך להתאפר, ויכולה לבחור מישהי שאת אוהבת את הסגנון שלה וקיבלת עליה המלצות. את מחליטה מה מעניין אותך ללמוד, ואם תרצי תוכלי לקחת עוד שיעורים כדי להרחיב את הידע, או לקחת שיעורים אצל כמה מאפרות כדי ללמוד סגנונות שונים. למאפרת בד"כ אין אינטרס למכור לך מוצרים, ולכן תוכל להמליץ לך על מגוון של דברים או ללמד אותך לעבוד עם מה שכבר יש לך.
חסרונות: בעיקר המחיר, שנע החל מ-350 ועל 600 ש"ח לשיעור [תלוי בוותק של המאפרת ובאזור המגורים].
מאיפה מתחילים? לפני שבוחרים מאפרת חשוב לקבל המלצות, להסתכל על תיק עבודות ולעשות סקר שוק, כדי לוודא שאת בוחרת במאפרת עם מספיק ידע וניסיון בהדרכה. לדעתי עדיף לא להתפשר, ולקחת שיעור אצל מישהי וותיקה יחסית ומנוסה, גם אם זה יקר יותר. אתן גם יכולות להיכנס לפורום איפור ולבקש שם המלצות.
* לאחרונה נחשפתי ליוזמה יפה של "שרומבה", לארגן סדנאות איפור במחירים שפויים, ולכלול גם החלפת  ותרומה של מוצרי איפור. מאחר ולא התנסיתי בסדנה אני לא יודעת להמליץ מעבר.

שיעורי איפור בבתי ספר לאיפור
רוב בתי הספר המקצועיים מציעים גם שיעורי איפור פרטיים למתאפרת המתחילה, שמועברים ע"י המדריכים של בית הספר.
היתרונות: דומים מאוד ליתרונות של שיעור פרטי עם מאפרת.
חסרונות: גם כאן המחיר משחק תפקיד. חלק מבתי הספר גם משווקים מוצרי איפור, לכן יש סיכוי שיראו לכן בעיקר את המוצרים האלה ותיחשפו למגוון מצומצם יותר של מוצרים.
מאיפה מתחילים? גם כאן, חשוב לבדוק מראש, לקבל המלצות, לברר מחירים ולבדוק איפה השיעור יערך. תבדקו אם ניתן לבקש שיעור אצל מאפר ספציפי במידה ותרצו.
ניסיתי לחסוך לכן קצת עבודה ולעשות סקר שוק, משום מה רוב בתי הספר סירבו למסור לי פרטים מלאים [באופן אישי זה נראה לי קצת מחשיד...]. בבית הספר של מיקי בוגנים מציעים שיעור פרטי של שעתיים, המורה מאפר חצי מהפנים ואת עושה את החצי השני. בנוסף את יכולה להביא את האיפור שלך כדי ללמוד לעבוד איתו. העלות היא 500 ש"ח ותקבלי 20% הנחה לרכישה ממוצרי החנות.
איל מקיאג' מציעים שיעורים פרטיים החל מ-390 ש"ח לשלוש שעות, ועד 1,000 ש"ח ל-8 שעות.

שיעור איפור במאק
מאק היא חברת איפור מקצועית, שמספקת גם שיעורי איפור שמועברים ע"י המאפרים והמאפרות שלהם. יש שלושה סוגים של שיעורים-
שיעור פרטי, שנמשך שעה וחצי ועולה 500 ש"ח, בסיומו אפשר לבחור מוצרים בשווי 400 ש"ח.
סדנת מאק טכניק, נמשכת שעה וחצי ונעשית בקבוצה קטנה, בחצי הראשון יש הדגמה של האיפור ובחצי השני תרגול עם עזרה של המאפרים. המחיר הוא 200 ש"ח, אם הסדנה נעשית בחנות בוחרים מוצרים בשווי 200 ש"ח, אם היא נעשית מחוץ לחנות בוחרים מוצרים ב-100 ש"ח. הנושא של הסדנאות קבוע מראש, ואפשר לבחור סדנה מתוך רשימה של נושאים. אפשר גם לקחת סמינר, ואז יש רק הדגמה של שני מראות איפור שונים בלי תרגול.
היתרונות: במחיר אחד קיבלתן גם הדרכה וגם מוצרים, מה שמצמצם קצת את העלויות. אפשר לבחור בשיעור פרטי אם רוצים יחס אישי או לבחור בסדנה כדי להעשיר את הידע בנושאים שונים.
החסרונות: בסדנאות לא תמיד אפשר לדעת מראש מי יעביר את הסדנה, והנושא שלה מאוד מוגבל. בסדנה אישית יש קצת יותר גמישות ואפשר לקבוע עם מאפר ספציפי. ככה או ככה, יש למאק אינטרס למכור לכן את המוצרים שלהם, ויכול להיות שבדיעבד תעדיפו להוציא את הכסף דווקא על מוצרים של חברות אחרות.
מאיפה מתחילים? לעוד פרטים כדאי להתקשר לחנות שקרובה אליכן.

ולסיכום...
יש כמה דרכים שיאפשרו לכן ללמוד להתאפר, השתדלתי לפרט את כל היתרונות והחסרונות של השיטות האלה. אתן יכולות לבחור בשיטה אחת או לשלב. אני לקחתי בהתחלה סדנה אישית במאק, ומשם המשכתי ללמוד לבד בעזרת האינטרנט. הסדנה הייתה חביבה, זה בעיקר דחף אותי להתחיל להתאפר לבד ולא לפחד. בשעה וחצי אי אפשר לעבור על הכול, אבל זה בסיס. עניין המוצרים מעט בעייתי, אני בחרתי מייקאפ ששימש אותי מעט ובדיעבד לא כ"כ התאים לצרכים שלי, מנגד רכשתי גם מברשת למייקאפ ופודרה שמשמשות אותי נאמנה, ובסה"כ רוב המוצרים של מאק באיכות גבוהה. אם תחליטו ללכת על הסדנה הזו, כדאי לבקש לפני כן המלצה על מוצרים כדי שיהיה לכן יותר קל לבחור.
עוד על סדנאות במאק VS שיעורים אצל מאפרת תוכלו לקרוא אצל שחר גפני.
לא משנה במה תבחרו, אני אפנה אתכן שוב לפורום איפור. לא סתם אני טוחנת לכן בשכל לאורך כל הפוסט, זה פורום מדהים לדעתי מאחר והוא מרכז גם בחורות חובבות-מכורות כמוני, גם מתחילות וגם מאפרות מקצועיות. יש שם מאגר ידע עצום, והתשובות שניתנות שם ברמה גבוהה מאוד.
אם יש לכן התלבטויות ותרצו להתייעץ, תרגישו חופשי לפנות בתגובות, במייל או בפייסבוק ואני אענה כמיטב יכולתי :)




19 תגובות:

  1. הלימוד איפור שלי התחיל באמת מהפורום ואח"כ גלש ליוטיוב! משום מה לסדנאות בבתי ספר לאיפור אני פחות מתחברת..

    השבמחק
    תשובות
    1. לגמרי לגיטימי :) יש מספיק אפשרויות טובות ללמוד, וכל אחת צריכה לחשוב מה הכי מתאים לה.
      באופן אישי הייתי שמחה לקחת שיעורים אחד על אחד בעיקר כדי ללמוד טכניקות חדשות... אולי יום אחד זה יקרה. בנתיים כמוך גם אני משוטטת ביוטיוב ובבלוגים

      מחק
  2. וכמובן יש את יוסי ביטון
    http://www.findthewoman.co.il/?p=2393
    שהיתרון אצלו שלומדים גם איפור יום וגם איפור ערב
    זה עולה 250 ש"ח אותם מקבלים בהחזר מלא במוצרים.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על התוספת :) יש עוד הרבה בתי ספר לאיפור, כחלק מהתחקיר לפוסט פניתי לרובם אם לא לכל הגדולים... לצערי חלק בכלל לא טרחו לחזור למייל שלי, ואלה שכבר טרחו לחזור אלי ביקשו פרטים אישיים כמו טלפון כדי ליצור איתי קשר. בדקתי עכשיו במיילים, ראיתי שנציג של יוסי ביטון חזר אלי וביקש טלפון, בתגובה הסברתי מה אני מחפשת וביקשתי חומר כתוב ומאז התעלמו ממני :/
      בסופו של דבר רק מיקי בוגנים, איל מקיאג' ומאק שיתפו פעולה ולכן רק הם נכנסו לפוסט. וחבל, כי אני בטוחה שיש עוד הרבה אפשרויות

      מחק
  3. פוסט מעולה, בעיקר לכאלה שמחפשות לראשנה מידע איך ללמוד להתאפר :)
    האמת שלא עשיתי סדנאות בחנויות איפור בכלל, אלא במקרה נתקלתי בפורום איפור כשחיפשתי איך לגרום לצלליות להישאר עליי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      אני נתקלתי בפורום איפור במקרה גם כן, נכנסתי לשאול כמה שאלות בסיסיות ותוך כדי המליצו לי על סדנה במאק. בסה"כ אני חושבת שזה היה נכון בשבילי אז, כי הייתי צריכה משהו שידחוף אותי לנסות ולא לפחד. אני חושבת שהסדנאות האלה טובות בשביל רוב האוכלוסיה, מאחר ואני מכורה כבדה הייתי שמחה ללמוד מעבר ;)

      מחק
  4. ויש גם שיעור של לשבת מול פוסטים של "מי הזיז את הפצירה שלי?!" כמה פעמים בשבוע ולחרוש (;

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף לשמוע שהבלוג מועיל :) תודה

      מחק
  5. פוסט חשוב, אינפורמטיבי ומעולה!
    אני חייבת לציין שבתור חובבת איפור שרצתה ללמוד קצת יותר החלטתי לפנק את עצמי וללכת עד הסוף עם קורס איפור מקצועי, ורוב הבנות שהיו איתי בקורס גם כן הגיעו לשם כדי לפנק את עצמן ולא כדי ללמוד מקצוע, ככה שזו גם אופציה מסתבר, יותר יקרה ומעמיקה אבל סופר כיפית! לא למדתי יותר מדי דברים חדשים אבל היה פשוט תענוג.
    ובנוגע לפורום איפור בתפוז- כל מילה בסלע (יש בכלל ביטוי כזה..? חח פתאום אני לא בטוחה)

    השבמחק
    תשובות
    1. לא התייחסתי לאופציה הזו כי כיוונתי יותר לדברים הבסיסיים, אבל אין ספק שקורס שלם זה אדיר :) בעיקר בשביל משוגעות כמונו ;)
      אם היה לי כסף כרגע הייתי לוקחת שיעור בודד אצל כמה מאפרות כדי ללמוד מכל אחת טכניקה קצת שונה

      מחק
  6. אני חושבת שהאופציה של השיעור הפרטי של מאק היא רלוונטית יותר מתמיד, היות והמוצרים בסופו של דבר נבחרים בהתאם לצרכים ולמה שנלמד. ויוטיוב, אני אוהבת יוטיוב :)

    השבמחק
    תשובות
    1. ובנימה זו, אלטר, איך עוד נכנסתי לרשימת הבלוגים שלך? ***בוכה בפינה***

      מחק
    2. אני חושבת שיש לזה את היתרונות והחסרונות של זה.... אם הייתי יכולה בדיעבד לבחור שוב, כנראה שהייתי בוחרת שוב בשיעור הזה במאק, רק שהפעם הייתי עושה הכנה מראש ובודקת מה כדאי לקנות ומה לא...

      *מתביישת בפינה!!* כבר יתוקן ;)

      מחק
  7. אני שומרת את הפוסט במועדפים, לרגע שבו ישאלו אותי על מה כדאי.
    ושאפו ענקי על עבודת המחקר המעולה שעשית...

    השבמחק
  8. יישר כוח על ריכוז המידע, אני בטוחה שזה יהיה פוסט מאד שימושי עבור המכורה המתחילה :)
    בתור בוגרת כיתת היו-טיוב, אני יכולה להגיד שמהסרטונים שצפיתי בהם בתחילת הדרך שאבתי המון השראה. מה שכן, היום טוטוריאלס כבר פחות מדברים אליי כי אני מרגישה שכבר למדתי כל מה שאפשר ללמוד על טכניקות שמתאימות לי. מידי פעם נחמד להתעדכן בטריקים טובים, אבל אני בעיקר צופה בסרטונים לצורך איסוף מידע על מוצרים חדשים וצפייה בתפקוד שלהם בפועל.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :) כיוונתי בעיקר בשביל בחורות שמתעניינות אבל לא כ"כ בטוחות מה הכי טוב בשבילן כרגע, ודיי הלכו לאיבוד [אני מניחה שגם אחרי הפוסט הזה יהיה להן קשה להחליט, אבל אולי זה יהיה קצת יותר קל]
      באופן אישי אני עדיין מתעניינת פה ושם בטכניקות, אבל גם לי כבר אין כ"כ כוח לצפות בטיוטוריאל שלם. אני בעיקר מריצה לקטעים שמעניינים אותי, אם יש למשל איזה איפור עיניים ממש מגניב ואני רק רוצה לראות את שילוב הצלליות.
      היתרון של יוטיוב שיש כזה מגוון אדיר, וכל אחת פשוט יכולה לדבוק במה שמתאים לה :)

      מחק
  9. יופי של פוסט! נושא חשוב בהחלט!
    אני חושבת שהדבר הכי חשוב הוא לא לפחד להעיז ולהמשיך להתאמן שוב ושוב כי רק כך מגיעים לתוצאות.
    אני לקחתי סדנה קצרה במדינה מילאנו את השאר למדתי מפורום איפור, בלוגים ויו-טיובריות.
    אני חושבת שבשילוב של השלושה האלה, כל אחת יכולה ללמוד הרבה מאוד. ובכל זאת, אבחנות ראשוניות על סוג העור וכלאה אולי כן כדאי לקבל ממקור חיצוני שראה אותנו פנים מול פנים. אבל במקרה הזה יתכן והקוסמטיקאית (במידה ויש כזו) יכולה לענותעל זה..
    ועוד משהו חשוב, שלאחרונה אני קוראת עליו הרבה - טיפוח טיפוח טיפוח. כמה שאיפור זה חשוב, בלי עור בריא מתחת לזה - האפקט של האיפור יהיה הרבה פחות משמעותי. ולא סתם, בקריאה המרובה של השלמת הפערים שלי בימים האחרונים אני קוראת כ"כ הרבה על שגרות טיפוח בבלוגים של איפור.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      אני ממש מסכימה שטיפוח זה הבסיס של הכול, גם למישהי שלא מתאפרת בכלל. העור נראה כ"כ הרבה יותר טוב כשמקפידים על זה, ובת'כלס זה לא מסובך. מוצאים כמה דברים בסיסיים שעובדים טוב ומקפידים על זה.
      אני גם מסכימה איתך שעדיף להתייעץ בהתחלה עם קוסמטיקאית, לפחות בהתחלה. היום אין לי בעיה לנסות קרמים וסבונים לבד ולהחליט מה טוב, אבל בהחלה היה לי חשוב שהקוסמטיקאית שלי תחווה דעה ותעזור לי לבחור

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...