יום רביעי, 6 במרץ 2013

פוסט מירמור לא אופנתי

אני ליהי, ואני לא מבינה כלום באופנה.
[וזה היה בערך הסוד הכי גלוי בעולם. אבל מילא]

מצד אחד, הגעתי לעולם הזה עם חוש אופנתי מקרטע ואני חיה טוב מאוד גם בלי להתעמק בהפקות אופנה וקולקציות חדשות.
מצד שני, אני יכולה להתעלם מטרנדים עד מחר, אבל מחר בבוקר אני אצטרך להחליף את הפיג'מה למשהו קצת פחות דהוי וסמרטוטי. והעניין הזה של מציאת חלופה הולמת לפיג'מה הולך ונעשה קשה יותר בזמן האחרון.
אני לא בחורה רזה כבר 6 שנים בערך [ותודה לצה"ל שהביאני עד הלום]. בשלב של מידה 42 זה עוד היה נסבל, בשלב של מידה 44 זה היה קשה אבל נסבל, ועכשיו כשאני על התפר שבין 44 ל-46 זה הפך להיות משימה בלתי אפשרית.
קול דמיוני קורא לי להפסיק להתבכיין ולעשות דיאטה, אבל אני לא מאמינה בדיאטות. זה לא מטעמי עצלנות, זה בגלל שדיאטות פשוט לא עובדות. דיאטה זה נחמד בשביל להוריד קילו או שניים. דיאטות זה נחמד בשביל להתמיד בהן במשך חצי שנה, לרדת יפה ואז לשבור את הכל בבת אחת ולהעלות שוב את כל מה שהורדנו בתוספת ריבית. אם אתן לא מאמינות לי, תחפשו מחקרים אחרונים בעניין. רק כ-5% מהאנשים שעשו דיאטה הצליחו לשמור על המשקל שרצו למשך שנה ויותר. הרוב לא הצליחו להגיע למשקל היעד, או שהצליחו להגיע אליו ומהר מאוד עלו במשקל שוב. לא ברור לגמרי למה זה קורה, בשורה התחתונה אין היום למדע ולרפואה כלים יעילים להתמודד עם השמנת יתר.
היום יודעים שאדם שמן הוא לא בהכרח אדם חולה. אפשר להיות בעודף משקל ולשמור על כושר וערכים תקינים. רק היום קיבלתי את תוצאות בדיקות הדם שעשיתי והכל תקין.
ומעבר לכל זה- זה הגוף שלי. אולי יום אחד אני אתעורר ואגלה שאני דוגמנית בלונדינית וחטובה בגובה 1.70 עם כוחות-על ויכולת לרוץ על עקבים. עד אז- זו מי שאני, ואני לא מתכוונת להפוך את העולם כדי להתאים לאידיאל יופי צר ולא ריאלי.

אז לקחתי את מי שאני לקניון כדי למצוא משהו ללבוש.
יש לי נטייה לקנות מעט בגדים ואז לחרוש עליהם עד המוות, וגם הפעם מצאתי את עצמי עם שני זוגות מכנסיים שמישים בארון [איכשהו זה תמיד בא לי בהפתעה]. עברתי בחנויות הקבועות והסכמתי למדוד כל דבר שעשה קולות של מכנסיים ועל התווית היה מספר גבוה מ-42. מספר הזוגות שהצליחו לעבור את הירכיים שלי היה חד ספרתי, מספר הזוגות שהצליחו להיסגר בלי לחנוק אותי עמד בערך על שניים, ומתוכם אף אחד מהם לא החמיא לי.
בלית ברירה נכנסתי לחנויות שאני לא אוהבת, ואת סופו של המסלול סיימתי בחנות של עונות. גם כאן הסכמתי למדוד ה-כ-ל. אחרי שסיימתי לחרוש על כל החנות, הצלחתי לברור ארבעה זוגות שהסכימו לעלות עלי ונראו בסדר. בדיעבד, זו הייתה אחת הרכישות הכי גרועות שלי. עונות מתיימרים לפנות לקהל של מידה 40 ומעלה, ולעצב בגדים שיחמיאו לנשים במידות האלה. בפועל, הדגמים שלהם לא מחמיאים לאף אחת, בטח לא לנשים מלאות ושמנות. מכנסיים שחותכים את הבטן במקום לחטב אותה, חולצות סמרטוטיות שרק מבליטות את הצמיגים במקום לטשטש. זה מכעיס כשזה קורה בחנויות אחרות, וזה מרתיח פי כמה וכמה בחנות שזה קהל היעד שלה. וזה הכי מכעיס כשהם מתעלמים מפנייה שהעברתי דרך האתר שלהם.

אי אפשר לדבר על בגדים בלי לדבר על המחירים המוגזמים. ברוב החנויות המחירים גבוהים ולא מוצדקים, ובטח שלא תואמים את האיכות הירודה של הבגדים. חולצות שמאבדות צורה אחרי כביסה אחת [גולף], חולצות שמתחילות להתפרק אחרי 5 כביסות [גולף גם כן], מכנסיים שמתחילים להישחק אחרי שבועיים [רנואר, פוקס, גולף].
אומרים שעדיף לקנות מעט, אבל יקר ואיכותי. רק שהאיכותי באמת יקר מאוד ולא ריאלי בשביל רוב האוכלוסייה. והיקר הממוצע בקניונים- פשוט לא שווה את הכסף. מבצעי סוף עונה זה נחמד, רק שעד אז אין לי סיכוי למצוא פיסת בד שתעלה לי על הזרת.

אני מיואשת, מתוסכלת ועצבנית. משימה פשוטה הפכה להיות בלתי אפשרית מבחינתי. רוב החנויות מתעלמות מהמידה שלי, וגם אם כתוב על הבגד שהוא במידה 44 או 46, בפועל הוא בקושי 40-42. במקרים הנדירים פריטים כן עולים עלי, הם פשוט לא מחמיאים. אז הצלחתי לקושש כמה זוגות מכנסיים, מצאתי עוד כמה פריטים חביבים בתמנון. אני אוהבת את הדברים של דפנה לוינסון אבל יכולה לקנות רק במחירי סוף עונה [וגם אז 100 שקל לחולצה כבד לי בכיס].
עשיתי כמה נסיונות להזמין בגדים מחו"ל דרך האינטרנט, אבל פשוט אין לי את זה. כל ההזמנות שלי מאסוס הוחזרו אחר כבוד, ובכסף ששילמתי על משלוחים בחזרה יכולתי לקנות חולצה אחת בארץ.
ההרגשה שלי שרוב החנויות מנסות למכור בגדים אופנתיים ותו לא. אין שום ניסיון להבין את הצרכים של הלקוחה, אין שום ניסיון לתפור לה בגדים שיחמיאו לה וישרתו אותה ביומיום. ובעיקר- אין שום ניסיון לפנות לקהל רחב של לקוחות. בענפים אחרים נהוג למצוא מגוון רחב של מוצרים שיתאימו למגוון רחב של אנשים. כשאני מנסה לקנות בגדים אני מרגישה כאילו אני זו שצריכה להתאים את עצמי לקו של החנות.
ועכשיו תסתכלו סביבכן. כמה מהחברות שלכן מוגדרות כבעלות "פרופורציה מושלמת"? וכמה מתוכן רזות, מלאות, שמנות, גבוהות, נמוכות? כמה מהן יכולות להוציא 300 שקל על מכנסיים?
ובעיקר...
כמה מכן מסוגלות לצאת בהרגשה טובה מחנות בגדים? כמה מכן יוצאות בהרגשה קשה וחסרת ביטחון?

כתבתי את הפוסט הזה בעיקר כדי לפרוק קיטור. אני לא יודעת איזה תגובות אני מצפה לקבל, ואני מניחה שגם אין פתרונות קסם. תהיתי אם לשלוח מכתב מסודר לרשתות בגדים שונות, אבל אני לא יודעת אם יש לי כוח ואם יצא מזה משהו. בקיצור, הפוסט הזה נכתב בסימן "לא יודעת".




26 תגובות:

  1. אני יכולה להגיד לך שהמצב כזה גם במידות אחרות.. בתור אחת שהתעסקה קצת בתפירה ושאמא שלה החדירה בה הבחנה בפרטים קטנים בכל מה שקשור ללבוש - האיכות בגדים בארץ על הפנים מכל הבחינות. אני יכולה למדוד שני דגמים של מכנסיים באותה הרשת כשהמידות שונות ביניהן (אין לי מושג איך לעזעזל הם קובעים מידות ככה!), הבדים תמיד דוהים, התפרים עקומים, בגופיות הכתפתיות ארוכות מדי ורוצה או לא קיבלת חתיכת מחשוף, עוד לא מצאתי ג'ינס שלא הייתי צריכה לקפל (ואני גבוהה יחסית) ואני יכולה להמשיך. ומה? הכל במחיר של כאילו של הוט קוטור.. טוב אז מסתבר שגם לי יש הרבה מרמור על זה חחח מסכימה שאין שום ניסיון להתאים בגדים לנשים..

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לגמרי מסכימה איתך. הגזרות לא מדויקות, לפעמים אני תוהה אם המעצב בכלל ראה אישה בשר ודם בחייו.
      המחירים מטורפים והאיכות- זבל. תפרים שיתפרקו, בגד שיתכווץ או יתרחב בכביסה. בגדים שיתחילו לדהות אחרי כמה כביסות. אם הייתי קונה בגדים בשוק ב-30 שקל לחולצה זה היה מתקבל על הדעת. אבל כשמתיימרים למכור חולצה ב-200 שקל? היא אמורה להחזיק איתי עד שימאס לי לראות אותה.

      אני מניחה שבמידות קטנות יותר פשוט יש יותר מגוון.. בגלל שאני על הסקאלה העליונה של רוב החברות גם אם אני אוהבת משהו, רוב הסיכויים שהמידה שלו בכלל לא תעלה עלי. אבל אני מסכימה לגמרי שקשה למצוא בגדים גם במידות קטנות יותר, מאחר ואין ניסיון לתת פיתרונות למגוון של נשים, אלא להכריח את כולנו להיכנס לתבנית. אם את טיפה גבוהה או טיפה רזה, חזה קטן או חזה גדול- זהו, בהצלחה שיהיה לך. תמצאי משהו מתאים אחת למאתיים שנה

      מחק
  2. אני כל כך מבינה אותך!
    הבגדים באמת באיכות מזעזעת וזה מוריד לי את כל החשק לקנות בגדים. אני קונה רק כשאני ממש חייבת ורק אם זה במחיר טוב.
    זה לא שלא כיף לי להתלבש יפה ובדרך כלל אין לי קושי מבחינת מידות, אבל הגזרות הלא מחמיאות (מכנסיים בגזרה נמוכה וסקיני?!) והאיכות הירודה מוציאים לי את החשק לקנות.
    בעונה האחרונה קניתי מכנסיים בהוניגמן (חלקם באיכות טובה וחלקם לא) וסריגים בתמנון (איכות טובה לדעתי וב50 שח לסריג זה משתלם).
    בתקופות יותר שמנות שלי מסעות קניות היו נגמרים בייאוש מוחלט.
    תנסי לחפש במבצעים בטאג וומן...יש להם גזרות מחמיאות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני גם מחכה ממש למבצעים בתקווה שישאר משהו, וגם אם אני לא חייבת אני לא אקנה. אני רוצה להתלבש יפה, אבל זה קשה כשהגזרה עקומה. מה שהכי מעצבן שכל טרנד הכי קטן משתלט על השוק. פתאום יש רק סקיני, פתאום יש רק מכנסיים בגזרה נמוכה בטירוף. וזה מחמיא אולי לעשירית מהאוכלוסייה. ומה עם השאר?
      תמנון חזרו בשנה-שנתיים האחרונות לעצב דברים שאני אוהבת. האיכות לא מדהימה, אבל כשאני קונה חולצה ב-50 שקל אז אני מקבלת את זה שהיא תחזיק שנה-שנתיים ולא מעבר לזה.

      אני לא בטוחה שיש לטאג וומן את המידות שלי... בפעם האחרונה שהייתי שם [לפני 4 שנים בערך] לא הצלחתי להיכנס לשום דבר :/

      מחק
    2. תבדקי כי אחותי שהיא בערך במידות שלך כן מוצאת שם, בעיקר חולצות.
      אולי בגלל זה אני אוהבת איפור.... לא צריך להתמודד עם המדידות...
      עוד חנות שיש בגדים איכותיים היא ice cube. אין מה לגשת לשם בעונה, זה משכנתא, אבל בסוף עונה זה עוד איכשהו סביר.
      אני ספציפית גם עובדת "שטח" אז אין לי מוטיבציה להתלבש יפה לעבודה..

      מחק
    3. אני אבדוק את שתי ההמלצות, תודה :)
      גם אני אוהבת איפור בגלל זה ;) כל אחת יכולה למצוא משהו שהיא תאהב, ויוכל להתאים לסדר היום ולמסגרת התקציב שלה.

      אני אוהבת מאוד בגדים מחויטים, אבל בת'כלס ללימודים אין לי צורך ביותר מג'ינס ואיזו חולצה חמודה.

      מחק
  3. קוראת את מה שכתבת ומרגישה כאילו אני כתבתי את הפוסט הזה.
    בעבר כל פעם שהייתי מחפשת בגדים הייתי חוזרת עם נעליים או תיק,
    כי בשביל לקנות אקססוריז לא צריך להיות במידה מסוימת.....
    בקושי הלכתי לרשתות הגדולות לרכוש בגדים כי תמיד חיפוש כזה היה מסתיים
    באפס רכישות, לאט לאט מצאתי מקומות בהם ידעתי
    שאני אוכל לרכוש פריטים שאני אוהבת ובמידות מתאימות.
    היום אני עדיין לא קונה בכל חנות אבל מצאתי לשמחתי שבפול אנד בר
    אני מוצאת הרבה פריטים שמתאימים לי, ובהוניגמן אני מוצאת מכנסיים
    בגזרות שמתאימות לי.
    בכל מקרה אני חושבת שבבעיה שאת מעלה נתקלות הרבה נשים,
    וחבל שהרשתות לא מתייחסות לנושא הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מכירה את זה מצוין :/ במקום לקנות בגדים הייתי חוזרת עם המון דברים אחרים. היום אני יותר עקשנית ואני מפנה ממש כמה שעות כדי להסתובב בהרבה חנויות, ואני מוכנה למדוד כמעט כל דבר בשביל הסיכוי הקלוש שאני אוהב וזה ישב עלי טוב.
      אני רואה את התגובות לקטע, גם כאן וגם בפייסבוק ואני מבינה עד כמה התחושה הזו נפוצה בקרב הרבה נשים. אני מרגישה כאילו מכריחים אותנו להידחס לתוך תבנית אחת מאוד מאוד צרה, וכל מי שקצת סוטה ממנה- פשוט תתקשה.
      אני גם לא מצליחה להבין את העקרונות הכלכליים מאחורי ההחלטות האלה :/

      מחק
  4. מחבקת, מחזקת אבל גם אומרת משהו שעלול לעצבן.
    פעם שקלתי הרבה, הרבה זה 15 קילו יותר ממה שאני היום. ואני קטנה בגודל, 1.64 בסה"כ.
    אני מעל 4 שנים במשקל בריא, עם הרבה מידות בדרך, 2-3 שנים במשקל נמוך שאני אוהבת, במידה שכיף לי בה היום. אני נלחמת עם זה. אני לא נשקלת. לא חיה בדיאטות, לא מתעסקת בזה, הירידה נעשתה בצורה מבוקרת, עם דיאטנית, תמיכה והכל היה לאט. לקח יותר משנה והיה ממש שווה את זה. זה היה מזמן, אבל זו היתה החלטה על שינוי שמאז אני במקום אחר. כמובן שכמו שכתבת זה הגוף שלך ואת תעשי בו כרצונך, אבל האושר שבלשים את העבר בעבר ולהקדם לעבר עתיד שנעים לך בו יותר - הוא נפלא.
    אני מתנצלת אם אני נשמעת כמו איזה גורו מעצבנת של אכילה נכונה, אבל, למצוא את הכושר שעושה לך טוב, ואת נקודת התורפה האמיתית שלך, והקילוגרמים ירדו לבד. כן, גם אם זה ייקח כמה חודשים טובים וגם אם התהליך מעצבן. הוא שווה את זה.
    הרבה אהבה ממני, אם תרצי להמשיך בפרטי את יודעת איפה למצוא אותי.

    השבמחק
    תשובות
    1. ובהמשך למה שאמרו מעלי -
      בגדים לא מחמיאים יש בכל מידה. בארץ מתקמצנים על מידות וההיצע קטן. לפני 6-7 שנים למשל, טי אנ טי היו מייצרים עד מידה 4! בתור מישהי שהיתה 42 + מלא, זה היה כיף ומשמח. היום כאילו מינימום כולנו שוקלות קילו. מבינה את התסכול והמרמור, וכל פעם מתרשמת מהיצע המידות בחו"ל...

      מחק
    2. את ממש לא מעצבנת :)
      אני משתדלת לשמור על אכילה מסודרת ובריאה, להפחית בכמויות השומנים והסוכרים ולהכניס לתפריט את כל הדברים הבסיסיים שאני צריכה. אני גם משתדלת לעשות קצת יותר ספורט בזמן האחרון... לא תמיד זה מצליח בגלל הלו"ז המטורף שלי. אני מבררת כרגע אפשרות להתייעץ עם תזונאית שמתמחה באיזושהי בעיה רפואית שיש לי, וכנראה שהתזונה יכולה לעזור.
      אני מסכימה איתך שאם כבר הולכים בכיוון של ירידה במשקל, זה חייב להיות משהו מאוד מאוד מאוזן ובצעדים קטנים, עם עזרה וליווי של אנשי מקצוע.

      אני מסכימה שיש בעיה כללית עם המידות בארץ. בהרגשה שלי מנסים למכור כמה שיותר, אבל לא לתת מוצר איכותי. באופן אישי מאחר ואני ב"מידות ביניים" אני בעיקר רואה את הצד הזה, לכן גם התייחסתי אליו.

      מחק
  5. אם הייתי צריכה לנחש לפי רשתות האופנה הייתי אומרת שתוחלת החיים הממוצעת של אישה בישראל היא 16 שנה. פשוט מייצרים אופנה לנערות, כי בגדים זולים (בתפירה ובעיצוב... המחיר כמובן נשאר גבוה) מתאימים רק לגוף שאין מה לחבוק בו, לעצב או להחמיא. משמע- גיל 16, וגם לא כולן.
    כאילו, מייצרים בגדים במידות גדולות באותה גזרה של המידות הקטנות, בלי התייחסות לירכיים או חזה. שלא לדבר על זה שמידות קטנות מיוצרות בגזרה של נערות. כאילו, מה עם בנות כמוני?! אני מידה קטנה בגלל שאני נמוכה מאוד, אבל זה לא אומר שאין לי ירכיים או צמיגון בבטן.
    נראה לי שהישועה תבוא כמו תמיד מהאינטרנט, אז אל תתייאשי מקניות ברשת

    השבמחק
    תשובות
    1. ניסחת את זה כ"כ מדויק :/ בגדים שמתעלמים מהעובדה שלנשים יש אגן רחב יחסית, שיש חזה מקדימה. ובעיקר הניסיון הזה למכור טרנדים ולא ליצור בגדים שיהיו טובים ויחמיאו ללובשות.
      מספיק שאת טיפה שונה מהפרופורציות האידיאליות ואת צריכה להפוך את העולם בשביל למצוא בגדים. מה שהכי מכעיס, שרוב האוכלוסייה היא כזו. כמה אנשים מסביבנו באמת זכו לפרופורציות של דוגמנית מסלול?

      מחק
  6. קודם כל- תודה על הכתיבה הכנה והחשיפה האישית! אני בטוחה שזה לא פשוט, וצלחת את זה ביג טיים.
    אני מבינה אותך... ראית אותי במציאות, אבל בעבר הייתי במידה42-44... וזה היה בחטיבת הביניים.. מעבר להצקת מהילדים אני לא אשכח את התסכול שלי ושל אימי בחיפוש אחר בגדים (גם לנערה וגם במידה הזו)... זה היה נוראי.
    גם היום המצב לא מזהיר... כל חברה עושה לה סקלת מידות אחרת (יש לי מכנסיים שיושבים עליי בול במידה 42 וגם כאלה במידה 30... ואני אותה הבחורה!)... התחושה שעולה כבר כ"כ הרבה זמן היא שצריך שינוי משמעותי בנושא הביגוד והאופנה בארץ, רק שאף אחד לא מרים את הכפפה!
    אני לא מבינה איך אף רשת לא רואה את קהל היעד העצום שאפשר לכבוש ע"י הבאת בגדים יפים למידות שגדולות מארבעים? פספוס רציני!
    אנחנו לא מדינה רזה... ואנחנו אוהבים שיש מה לתפוס- אז למה מי שמוכר לנו את הלבוש לא מבין את זה?

    וכן, את מושלמת כמו שאת! (כי אין עוד אחת כזו הרי)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירתי :) הפוסט הזה מסתובב לי בראש כבר כמה שבועות, לקח לי זמן להחליט שאני הולכת על זה, כי חששתי מאוד מתגובות נאצה [כנראה שזה חלק טבעי כשאנשים מודים שהם לא במידות של דוגמני מסלול]
      גם אצלי יש זוגות מכנסיים במידות שונות ומשונות. מכנסיים במידה 42 שיושבים עלי בול, ומכנסיים במידה 48 שכבר לוחצים ואני לא לובשת יותר. בגלל זה אני לא נכנסת בכלל ל-h&o, הם מביאים כזה בליל של דברים שאני יכולה למדוד שני דגמים שונים במידה זהה, אחד לא יעלה לי על הזרת ובשני שתינו יכולות להיכנס ועוד ישאר מקום.

      אני גם לא מצליחה להבין איך זה שהרשתות עדיין תקועות בגישה הבררנית הזו. מבנה הגוף הכי נפוץ כאן הוא אגן רחב וחזה גדול יחסית, ובכל זאת אין לזה שום מענה ברשת

      מחק
  7. מצד אחד אני קוראת ומזדהה, מצד שני לא.
    אני מכירה את הביאוס הזה כשאת יוצאת למסע שופינג מטורף, ובסופו של דבר חוזרת רק עם נעליים כי זה הדבר היחיד שעולה עלייך. תאמיני לי שהייתי שם גם.
    אבל בשנים האחרונות אני פחות ופחות מתמקדת במה -לא- מתאים לי, ומחפשת באופן ממוקד גזרות ובדים שאני יודעת שכן מחמיאים לי.
    לדוגמה - מכנסיים אני שנים כבר כמעט ולא לובשת כי הגעתי למסקנה שזה לא יילך בינינו וזה פשוט לא מחמיא לי, גם במידה שתעלה עליי. גם בדים מסויימים של חולצות ש"נדבקים" לצמיגים ומדגישים אותם, גזרות של שמלות שלא חתוכות טוב לגוף שלי. את כל הדברים האלה אני כבר יודעת לזהות היום מראש ומלכתחילה לא מודדת ולא מנסה ולא מתאכזבת.
    פעם הייתי מתעצבנת כשאמא שלי הייתה אומרת על בגדים מסויימים "זה מתאים רק לרזות", אבל היום אני מסכימה איתה. אני חושבת שהכוונה היא לא רק "רזות" במובן הקלאסי, אלא בגדים שמתאימים למבנה גוף ששונה מהמבנה שלי.
    העצה המוכרת "לא קונים מידה, קונים מה שמתאים" אמנם קלישאתית אבל נכונה. כשאני נכנסת לחנות ומוצאת פריט שמוצא חן בעיני, אני אקח אותו לחדר המדידה במידות 40 עד 46. נשמע הזוי, אבל אני מודדת הכל וקונה מה שמתאים, ולא משנה מה המידה. למי בעצם אכפת?
    לגבי שחיקה של בגדים - אני מסכימה איתך. האיכות בד"כ לא טובה ולכן אני מקפידה לקנות רק בסופי עונה כשזול ורק בדים "טהורים" כמו 100% כותנה עבה או צמר. מכבסת בעדינות, תולה בצל או מייבשת במייבש ומקווה לטוב...

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה שלא הבנת אותי :) אני לא מחפשת שתהיה כתובה מידה ספציפית על הבגד, לא אכפת לי אם כתוב שם 30 או 58, העיקר שישב עלי כמו שצריך. אני גם יודעת לזהות היום יותר בגדים שישבו טוב, ומנסה להתמקד בגזרות שמחמיאות לי, ואם משהו לא ישב טוב אני לא אקנה אותו. אני לגמרי מסכימה איתך שגזרות שונות מתאימות למבני גוף שונים, ואני לא מתעקשת לכפות על הגוף שלי משהו שלא יפה לו.
      הבעיה שלי שקשה לי למצוא בגדים במידה שלי שגם ישבו יפה. קניתי בעונות 4 זוגות מכנסיים בלית ברירה, לא הייתי הכי מרוצה אבל באף חנות אחרת לא מצאתי אפילו מכנסיים שנסגרו עלי :/ זה התסכול. יש דגמים שיכולים לשבת עלי נפלא ולהחמיא, אבל זה אפילו לא עובר לי את הירכיים. או חולצה שמתפוצצת בחזה ונראית כמו שק בבטן. או מכנסי סקיני במידה 46 שעולים עלי ונסגרים, רק שמישהו שכח להרחיב את החלק התחתון של המכנסיים כדי שגם יתאימו לקרסוליים של מישהי במידה 46 :/

      מחק
    2. אגב, לגבי כביסה אני גם מקפידה מאוד, את רוב הבגדים אני מכבסת רק בכביסה עדינה ובעיקר תולה בצל בלי מייבש בכלל. ועדיין בגדים נהיים סמרטוטיים אחרי כמה כביסות בודדות :/

      מחק
  8. אמנם כבר קיבלת כאן המון קריאות הזדהות, אבל אני רוצה להוסיף עוד אחת קצת שומה: אני שואפת למטר שישים מלמטה ונושאת בגאווה את המידה 1. אבל גם אני כבר לא בת 16 ובעלת חזה נדיב וטוסיק נוח וכל פעם שהמוכרות בחנויות הבגדים מנסות לדחוס אותי לתוך ג'י ס סקיני וגופיית סבא עם פייטים אני מתייאשת וחוזרת הביתה בידיים ריקות. יש בארץ נטיה למכור אך ורק טרנדים ולנסות לדחוס את כל הגזרות והמידות לתוכן, וזה פשוט לא מחמיא. והדבר הצתסכל ביותר בעיני זה המוכרים. אמי הפסקתי לקנות איפור בסופרפארם ועברתי למאק ודומותיה. אני יודעת ששם כשאני מבקשת עצה אני אקבל דעה מקצועית (לפעמים יותר לפעמים פחות) וגם אם ינסו לי מותרים- כנראה שהם יהיו כאלה שמחמיאים לי. בחנות בגדים לעומת זאת- אין סיכוי. רוב המוכרים/ות לא מבינים כלל בגזרות, ותפקידם הוא בעיקר קיפול. אני יכולה לצאת מתה ההלבשה בתחפושת דינוזאור, והמוכרת תזייף אנחה ותכריז שאני "מ-ה-ממת!" על מי אתם עובדים?  

    השבמחק
    תשובות
    1. הקטע הזה שמוכרים כאן רק טרנדים ושום דבר מעבר- כ"כ מעצבן! בתקופה של הגזרה הממש-נמוכה אי אפשר היה למצוא מכנסיים שלא חושפות חריץ עם כל תנועה הכי קטנה. זה גם לא נוח וגם לא יפה, וזה בעיקר גורם לבטן שלי להשתפל ולהיראות נורא. ועכשיו בקושי הצלחתי למצוא זוג מכנסיים אחד שהוא לא סקיני. מה נסגר? אי אפשר להתאים את אותה הגזרה לכל האוכלוסייה! ואיכשהו כל הטרנדים המזעזעים פשוט מגיעים לכאן ונתקעים כאן שנים, גם אחרי שבשאר העולם המתוקן הבינו כבר שזה היה רעיון גרוע.
      יש כמה חנויות בודדות שאני שמחה להיכנס אליהן, יש איזה סניף של דפנה לוינסון שאני ממש אוהבת, יש שם מוכרת קבועה והיא תותחית על, היא באמת מכירה את הגזרות ובאמת יודעת להמליץ, ואם משהו לא יושב יפה היא גם תגיד [בעדינות] שאולי עדיף משהו אחר. אבל זה נדיר, וזה מעצבן.
      בסופר פארם כבר למדתי להתעלם מהדיילות לגמרי, ואני ממש מבינה את ההחלטה לעבור לקנות בחנויות מקצועיות כמו מאק. זו פשוט חוויית קניות אחרת

      מחק
  9. כ"כ מסכימה איתך!!! אי אפשר לדבר על בגדים בלי לדבר על המחירים המוגזמים....
    זוועה. למה TSHIRT צריכה לעלות סכום תלת-ספרתי?....לי אין תשובות לדבר הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני לא מצליחה להבין מתי טי-שירט פשוטה עולה יותר מ-100 שקל :/ כשפעם זה היה בגד פשוט שקונים בשוק באיזה 20 שקל, כדי שיהיה משהו ללבוש בבית או סתם לביצפר

      מחק
  10. גם אני במידה גדולה, אבל גרה (זמנית לצערי) במדינה אירופית. אז נחשו מה. אין לי בעיה למצוא בגדים מהממים בכל המידות, במחירים שפויים, באיכות מעולה ששורדת כבר כמה שנים כחדשה. הכל, מתחתונים וחזיות, בגדי ספורט, בגדים מחוייטים, שמלות, מעילים, ג'קטים ונעליים. ולא בחנויות ייעודיות. בחנויות רשת רגילות, שמחזיקות מגוון מידות עצום. האיכות כאמור מעולה, המחירים הגונים. לא יודעת מה אעשה כשנחזור- או שאזמין בכל זאת מהרשת תוך לימוד התחום בסבלנות, או שאחכה לנסיעות ואקנה רק בהן. לא אשתף פעולה עם התמחור החזירי, הרמאות במדדי איכות וההתייחסות לצרכן כטיפש עם ארנק ותו לא. אפשר גם אחרת. מרד צרכני הוא התשובה היחידה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על התגובה שלך, שמוכיחה שאכן אפשר למכור בגדים למידות גדולות במחירים הגיוניים, בחנויות נגישות שיהיו באיכות טובה ויראו טוב.

      הבעיה העיקרית עם חרם צרכנים שהאפשרויות דיי מוגבלות :/ חנות כמו רנואר למשל לא תושפע מחרם כזה, מאחר וממילא בחורות במידות גדולות לא קונות שם. ומצד שני, אי אפשר להחרים את הרשתות למידות גדולות כי זה אומר שאי אפשר לקנות בגדים. בקיצור, מצב לא קל...

      מחק
  11. פוסט אישי מצד אחד, מצד שני סוג של פומבי, כי אני מאמינה שהרבה בנות - כמוני - מרגישות כמוך.
    המידה שלי היום היא 44. אבל במכנסיים צרים יחסית (אומר אחרת - שהם לא רחבים באזור הירך( אני 46.
    אני לא קונה מכנסיים בארץ. וכשקניתי זה היה לפני כמה שנים.
    למדתי מה הדגמים שעובדים עלי באסוס ומאז אני מזמינה רק משם.
    יש לי שני מכנסיים זהים לחלוטין ואפילו באותו צבע שהזמנתי משם (סביב ה 90 ש"ח למכנס זה היה לי שווה אפילו שהם זהים)
    ויש לי שניים שהם אותו הדבר בצבעים שונים והייתי קונה עוד 17 בדיוק כאלה וגם באותם צבעים כי אני כ"כ אוהבת את איך שהם יושבים עלי, את הבד שלהם ובגדול - הכל!
    אבל לקח לי זמן והחזרות למצוא את המכנסיים האלה.
    בגדול אני מחפשתWIDE LEG משם אני מתחילה.
    את יכולה לנסות לבדוק את המכנסיים שלהם מה CURVES אולי המבנה שלהם יותר יתאים לך (ושם בכל מקרה המידות מתחילות מ 44).
    מבחינת חולצות אני רוכשת בארץ ולא מאוד קשה לי כי הפלג גוף העליון שלי די ממוצע. אם נשכח לרגע את העובדה שהחלק העליון של היד שלי רחב יחסית ולכן שרוולים הם לפעמים בעיה...
    לכן כשאני נכנסת לחנות בגדים אני לוקחת את כל אילו בחשבון יוצאת עם פריט אחד או שניים, לא יותר וגם הם מאוד ספציפיים.
    מעדיפה מראשלהגיע לאאוטלטים כי ממש לא מתאים לי לשלם את המחיר שכתוב על התג שבעיני הוא הכי לא סביר שיש.

    השבמחק
    תשובות
    1. הופתעתי לגלות עד כמה הרבה גולשות מרגישות כמוני, ואפילו גולשות במידות נמוכות יותר שכביכול אמורות למצוא בגדים בקלות.
      קשה לי מאוד עם אסוס, עשיתי כמה הזמנות והחזרתי הכול. יכול להיות שאני צריכה לתת לזה עוד צ'אנס, אולי דווקא בכיוון של חולצות והכול שם הרבה יותר קל לי

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...