יום שלישי, 19 בפברואר 2013

קוסמטיקה ללא אכזריות

באופן עקרוני אני מתנגדת לניסויים על בעלי חיים בתחום הקוסמטיקה, אבל ברמה הפרקטית אני לא עושה יותר מדי בנידון בגלל כל מיני סיבות. לפני כמה ימים קיבלתי הזמנה לפרסם פוסט שימליץ על מוצרים cruelty free, והרגשתי אבודה. הייתי שבויה בקונספט שקשה למצוא מוצרים כאלה, אבל אחרי חיפוש קליל גיליתי שבערך חצי מאוסף האיפור שלי הוא כזה [אתן כבר תראו לקראת סוף הפוסט].
אי אפשר לכתוב פוסט על הנושא בלי לשלב תמונות של ארנבים חמודים, ומאחר ואני ביולוגית-גיקית החלטתי לעשות דווקא. תכירו, ירבוע מצוי, באדיבותו הרבה של ליאור כסלו:

בחרתי להמליץ על חמישה מוצרים [אוקיי, שבעה אם תרצו להיות קטנוניות] נטולי אכזריות שאני אוהבת ומשתמשת בהם באופן קבוע, את חלקם ניתן לרכוש בארץ וחלקם ניתן להשיג רק בחו"ל.
סדרת U-Lactin של ד"ר פישר
* התקבלה לסקירה
הסדרה כוללת שלושה מוצרים לטיפול ביובש- קרם ידיים, פילינג לרגליים וקרם לרגליים.
קרם הידיים מוגדר כטיפולי ומתאים לעור יבש במיוחד. יש לו ריח עדין ונעים, והוא נספג במהירות ולא מרגיש שומני. אחרי ניסיון כושל עם סדרה אחרת, הופתעתי מהקרם הזה.הוא זרוק בתיק באופן קבוע, וכל עוד השתמשתי בו על בסיס יומיומי לא ראיתי בכלל תופעות של יובש ופצעים [שזה תענוג שאני זוכה לו כל חורף]. המחיר המלא הוא 49.99 ש"ח. אני בהחלט מתכננת לרכוש את הקרם הזה שוב, למרות שהמחיר שלו טיפה גבוה [אני בונה על מבצעים בקטע הזה].

זאת הפעם הראשונה שאני מנסה ג'ל-פילינג שמיועד לכף הרגל, וגם ממנו לא היו לי ציפיות גבוהות. וגם כאן הופתעתי. הוא מצליח להתמודד יפה עם עור יבש, גם בלי שימוש בקרם לאחר מכן. כמובן שזה לא מגיע לרמה של פדיקוריסטית, אבל בשביל שימוש ביתי יומיומי הוא מצוין. גם הוא מבושם בצורה עדינה ונעימה, וההרגשה שלו נעימה ולא אגרסיבית. המחיר המלא 59.99 ש"ח, וגם עליו אני כבר זוממת.

השלישי בחבורה הוא קרם הרגליים, מבין כולם קצת פחות התלהבתי ממנו. הוא לא מרגיש שומני או כבד ונספג דיי במהירות, ונותן תוצאות דיי טובות בעיקר בשילוב עם הפילינג. באופן אישי אני מעדיפה קרמים כבדים יותר כמו זה של פנג'ל. בכל אופן, מומלץ למרוח קרם לפני השינה ולגרוב גרביים מיד לאחר מכן. המחיר המלא 79.99 ש"ח.
קרם עיניים Super Alpha Eye Cream של ד"ר עור
מחיר: 124.99 ש"ח
*התקבל לסקירה

באופן עקרוני הקרם מיועד לנשים מעל גיל 30, אבל אני משתמשת בו כבר עכשיו על בסיס קבוע. הוא קליל ולא שומני ונספג מהר, וגם המחיר שלו הגיוני בשביל קרם עיניים.
בגילי עדיין אין לי קמטים [טפו טפו טפו] אבל בקצה העפעפיים קרוב לקו הריסים כבר מתחילים לי קמטוטים קטנטנים שאף אחד חוץ ממני לא רואה, ומציקים לי כשאני רוצה לשרטט אייליינר. אחרי שימוש של שבוע בערך הקמטוטים הקטנים האלה נעלמו.
אני פחות אוהבת אותו בתור בסיס לאיפור, אני משתמשת בקונסילר פרו-לונגוור של מאק ואני מרגישה שבשבילו אני צריכה קרם קצת יותר "כבד". פרט לזה אני מרוצה.

סיימנו עם הטיפוח, ונעבור לחלק הצבעוני ;)
במשך חודשים השתמשתי בפריימר לעיניים של עפרה, ולאחרונה חזרתי ל-Shadow Insurance האהוב. אני לא אחזור על הסקירה, רק אציין שמבחינתי הוא הפריימר המנצח.
Sleek - i Divine - The Original
מחיר: 9.99$ באתר החברה [לא כולל משלוח], ניתן לרכוש גם באיביי במחירים דומים
רבות כבר נכתב על הפלטות של סליק [למשל כאן, כאן וכאן]. תמצאו בפלטות מגוון של צבעים, פיגמנט מעולה ומחירים מצחיקים. הפלטה מכילה 12 צלליות, אחת מאט והשאר שימריות מאוד. הפיגמנט של כל הצלליות מעולה, והפלטה מספיק מגוונת בשביל ליצור איתה מראה צבעוני או משהו יותר רגוע וסולידי. יש לפלטה הזו שני חסרונות קטנים, שתי הצלליות השמאליות- הצהובה והשחורה קצת פחות טובות בהשוואה לשאר, ובגלל שהצלליות רכות יש לפעמים קצת נשורת מתחת לעיניים.
צללית מס' 409- Brown Moca של Life, מסדרת Silky Eyeshadow
מחיר: נרכשה ב-20 ש"ח במבצע
לייף השיקו סדרה חדשה של צלליות שימריות במגוון צבעים. בראון מוקה היא, כמה מפתיע, צללית חומה בהירה, רכה ופיגמנטית מאוד. אני אוהבת לשלב אותה עם צלליות אחרות, או להניח רק אותה על כל שטח העפעף ולקנח במסקרה [פתרון קליל לימים מטורפים]. למיטב הבנתי חלק מהצלליות בסדרה [בעיקר הכהות] קצת פחות מוצלחות.
בעקבות כתיבת הפוסט גיליתי שחלק מכובד מאוסף האיפור שלי מבוסס על מוצרים נטולי אכזריות, מאחר והרבה חברות ישראליות ומותגים עממיים לא מבצעים ניסויים. עברתי על פוסטים ישנים כדי לחפש המלצות רלוונטיות...
 בתחום האיפור יש לנו את קרליין, ג'ייד, לייף, וואו, איל מקיאג', קוסטל סנטס, בורז'ואה ועפרה.
 בתחום הלקים יש את צ'יינה גלייז, קרליין, שיק וג'ייד.
וגם בתחום הטיפוח לא חסר... קמדיס, לייף, הולילנד קוסמטיקס [נקראים כיום HL], ד"ר עור, ד"ר פישר וחלאבין.

יש בקנה עוד מגוון של מוצרים נטולי אכזריות שמחכים שאמצע זמן ואכתוב עליהם. אני אשתדל מעכשיו להתייחס לנושא הזה קצת יותר בבלוג, הוספתי תגית חדשה של Cruelty Free שתתווסף מעכשיו לכל פוסט רלוונטי.
פוסטים נוספים במסגרת יוזמת "יום חופש לארנבונים" תוכלו למצוא בשרשור מיוחד בפורום איפור, ורשימות המפרטות מי עושה ניסויים על בעלי חיים ומי לא תוכלו למצוא כאן וכאן [ויש עוד המון באינטרנט]. ואם יש לכן תהיות והתלבטויות תוכלו להעלות אותם בקבוצת "יפות ללא אכזריות" בפייסבוק, או בפורום איפור בתפוז.
ואי אפשר שלא לסיים בלי עוד יצור-חמוד-שהוא-לא-ארנב... נעים מאוד, סבכי שחור כיפה, גם הוא באדיבותו של ליאור כסלו.




17 תגובות:

  1. אהבתי מאוד את הצללית של לייף, וגם הפלטה של סליק נראית מעניינת.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוהבת בפלטה של סליק, ורק מחזיקה את עצמי שלא לרכוש עוד כמה...

      מחק
  2. מ'זה הירבוע הזה?! זה נראה כמו פולקע חי ונושם בעל פרווה ועם אוזניים... פולקע מהלך. איזה יצור חמוד.
    נהנתי מאוד לקרוא, את התליכון הקטן שעברת גם אני עברתי, והופתעתי לטובה מכמה שקל להיות נטולי אכזריות, מקווה שבעקבות הפוסטים עוד המון בנות יופתעו באותה המידה מהקלות שאפשר לעשות את זה =)

    השבמחק
    תשובות
    1. הירבוע? הוא אחד המכרסמים החמודים! זה כאילו שמישהו לקח קנגורו, וחשב איך הופכים אותו להיות מכרסם קטן וחמוד. אז יצא ירבוע ;)
      אני חושבת שזה הגילוי הכי משמעותי שלי בעקבות הכתיבה... מצד שני, גיליתי גם כמה תחום אפור יש וכמה כסת"ח יש כאן, ובשורה התחתונה זה לא כזה פשוט :/

      מחק
  3. אהבתי את הפוסט שיצא לך!
    נהנתי לקרוא על על המוצרים (תתחדשי על הSHADOW INSURACE ;) ), הצללית של LIFE נראית ממש כיפית וגם ממש אהבתי את הקולאז'ים בסוף :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה חמודה :)
      השאדו אינשורנס אהובי ;) כמה קיללתי עד שהפריימר של עפרה נגמר [וזה לא שהוא כזה גרוע, סתם לא היה בינינו חיבור]
      הצללית של לייף אחלה, מפתיעה. כמה שהיא לא מיוחדת, היא פרקטית לגמרי.

      אני לא סובלת את פיקאסה, אבל מכורה לקולאז'ים שאפשר לעשות איתה

      מחק
  4. אוי הירבוע המצוי כ"כ חמוד! לא ידעתי שהם כאלו...
    לאט לאט אני לומדת עוד ועוד, והיום הזה בהחלט העשיר את הידע שלי.
    אני שמחה שאת אוהבת את הפלטה של סליק, מרגישה קצת אשמה לגביה.

    השבמחק
    תשובות
    1. כן! הירבוע אדיר! :) יש עוד כל מיני יצורימים חמודים והזויים.
      אשמה? חלילה. היא אחת הרכישות המוצלחות שלי ;) ועוד במחיר שהיא עלתה..

      מחק
  5. אל תשכחי שהירבוע שלך עדיין חייב לארנב שלי קרב הוגן.

    השבמחק
  6. כידוע הנושא הזה היה קרוב מאוד לליבי עד שהתייאשתי עם התקנות של הסינים...

    ההתרשמות שלי מסידרת יו-לקטין גם היא נחמדת. מוצרי הרגליים אכן עובדים נחמד יותרבשילוב אחד עם השני. אתקרם הידיים אהבתי פחות.לאהרגשתי שהוא כזה מיוחד / עושה את ההבדל.

    טרם ניסיתי את הפריימר עיניים הז הוגם לא אתשל עפרה, בעתיד אבדוק אותם - מסוקרנת מאוד משניהם!!

    היתה לי בעבר בפלטה של סליק, ולא אהבתי את ההתפוררות של הצלליות. נכון שהפיגמנט טוב, אבל לא יודעת בסופו של דבר קצתהתאכזבתי.והיום,בהשוואה למואה, אני חושבת ששל מואה יותר טובה, מצד שני, היא בצבעים נייטרליים לא יודעת אם יש להם פלטות מעניינות כמו לסליק.

    אין ספק, שבסה"כ החברה המקומיות בארץ נותנות מבחר מאוד יפה של מוצרים שלא נוסו על בע"ח כך שזה נותן עוד משהו לגאוות הכחול לבן :)

    אם הזכרת גיקים - עשיתי 5 יח"ל ביולוגיה בתיכון והביוטופ שלי היה על שמורת האירוסים ליד נתניה ששם לכדנו ירבועים. חמודים היצורים האלה :) ציפורים זה פחות הקטע שלי.

    השבמחק
    תשובות
    1. אהבתי מאוד את קרם הידיים של יו לקטין, הוא ממש טוב בשבילי. אבל זה מראה שוב כמה כל אחת מגיבה אחרת :)
      איך לא ניסית את הפריימר של טו פייסד?!?! מיטל! אני קוראת אותך לסדר!
      אני לא מתה על מואה בכלל, יש לי פלטה נייטרלית שלהם והיא סתם, מזל שהיא הייתה זולה אחרת הייתי מתעצבנת. לעומת זאת אני ממש אוהבת את הפלטה של סליק, ואפילו שוקלת לרכוש עוד אחת.

      איך תפסת ירבועים ולא שמרת לי אחד?! קוראת אותך לסדר פעם שנייה!

      מחק
    2. אני כבר שנה+ עם ה UDPP - מסרב להגמר! כשזה יקרה אוכל לנסות דברים חדשים ביניהם ה TFSI

      לגבי הירבוע - מדדנו ושקלנו ומיד החזרנו אותו לביתו הטבעי :)
      אני חושבת שתפסנו בעיקר מריונים.

      מחק
    3. בעיה מוכרת בתחום הפריימרים... לא אהבתי את הפריימר של עפרה, ולקח לו כ"כ הרבה זמן להיגמר שזה היה מכה... [ועכשיו נשאר קצת, אז אני משתמשת בו רק בשביל סווטצ'ים וכאלה]

      זו ממש לא סיבה מספקת לזה שלא הבאת לי ירבוע!

      מחק
    4. בפוסט על אי התאכזרות את לא יכולה לבקש ירבוע! גם לא מריון :P

      מחק
    5. אני לא מתכוונת לעשות ממנו שווארמה ;) רק לחבק אותו ולהגיד לו כמה שהוא חמוד

      מחק
    6. אפילו לא נגענו בהם. העברנו אותם מהמלכודת (שכמובן היתה הומאנית שלא יפגע להם הזנב) לכמו בקבוק כזה מפלסטיק שהיה די גדול ביחס למידות שלהם, ערכנו את המדידות מתוך הבקבוק הזה ומיד אחרי זה (אולי 2 דק' וגם זה בלחץ) שחררנו.
      האמת שזאת היתה ממש חויה. עם כמה שמידי פעם זה היה מעיק ולא ממש הכרתי את האנשים (כי זה היה בתפוצה ארצית, מי שבחר בביוטופ הזה) היה בזה משהו מאוד נחמד ושונה מהלמידה הרגילה / פרונטלית.

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...