יום ראשון, 5 ביוני 2016

מה בא קודם?

לא בטוחה אם אמורים להתחיל מהסרום או מהפריימר? מתי הקונסילר משתלב בכל העסק?
בואי נעשה סדר אחת ולתמיד ;)



שלב הטיפוח

החלק של הטיפוח תמיד יהיה לפני האיפור, אבל הוא גם יהיה השלב האחרון בסוף היום.
קודם כל צריך לנקות את העור, מתחילים עם סבון פנים ואחריו מי פנים. הסבון מנקה את רוב הלכלוך, ומי הפנים עוזרים להשלים את התהליך ולהכין את העור לשלב הבא.
אני מעדיפה להשתמש בסבון פנים רק בסוף היום ולכן בבוקר אני מדלגת עליו ועוברת ישר למי הפנים, אבל כדאי לנסות גם ככה וגם ככה כדי לראות מה הכי טוב לעור שלכן [זה נכון לגבי כל השלבים בהמשך, פשוט תעשי מה שנוח לך ומרגיש לך נכון].
אחרי הניקוי אפשר למרוח סרום ומעליו קרם פנים. קרם הלחות אפקטיבי בעיקר על השכבה העליונה של העור, והסרום מגיע לשכבות עמוקות יותר ומשפר את הספיגה של קרם הלחות, ולכן מורחים אותו ראשון. בהחלט אפשר לוותר עליו בבוקר ובעיקר בגיל צעיר. אבל לא הייתי ממליצה לוותר על הקרם, אפילו אם הוא קליל מאוד.
יש וויכוח מתי צריך למרוח קרם הגנה, יש שטוענים שזו השכבה הראשונה ויש כאלה שטוענים דווקא הפוך, שזו צריכה להיות השכבה האחרונה. אני לא יודעת להגיד מה נכון, ואני מעדיפה למרוח אותו אחרי קרם הלחות אחרת אני רואה שהוא לא נספג כמו שצריך.
שנייה לפני שעוברים לאיפור, כדאי לוודא שכל מה שמרחנו על הפנים עד עכשיו נספג כמו שצריך ואין עודפים. מקסימום אפשר לספוג אותם עם טישו בטפיחות עדינות, או לחכות עוד כמה דקות. ואם למרות הכול הקרם עדיין לא נספג לגמרי, כנראה שהוא כבד מדי לעור שלכן, ואולי יתאים יותר כקרם לילה.



שלב האיפור

כשזה מגיע לאיפור סדר הפעולות הרבה יותר גמיש. הכלל הבסיסי הוא להתחיל עם כל המוצרים הרטובים ורק אחר כך עם המוצרים היבשים כדי לא ליצור עיסה. כמובן שאפשר לחרוג מזה אם אתן רוצות, גם לא חייבים לעבור על כל השלבים שאני אפרט, העיקר שזה נוח לכן ואתן מרוצות מהתוצאה הסופית.
אתן יכולות להחליט עם מה מתחשק לכן להתחיל- איפור עיניים? איפור פנים? אפשר לעבוד גם ככה וגם ככה. אם מתחשק לכן איפור עיניים דרמטי ואתן חוששות שיהיה הרבה fallout לצלליות אז אולי עדיף להתחיל דווקא עם איפור העיניים, ואז קל יותר לנקות את הלכלוך משאר הפנים.
בשני המקרים השלב הראשון הוא פריימר לפנים או לעיניים, בגלל שזה הבסיס של האיפור. התפקיד של הפריימר הוא לעזור לאיפור לשבת טוב ויפה יותר, ובד"כ גם להיות עמיד יותר.
אם החלטתן להתחיל מאיפור הפנים, אתן יכולות למרוח קודם כל את המייקאפ ואז לעבוד עם הקונסילר באזורים נקודתיים. אבל אפשר גם לעבוד הפוך, קודם קונסילר ואז מייקאפ. מה ההבדל? שוב, עניין של מה הכי נוח ובעיקר מה נראה הכי טוב בסוף.
אם אתן אוהבות להשתמש בטכניקה של קונטור אז כמובן שהיא תבוא ראשונה, ומעליה המייקאפ.
השלב הבא הוא סומק, ברונזר, היילייטר ופודרה. פה זה כבר ממש תלוי במה שנוח לכן, אני מעדיפה להשתמש בפודרה אחרונה, ומקסימום להוסיף מעליה עוד קצת היילייטר.


באיפור העיניים אני מעדיפה להתחיל עם הגבות, אפילו אם זה רק אומר לסדר אותן קצת ולמרוח ג'ל שקוף. אחר כך אני עוברת לעפעפיים. גם כאן פריימר יהיה ראשון, אבל אפשר לעבוד גם עם קונסילר, צלליות קרם או עפרונות ג'מבו בתור הבסיס. אחרי שסיימתי עם הצלליות אני עוברת לאייליינר אם מתחשק לי, לתיחום תחתון ורק בסוף מורחת מסקרה.

אני אוהבת להשאיר את השפתיים לסוף, אבל באמת שאין לזה חשיבות ואתן יכולות לאפר את השפתיים באיזה שלב שמתחשק לכן.
יש היום בשוק כמה מוצרי ספריי שמתיזים בסיום האיפור, כדי לקבע או לתת מראה רענן. גם זה לא מוצר חובה, אבל זו אופציה.


סוף היום

לא משנה באיזה סדר תבחרו לעשות את הדברים, הכי חשוב לנקות את העור בסוף היום. אפילו אם השתמשתן רק בפודרה וגלוס, ובטח אם הלכתן על איפור מלא.
וכן, גם כאן יש כמה גישות ;) יש שמעדיפות להסיר קודם כל את רוב האיפור עם תחליב להסרת איפור, ואז לרחוץ עם סבון פנים. אין לי שיטה קבועה, לפעמים זה מה שאני עושה ולפעמים אני משתמשת רק בסבון פנים.
השלב הזה לא מספיק כדי להסיר את כל האיפור, ולכן אחרי המקלחת אני עוברת על העיניים והשפתיים עם מסיר איפור דו פאזי שמתאים לאזורים האלה.
לא כדאי לדלג על מי פנים, כי זה עוזר מאוד להסיר את שאריות האיפור והלכלוך.
ובדיוק כמו בבוקר, אחרי מי הפנים אפשר למרוח סרום וקרם לחות, אפשר להוסיף גם קרם עיניים [אפשר גם בבוקר, לי זה פחות נוח]. בדרך כלל אני משתמשת במוצרים שונים לבוקר ולערב, בגלל שבבוקר אני מעדיפה משהו מאוד קליל ובערב כבר בוחרת בסרום וקרם קצת יותר כבדים עם יותר לחות, ואז גם לא אכפת לי שלוקח להם יותר זמן להיספג.


אני מקווה שהצלחתי לעשות קצת סדר בבלאגן :)
כמו שכתבתי כמה פעמים, למרות שיש "כללים" בהחלט אפשר לשחק איתם. יש דברים שמומלץ לעשות קודם- למשל אין היגיון למרוח קרם לחות ואז לנקות אותו עם מי פנים, או למרוח את המייקאפ לפני הפריימר. אבל עם הרבה שלבים אפשר לשחק, וכל עוד זה נוח לכן ואתן מרוצות מהתוצאה- לכו על זה.
השתדלתי לפרט על כמה שיותר שלבים, אבל לא התייחסתי לכל טכניקות האיפור שקיימות, או לשגרת טיפוח קוריאנית שיכולה לכלול בעצמה עשרה שלבים ;) מצד שני ממש לא חייבים לעשות הכל אם זה לא מתאים לכן, או אם אין לכן זמן וחשק בבוקר. בסופו של דבר איפור זה משהו שצריך לשרת אתכן ולא להיפך, ואם בא לכן ללכת רק עם מייקאפ וקצת סומק, או צללית קרם ומסקרה זה סבבה לגמרי.
מה שכן, לא הייתי מוותרת על שלבי הטיפוח- בעיקר לא על השלב של סבון פנים, מי פנים וקרם פנים. זה שומר על העור נקי ומטופח. אם אתן סובלות מעור יבש או שומני, אקנה, סבוריאה או כל תופעה אחרת זה חשוב אפילו יותר.



2 תגובות:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...