יום שבת, 25 ביוני 2016

איך לשפר את עמידות הלק?

יש בחיים שלי כל מיני דברים קטנים שאני משקיעה בהם אנרגיה בלי שום פרופורציה לחשיבות שלהם.
למשל הציפורניים שלי, שאני רוצה שיראו מושלם. האם זה קידם אותי בחיים? לא. אבל זה בעיקר משפר את מצב הרוח, וזה גם חשוב.
בדרך כלל אני מחליפה לק כל יומיים או שלושה, אבל עדיין חשוב לי שהמניקור יהיה עמיד ויראה טוב כמה שיותר זמן. עם השנים והניסיון למדתי כל מיני טריקים, והגיע הזמן להעביר אותם הלאה ;)


אני אתחיל בעובדה מאוד מבאסת, עמידות הלק תלויה קודם כל בציפורניים שלך. יש בחורות שכל הלקים עמידים עליהן מאוד, ולעומת זאת אצל אחרות הלק מתחיל להתקלף אחרי יום וחצי. יש כל מיני דברים שאפשר לעשות כדי לשפר את המצב, אבל זה תלוי מאוד בנקודת המוצא וצריך לשמור על ציפיות ריאליות בעניין הזה.

הדבר הראשון שכל אחת יכולה לעשות זה לשנות הרגלי עבודה. למשל להשתמש בכפפות כאשר צריך לנקות את הבית ולשטוף כלים, כי המים וחומרי הניקוי פוגעים בעמידות של הלק. אם עושים הרבה עבודה פיזית עם הידיים יש יותר סיכוי שהלק יקבל מכות ויתחיל להתקלף. אפילו בעבודה משרדית שכוללת הרבה הקלדות ותיוקים, הלק נשחק מהר יותר בקצוות. אז כדאי לשים לב לצורה בה אנחנו עובדות ולחשוב מה אפשר לעשות כדי להשתמש יותר בכלי עבודה במקום בידיים שלנו.

הדבר השני הוא שגרת טיפוח. כלומר להסיר את שאריות הלק לחלוטין, ואם צריך להשתמש גם בשמן הזנה במידה והציפורניים יבשות ומתפצלות. מדי פעם כדאי להשתמש בבאפר כדי לשייף את שטח הפנים של הציפורניים. יש באפרים זולים וטובים בוואו וביוטיקייר, זה פשוט בלוק שיש עליו כמה משטחי שיוף בדרגות שונות. עובדים כמובן עם משטח השיוף הכי עדין שיש, ואחריו עוברים למשטח חלק שמחליק ומבריק את שטח הפנים. בצורה כזו הציפורן חלקה יותר והלק ייתפס טוב יותר.


לפני שמורחים לק כדאי לרחוץ את הידיים כדי להסיר שאריות של לכלוך ושומניות מהציפורן, ואפשר גם לנקות את הציפורניים עם מסיר לק לא שומני [למרות שאני מדלגת על השלב האחרון בד"כ].
מאוד עוזר להשתמש בשכבת בסיס. בסיס טוב קודם כל מגן על הציפורניים ומונע מהן להצהיב, וגם תורם מאוד לעמידות. ברוב המקרים שכבת הבסיס שלי היא מחזק ציפורניים, בגלל שהוא עונה על כל הדרישות של בסיס + חיזוק.
רוב הבסיסים צריכים כמה שניות כדי להתייבש, ואז אפשר למרוח מעליהן את הלק עצמו. אני מעדיפה למרוח את הלק בשתיים או שלוש שכבות דקות יחסית, בצורה חלקה ואחידה. יש טכניקה של "נעילה" של הלק ע"י מריחה של קצת לק ממש בקצה הציפורן, כמו שיעל מדגימה בסרטון שלה [בערך סביב הדקה החמישית]. זה עוד שלב שאני לא כ"כ מקפידה עליו, כי לא ראיתי שהוא ממש עושה הבדל משמעותי בשבילי. אבל שווה לנסות, אולי בשבילכן זה יעבוד.
אחרי שסיימתן את המריחה של הלק הצבעוני הגיע הזמן למרוח טופ. יש כל מיני סוגים של טופים, אני מעדיפה להשתמש במייבש לק. הסוגים הטובים תורמים מאוד לעמידות, אבל גם מייבשים את הלק במהירות וגם נותנים לו ברק.


איך לדעת באיזה בסיס, לק וטופ כדאי לכן לבחור? אין לי תשובה טובה לעניין, לצערי. כמו שאמרתי זה תלוי מאוד בתגובה עם הציפורניים שלכן, אבל תלוי גם בשילוב בין שלושת המוצרים האלה. לכן הדרך הכי טובה לדעת היא פשוט לנסות בעצמכן. במשך כמה שנים כל פעם השתמשתי בבסיס או מייבש אחר, וכשהם נגמרו קניתי סוג אחר כדי לנסות ולבדוק מה הכי מתאים לי. כרגע השילוב שאני הכי אוהבת הוא המחזק של נייל-טק או ה-Nail Envy של OPI, והמייבש של סאלי הנסן, Insta-Dry.
לגבי בסיס וטופ אני כן ממליצה להשקיע ולבחור בחברות כמו נייל-טק, OPI, סאלי הנסן, אסי וכו', ולא להתפשר. מהניסיון שלי האופציות הזולות בשוק הן בד"כ פחות טובות.
מצד שני, כשזה מגיע ללק עצמו, ממש אין חוקיות. עלי באופן אישי דווקא הלקים הזולים של ג'ייד ושיק מחזיקים הכי הרבה זמן, ולעומת זאת לקים יקרים יותר של OPI וצ'יינה גלייז פחות עמידים. ומה לעשות שגם הפעם אם לא תנסי בעצמך לא תדעי... מדי פעם מתפרסמות כתבות שמדרגות את העמידות של הלקים, לא הייתי מתרגשת מהן בגלל שזה משהו כ"כ אינדיבידואלי.
אני ממליצה לכן לקרוא גם את המדריך המצוין של גולדי, עם טיפים והסברים איך לשפר את עמידות הלק.


הרבה חברות מוכרות סדרות של לקים שאמורות להיות עמידות כמו לק ג'ל, אבל בלי צורך להשתמש במנורה לייבוש. הדעות לגבי הסדרות האלה דיי חלוקות. יש הבדל בין האיכות של המותגים השונים, וגם כאן התגובה עם הציפורניים משפיעה מאוד.
ניסיתי את סדרת Infinite Shine* של OPI, שכוללת שלושה שלבים: בסיס, לק צבעוני וטופ.
לקים רגילים של OPI מחזיקים עלי בערך יומיים לפני שהם נשחקים בקצוות. הלק של אינפיניט-שיין החזיק חמישה ימים במצב מעולה, והצלחתי למשוך איתו עוד יומיים כדי לסגור שבוע, למרות שהוא נראה קצת פחות טוב בשלב הזה.
כל בקבוק עולה 89 ש"ח, אבל אני חושבת שהבסיס והטופ עולים יותר. ולצערי אי אפשר לוותר עליהם... ואני יודעת כי ניסיתי להיות חכמה ולקצר תהליכים, והלק התקלף אחרי יומיים.
מצד שני, ניסיתי לשלב את הבסיס והטופ עם לק רגיל של OPI, והוא כן שיפר את העמידות מיומיים לארבעה בערך [ואז קצת נמאס לי אז החלטתי להסיר את הלק].
האינפיניט-שיין לא מתפקדת בדיוק כמו לק ג'ל, אלא כמו לק רגיל עם עמידות גבוהה יותר. האם כדאי להשקיע בו על פני לקים רגילים? קשה לי להגיד, ואני אשאיר לכן את ההחלטה.
[הלק בתמונה, אגב, הוא Don't Provoke the Plum!]


ומה לגבי ג'ל או בנייה?
לא ניסיתי בעצמי, ולכן אני לא כ"כ יודעת מה להגיד. באופן אישי אני ממש נהנית להתעסק עם לקים ונייל-ארט, ככה שנראה לי מיותר לטרוח ולהגיע במיוחד לטכנאית ציפורניים כל כמה שבועות, ועוד להשקיע בזה הרבה כסף.
מצד שני, זה יכול להיות פתרון בשביל מי שלא אוהבת את כל ההתעסקות הזו, או סובלת מציפורניים חלשות מאוד, או עושה המון עבודה פיזית וצריכה ציפורניים אקסטרא-חזקות.


אני מקווה שנהניתן, ושהפוסט היה מועיל :)
אם יש לכן טיפים מגניבים איך לשמור על הלק והציפורניים- שתפו אותי!



* מוצרים שהתקבלו לסקירה


2 תגובות:

  1. פוסט מצויין! עד לא מזמן הציפורניים שלי היו שייכות לסוג שהלק יכול להחזיק עליהן מעמד גם שבועיים עד שמתקלף... אבל לאחרונה הקילוף מתחיל מהר, מקוה שיחזרו להיות כמו בעבר.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה <3
      אני גם מקווה שהציפורניים שלך יחזרו למה שהיה קודם :) קרה לי משהו דומה, רק שבמקרה שלי זה פשוט היה כשהחלפתי את המייבש, ולקח לי המון המון זמן להבין שזה מה שגרם לזה

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...