יום שבת, 31 באוקטובר 2015

אתגר 20/80

את ההשראה לאתגר שאבתי מתחום הכלכלה, ואני מקווה שהפתיחה הזו לא תגרום לכן לברוח בצעקות ;)
שמעתן פעם על כלל ה-20/80?
בגלל שאין לי שמץ של מושג בתחום, הרשיתי לעצמי לקרוא קצת בוויקיפדיה ואז לעוות את הדברים איך שהתחשק לי. אתן מוזמנות לקרוא את הערך המלא, או לזרום עם ההתאמה שלי שקובעת ש-80% מהזמן אני משתמשת רק ב-20% מהאיפור שיש לי.
בת'כלס? כל החפירה הזו רק כדי להגיד שיש לי אוסף מעולה של איפור ולקים, אבל ביומיום אני רגילה להשתמש רק בחלק ממש קטן. בעצם אני לא נהנית מרוב הדברים הנפלאים שקניתי, ושוכחת שהם בכלל קיימים. בתקופה האחרונה ראיתי שיש לי נטייה להתלהב מאותם הגוונים, ואז יוצא שאני קונה דברים ממש דומים. המצאתי את אתגר 80/20 כדי לשבור את המעגל הזה, ולהתלהב מחדש מהאיפור שכבר יש לי.

הכללים של האתגר פשוטים- אני חייבת להשתמש לפחות במוצר אחד שלא השתמשתי בו כבר הרבה זמן. אם לא הצלחתי ליצור לוק מגניב סימן שאין לי מה לעשות עם אותו מוצר, ואני צריכה להיפטר ממנו [כלומר למכור/ להחליף/ לתרום/ למסור/ להעיף לפח].

שלפתי מהמגירה שתי צלליות סגולות שלא השתמשתי בהן בחיים...
הראשונה היא Electric Purple של MUA. זה לא בדיוק מותג האיפור האהוב עלי וכבר נתקלתי בצלליות איכותיות מזו, אבל יש לה גוון מגניב לגמרי.
הצללית השנייה היא Mystical Hedgehog של Fyrrinae. אני לא יודעת יותר מדי על המותג כי קיבלתי את הצללית הזו בהחלפה, ומשום מה האתר שלהם לא עולה לי כרגע. מי שיודעת יותר מוזמנת לשתף את כולנו בתגובות לפתור את התעלומה :)



אני כמעט ולא משתמשת בצלליות סגולות, כי גבול דק מפריד בין איפור מגניב לבין מראה 'רבתי מכות בסמטה אפלה'. כדי לתת להן קונטרה השתמשתי בשתי צלליות מצוינות של סיגל תדמור [לינק לסקירה].
ככה מיקמתי את הצלליות: צללית האפרסק של סיגל תדמור בקפל, וצללית הכסף בחצי הפנימי. צללית האבקה של Fyrinnae בשליש החיצוני עם טשטוש כלפי החצי, וגם תיחום בשליש החיצוני של מעקה העין. בשליש האמצעי הנחתי את הצללית של MUA כדי לאחד בין הכסף לסגול הכהה. בגלל שהצללית לא פיגמנטית מספיק הייתי צריכה להעמיס כמה שכבות, וקצת לערבב אותה עם הסגולה הכהה.
כדי לטשטש את הכול עבדתי עם מברשת טשטושים נקייה, אבל גם עם גוונים נייטרליים מפלטת Amazonian Clay של טארט [לינק לסקירה]. אני לא זוכרת בדיוק באיזה גוונים השתמשתי, אבל זה לא כ"כ משנה- הרעיון הוא להשתמש בגוונים נייטרליים שדומים לגוון העור שלי, כדי לטשטש בעיקר בקצוות ובקפל, וכדי להאיר את האזור שמתחת לגבה. 


הופתעתי לגלות כמה קל היה לי ליצור את הלוק הזה. השילוב בין הצלליות עובד מצוין, ומבחינת טכניקה רק הייתי צריכה להקפיד על טשטושים טובים ומעברי צבעים, וכל השאר פשוט קרה מעצמו.
אני עדיין מתלבטת אם הלוק הזה יומיומי, או קצת דרמטי מדי. ככה או ככה, אני אוהבת מאוד את התוצאה :) שתי הצלליות בהחלט נשארות.






26 תגובות:

  1. אתגר מגניב!!! אהבתי אותו!!! :)

    השבמחק
  2. רעיון מקסים! הצבע בשליש הפנימי של העיניים שבה אותי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      בשליש הפנימי זו אחת הצלליות של סיגל תדמור... אין לי את השם שלה, אבל היא אחת הכי יפות ומיוחדות שיש לי :)

      מחק
  3. לגמרי לביש ביום יום, במיוחד בחורף, וממש מגניב!

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת :) אחרי שפרסמתי את הפוסט חשבתי על זה ששילוב הצבעים ממש מתאים לחורף... עכשיו רק חסר שמזג האוויר יתאים את עצמו

      מחק
  4. די! יצא מעלף!! וממש יפה ליום יום

    השבמחק
  5. Fyrrinae הם חברת איפור מינרלי שהיתה מאוד מפורסמת לפני כ-7 שנים, כשטרנד הפיגמנטים היה חזק. יש לי כמה צלליות שלהם, בעיקר דואוכרומיות ומנצנצות..
    האתגר ממש מגניב! אני חושבת שכולנו חוטאים ב-80/20.. (מכל מה שיש לי במקרר אני גם משתמשת באיזה 20%, ככה זה מרגיש.. כל פעם פותחת ואין מה לאכול - אבל המקרר מלא! תעלומה)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על ההסבר :) ידעתי שיש להם מגוון של צלליות יותר... מיוחדות, אבל לא ידעתי יותר מזה.
      גם לדעתי כולנו חוטאים ב-80/20 בעוד תחומים בחיים... אם כבר אוכל ;) אז אני גם מנסה לגוון קצת יותר באוכל, ואיכשהו באמת חוזרת שוב ושוב לאותו המקום ומרגישה שאין מה לאכול

      מחק
  6. איזה רעיון מגניב, נראה לי שאני אנסה גם

    השבמחק
  7. אהבתי את האתגר וגם את מה שיצרת!

    השבמחק
  8. איכשהו כל פעם שאני עם סגול, אני נראת כאילו חטפתי אגרוף :( את מהממת אבל!

    השבמחק
    תשובות
    1. לקח לי המון המון זמן להבין שאני חייבת לשלב את הסגול עם גוונים שיאזנו אותו, למשל כסף או אפילו גווני אפרסק...
      ותודה :)

      מחק
  9. הרעיון עצמו מהמם ואני חייבת לומר שגם התוצאה!

    השבמחק
  10. Fyrrinae לא ממש פעילה, והיה לה סיפור עם ישראל (לא בקטע חיובי).
    השילוב יצא לך נהדר, ואני בעד האתגר הזה. האם אצליח בו?...

    השבמחק
    תשובות
    1. וואלה? לא ידעתי... את יודעת עוד פרטים אולי? [לגבי ישראל]

      מחק
  11. וואו פוסט ממהממם! ממש נהנתי לקרוא אותו
    אשמח אם תציצי גם בבלוג שלי :) >> https://talimintsblog.wordpress.com/

    השבמחק
  12. ואו איזה פיגמנט יפה יש לצלליות האלה ממש אהבתי והתלהבתי! לא שמעתי על MUA וזה רק אומר ששווה לבדוק דברים חדשים שיכולים לשדרג את ה איפור

    השבמחק
    תשובות
    1. אני חושבת ש-MUA הם אמריקאים... הקטע שלהם זה בעיקר איפור זול :) אני לא בטוחה עד כמה הוא איכותי, יש לי פלטה שלהם עם פיגמנט לא משהו בכלל, וגם הצללית הזו לא בדיוק מצטיינת... נראה לי שבמחירים האלה כבר עדיף ללכת על ניקס, ווט אנד ווילד, סליק וכו'

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...