יום רביעי, 7 באוקטובר 2015

מה מברשת האיפור שלי עושה?

מה עושים עם המברשת הקטנה? והשטוחה? והוורודה?
כשהתחלתי להתאפר זה הדבר שהכי בלבל אותי. לא ידעתי מה התפקיד של כל מברשת, ולא הבנתי איך אני אמורה להבדיל ביניהן. הפוסט יענה בדיוק על השאלות האלה :)


לכל מברשת יש ייעוד, אבל מותר לשנות ולהשתמש בה אחרת. למשל להניח קונסילר עם מברשת טשטושים, או אייליינר עם מברשת שפתיים. זה לא הורס את המברשת, אז פשוט תעשו מה שנוח לכן [העיקר שתקפידו לחפוף את המברשות באופן קבוע]. יש מברשות משיער טבעי ומברשות משיער סינטתי, ובד"כ ממליצים להשתמש בסינטתי כשעובדים עם מוצרים רטובים [למשל צלליות קרם, או לטשטוש של קונסילר], אבל זה ממש לא מחייב.
למען האמת גם לא חייבים להשתמש בכל סוגי המברשות שקיימים. יש פעולות שאפשר לעשות עם האצבעות ואפשר לדלג על שלבים באיפור. כל אחת ומה שהיא מעדיפה, וזה בסדר גמור כל עוד את אוהבת את התוצאה הסופית.

בגלל המבחר העצום אני אתייחס בעיקר לסוגים הבסיסיים והנפוצים. אבל אם נתקלתן במשהו אחר ואין לכן מושג מה לעשות איתו, באינטרנט יש המון מידע וכדאי לחפש את שם המברשת בגוגל. ואם זה לא עזר, אתן מוזמנות לשאול אותי בפייסבוק.


אפשר לחלק את המברשות לשני סוגים עיקריים לפי השימוש- מברשות פנים ומברשות עיניים. בתוך זה יש גם קבוצות קטנות יותר של מברשות לשפתיים ולגבות.
הצורה של המברשת חשובה, אבל הדבר הראשון שצריך להסתכל עליו הוא הגודל. בד"כ מברשות פנים יהיו הרבה יותר גדולות לעומת הסוגים האחרים.

מימין לשמאל: מברשת טשטושים לעיניים של דיליום טולס, מברשת סומק/פודרה של קרליין
מברשות פנים
בתוך הקבוצה הזו יש כמה סוגים שונים, וההבדל הוא בעיקר בצורה ובסוג של השיער.
לרוב מברשות שמיועדות למייקאפ נוזלי הן יותר צפופות ועם קוטר קטן, ומברשות שמיועדות למייקאפ אבקה, פודרות, סמקים וכד' הן יותר רכות ורחבות. ברור שזה לא ככה ב-100%, אבל זה הבסיס.


מימין לשמאל: מברשת מייקאפ של סיגל תדמור, 187 של מאק ו-01 של קרליין

שלושת המברשות מיועדות למייקאפ נוזלי, למרות שהן שונות מאוד בצורה ובקוטר- הימנית צפופה מאוד עם שיער גמיש וקוטר קטן, האמצעית רכה יותר עם קוטר גדול, והשמאלית בכלל שטוחה ודחוסה. מה שמשותף לכולן זה שיער יחסית צפוף ונוקשה בהשוואה למברשות פנים אחרות. בזכות זה אפשר למרוח את המייקאפ הנוזלי בצורה אחידה על כל הפנים.
איזה סוג עדיף? טכניקת העבודה עם כל מברשת קצת שונה, וזה תלוי במה שנוח לכן וגם בסוג המייקאפ בו אתן משתמשות [לפעמים יש מייקאפים שעובדים טוב יותר דווקא עם מברשת אחת ולא עם אחרת].
יש מברשות שאפשר להשתמש בהן גם להנחה של סומק נוזלי/קרמי, או לטשטוש של סמקים וברונזרים. משפט המפתח כאן הוא הצורה של המברשת ונוחות השימוש [אל תכעסו עלי אם אני אחזור על זה עוד 5,000 פעם עד סוף הפוסט].

מימין לשמאל: מברשות 03 ו-02 של קרליין, מברשת מס' 201 של פרו-ביוטי


הקבוצה הבאה הן מברשות שמתאימות לאיפור פנים יבש- מייקאפ אבקה, ברונזרים, סמקים, פודרות... כאן יש הרבה יותר סוגים וצורות ממה שצילמתי [בעיקר כי אלה המברשות שיש לי ואני אוהבת להשתמש בהן], אבל מה שמייחד את כולן זה שיער יותר רך. לדעתי זו הקבוצה עם הכי הרבה גמישות, אפשר להשתמש באותה מברשת בכמה דרכים שונות.
להנחה של מייקאפ אבקה אפשר להשתמש במברשת קבוקי [כמו השמאלית בתמונה]. הן מברשות יותר דחוסות ובד"כ גם רכות מאוד. הן מגיעות בצורות שונות, הרבה פעמים יש להן ידית קצרה והן דיי קטנות. אפשר גם להשתמש בהן להנחה של פודרה ולטשטוש של סומק וברונזר.
סוג אחר הוא מברשות רחבות אבל צפופות פחות, כמו המברשת האמצעית. הן מתאימות בעיקר להנחה של סומק ופודרה, ואפשר למצוא גם גרסאות זוויתיות שלהן. מה ההבדל? נוחות בעיקר.
סוג שלישי הן מברשות כדוריות עם קוטר קטן יותר, ובד"כ משתמשים בהן להצללות והארות יבשות בגלל שקל לעבוד איתן בצורה מדויקת ונקודתית.
ואם כבר נגעתי בכל עניין ההצללות... הטרנד הזה הביא איתו סוגים שונים של מברשות, למשל מברשת הקבוקי של נארס. למרות השם היא בכלל ישרה ושטוחה, ושונה ממברשת הקבוקי הקלאסית.
אז מה עדיף? שוב, תלוי רק בכן.

מברשות עיניים, שפתיים וגבות
הגענו לקבוצה של המברשות הקטנות. מצד אחד יש כאן המון סוגים שונים של מברשות, בצורות שונות ולשימוש שונה. מצד שני, גם יש כאן המון גמישות וגם הרבה אפשרויות להשתמש באותה המברשת למטרות שונות- למשל מברשת אחת בשביל אייליינר, תיחום תחתון, גבות ושפתיים.


מימין לשמאל: מברשת מס' 239 של מאק, מברשת מס' 04 של קרליין
המברשת הכי בסיסית היא מברשת להנחת צלליות. בד"כ היא דיי נוקשה ושטוחה, עם צורה מלבנית. השימוש העיקרי שלה הוא להניח את הצלליות על כל השטח של העפעפיים, אבל אפשר גם לטשטש איתן [למרות שלפעמים זה מסורבל ולא הכי מומלץ]. טיפ קטן על הדרך: כדאי להניח את הצללית בטפיחות ולא בתנועה של מריחה, ככה הצבע מרוכז יותר.

מלמעלה למטה: קרליין מס' 05, 217 של מאק, 776 ו-781 של דיליום טולס, אסנס ואנטונים

מברשות טשטושים הן השריטה הפרטית שלי, ואני מקווה להקדיש להן פוסט נפרד בעתיד.
ריכזתי ביחד שני סוגים עיקריים. יש את המברשות הרחבות והרכות יותר, שמיועדות בעיקר לטשטוש של איפור העיניים באופן כללי, ניתן גם להניח איתן צלליות על כל העפעפיים או בקפל, ואפילו להניח ולטשטש קונסילר. בד"כ הן יותר רכות ורחבות ממברשות להנחת צלליות.
הסוג השני הוא של מברשות קטנות ודחוסות יותר, שנקראות גם מברשות עיפרון. העבודה איתן יותר ממוקדת, למשל הנחה של צללית בקפל או בשקע, טשטוש של צלליות מתחת לקו הריסים התחתון או טשטוש של עפרון כדי לקבל מראה מעושן.

מלמעלה למטה: מברשת אייליינר של סיגל תדמור, 760 של דיליום טולס, פרושופ, S170-0 של ביוטקייר, מייבלין

מברשות אייליינר מגיעות בכ"כ הרבה גרסאות שונות. יש צרות, רחבות, דקות, קשיחות, רכות, זוויתיות, מעוגלות.
באופן אישי אני מעדיפה את מברשת האייליינר שלי כמה שיותר דקיקה, נוקשה וזוויתית, אבל כל אחת וההעדפות שלה. טכניקת העבודה קצת משתנה עם כל אחת, וכך גם הדיוק.
עם המברשות השטוחות אפשר גם לתחום את מעקה העין, ואם המברשת רחבה ונוקשה מספיק היא יכולה לשמש גם כמברשת שפתיים [או להיפך- להשתמש במברשת שפתיים כמברשת אייליינר... אבל נגיע לזה עוד מעט].
עוד טיפ קטן על הדרך: אם אתן משתמשות באייליינר ג'ל, לא מספיק לחפוף את המברשת פעם בשבוע/שבועיים/חודש. הג'ל מתייבש על המברשת והיא הופכת להיות מאוד נוקשה ולא נוחה לשימוש. הפתרון הוא לשטוף את המברשת אחרי כל פעם, או להשתמש בנוזל לניקוי מברשות איפור [אפשר לקנות בכמה מקומות, למשל במאק].

מברשות שפתיים ישנות של פרושופ [לא נמכרות יותר]
גם מברשות שפתיים מגיעות בכמה גרסאות. יש מברשות מלבניות ויש כאלה עם חיתוך מעוגל. השימוש העיקרי הוא תיחום של השפתיים והנחה מדויקת של השפתון, אבל אם תשימו לב הצורה מזכירה קצת את מברשות האייליינר, ובהחלט אפשר להשתמש בהן גם כך.

מלמעלה למטה: מברשת לא ממותגת, מברשת 04 של מיקיילה
מברשות לגבות מתחלקות בד"כ לשני סוגים עיקריים. יש מברשות שהתפקיד שלהן הוא לסרק את הגבות, ואז הן נראות כמו מסרק קטן מפלסטיק, או כמו מברשת של מסקרה, ואז אפשר להשתמש בהן גם בשביל זה.
הסוג השני הן מברשות זוויתיות שמיועדות לצללית לגבות. הרבה פעמים אפשר להשתמש בהן גם לאייליינר, תיחום של מעקה העין, תיחום שפתיים וכולי.

זהו, הגענו לסוף.
כמו שראיתן, מה שמשפיע על הסוג של המברשת זה בעיקר הגודל, הדחיסות, הרכות והנוקשות של השערות.

ומה לגבי המחיר?
גם זה תלוי רק בכן. האוסף שלי מורכב ממברשות זולות מאוד כמו ביוטיקייר, אסנס ודיליום טולס, ומברשות יקרות מאוד כמו סיגל תדמור ומאק. יש מקרים שבהם כדאי להשקיע, ויש מקרים שאפשר להסתפק במברשות זולות. אני חושבת שהיום יש הרבה מאוד אלטרנטיבות ולא חייבים ללכת רק על המותגים המקצועיים והיקרים, בעיקר אם המטרה היא רק לשימוש אישי ואז גם המותגים הזולים נותנים תוצאות טובות. בכל מקרה כדאי לקרוא סקירות ולבקש המלצות לפני שקונים.


אני מקווה שנהנתן מהפוסט :)
אם יש לכן שאלות, רעיונות, טיפים, הצעות ובכלל... כל מה שעובר לכן בראש, תרגישו חופשי לשתף אותי בתגובות :)




12 תגובות:

  1. איזה יופי של פוסט, אינפורמטיבי ומבהיר. שאפו בובה!

    השבמחק
  2. את פשוט נהדרת, איפה הפוסט הזה היה כשהתחלתי להתאפר?!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שואלת אותו דבר על התקופה שאני התחלתי להתאפר ;)
      המון תודה :)

      מחק
  3. נהדר נהדר!!! מאוד שימושי לכל מתאפרת מתחילה!

    השבמחק
  4. פוסט מרתק וממצה, תודה.
    איזה מברשת טשטושים מועדפת עליך, ואני מתכוונת על אחת לא מידי רחבה, יותר מדויקת.
    האם זה חייב להיות של מאק או סיגמא?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני עוד אכתוב על זה פוסט שלם ומפורט... אבל בנתיים ;)
      ניסיתי כל מיני אפשרויות, המברשת הוורודה של דיליום טולס סבבה והשתמשתי בה כמה חודשים טובים, אבל מרגע שעברתי למברשת של מאק בעיניי היא הכי טובה. היא רחבה אבל לא רחבה מדי, ובכל זאת מאוד מדויקת [ויש לי עיניים קטנות ככה שזה ממש קריטי בשבילי]. בעיניי יש שתי מברשות שכדאי להשקיע ועדיף לקנות במאק, וזו המברשת להנחת צלליות ומברשת הטשטושים. בכל הקטגוריות האחרות יש המון אלטרנטיבות זולות שעושות עבודה מצוינת ושם אפשר להתפשר

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...