יום שבת, 28 בפברואר 2015

פורים!

יש לי כמה בעיות עם החג הזה. קודם כל, הוא תמיד נוחת עלי בהפתעה ותופס אותי בלי שום רעיון הגיוני לתחפושת. והדבר הכי חמור, הוא לא כולל סופגניות [אני באמת לא מבינה למה חנוכה יש רק פעם בשנה].
את השבוע הקרוב אני אבלה במעבדה מהבוקר עד הערב, אז לא תהיה לי הזדמנות להתחפש או סתם לצאת מהבית עם איפור משוגע רק כי אפשר. מסתבר שלימודי ביולוגיה זה לא רק גליטרים ומסיבות... who knew?!
רגע לפני שאני מתעטפת בחלוק מעבדה ומסתגרת במרתפים אפלים אני אנצל את ההזדמנות להכניס קצת צבע וכיף לשבוע שלי.


אני חסרת תועלת בכל מה שקשור לתכנון תחפושות מגניבות, אבל יש באינטרנט המון רעיונות ומדריכים.
 לדוגמא בערוץ של קורה- Vintage or Tacky [שהיא אחת היוטיובריות האהובות עלי] יש כמה מדריכים לתחפושות, וגם המון המון מדריכים של איפור מגניב ומיוחד. אם אתן בקטע של זומבים ואפקטים מגניבים הערוץ gildiestarling בדיוק בשבילכן. ב-Letsz makeup יש גם איפור יומיומי, אבל גם ציורי פנים ואיפור מיוחד. ואם בא לכן להשקיע בציורי גוף מטורפים לחלוטין, תבדקו את made u look.
אני לא יכולה לדבר על איפור מגניב ועל ציורי פנים מבלי להזכיר את המאפרת טל פלג, אחת הנשים הכי מוכשרות שאני מכירה, שציורי העיניים שלה גרמו להיסטריה מטורפת [ובצדק רב]. הרבה השראה אפשר למצוא בדף הפייסבוק שלה, ובפוסט הזה תוכלו לקרוא עוד על החומרים בהם טל משתמשת.

ואם כבר חומרים... אז אני נוגעת כאן בנקודה קצת רגישה. זה תמיד אתגר למצוא צבעים זולים כדי לצבוע את הפנים והשיער, כי מי רוצה להוציא עכשיו מאות שקלים על סט מקצועי בשביל תחפושת חד פעמית?
כל שנה מחדש יש חנויות שמנצלות את המצב הזה כדי למכור מוצרים מסוכנים תחת ההגדרה "איפור לפורים". יש חנויות שלוקחות מכשירי כתיבה ומוכרות אותם בתור צבעי פנים לכל דבר ועניין. הבעיה היא שהצבעים האלה ממש לא מיועדים לשמש כאיפור, והם מעולם לא קיבלו אישור של משרד הבריאות לשמש כתמרוקים [שזה האישור שמקבלות חברות האיפור והקוסמטיקה].
בעבר אולי לא הייתה אלטרנטיבה, אבל היום המצב השתנה. יש בארץ כמה רשתות זולות שמוכרות איפור- וואו, ביוטיקייר וסקארה. אפשר למצוא שם איפור רגיל בצבעים משוגעים, וגם צבעי מים מיוחדים לציורי גוף. זה לא בהכרח האיפור הכי איכותי שיש, אבל לכל המוצרים יש אישור של משרד הבריאות, וכולם מיועדים לשמש כאיפור באמת. ואם אתן מחפשות דברים יותר איכותיים, יש גם מותגים מקצועיים כמו קריולן ומונקו שמוכרים צבעי מים לפנים ולגוף.
אז בבקשה, אל תתפתו לקנות שטויות בחנויות של כלי כתיבה או חנויות שאין להם שום קשר לאיפור וטיפוח. ואם אתן לא בטוחות, במאגר התמרוקים של משרד הבריאות אפשר לחפש שמות של מוצרים וחברות ולוודא שאכן יש להם אישור.
הסווטצ'ים הצבעוניים מתחילת הפוסט שייכים לפלטת צבעי מים של סקארה בשם Body Art - Color Makeup **.
הפלטה כוללת 15 צבעים שונים ומברשת והיא עולה 40 ש"ח, ואפשר לקנות כל צבע בנפרד במחיר של 9 ש"ח.
 הרכב הצבעים בפלטה קצת מוזר וכולל גוונים פורימיים כמו אדום בוהק וצהוב, אבל גם גוונים יותר יומיומיים ושגרתיים כמו חום, כחול וכסף. מתוכם חמישה גוונים שימריים והשאר מאט. הפלטה מגיעה באריזת פלסטיק פשוטה עם סגירה לא כ"כ מוצלחת, ולכן לא ממש תתאים לנסיעות.
שיטת העבודה היא כמו עם צבעי מים רגילים, צריך לטבול את המכחול במים כדי להפיק צבע. וכמובן שאפשר להשתמש במכחולים שקונים בחנויות לאומנות, רק כדאי לנקות אותם לפני השימוש.
הפיגמנט והמרקם של הצבעים לא אחיד. יש כמה צבעים עם פיגמנט חלש ומרקם דיי גירי, והייתי צריכה להתאמץ כדי להוציא מהם צבע- בעיקר הגוונים הוורודים-סגולים. הגוון הירוק הוא כישלון מוחלט, לא משנה כמה התאמצתי בקושי הצלחתי להפיק ממנו משהו. לעומת זאת יש בפלטה כמה צבעים מדהימים בפיגמנט שלהם- הצהוב, השחור, האדום, הכתום והכחולים. אפילו הכסף והלבן התגלו כמוצלחים. גם העבודה עם הצבעים דיי נוחה, ברגע שטובלים את המכחול במים כל הצבע שהיה עליו יורד, כך שאין בעיה להשתמש באותו המכחול לכמה צבעים.
לא היו לי ציפיות גדולות מהפלטה הזו, אבל בסה"כ ממש הופתעתי לטובה. יש קצת בעיה עם היצע הצבעים, בהתחשב בעובדה שאין ממש גוונים ירוקים שמישים.
לא הייתה לי הזדמנות לבדוק את העמידות, אבל כשרציתי לשטוף את הסווטצ'ים הם ירדו במים בקלות. אני מניחה שבגלל שהם מבוססים על מים הם לא יהיו ממש עמידים. יכול להיות שעל בסיס של פריימר ומייקאפ הם יחזיקו מעמד יותר זמן. מצד שני, זה אומר שיהיה קל לשטוף אותם מהפנים, וזה יתרון בעיקר למי שרוצה לאפר ילדים קטנים וחסרי סבלנות.
פורים שמח, קוראות יקרות ואהובות :) אל תשכחו לספר לי למה אתן מתחפשות השנה!

** הפלטה של סקארה התקבלה לסקירה



6 תגובות:

  1. מגניב! גם אני קניתי את הפלאטה הזאת אבל עוד לא יצא לי לבדוק אותה. עד עכשיו השתמשתי בצבעי מים של WOW והייתי ממש מרוצה (השחור משמש אותי יום-יום כאייליינר). עכשיו בא לי לנסות!

    השבמחק
    תשובות
    1. לא יצא לי לנסות את צבעי המים של וואו, האמת שזה נראה לי רעיון מגניב להשתמש בצבעים האלה בתור אייליינרים :)
      לא יודעת כמה עמיד זה יהיה... אבל זה בהחלט גיוון בצבעים

      מחק
  2. אחח..יוחזרו הסופגניות גם לכבוד פורים! מבינה אותך לגמרי! (אפשר להיות מקוריים ולהמציא סופגנייה בטעם אוזן המן...לא..? ;))
    היו לי שנים בנערותי שחיפשתי בנרות צלליות כאלה צבעוניות לפורים, נחמד שיש היום מבחר כזה רחב ויש פה כמה גוונים מקסימים.
    שיהיה פורים שמח אהובה ♥

    השבמחק
    תשובות
    1. אני אסתפק סתם בסופגניה רגילה עם ריבה ;)
      כשהייתי קטנה תמיד לפני פורים זה היה סרט ללכת ולחפש איפור שיהיה מתאים... זה באמת מגניב שיש היום כזה מבחר זמין ולא יקר, ובאיכות סבבה לגמרי

      מחק
  3. חמודה את שהזכרת אותי :) תודה רבה!!
    הפלטה בהחלט מפתיעה לטובה ביחס למחיר וטוב שיש אופציה כזו למי שרוצה ציוד נחמד לפורים אבל לא להוציא מאות שקלים על צבעי מים מקצועיים ויקרים..
    לגבי העמידות- צבעי מים, לא משנה איזה, תמיד ירדו בקלות עם מים, זה הקטע שלהם :) אבל בדר"כ על העור הם יהיו עמידים מאד כל עוד הם לא באים במגע עם מים או זיעה...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא חושבת שאפשר לדבר על ציורי פנים בלי להזכיר אותך :)

      מגניב לשמוע שצבעי מים נשארים דיי עמידים על העור, אין לי ממש ניסיון איתם ולא הייתה לי הזדמנות לנסות אותם על עצמי למשך כמה שעות

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...