יום שני, 17 בספטמבר 2012

איך להימנע מרכישת איפור מזויף?

כל מי שרוכשת מוצרי איפור באינטרנט נמצאת בסיכון להיתקל במוצרי איפור מזויפים. אני יודעת שיש בחורות שמוכנות לקחת את הסיכון ולקנות חיקוי זול, מתוך מחשבה שאם המוצר טוב- אז סבבה, ואם לא- לא קרה כלום. הבעיה שהדברים יותר מורכבים...
כאשר חברת קוסמטיקה מסודרת רוצה לשווק מוצר כלשהו, היא מחויבת לעמוד בתקנים מחמירים של משרד הבריאות, במטרה להבטיח שהמוצרים הנמכרים לא יכילו חומרים רעילים ומסוכנים שיפגעו בנו.
מוצרים מזויפים, לעומת זאת, מיוצרים ללא כל פיקוח ובניגוד לחוק, ולכן אין שום דרך לדעת מה הם מכילים. במקרה הטוב המוצר סתם לא יהיה איכותי, ובמקרה הגרוע המוצר יכול להכיל חומרים רעילים שיכולים לגרום לנזקים ממשיים. הדרך היחידה לדעת אם מוצר מזויף בטוח לשימוש הוא לשלוח אותו לבדיקה במעבדה פרטית, בדיקה שיכולה לעלות אלפי שקלים [קשה לי להאמין שמישהי מאיתנו תחליט להוציא כזה סכום על צללית שעולה שקל וחצי...]
לפני כחודשיים הדיילי-מייל פרסם כתבה על בחורה שמכרה מוצרים מזויפים. בדיקות מעבדה גילו בחלק מהמוצרים כמות עופרת ברמה הגבוהה פי שלוש מהמותר [קצת על הרעלת עופרת כאן וכאן].
במקרה של מברשות איפור מזויפות לא ניתן לדעת מה מקור השיער, ולא חסרים סיפורי זוועה על מברשות מפרווה של כלבים 0_O

אחרי ששכנעתי אתכן למה ממש לא מומלץ לקנות זיופים מהאינטרנט [אותו הכנ"ל גם לגבי מוצרי איפור זולים ולא ברורים שנמכרים בשוק], אני אסביר מה אפשר לעשות כדי לצמצמם את הסיכוי שניפול בפח הזה.

☼ קודם כל חשוב לדעת שיש מוצרים עם סיכוי גבוהה יותר להיות מזויפים. אלה בד"כ המוצרים היקרים, מכיוון שלא משתלם לזייף מוצר עממי וזול [למרות שגם בזה נתקלתי פעם או פעמיים]. בין הזיופים הכי פופולריים הם מוצרי מאק ופלטות הנייקד, לכן מומלץ לשקול רכישה שלהם רק דרך אתרים מסודרים ולא דרך מוכרים פרטיים באיביי או כל מיני אתרים עלומים.

☼  אם בכל זאת החלטתן לרכוש דרך מוכר פרטי ולא דרך חנות רשמית, תנסו לבקש המלצות על מוכרים ספציפיים [פורום איפור הוא מקום טוב להתחיל בו]. בדקו את הפידבקים של המוכר, וקראו את ההערות של הפידבקים השליליים. אל תקנו ממוכר שנראה לכן בעייתי, ואל תתביישו לשלוח למוכר הודעה ולבקש שיצהיר על כך שהמוצרים שהוא מוכר מקוריים ב-100%.

☼ לפני הרכישה כדאי לחפש עוד מידע בגוגל ולבדוק כמה דברים-
◄ האם המוצר קיים בכלל? יש כל מיני מוכרים שמתיימרים למכור פלטות של 88 או 120 צלליות, או סטים גדולים של מברשות תוצרת מאק. צר לי לאכזב אתכן, אבל מאק לא מייצרים פלטות של 80-120 צלליות ולא מוכרים סטים של 20-30 מברשות. יש למאק פלטות של רביעיית צלליות ולפעמים בקולקציות החגים נמכרות גם פלטות של 6 צלליות או סטים מוקטנים של מברשות שכוללים 4-6 מברשות, אבל לא מעבר.
עשיתי צילומי מסך משני אתרים שמוכרים"מוצרי מאק", המוצרים כמובן מזויפים:


◄ במידה והמוצר אכן קיים, תחפשו בגוגל תמונות שלו ותנסו להשוות בין התמונות שרצות ברשת לבין התמונות של המוצר שאתן רוצות לקנות. ההבדל בין מוצר מקורי למוצר מזויף טמון בד"כ בפרטים הקטנים- הצורה של הלוגו, הגימור, המיקום של המדבקה, מספר במקום שם מוצר וכו'. לפעמים הפרטים כ"כ קטנים שלא ניתן לראות אותם בתמונות ומגלים את הזיוף רק אחרי שהמוצר כבר נרכש והגיע אלינו. יש ברשת מגוון גדול של פוסטים וסרטונים שמראים הבדלים בין מוצרים מקוריים למזויפים [בד"כ של המוצרים הפופולריים- מוצרי מאק, פלטת הנייקד וכו'], לכן מומלץ לעבור גם עליהם. הנה דוגמא לפוסט שמראה הבדלים קטנים בין מברשת מקורית של מאק לעומת הזיוף, ובפוסט הזה ניתן לראות את ההבדלים בין פלטות נייקד מזויפות לבין המקור. דוגמא נוספת אפשר לראות בפורום איפור, גולשת שרכשה את פלטת הנייקד וסט של מברשות, שניהם התגלו כמזויפים.
◄ בדקו את מחיר המוצר הרשמי. אפשר למצוא באיביי מוצרים במחיר זול יותר, אבל אם המוצר זול משמעותית זה צריך להדליק לכן נורה אדומה. לא הגיוני שמברשת אחת של מאק עולה כ-100 ש"ח, ופתאום מצאתן סט של 30 מברשות שכולן עולות 100 ש"ח.
הסייג היחידי כאן הוא מוצרי קוסמטיקה עממיים שנמכרים גם בארץ, מכיוון שהמחירים בארץ גבוהים בעשרות אחוזים, זה הגיוני למצוא באיביי מסקרה של מייבלין למשל בעלות של פחות מ-10 דולר, כשבארץ היא עולה כפול.
◄אם יש ספק- אין ספק. אם אתן לא בטוחות באמיתות המוצר פשוט אל תקנו. זה לא שווה את כאב הראש ואת הסיכון.

☼ אם הזמנתן מוצר מאיביי והוא התגלה כמזויף, חשוב לדעת שאיביי אוסרים על מכירת זיופים. גם אם התלוננתן בפני המוכר והוא הסכים להחזיר לכן את הכסף, אני ממליצה לפנות גם לאיביי ולהתלונן, הדבר יבטיח את ההחזר הכספי וגם יבטיח שאיביי יטפלו במוכר וימנעו ממנו להמשיך ולמכור זיופים. ואם אתן לא בטוחות איך לנהוג אל תתביישו להיעזר בפורום איביי ופייפאל.
במידה ורכשתן מוצר מחוץ לאיביי ושילמתן באמצעות פייפאל, פייפאל מספקים הגנה מסוימת בפני זיופים, אבל רוב הסיכויים שידרשו מכן להחזיר את המוצר על חשבונכן ורק אז לקבל החזר כספי. לכן עדיף לנסות ולפתור את הדברים קודם כל מול המוכר, ואח"כ להתלונן לפייפאל במידת הצורך.

☼  ומה לגבי חברות שמוכרות מוצרים זולים ממילא, כמו קוסטל סנטס, ניקס, וואו, ביוטיקייר וכו'?
קיימות לא מעט חברות קוסמטיקה שמטרתן למכור מוצרים זולים ונגישים. כל עוד מדובר בחברה מוכרת ומסודרת, היא מחויבת לעמוד בסטנדרטים של משרד הבריאות בדיוק כמו החברות המקצועיות והיוקרתיות, ולכן המוצרים האלה בטוחים לשימוש. המחירים הזולים נובעים מכמה גורמים, למשל החלטה למכור הרבה במחיר זול ובכך לכסות עלויות, חיסכון בפרסום ובעיצוב האריזות וגם ייצור במפעל חיצוני שעושה את פיתוח המוצרים בעצמו ומוכר אותם למגוון של חברות שונות תחת שמות שונים.

אני מקווה שהצלחתי לתת לכן טיפים מועילים, ובעיקר מקווה שהצלחתי לשכנע אתכן שלא משתלם לקנות מוצרים מזויפים.
מה הדרך שלכן להימנע מרכישת זיופים?


26 תגובות:

  1. יופי של נושא לפוסט!
    בעיקר לאור מה שקרה לאחרונה בקבוצות מסוימות של החלפה ומכירה בפייסבוק שבנות לא מתביישות להציע מוצרים מזויפים (כשברור להן שהם מזויפים...)

    בנוגע למחירי מוצרים עממיים, אני חושבת שאפשר לבדוק בכל מיני מקומות ברשת (תלוי מותג) בכמה המוצרים האלה נמכרים. אפשר לבדוק גם בחנויות אונליין ואז כשרוכשים באיביי אפשר לראות אם זה מחיר סביר.

    פוסט מצוין! כיסית את כל הנקודות :)

    אני בדר"כ רוכשת מאתרים מוצרים של חברות ולא "סתם ככה" מאיביי. אבל לפעמים אני חורגת ממנהגי ואז בודקת טוב טוב את מה שאני רוצה לקנות.
    בדר"כ אני יודעת מה אני מחפשת, כך שאני יודעת שזה קיים ושייך למותג מסוים, שזה כבר יתרון על "שוטטות" ומציאת "מציאות"

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      זה מה שהניע אותי לכתוב את הפוסט, יש חוסר מודעות בתחום הזה של זיופים, והיה לי חשוב לגעת בנקודה הרגישה והמסוכנת הזו.

      צודקת, לא חשבתי על זה- באמת אפשר לבדוק באתרים אמריקאיים למשל ולוודא את המחיר, ואז לחפש באיביי.

      באופן אישי אני קונה בעיקר קוסמטיקה עממית, אז כן נוח לי לעבוד עם איביי מכיוון שיש מבחר והמחירים טובים בסה"כ. אני גם לא מחויבת לכמות מסוימת של הזמנות כמו שיש בחלק מהאתרים, אני פשוט משתדלת לעשות שיעורי בית לפני כל רכישה, ולעבוד עם מוכרים קבועים שאני סומכת עליהם

      מחק
    2. לאחרונה בגלל ששער הדולר עלה, איכשהו יוצא לי יותר משתלם לרכוש בפאונד / יורו ולכן אני מזמינה מלוק פנטסטיק, צ'יפ סמלז וכו'. לפני עליית הדולר בהחלט רכשתי באיביי אצל מוכרים מומלצים.

      מחק
    3. וואלה, לא חשבתי על זה... אני לא כ"כ בקיאה באתרים אירופים/בריטים, איביי זו דיי ברירת המחדל שלי. האמת שגם עם שער הדולר הגבוה יחסית, עדיין משתלם מאוד להזמין מחו"ל :/ הזוי

      מחק
    4. שער הדולר אולי עלה (הוא עכשיו שוב במגמת ירידה) אבל שער היורו ובטח הפאונד הוא הרבה יותר גבוה, היורו אפילו עלה קצת בזמן האחרון. אני במקצועי עוסקת ביצוא ויבוא והשער הדולרי כבר שנים יותר נמוך מהשער הארופאי (גם ביורו וגם בפאונד) כך שלא ברור לי למה יותר משתלם לרכוש בפאונד או יורו ואשמח שתסבירי.

      מחק
    5. אלטר- פוסט מעולה!
      איילת- זה ברור שהשערים של היורו והפאונד הם יותר גבוהים לעומת השקל, אבל המחירים מותאמים למטבע בו את משלמת. אם נגיד מסקרה של מייבלין עולה באתר מסוים 5 דולר, אז היא לא תעלה 5 פאונד או 5 יורו, אלא 3.5 פאונד ו-4 יורו, כך שזה יוצא פחות או יותר אותו הדבר בהמרה לשקלים.
      עכשיו, בגלל שהדולר עולה ועולה ומשתנה יותר בהשוואה למטבעות האחרים, יוצא שאותם ה-5 דולרים שווים יותר שקלים כך שהמסקרה התייקרה בעצם עבורנו, בעוד שהפאונד או היורו שעדיין עומדים על 3.5 ו-4 בהתאמה, נשארו בעלי אותו הערך לעומת השקל, מה שאומר שלשלם על המסקרה במטבעות האלה עדיפה על הדולר.
      אבל כל מקרה לגופו, ותמיד כדאי להשוות ולבדוק את השער. אצלי בבלוג, למשל, שתלתי כלי שממיר מטבעות, כדי שיהיה קל ונגיש לבדוק מה המצב שניה לפני שאת קונה...
      מיטל- לא יודעת אם שמת לב, אבל לצערי גם הפאונד בעליה לאחרונה... בכלל השקל נחלש ואנחנו מפסידות :( אז צריך לשים לב גם לזה!
      זהו מקווה שהחפירה הייתה ברורה :)

      מחק
    6. תודה רבה :)

      חשוב מאוד לעבוד עם מחשבון המרה ולוודא מראש כמה אנחנו משלמות, וגם לקחת בחשבון שבד"כ פייפאל וחברות האשראי גובות שער גבוה יותר, שהוא שער ההמרה.

      אני שמחה שמתפתח פה דיון מעניין גם סביב הכדאיות של רכישה בחו"ל

      מחק
    7. זהו בדיוק שהשער שבו מחייבים של היורו והפאונד ממזמן כבר לא 3.5 ו-4 אלא יותר קרוב לחמש ושש... והדולר בשבועות האחרונים שוב בירידה, כדאי לשים לב !!!! וכמובן תמיד להשוות.

      מחק
  2. פוסט מעולה, במיוחד לחובבות חדשות של איפור שלא יודעות מה איביי מציע.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      נכתב בעיקר בשביל בחורות שלא לוקחות את התחביב הזה כ"כ רחוק, ולא מכירות את הסכנות שבאיפור מזויף.

      מחק
  3. פוסט חשוב מאד! כל הכבוד!! :)
    אני הזמנתי אינספור פעמים מוצרים מהאינטרנט והכל היה בסדר, אבל חייבים להיות עירניים. הפעם היחידה ש"נפלתי" היתה כשקניתי את הבנטינט של בנפיט במחיר זול בצורה מחשידה, ועוד מסין - ואכן היה מדובר בזיוף (אם כי הרבה מאד אנשים לא היו שמים לב בכלל... אני שמתי לב שההדפסה על הבקבוק לא איכותית כמו שהיא אמורה להיות).
    מאז אני לא קונה דברים זולים באופן קיצוני ביחס למחיר המוצר המקורי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)

      גם אני עד היום לא נפלתי, אבל כל פעם כשאני רוכשת ממוכר חדש אני מסתכלת על המוצר בחשד לפני שאני משתמשת בו, כדי לחפש כל מיני סימנים מחשידים, כולל הדפסה מוזרה או איזה פגם הזוי.
      מחיר נמוך באופן קיצוני [ועוד מסין] זה סימן האזהרה הכי חזק מבחינתי, פשוט לא מוכנה לקחת את הסיכון

      מחק
  4. פוסט נהדר וחשוב מאוד!
    מברשות הזמנתי פעם בידיעה שהן זיוף כי הן היו חמודות (של הלו קיטי) והאיכות לא גרועה במיוחד, אבל עם איפור לא הייתי מסתכנת כי אלוהים יודע מה הצללית מכילה וכשמניחים מוצר כזה על הפנים (במיוחד על העיניים) זה יכול להיות קריטי.

    הייתי מוסיפה לרשימת ה"מוצרים שיש להם אין סוף זיופים" את הפריימר לעיניים של טו פייסד שנראה לי שלמצוא אותו מקורי באיביי זו העבודת בלשות הכי קשה שאפשר לעשות...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)

      גם עם מברשות לא בטוחה שהייתי רוצה לקחת סיכון, למרות שזה קצת פחות גרוע.
      לגבי הפריימר של טו פייסד- דווקא הצלחתי למצוא אותו מקורי, ועוד בניסיון ראשון ;)
      יש הרבה מוצרים שמזייפים הרבה, חשוב לא להתפתות למחירים זולים ולשים לב לאריזה עצמה

      מחק
  5. פסוט מעולה כתמיד!
    במיוחד עם איביי שעמוס בזיופים...
    אני כבר נפלתי עם הטו פייסד...
    בעצם, אני לא בטוחה ב100%, כי הוא כן עושה את עבודתו
    מה שכן שהמחיר 11$ מחשיד מאוד..
    בכל מקרה, לא שווה להסתכן...:)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)

      צריך להיזהר שקונים באיביי. זה בהחלט אפשרי, רק צריך לפתוח את העיניים ולשים לב. לגבי הפריימר- קנית את הגודל המלא או המוקטן? אם זה המוקטן זה דווקא הגיוני

      מחק
  6. פוסט חשוב וכתוב מעולה! באמת התייחסת לכל מה שצריך, ככה שמי שקוראת קיבלה את כל הטיפים שצריך כדי לדעת מה בדיוק לחפש כשהיא רוכשת דרך איביי או מקומות נוספים שנמכרים בהם גם מוצרים מזוייפים.

    השבמחק
  7. נושא חשוב שעלה לאחרונה לא מעט לכותרות.
    בהתחלה חשבתי לעצמי "מה כזה נורא, אז המוצר מזוייף" אבל זו הייתה מחשבה טפשית לגמרי.
    פעם אחת נפלתי על צללית מאק מזוייפת, מאז אני פשוט לא מזמינה מאיביי מוצרי מאק.
    משהו קטן לתוספת- מאק לא ממספרים מוצרים אלא נותנים שמות...

    תודה על ההשקעה בפוסט- למדתי וחידדתי נקודות חשובות.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן נושא חשוב, והמודעות לסכנות לא גדולה, בגלל זה היה לי חשוב לכתוב על זה פוסט.
      לגבי מאק- ידוע :) התייחסתי לכל מיני קריטריונים שצריך לשים אליהם לב, בין השאר אם יש פתאום מספר במקום שם של צללית או אפילו להיפך, שיש פתאום שם שלא קיים בכלל.

      מחק
  8. פוסט מאד יעיל!
    אני זוכרת פעם באיביי ראיתי את הפלטה של "מאק"
    180 צלליות של מאק ב100 דולר
    בהתחלה לא הבנתי עד שנפל לי האסימון שזה לא באמת קיים ומנסים למכור משהו זול במחיר מוגזם
    תמיד באיביי אני עושה תחקיר שלם לפני שאני מזימה, או שאני מזמינה מאתרים של החברות עצמן כדי לא להתקל בזיופים. חבל לבזבז כסף על משהו שיכול לגרום לתגובות אלרגיות =\
    בכללי, אני תמיד מעדיפה לקנות מחנויות אבל לפעמים אין את המוצרים בקניונים אז לפני הקנייה ברשת עדיף לשאול בנות שודעות מה להמליץ ומאיזה מוכר (:

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)

      שכחתי להתייחס גם לזה שמוכרים מרשים לעצמם לגבות מחיר מופקע על פלטה זולה, בגלל שהיא כביכול של מאק. אני לא מאמינה שמישהו מוכר פלטות כאלה ב-100 דולר :/ איזה הגזמה..

      מחק
  9. פוסט חשוב ביותר. אני מעדיםה תמיד להזמין מאתרים מוכרים, וכשאני מזמינה באיביי אני בודקת טוב טוב לפני

    השבמחק
  10. יש לי שאלה.... אני חיפשתי פלטה של coastalscents (אוריג'נל 88) והציעו לי פלטה של sersell professional cosmetics ואמרו לי שזה אותו הדבר! מה אתן אומרות?

    השבמחק
    תשובות
    1. אומנם עניתי כבר בפייסבוק אבל אני אענה גם כאן, למקרה ויש עוד גולשות שתוהות לגבי הפלטות האלה :)

      קוסטל סנטס לא מייצרים את הפלטות אלא קונים אותן ממפעל חיצוני, שמוכר את אותן הפלטות לחברות שונות וכל אחת מוכרת תחת שם שונה. לכן בעיקרון אין בעיה לקנות ממקור אחר, רק כדאי לשים לב שהתמונות זהות למה שיש באתר של קוסטל למשל, ואז יודעים שזו אותה פלטה :)
      וכמובן ממליצה להשוות מחירים- יש עליה המון מבצעים וכאן אני כן ממליצה לקנות איפה שזול, ונראה לכן אמין

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...