יום חמישי, 12 באפריל 2012

סוף סוף גלוסי! חלק שני


בפוסט הקודם סקרתי את קופסאות פברואר ומרץ, והבטחתי לכן פוסט נוסף עם ביקורת על השירות באופן כללי.
הרבה מאוד דברים כבר נכתבו על גלוסיבוקס, יש המון חילוקי דעות בנושא וכמעט כל הודעה או פוסט גוררים הרבה מאוד תגובות אמוציונאליות. חשוב לי להדגיש שאני כותבת את הפוסט הזה מנקודת המבט האישית שלי. עוד יותר חשוב לי לציין שהמוצר הזה ממש לא מתאים לכל אחת, כל אחת והסיבות שלה- וזה בסדר גמור! אם אתן מתלבטות לגבי השירות אני ממליצה לכן לקרוא עוד פוסטים [אני אצטרף קישורים בסוף] ולהחליט אם זה משהו שמתאים לכן או לא- וכמובן שכל החלטה היא לגיטימית. בתחילת הפוסט אני אתייחס בהרחבה למאפיינים שונים של הקופסא, ובסוף יש רשימה של יתרונות וחסרונות- אם ארוך לכן מדי אתן מוזמנות לעבור ישר לסוף.

הסבר קצרצר על השירות: גלוסיבוקס הוא שירות של קופסאות שהתחיל בחו"ל ויובא לארץ לפני כמה חודשים [ע"י דן מנו, אם זה מעניין מישהי]. תמורת סכום קבוע מקבלים כל חודש קופסא שמכילה לפחות 5 מוצרי איפור וטיפוח. החברה מתחייבת שלפחות אחד מהמוצרים יהיה מוצר בגודל מלא וכל השאר יהיו בגודל מוקטן, וכל חודש מקבלים מוצרים אחרים. כשנרשמים לשירות ממלאים "פרופיל יופי"- שאלון של העדפות ונתונים, ולפי זה החברה אמורה להתאים את המוצרים שנשלחים לכל אחת. אי אפשר לדעת מראש מה מקבלים בקופסא, וזה חלק מהקסם- כל חודש מקבלים קופסת הפתעה.
הרעיון מאחורי הקופסא היא לתת למנויות הזדמנות להתנסות במגוון של מוצרים תמורת סכום סמלי. במקום לקנות מוצר בגודל מלא ולהתאכזב מקבלים מוצר מוקטן כדי לנסות, ואם אוהבים- קונים.
מצד שני, החברות עצמן מרוויחות חשיפה ולקוחות פוטנציאליות.

המחיר והמשלוח: השירות הושק בתחילה במחיר של 60 ש"ח לחודש, עם משלוח בדואר רשום. אחרי חודש של פעילות החליטו בגלוסי בוקס שהמשלוח יעשה באמצעות דואר שליחים, ולכן המחיר עלה בהתאם והיום השירות עולה 75 ש"ח בחודש. מנויות שנרשמו לפי העלאת המחיר משלמות כרגע 60 ש"ח, והחודש נוספה אפשרות לאיסוף עצמי מהמשרדים של החברה בת"א במחיר של 55 ש"ח.
באופן אישי אני חושבת ש-60 ש"ח לחודש זה מחיר הוגן בשביל השירות, וכרגע זה המחיר שאני משלמת והוא מתאים לי. אני חושבת ש-75 ש"ח הוא מחיר גבוה מדי, וכל עוד זה המחיר קשה לי להמליץ על השירות ואם אני אצטרך לשלם יותר אני אפסיק את המנוי. גם האופציה של דואר שליחים ממש לא נוחה לי ואני מעדיפה להגיע לדואר בזמני החופשי. כתבתי לגלוסי בוקס וביקשתי לתת אפשרות בחירה בין דואר שליחים לדואר רשום [ואז גם לשלם בהתאם], כרגע הודיעו שזה לא אפשרי ואני מקווה מאוד שהם ימצאו פיתרון ויאפשרו את הבחירה הזו. אם גם לכן זה חשוב אני אשמח אם תכתבו להם גם, דרך האתר או בפייסבוק

המוצרים שמקבלים: בפוסט הקודם הראיתי את שתי הקופסאות ואת המוצרים שקיבלתי. אני לא אחפור לכן שוב בנושא [גם ככה הפוסט הזה תופס כיוון חפירתי כבד], בגדול אני מרוצה מאוד מהמוצרים שקיבלתי. את רובם לא הכרתי וקיבלתי הזדמנות להתנסות, וגם אם אני לא אוהבת את כולם אני עדיין נהנית לנסות אותם.
יש דעות שונות לגבי המוצרים- אחרי חבילת פברואר היו הרבה תלונות על כך שרוב המוצרים עממיים וכל המטרה של הקופסא היא לנסות מותגי יוקרה. אחרי קופסת מרץ היו הרבה תלונות על כך שרוב הקופסא מורכבת ממותגי יוקרה שנמכרים בסכומים שהלקוחה הממוצעת כנראה לא תשקיע. לא סתם החבילה הזו מעוררת כ"כ הרבה תגובות וחוסר הסכמה, אנחנו שונות מאוד אחת מהשנייה ובהתאם גם הדעות שלנו.

גודל המוצרים: כמו שכתבתי קודם, ההתחייבות היא לחמישה מוצרים לפחות בכל חבילה, כשלפחות אחד בגודל מלא וכל השאר בגודל מוקטן. כמה פעמים קראתי תלונות על כך שהמוצרים קטנטנים וזה לא הוגן לשלם כ"כ הרבה על דוגמיות. חשוב לי להתייחס ולתקן את הטעות הזו- רוב המוצרים שמקבלים הם אכן בגודל מוקטן, מה שנקרא Travel Size- שהוא גודל ביניים בין דוגמית רגילה לבין הגודל המלא של המוצר. ההחלטה אם זה שווה או לא היא שלכן בלבד, רק חשוב לי להתייחס לנושא הזה בגלל שאלה בפירוש לא דוגמיות, ובשביל להראות את ההבדלים צילמתי לכן כמה תמונות:


> בצד ימין- Big Apple Red שקיבלתי בקופסת מרץ, בצד שמאל No Spain No Gain שקניתי [משומש אומנם]. כמו שאפשר לראות הגדלים שלהם זהים לחלוטין, שניהם מכילים 3.75ml- שזה הגודל המוקטן של הלקים של OPI, שנמכר באופן רגיל [בד"כ במארזים].


> בצד ימין יש דוגמית של מייקאפ של מייבלין ניו יורק, שקיבלתי מזמן עם מגזין קוסמופוליטן האמריקאי [את כל הבית הפכתי בשביל למצוא דוגמית ראויה לצילום עצבני ]. אחריה מופיע הפריימר לעיניים של טו פייסד בגרסה המוקטנת שנמכרת באיביי [כמובן שקניתי אותו בעבר, לא קיבלתי אותו בקופסא]. אחריו מופיע תחליב ניקוי של Carita ומסיכת לחות של חברת אהבה- שניהם בגודל מוקטן, את שתיהן קיבלתי בקופסאות גלוסיבוקס.


> בתמונה הזו אפשר לראות את הכמויות שיש בכל מוצר- דוגמית המייקאפ [מצד ימין] מכילה 1ml, לעומת המוצר של Carita שמכיל 5ml והמסיכה של אהבה שמכילה 20ml. לא צילמתי אותם, אבל קרם הידיים של לאוקסיטן מכיל 10ml והפריימר של דר. מיורד מכיל 5ml. קשה לי להשוות בין הפריימר לעיניים לבין שאר המוצרים בגלל שהוא נמדד בגרמים [3 גר']- צילמתי אותו כדי שתראו את היחס של הגדלים.
כמו שאפשר לראות, כל המוצרים מכילים לפחות פי 5 [וגם פי 10 ו-20] ממה שמכילה דוגמית רגילה שמחולקת בחינם. כמובן שכמות החומר שצריך לכל שימוש משתנה בהתאם לסוג המוצר, אבל בשביל לקבל פרופורציות- בפריימר המוקטן של טו פייסד השתמשתי במשך כמה חודשים טובים. בפריימר של דר. מיורד השתמשתי כבר 6-7 פעמים והוא ממש לא עושה סימנים שהוא עומד להסתיים.
אתן עדיין רשאיות להחליט שלא שווה לכן לשלם על שירות כזה, רק בבקשה אל תקראו למוצרים האלה דוגמיות קריצה

שנייה לפני הסיכום, אלה היתרונות והחסרונות של המוצר כמו שאני רואה אותו.

יתרונות:
♣ תמורת סכום קבוע כל חודש מקבלים מגוון של מוצרים ואפשר להתנסות בהם בבית בשקט, בלי לריב עם דיילות יופי ובלי להתחנן בשביל איזה בדל של דוגמית- שזה היתרון הכי גדול לדעתי.
♣ הקופסא מאפשרת להתנסות במגוון של מוצרים. את רוב המוצרים בקופסא אין סיכוי שהייתי קונה בעצמי, על חלקם בכלל לא שמעתי. באופן אישי אני נוטה יותר לקנות איפור ודיי מתעלמת מתחום הטיפוח [בעיקר בכל מה שקשור לטיפוח השיער למשל], ככה אני "מכריחה" את עצמי להתנסות במוצרים חדשים בתחומים שאני לא כ"כ מכירה.
♣ אני אסתכן בכך שאשמע קצת ילדותית- אבל לקראת סוף החודש אני מתרגשת ומצפה לקבל את הקופסא, וההרגשה היא כמו לקבל מתנת יומולדת.
♣ בחלק מהמוצרים אני לא משתמשת כרגע, אבל הגודל המוקטן שלהם מתאים לי בול בשביל נסיעות או בשביל תיק האיפור הקטן שאני סוחבת איתי.
♣ ההרשמה לשירות היא בלי התחייבות. אם נמאס אפשר להפסיק מתי שרוצים בלי קנסות. התנאי היחידי הוא להפסיק את המנוי עד תאריך מסוים בחודש [שבוע או שבועיים לפני שמתחילים לשלוח את הקופסאות]- שזו דרישה הוגנת לגמרי, כי בשלב הזה כבר מכינים לנו את הקופסאות. אם מבטלים אחרי התאריך הזה מחויבים רק במחיר של הקופסא של החודש הקרוב ואחרי זה המנוי מופסק.
♣ הקופסאות נארזות ע"י עמותת "שווים"- עמותה לשיקום מקצועי. גלוסי בוקס יכלו לבחור במגוון של חברות שיארזו את המוצרים שלהם, יפה בעיני שהם בחרו לעבוד דווקא עם העמותה ולספק עבודה לאוכלוסייה חלשה שמתקשה בד"כ למצוא עבודה.

חסרונות:
♣ המחיר. כמו שכתבתי למעלה, לדעתי 75 ש"ח זה מחיר גבוה מדי בשביל השירות. דואר שליחים פחות נוח לי ואני לא רוצה לשלם עליו את התוספת הזו, ולכן גם קשה לי להמליץ לכן על הקופסא במחיר הזה. אני מחזיקה אצבעות שגלוסי בוקס יאפשרו בחירה בין דואר רשום לדואר שליחים. אם זה יקרה ותהיה אפשרות למנוי ב-60 ש"ח בחודש- סעיף המחיר יעבור לרשימת היתרונות כי 60 ש"ח זה מחיר הוגן [לדעתי האישית].
♣ אי אפשר לדעת איזה מוצרים מקבלים, לטוב ולרע. אפשר לקבל קופסא שתתאים לך בול ואפשר לקבל ערימה של מוצרים שלא עושים לך את זה בכלל.
♣ השירות הושק רק בינואר, והוא עדיין קצת חורק ומקרטע. בחודש פברואר היו הרבה מאוד בעיות: מעבר לדואר שליחים בהפתעה והרבה תלונות על כך, הבדל גדול מאוד בין הקופסאות השונות והערך שלהן וגם שירות הלקוחות של גלוסי לא בדיוק הצטיין בתגובות שלו. בחודש מרץ כבר ראיתי שיפור גדול יותר גם מבחינת השירות וגם מבחינת הקופסאות, ובאמת רואים שיש מאמץ מצד גלוסי להשתפר ולהקשיב ללקוחות. אני מקווה שזה ימשיך להיות הכיוון. בגלל שהשירות עדיין חדש אני סבלנית, אבל גלוסי צריכים להמשיך ולעשות עבודה קשה כדי להשתפר.
♣ השוני בין שווי הקופסאות- במרץ כבר היה שיפור, אבל עדיין יש הבדל בין הערך של הקופסאות. התייחסתי לזה בפוסט הסקירה הקודם.

למי הקופסא מתאימה?
שאלת מיליון הדולר. אם ציפיתן לקבל תשובה חד משמעית אני אאלץ לאכזב אתכן, מכיוון שאין תשובה מוחלטת בעניין. אם אתן מתלבטות אני ממליצה לקרוא עוד פוסטים בנושא ולחשוב על זה קצת. כמו כל מוצר, גם השירות הזה לא מתאים לכולן ואני אחזור על המסר הקבוע שלי- תהיו צרכניות חכמות ותחשבו מה טוב לכן.
לדעתי האישית הקופסא הזו מתאימה למישהי שמוכנה ורוצה להתנסות במגוון של מוצרים. אם אתן אוהבות רק דברים ספציפיים או שיש לכן דרישות מאוד ספציפיות לגבי מוצרים אני לא חושבת שהקופסא הזו תתאים לכן וחבל שתתאכזבו. אני בשלב שבו מתאים לי להתנסות במוצרים שונים ולא אכפת לי לקחת את הסיכון הזה.
אם יש לכן תקציב מאוד מצומצם כל חודש לא בטוח שכדאי לכן להשקיע אותו בקופסא, אולי עדיף לכן לחסוך אותו בשביל מוצרים "בטוחים" שתבחרו בעצמכן. מצד שני- אני נרשמתי לקופסא דווקא בשלב שבו לא היה לי הרבה כסף והייתי בעוצר קניות קפדני תקופה ארוכה מאוד. בסופו של דבר החלטתי שאם אני לא ארשם לשירות קבוע שיחייב אותי לשלם כל חודש אני פשוט לא אשקיע בעצמי כסף, וכן חשוב לי להשקיע בעצמי ולפנק את עצמי מדי פעם, והחלטתי ש-60 ש"ח בחודש זה סכום שאני יכולה לעמוד בו.
אם רק התחלת להתאפר ואין לך הרבה מוצרי איפור- מצד אחד אני חושבת שעדיף להשקיע את הכסף במוצרים שתבחרי בעצמך לפי מה שאת צריכה. מצד שני, היתרון של גלוסי שהוא מאפשר להתנסות במגוון של מוצרים במחיר נמוך יחסית, במקום לקנות מוצר במחיר מלא ו"ליפול", ובתחילת הדרך קשה יותר לבחור מוצרים.

האם זה שווה את הכסף?
גם כאן, אין תשובה חד משמעית. מבחינת שווי המוצרים מול העלות של הקופסא- אני חושבת שערך המוצרים כן עולה על המחיר שאנחנו משלמות. אבל השאלה האמיתית היא האם הקופסא מתאימה לך והאם זה שירות שתהני ממנו.
אני כרגע נהנית מהקופסא והחלטתי להמשיך את המנוי. אני מניחה שבשלב מסוים אני ארגיש תחושה של מיצוי ואני אפסיק אותו, אבל כרגע זה מתאים לי.

הרבה פוסטים נכתבו בנושא, כל אחד מציג דעה קצת שונה. בגלל המורכבות של השירות הזה החלטתי להציג בפניכן עוד כמה פוסטים שקראתי ואהבתי, בגלל שעוד מידע בד"כ עוזר לקבל את ההחלטה הנכונה.
נחיתה רכה, המראה קשה- סקירה מקיפה של שקר החן והבל היופי
גלוסי בוקס מרץ- ריסים ורסיסים


אני מקווה שהצלחתן לשרוד ולהגיע ביחד איתי עד לכאן קריצה אם יש לכן עוד שאלות- תרגישו חופשי לשאול.

אני כמובן אשמח לשמוע את דעתכן... אהבתן? התעצבנתן? מדגדג להזמין מנוי או שתעדיפו להשקיע את הכסף שלכן במקום אחר?
חג שמח חיבוק של הסוררת


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...