יום שבת, 16 בינואר 2016

איך להכין מדבקות לק לבד? מדריך

בפוסט הקודם למדנו איך להשתמש בחותמות לציפורניים, והיום נלמד איך להכין מדבקות לק לבד. כמובן שאפשר לקנות מדבקות מוכנות ולקבל בקלות עיצובים מדהימים, אבל הטכניקה הזו מיועדת בשביל מי שנהנית מתהליך היצירה.
בדיוק כמו עם החותמות, גם כאן מדובר בטכניקה בסיסית שמאפשרת לנו לעשות הרבה מאוד דברים מגניבים.



הבסיס של הטכניקה הוא ליצור משהו על משטח העבודה [אני אפרט עליו בהמשך], לחכות שהכול יתייבש ואז להדביק על הציפורניים. בצורה כזו אפשר לעשות המון דברים שקשה או בלתי אפשרי לעשות על הציפורן עצמה, או פשוט לחסוך לעצמנו הרבה לכלוך ובלאגן.

משטח העבודה
המשטח צריך להיות חלק, מחומר פלסטי או כל חומר אחר שלא יספוג את הלק. למשל אפשר לקחת ניילונית ולעבוד עליה.
יש עכשיו טרנד שלם של משטחי נייל-ארט מיוחדים. זה התחיל עם המשטח של Uber-Chic, המשיך עם ספקולציות ונסיונות למצוא תחליפים זולים [נשבעת, בכמה קבוצות נייל-ארט מחו"ל יש דיונים שלמים סביב הנושא], והיום יש עוד כמה מותגים שמוכרים משטחים כאלה.
קיבלתי לסקירה את המשטח של Make Me Up, בו גם השתמשתי במדריך ההחתמות וכשצילמתי את המדריך הזה.



המשטח עשוי מסיליקון ומגיע עם שני דפים מודפסים ומנויילנים עם דוגמאות של ציפורניים חלקות או עם איורים שיכולים לשמש כתבנית [מבטיחה שתבינו יותר בהמשך].
המשטח כל כך גדול שאפשר לעבוד במקביל על כמה נייל-ארטים שונים ולפרוש את הציוד בנוחות. כמובן שהוא עמיד בפני לקים ומסירי לק, ואם משהו נשפך אפשר לנקות בקלות כך שהשולחן נשאר נקי.


השוויתי בין המשטח לאייפון רק כדי שתקבלו מושג על הגודל. אם אתן מתכננות לרכוש את המשטח קחו בחשבון שצריך להקצות לו הרבה מקום על השולחן. אחרי השימוש אפשר להשאיר אותו פרוש, אבל לדעתי כדאי לגלגל ולהכניס אותו למגירה כדי שהוא לא יישרט ויתקלקל. כמובן לפני האחסון מנקים טוב עם מסיר לק / אציטון כדי ששאריות הלק לא יהרסו את המשטח. כדאי גם לדעת שהמשטח נוטה לתפוס הרבה אבק ולכלוך, אז זו עוד סיבה מצוינת לאחסן אותו כך. כדי לנקות אותו השתמשתי בגליל נייר-דבק שמוכרים באיקאה, ומיועד לנקות שערות וסיבים מבגדים.


באופן טבעי יש למשטח שני צדדים, וצריך לעבוד על צד B.

איך יוצרים מדבקות לק?
הרעיון הכללי הוא למרוח לק על המשטח, לחכות שהוא יתייבש, לקלף ולהדביק על הציפורניים. את הרעיון הבסיסי הזה אפשר לקחת לטובת הרבה טכניקות ורעיונות מגניבים. אני אסביר ואדגים כמה טכניקות, ותוך כדי גם ארד לפרטים כדי שתבינו איך לעשות כל דבר.
אני עבדתי על המשטח של Make Me Up, כמובן שהטכניקה רלוונטית לכל משטח עבודה אחר שנוח לכן.

החתמה הפוכה
זו הטכניקה הקלאסית כשחושבים על משטח נייל-ארט, והיא מאפשרת לנו לגוון את ההחתמה ולצבוע את הדוגמאות השונות.
1. מורחים לק שקוף על המשטח ומחכים שיתייבש. אפשר להשתמש בתבנית של הציפורניים כדי להעריך על איזה שטח למרוח את הלק, וגם כדי שיהיה קל לאתר אח"כ את השכבה השקופה.
זו צריכה להיות שכבה אחידה עד כמה שאפשר, כי זה הבסיס למדבקה שלנו. השכבה צריכה להיות דקה מספיק כדי שהמדבקה תישאר גמישה ונוכל להדביק אותה בקלות, אבל גם לא דקה מדי כי אז היא תיקרע כשנקלף אותה מהמשטח [אל תדאגו, נגיע גם לזה]. כדאי להשתמש בלק שקוף זול בגלל שצריך לא מעט לק. אני עדיין לא מצאתי את הלק שיתאים, הפעם השתמשתי בטופ ג'ל של אסנס אבל התוצאה לא הייתה אחידה ולכן הוא לא כ"כ מתאים. קיבלתי המלצות על הלק השקוף הרגיל של אסנס, או של ביוטיקייר. אני מבטיחה לנסות ולעדכן :)
2. בוחרים דוגמא שרוצים להחתים, עושים את כל השלבים במדריך אבל במקום להחתים על הציפורניים- מחתימים על הלק השקוף שהתייבש על המשטח, ומחכים כמה שניות כדי שהדוגמא תתייבש. עדיף להכין מראש כמה אזורים עם לק שקוף ולהחתים מעליו, כי לא תמיד זה מצליח בניסיון הראשון.
3. צובעים את הדוגמא. לוקחים לקים בצבעים שונים, מטפטפים כמה טיפות לצד הדוגמא וצובעים בעזרת מכחול דק. יש בביוטיקייר ערכות זולות של מכחולים לנייל-ארט, ואפשר לקחת כל מכחול דק וזול שמצאתן, זה לא כ"כ משנה.
תצבעו איך שאתן רוצות, אפשר לצבוע הכול או להשאיר חללים ריקים כדי שישתלבו עם הלק שיש על הציפורניים. הצביעה לא חייבת להיות מדויקת ב-100%, כי ברגע שנקלף את המדבקה הצד התחתון שלה יראה מדויק ויפה.
כדאי לקחת מראש כלי קטן עם קצת אציטון או מסיר לק כדי לנקות את המכחול תוך כדי העבודה ובסיומה.
משמאל- ההחתמה על הלק השקוף, מימין- אחרי שצבעתי את הדוגמא
4. לוקחים פינצטה ומקלפים בעדינות את המדבקה שיצרנו מהמשטח. זה חלק קצת טריקי, צריך סבלנות כדי לתפוס ולהרים את הקצה של הלק השקוף ולקלף בלי לשרוט את המשטח. לצורך העניין קניתי פינצטה זולה שעלתה כמה שקלים בודדים בביוטיקייר.
שימו לב שיש למדבקה שיצרנו שני צדדים, הצד שצבענו שנראה פחות טוב והצד השני שנראה מצוין.


5. הגיע הזמן להדביק את המדבקה על הציפורן. בעיניי זה השלב הכי מעצבן, יש כמה דרכים לעשות את זה אז תנסו ותראו מה עובד לכן הכי טוב.
המדבקה שהכנתי יצאה עם הרבה שטח שקוף לכן כדאי לקחת מספרים קטנות ולגזור את השטח העודף. אחרי זה אני מניחה את המדבקה על הציפורן כדי לראות איזה עוד אזורים אני יכולה לגזור, כדי להקל על עצמי אח"כ.


כדאי למרוח לק בסיס על הציפורניים כי המדבקה לא בהכרח אטומה ב-100%, או שלא כל החלקים שלה צבועים [כמו שעשיתי בדוגמא הזו]. אפשר לצבוע כל ציפורן בנפרד, לתת ללק להתייבש רק בצורה חלקית וכשהוא עדיין קצת דביק למקם עליו את המדבקה, להדק בעדינות ולמרוח לק שקוף.
אפשרות אחרת היא לתת ללק להתייבש לחלוטין ולמרוח שכבה של לק שקוף או מייבש לק, וכל עוד השכבה השקופה רטובה למקם את המדבקה ולמרוח מעליה שכבה שקופה נוספת כדי לקבע אותה.
יש מקרים שבהם המדבקה יוצאת דביקה ממילא [זה תלוי בלק שאיתו השתמשנו כבסיס] ואז היא נדבקת ללק יבש.
לא משנה באיזו טכניקה תבחרו, בכל מקרה כדאי בסוף למרוח שכבה שקופה כדי לקבע את המדבקה במקום. את העודפים מסביב אפשר לגזור עם ציפורניים קטנות או לנקות בעזרת מסיר לק וצמרון אוזניים [או עט ניקוי, או מברשת שטוחה]. את העודפים מעבר לקצה העליון של הציפורניים אפשר גם לשייף בעזרת פצירה.

כמה טיפים ודברים שכדאי לדעת: לא חייבים להשתמש במשטח בשביל זה, אפשר לעשות את הצביעה על כרית ההחתמה [כלומר מעבירים את הדוגמא מהדיסקית לכרית ועוצרים שם]. אחרי שצובעים את הדוגמא מורחים שכבה שקופה, מחכים שתתייבש, מקלפים ומדביקים. החיסרון הוא שאפשר לצבוע כל פעם רק דוגמא אחת, ואילו על משטח אפשר לעשות במקביל מספיק דוגמאות שיתאימו לכל הציפורניים.
גם כשעובדים על משטח אפשר לשנות את סדר העבודה, קודם להחתים ולצבוע ואחרי שהכול מתייבש למרוח לק שקוף רק סביב הדוגמא. זו שיטה חסכונית יותר, הבעיה שהיא יכולה למרוח את הדוגמא ולכן אני פחות אוהבת אותה.
יש המלצה שמסתובבת באינטרנט לא להשאיר את כרית ההחתמה הרבה זמן על המשטח בגלל שהאינטראקציה ביניהן הורסת את המשטח. אין לי מושג אם זה נכון, באופן כללי אני מעדיפה לא להשאיר דברים על המשטח הרבה זמן כדי לא להרוס אותו.
אם עדיין לא לגמרי ברור לכן איך עובד העסק, יש ביוטיוב המון סרטונים שמדגימים את שיטת ההחתמה ההפוכה.

Nail Splatter / התזת צבע
זו אחת הטכניקות הכי מגניבות בעיניי- לוקחים קש, מורחים על הקצה שלו המון לק ונושפים על הציפורן כדי לקבל התזות של צבע בצורות שונות [קליק למדריך מצולם]. עד היום נמנעתי מלנסות את השיטה בגלל שהיא ממש ממש מלכלכת. אבל כשקיבלתי את המשטח זה נראה לי כמו הזדמנות טובה לנסות, ככה רק המשטח מתלכלך ולא הציפורניים.
אז מרחתי המון אזורים של לק שקוף על המשטח, חיכיתי שיתייבשו, גנבתי מהמטבח ערימה של קשים לשתייה ו... גיליתי שזה לא כ"כ עובד. קשה מאוד לקבל התזה יפה של צבע, ואחרי כ"כ הרבה נשיפות כבר קיבלתי סחרחורת.
אחרי הרבה מאמצים זה מה שקיבלתי על המשטח-


לא בדיוק מה שרציתי, אבל בשביל המדריך החלטתי להמשיך עם זה. השכבה השקופה הייתה דקה מדי, וכנראה שהלק המותז הכביד עליה מאוד כי היה לי קשה לקלף את המדבקה, והרוב נקרע לי.
בכל זאת הצלחתי להציל מדבקה אחת-


וככה נראות שתי המדבקות שהכנתי. מתחת למדבקה בשיטת ההחתמה ההפוכה מרחתי לך סגול-לילך, מתחת למדבקה בשיטת ההתזה מרחתי לק כחול.



אומברה / גרדיאנט
גם את השיטה הזו אפשר לעשות ישירות על הציפורניים אבל היא מאוד מלכלכת. העדפתי לעבוד על המשטח גם בגלל שזו פעם ראשונה שניסיתי אותה ולא ידעתי איך תראה התוצאה. על הציפורניים קשה לתקן, על המשטח פשוט יכולתי לנסות הרבה פעמים ואם זה לא הצליח היה לי גיבוי.
יש ביוטיוב הרבה מדריכים, אבל העיקרון זהה. בשביל הטכניקה הזו צריך ספוג, אני משתמשת בספוגיות מייקאפ משולשות פשוטות שקניתי בוואו. ראיתי שיש היום גם ספוגיות מתנפחות בסגנון הביוטיבלנדר, אז הכוונה היא לסוג הרגיל, הכי פשוט שיש.
צריך לפחות שני גוונים שונים של לקים. מורחים את הגוונים שבחרנו בפסים על הספוגית. בגלל שחלק מהלק נספג צריך למרוח כמות יפה של לק בכל פס. אחרי זה טופחים עם הספוגית על הציפורן כמה פעמים, כדאי גם קצת לשנות את המיקום של הספוגית ביחס לציפורן כדי לקבל מעבר צבעים אחיד ויפה יותר.
אם עובדים על משטח פועלים על אותו העיקרון, רק במקום לטפוח על הציפורן טופחים על הלק השקוף.


אין גבול לשילובי הצבעים שאפשר לעשות, ואחרי שעושים את האומברה אפשר גם להחתים או לצייר מעליו כדי לקבל דברים מגניבים.
גם הפעם התבאסתי מאוד כשניסיתי לקלף את המדבקה, הלק השקוף פשוט נקרע ולא הצלחתי לחלץ שום דבר. אבל אין לי ספק שאני אחזור על הטכניקה הזו, אהבתי מאוד את התוצאה ואת העובדה שלא הייתי צריכה ללכלך את כל האצבעות בשביל זה.

עוד דברים מגניבים שאפשר לעשות עם משטח נייל-ארט
הראיתי במדריך שלושה דברים, אבל אין גבול לדברים המגניבים שאפשר לעשות.
המשטח של Make Me Up מגיע עם תבניות שאפשר לצבוע לפיהן, אבל אפשר גם לעשות ציורים חופשיים לפי מה שאתן אוהבות ורוצות. אפשר להשתמש בלקים בשביל זה, או לצייר עם צבעים אקריליים.
כשעשיתי תחקיר בשביל הפוסט הזה מצאתי כמה סרטונים ממש מגניבים עם עוד רעיונות שאפשר לעשות. למשל כמו העלים החמודים בסרטון הזה. כאן אפשר לקבל רעיונות לדוגמאות וציורים פשוטים שאפשר לעשות בקלות. וכמובן שאפשר לצייר דברים הרבה יותר מורכבים, כמו בסרטון הזה, תלוי בסבלנות ובכישרון הציור שלכן.


אני מקווה שנהניתן, אם יש לכן שאלות אני אשמח לענות :)
אני מתכננת עוד הרבה מדריכים והפתעות אז כדאי לעקוב. אתן מוזמנות להירשם לקבלת עדכונים במייל [בצד שמאל למעלה], ותוכלו למצוא אותי גם בפייסבוק ובאינסטגרם [@alterego4]



8 תגובות:

  1. ממש מגניב! זה נותן פתח לכ״כ הרבה אפשרויות של נייל ארטים

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון?? זה בדיוק מה שאני אוהבת בזה :) אפשר להתפרע חופשי וזה הרבה יותר קל מאשר על הציפורניים [וגם פחות מלכלך למען האמת]

      מחק
  2. אמא! זה מושלם!!! אהבתי מאוד 3>

    השבמחק
  3. וואו!!!! תקשיבי, זה מטורף!!!!

    השבמחק
  4. איזה מדריך מפורט! וברור! :)
    אחלה פוסט :)

    השבמחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...