יום שישי, 10 באפריל 2015

Home IPL והסרת שיער בבית

מכירות את הדבר האחד הזה, שהוא כל כך קטן ומטופש אבל גורם לנו להרגיש חסרות ביטחון? זה יכול להיות צלוליטיס או כפות רגליים גדולות, ואפילו ביזארי כמו הגודל של הזרת בהשוואה לאגודל.
במקרה שלי... שילוב מופלא בין גנים פולניים למרוקאים הוליד גוון עור בהיר ושיער שחור. יותר מדי ממנו, למען האמת. לפני שהגעתי לגיל שבו אפשר להתחיל [ללכת לקוסמטיקאית, כמובן] צחקו על הגבות המחוברות שלי [יותר כמו גבה אחת, אבל מי סופר]. למרות שעברו 17 שנים מאז אני עדיין מרגישה לא בנוח לדבר על זה, ועכשיו אני גם מרגישה קצת זקנה וזה בכלל מוזר.
נראה לי שבאופן גורף שיער גוף זה משהו שאנחנו לא אוהבות לדבר עליו, ומתלבטות לבד אם להתענות בשעווה או לגלח פעם ביומיים. זה באמת יותר אסתטי להסיר? זה באמת יותר פמיניסטי להשאיר?

אני לא חושבת שיש תשובה אחת גורפת. אני יודעת שאני באופן אישי מעדיפה חלק, וכמה שיותר. אני גם יודעת שנמאס לי לגלח, לתלוש, למרוט ולסבול. עשיתי בעבר כמה טיפולי IPL אצל קוסמטיקאית בכמה אזורים מצומצמים בגוף וזה עבד מצוין, אבל כרגע אין לי כסף להמשיך לאזורים נוספים.
בשנתיים-שלוש האחרונות התחילו לצאת מכשירים שמתיימרים להיות תחליף ביתי להסרת שיער במכון, או מה שנקרא Home IPL. הייתי סקרנית לגבי המכשירים האלה, אבל גם מאוד מאוד סקפטית והעדפתי לחכות עם ההוצאה הכספית הזו עד שאני אשמע עדויות על כך שזה באמת עובד.
במקרה פנו אלי מחברת Veet, שמשיקה גם היא מכשיר ביתי להסרת שיער, והציעו לי להתנסות בו.

אבל קודם כל... מה זה IPL?
IPL אלה ראשי תיבות של Intense Pulsed Light. המכשיר שולח הבזקים של אור, ובמקור פיתחו אותו בכלל כדי לטפל בוורידים בולטים. במקרה שמו לב שלאחר מספר טיפולים יש הפחתה בשערות באזור המטופל, ומאז זו הפכה להיות שיטה נפוצה להסרת שיער.
נכון שבגדים שחורים מתחממים מאוד בשמש? על העיקרון הזה המכשיר פועל. הצבע הכהה סופג את קרני האור ולא מחזיר אותן, האור הופך לחום שעובר עד לשורש השערה והורס אותו. ברגע שהשורש הרוס, השערה לא תצמח יותר.
בגלל זה השיטה לא מתאימה לאנשים בעלי עור כהה או לאנשים עם שיער בהיר [לבן, בלונדיני או ג'ינג'י].

כדי שהטיפול יצליח צריך לחזור עליו בפרקי זמן קבועים. בהתחלה פעם בשבועיים, ומהטיפול החמישי פעם בחודש. רק אחרי חודשיים בערך מתחילים לראות הבדל משמעותי, וצריך לפחות עשרה טיפולים כדי שתהיה הפחתה משמעותית בשיער.
פעם נהוג היה לחשוב שטיפולים להסרת שיער לצמיתות הם באמת כאלה, מסירים הכול לתמיד. בפועל זה לא ממש ככה בגלל כל מיני סיבות. לשערה יש מחזור צמיחה שכולל שלושה שלבים, ורק בשלב אחד השורש רגיש לטיפול ואין דרך לדעת מתי השערה נמצאת בשלב הזה. הרבה פעמים תוך כדי הטיפול השורש נפגע חלקית והשערה הופכת להיות דקה ובהירה יותר, ואז הטיפול לא משפיע עליה יותר. וכמובן ששינויים הורמונליים יכולים גם הם להשפיע.
הטיפולים עצמם לרוב יעילים מאוד, בעיקר על אנשים עם עור בהיר ושיער כהה, אבל חשוב לזכור שזה לא 100% וגם שצריך לעשות טיפולי תחזוקה מפעם לפעם. זה יכול להיות פעם או פעמיים בשנה אחרי שמסיימים את סדרת הטיפולים הרגילה.


בעצם ויט השיקו שני מכשירים. המכשיר הרגיל שעולה 1,500 ש"ח ומספיק ל-50,000 הבזקים. לטענת החברה הוא מספיק להסרת שיער בכל הגוף בעבור אדם אחד.
המכשיר השני הוא הפרו שעולה 2,100 ש"ח ומספיק ל-120,000 הבזקים ולטענת החברה יספיק להסרת שיער בכל הגוף למשפחה, ואם יש צורך אפשר לרכוש בנפרד מנורה ולהחליף, מה שאי אפשר לעשות במכשיר הרגיל.
אין בעיה להעביר את המכשיר בין כמה משתמשים, בגלל שעובדים על עור נקי בלי פצעים, ואפשר לנקות את המכשיר בעדינות.
מבחינת המחיר זו הוצאה כבדה, והם לא יתאימו למי שרוצה לעשות הסרת שיער רק באזור קטן בגוף. לעומת זאת אם מתכננים טיפולים נרחבים יותר, אין בכלל מה להשוות, המכשיר הביתי זול בצורה משמעותית.
האריזה כוללת הסברים מפורטים כולל איורים ואזהרות
איך משתמשים? זה בטוח? זה כואב? בטוח שזה בטוח?
השימוש במכשיר ממש ממש פשוט. הדגם הרגיל קטן וקומפקטי ולא שוקל הרבה [לגבי הפרו אני לא יודעת כי לא ניסיתי, בתמונות נראה שהוא קצת יותר גדול].
מימין- iPhone 4S עייף
לפני שמתחילים את הטיפול צריך לגלח את השיער ולעבוד על עור נקי ובלי תכשירים, פצעים או גירוי.
למכשיר עצמו יש חיבור לחשמל, סט כפתורים שאחראי על ההדלקה וקביעת עוצמת הטיפול, וכפתור נוסף שמפעיל את הבזקי האור. כשמדליקים את המכשיר המאוור שלו משמיע רעש כמו של פן, שזה קצת מציק אבל נסבל.
מומלץ להתחיל את הטיפול מעוצמה מס' 1, ובכל טיפול לעלות בדרגה עד שמגיעים ל-5 שזו העוצמה הכי גבוהה. בקצה של המכשיר נמצאת מנורה עם חיישן שמזהה את צבע העור וגם מזהה שכל שטח המנורה צמוד לעור. אם גוון העור כהה מדי או שהמנורה לא ממוקמת כמו שצריך אי אפשר להבזיק אור [וכן, ניסיתי להבזיק באוויר. לא קורה כלום].
אני הייתי ממש לחוצה מהשימוש במכשיר, הפתיע אותי שאפשר פשוט להשתמש בזה בלי לעבור הכשרה כמו שעוברות הקוסמטיקאיות. אבל בדיוק בגלל זה יש למכשיר את החיישנים האלה שמונעים להפעיל אותו בצורה מסוכנת.
אצל קוסמטיקאיות נהוג להשתמש במשקפי מגן כדי שהאור לא יפגע בעיניים, במכשיר הביתי אין צורך במשקפיים אבל אסור להסתכל ישירות על המכשיר, ליתר ביטחון.
טווח הפעולה של המכשיר מצומצם, לכן צריך להניח אותו על אזור מסוים, להבזיק ואז להתקדם עם המכשיר ולהבזיק שוב. חשוב מאוד לא להבזיק פעמיים על אותו האזור, כדי לא להגביר סיכוי לפיגמנטציה וכולי. ואם יש נקודות חן כדאי לכסות אותם. בגלל שיש לי הרבה קניתי מדבקות קטנות צבעוניות ואני מדביקה עליהן [כן, זה מגוחך לחלוטין, אני מסכימה].
המנורה והחיישן
הכפתור ששולט על הפעלת המכשיר ועל העוצמה, וגם נותן חיווי כאשר הכל תקין. על ההבזק עצמו שולטים באמצעות כפתור גדול שנמצא בצידו השני של המכשיר
הספקתי לעשות לעצמי טיפול אחד בינתיים, וזה הלך מצוין. הייתי מאוד לחוצה בהתחלה, פחדתי לגרום לעצמי כוויות או גירוי או איזה נזק נוראי אחר. בפעם הראשונה הבזקתי רק על נקודה אחת ברגל ונתתי לזה לנוח יומיים-שלושה, אחרי שראיתי שהכול בסדר ואין שום גירוי או תופעות לוואי המשכתי לאזורים נוספים בגוף. כמו שכתבתי, זה באמת הלך מצוין. המכשיר קל מאוד לתפעול וכל התהליך נמשך כמה דקות בכל אזור. התחלתי עם העוצמה הכי נמוכה כמו שמומלץ וזה לא כאב לי בכלל, ואני ממש רגישה לכאב.
בטיפולים אצל הקוסמטיקאית הרגשתי קצת כאב בעוצמות הגבוהות, אבל זה עובר מהר ולא דומה בכלל לכאב של שעווה. אם אתן ממש סובלות אפשר תמיד להפחית את העוצמה, מקסימום צריך לעשות קצת יותר טיפולים.

מאוד חשוב לא לערבב שמש עם הטיפולים האלה. אסור להיחשף לשמש בלי מקדם הגנה לפני ואחרי הטיפולים, כדי למנוע כל מיני תופעות לוואי כמו פיגמנטציה למשל. אם אתן לא בטוחות שתוכלו לעמוד בזה, כדאי לדחות את הטיפול לחורף כדי לצמצם את החשיפה לשמש.

כמו שמצוין על האריזה יש למכשיר אישור של ה-FDA וגם אישור של משרד הבריאות בפנקס אמ"ר. כמובן שהייתי חייבת לחטט קצת באינטרנט כדי לגלות מה זה אומר. מסתבר שזו המחלקה שאחראית על אישור של אביזרים ומכשירים רפואיים [עוד הסברים תוכלו לקרוא כאן]. אגב, תוך כדי חיטוט גיליתי גם שהמכשיר מיוצר בכלל בארץ, ביקנעם. נחמד לגלות שחברה ישראלית מייצרת מוצר שמשווק בכל העולם.

ולסיכום...
השימוש מאוד מאוד נוח ובטוח, שזה משהו שחששתי ממנו בהתחלה. המכשיר מגיע עם חוברת הסברים מפורטת [ועם המון אזהרות שחשוב לקרוא], וגם עם טבלת מעקב.
בגלל שהמכשיר כ"כ קומפקטי אפשר לקחת אותו לכל מקום, ולעשות את הטיפול כשנוח במקום לנסוע במיוחד למכון. זה נוח גם כשרוצים להסיר שיער באזורים יותר אינטימיים, ולא ממש רוצים להתפשט בפני מישהו זר.
מצד שני, צריך להיות מאוד אחראיים ולהקפיד לעבוד עם המכשיר נכון ובזמנים קבועים כדי שהטיפול יהיה יעיל. וכמובן שיש אזורים כמו גב שקשה להגיע אליהם לבד, ואז בכל מקרה צריך להיעזר במישהו.

לצד ההשקה של המכשיר החברה השיקה גם אתר, ואפשר למצוא בו הרבה מידע ותשובות לשאלות. אפשר למצוא שם גם את חוברת ההוראות, בה מפורט בדיוק מה יכולה להשתמש ומי לא, ועל איזה אזורים אפשר לעבוד. בסניפים שבהם מוכרים את המכשירים צריכה להיות עמדת התנסות, שבה אפשר לבדוק שגוון העור מתאים, לקבל הסברים ולוודא שנוח לכן להשתמש במכשיר. אפשר גם לפנות לשירות הלקוחות של החברה ולהתייעץ במידה ואתן לא בטוחות.

בגלל שעשיתי רק טיפול אחד אני עדיין לא יודעת אם המכשיר באמת יעיל, את זה אני אדע רק עוד כמה שבועות, ואני מבטיחה לעדכן :)
נראה לי שהצלחתי לכסות את כל מה שרציתי, אבל אם יש משהו ששכחתי להתייחס אליו או מעניין אתכן, תרגישו חופשי לשאול


24 תגובות:

  1. איזה פוסט מפורט, כל הכבוד!
    נהניתי ממש לקרוא ולהחכים מעט ;) מחכה לשמוע מה מצב השיער אחרי כמה טיפולים.
    נשיקות!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יקירתי :) ממש נהניתי לכתוב אותו, בת'כלס תמיד הייתי סקרנית להבין מה זה בכלל IPL ואיך זה עובד, משום מה לא תרגמתי את הסקרנות הזו לחיפוש בגוגל

      מחק
  2. מעניין עד כמה המכשיר באמת יעיל, אשמח לקרוא בהמשך פירוט :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממש ממש סקרנית לדעת בעצמי. עוד חודשיים פלוס-מינוס אני כבר אהיה אחרי מספיק טיפולים כדי לראות אם יש איזשהו שינוי, ואז אני מבטיחה לעדכן

      מחק
  3. מצפה בכליון עיניים לפוסטים הבאים! מקווה שאכן יעמוד בהבטחות :)

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני מקווה :) אם כן, זה יהיה פתרון אדיר

      מחק
  4. מעניין יהיה לקרוא את התוצאות בהמשך! תודה על פוסט מושקע ומפורט

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה יקירתי :)
      האמת שזה אחד הפוסטים שהכי נהניתי לכתוב בתקופה האחרונה :)

      מחק
  5. נשמע מבטיח, מחכה לעדכונים בהמשך :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוד מאוד מקווה שהמכשיר יעמוד בציפיות :)
      ואני מבטיחה לעדכן :)

      מחק
  6. פוסט מעולה!
    יש לי שערות מאוד שחורות אבל אני גם לא בהירה במיוחד, צריכה לבדוק אם זה אפשרי בשבילי.
    דרך אגב מאוד הצחקת עם ה״אייפון 4S עייף״
    נשיקות

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה רבה :)
      הכי קל לבדוק אם גוון העור מתאים בגלל שיש במכשיר חיישן שבודק את צבע העור, ואם הגוון כהה מדי הוא פשוט לא מבזיק אור. בנקודות המכירה צריך להיות מכשיר להתנסות, אז פשוט בודקים על אזור שאין בו שיער [נגיד החלק הפנימי של הזרוע]
      לפי התמונות שלך נראה לי שצבע העור שלך דווקא מתאים לשיטה הזו

      מחק
  7. אני ממש סקרנית לדעת אם זה עבד.
    במיוחד כי אני בשלב התעניינות על הסרת שיער מהגוף.
    אמתין בסבלנות

    השבמחק
    תשובות
    1. סבלנות זה טוב :) תלווי לי קצת אם יישאר לך ספייר ;)
      ואני מבטיחה לעדכן בשלב שבו אמורות להיות כבר תוצאות...

      מחק
  8. נשמע נהדר!!!! מחכה לשמוע איך הכל ימשיך!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אם זה עובד, זה פשוט יהיה פתרון מושלם להסרת שיער :)
      מבטיחה לעדכן בהמשך

      מחק
  9. יש כבר תשובה? המכשיר עזר?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא פרסמתי עדיין פוסט בגלל שאני לא בטוחה ב-100%
      כרגע זה נראה כאילו בחלק מהאזורים זה עובד ובחלק לא... אני מחכה לזמן של הטיפול הבא כדי לדעת יותר טוב :)

      מחק
  10. ממש מעניין!! מחכה כבר לתשובה..

    השבמחק
    תשובות
    1. התחלתי לראות תוצאות ראשוניות, אבל אני עדיין מחכה קצת כדי לוודא שזה באמת עובד :)

      מחק
  11. חיפשתי באינטרנט פרטים לגבי פגיעה בעור ומה ההשלכות לטווח ארוך. נכון ועברו רק מס' חודשים אשמח אם תוכלי לפרסם ו/או לעזור לי למצוא מידע ובנוסף מאיזה גיל מומלץ להתחיל להשתמש במכשיר הביתי כי אני יודעת שלייזר לא כדאי להתחיל לפני גיל 17.
    תודה מראש.

    השבמחק
    תשובות
    1. לגבי פגיעה בעור והשלכות לטווח הארוך... כמו שכתבתי בפוסט, זה מכשיר שיש לו אישור אמ"ר כלומר הוא עבר בדיקות מאוד רציניות של משרד הבריאות. בכלל הטכנולוגיה של IPL היא טכנולוגיה שמשתמשים בה הרבה זמן, כך שאם הייתה בעיה כנראה שהיו עולים עליה. לכן כל עוד משתמשים לפי ההוראות לא צריכה להיות בעיה. אבל חשוב באמת להקפיד על כל ההנחיות. אם תחליטי לקנות מכשיר כזה או אחר יש ממש חוברת שמפרטת את הכול, ואם לא ברור- אז לא לעשות אלא להתקשר למוקד שירות לקוחות ולשאול.
      לגבי גיל מומלץ, אני לא יודעת כי לא בדקתי את זה. אני מאמינה שההנחיות לא יהיו שונות מלייזר, אבל תתקשרי לחברה ותשאלי. עד כמה שאני יודעת, ההנחייה של גיל 17 ומעלה היא בעיקר בגלל שלפני זה הגוף עובר המון שינויים הורמונליים שמשפיעים גם על צמיחת השערה, ואז הטיפולים פחות יעילים.
      אם יש לך עוד שאלות תשאלי בכיף :)

      מחק
  12. היי, זכרתי את הפוסט הזה ובאתי לתהות לגבי תוצאות לטווח הארוך

    השבמחק
    תשובות
    1. היי :) האמת היא שאני לא כ"כ התמדתי בטיפולים... אבל ממה שכן הצלחתי לעשות אז זה נראה טוב, רואים שהשיער כבר מתחיל מאוד להדלדל ואני חושבת שאם הייתי ממשיכה אז זה היה נותן תוצאה טובה מאוד.
      אני צריכה באמת לחזור לטיפולים

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...