יום שני, 30 בדצמבר 2013

EOTD: נוצות וצלליות

היי, אני ליהי ואני גיקית. אני גם סטודנטית לביולוגיה עם פטיש קשה לצפרות, ואם תשאלו אותי איזו ציפור אני הכי אוהבת תכניסו אותי למצוקה קשה.
החתיך הזה הוא עורבני שחור כיפה [תודה גדולה לליאור כסלו על הרשות להשתמש בתמונה].
פעם בצבא שמענו יללות של גור חתולים, יצאנו החוצה כדי לחפש אותו ולתת לו לאכול. אחרי 20 דקות של חיפושים גילינו עורבני שעמד על ענף של עץ וחיקה קולות של חתול. לא כ"כ נדיר לשמוע אותם מקשקשים ומחקים בעלי חיים אחרים. [אם זה מעניין אתכן תוכלו לקרוא עוד קצת כאן]

יום שני, 16 בדצמבר 2013

כש-OPI פגשו את נייר הזכוכית

אני לא בחורה של אופנות, הפניתי כתף קרה לאצבע המורדת, לקראקלים, למגנטים, לניאונים...
הפעם נפלתי חזק, כאילו נקמה על כל אותן הפעמים בהן התעקשתי ללכת נגד הזרם. מבין כל הטרנדים המשוגעים של השנים האחרונות אני מאוהבת ב-liquid sand של OPI ובגרסאות המועתקות שלו [מה קוראים אותן לק סוכר]. השילוב המטומטם בין מאט לגליטר יוצר מרקם של נייר זכוכית שעושה צמרמורת והופך את ההסרה שלו לבלתי אפשרית, ובעיקר מחליש את היכולת שלי להתמיד בעוצר קניות.

יום שבת, 7 בדצמבר 2013

מוצרי טיפוח לחודש דצמבר

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, ואני מצאתי את הפיתרון לפסקאות הפתיחה המביכות.

בסקר שקיימתי בפייסבוק הכרעתן ברוב קולות בעד פוסט טיפוח [על פני לקים? מודה שהופתעתי].
בגלל מזג האוויר הבלתי אפשרי קשה לי להמליץ על מוצרים שיהיו מתאימים דווקא לתקופה הזו. יום אחד חם ואני חוזרת לקרמים של הקיץ, ופתאום הופך להיות קר ויבש ואני צריכה קרמים עשירים, אחרת אני מייצרת כמויות בלתי אפשריות של חשמל סטטי [בדקתי עם חברת חשמל, הם לא מעוניינים לרכוש ממני אנרגיה :( ].


סבון פנים לעור רגיש- SeboCalm
מחיר: 70 ש"ח ל-150 מ"ל
* התקבל לסקירה
* לא נוסה על בעלי חיים, ללא פראבנים ו-SLS

אוקיי, יכול להיות שהתאהבתי בסבון פנים. האריזה שלו נוחה מאוד לשימוש- הפקק נפתח בקלות, הפתח בדיוק בגודל הנכון, והריח פירותי ונעים מאוד. הסבון מקציף בקלות, מנקה מצוין וקל לשטוף אותו. לא ראיתי שיפור מבחינת הרגישות של העור, אבל גם לא ראיתי החמרה במצב הסבוריאה.
החיסרון היחידי הוא המחיר,שמזכיר מותגים פארא-רפואיים שנמכרים אצל קוסמטיקאיות ולא בדראגסטורים.
יש סיכוי טוב מאוד שאני ארכוש אותו בעצמי, בתקווה שיהיו עליו מבצעים שווים מדי פעם.


פילינג גרגרים עדין- ד"ר עור
מחיר: 90 ש"ח ל-100 מ"ל
* התקבל לסקירה
* לא נוסה על בעלי חיים

אני מודה שיש לי קצת בעיה עם ההגדרה "עדין". הגרגרים של הפילינג קטנים מאוד ומזכירים קצת מרקם של חול. הם מנקים מצוין אבל לעור רגיש הם יכולים אפילו להכאיב טיפה. לא הצלחתי להחליט איך הסבוריאה מגיבה, ובכל מקרה אני משתמשת בו פעם או פעמיים בשבוע ולא יותר, כדי לא לגרות את העור יתר על המידה.
אני מתלבטת אם לרכוש אותו שוב, מצד אחד המחיר גבוה מאוד ומצד שני השימוש לא יומיומי כך שהכמות מספיקה לי לתקופה ארוכה.


Sensibio Light- Bioderma
מחיר: 180 ש"ח ל-40 מ"ל
* התקבל לסקירה

כן, אני בהחלט מודעת לכך שהמחירים עולים בצורה תלולה ככל שהפוסט הזה מתקדם. זה לא חדש שתמחור של ביודרמה בארץ גבוה, אבל זה עדיין מצער.
הקרם הזה מיועד לעור רגיש, והוא מתיימר לטפל בתגובות כמו אדמומיות וגירוי, אני לא ראיתי איזשהו שינוי מהבחינה הזו. לדעתי מדובר בקרם פנים דיי סטנדרטי, ללא בישום. הוא מעט כבד בקיץ ואולי יתאים לעור יבש, ובחורף יהיה טוב יותר לבעלות עור שמן.
אני לא כל כך התרשמתי ממנו, וכרגע אין לי כוונה לרכוש שוב.


נוטריק קרם ידיים- ד"ר עור
מחיר: 51 ש"ח ל-100 מ"ל
* התקבל לסקירה
* לא נוסה על בעלי חיים

הקרם מיועד לעור יבש, והוא אכן כזה. הוא קרם כבד ועשיר מאוד, ומספיקה ממנו כמות ממש קטנה כדי שהעור ירגיש מלוחך [איזו מילה נוראית!]. אני סובלת מאוד מיובש בתקופה הזו וההשפעה של הקרם מהירה, כבר אחרי שימושים בודדים ראיתי שיפור משמעותי. הוא נספג מהר אבל משאיר תחושה של שומניות, בגלל שזה מעצבן אותי אני משתמשת בו בעיקר לפני השינה ואז אני משתמשת בכמות קצת יותר גדולה מהרגיל.
האריזה לא כל כך נוחה לטעמי, והמחיר טיפה גבוה בהשוואה למוצרי דראגסטור אחרים. מנגד, הוא דיי זול בשביל קרמים טיפוליים. ולגבי הריח- אני לא מתחברת לבישום של ד"ר עור, הוא מרגיש לי קצת זקן בדרך כלל.
ולסיכום- יש סיכוי טוב שאני אקנה את הקרם הזה שוב בחורף הבא. אין לו טיפת סקס אפיל אבל הוא עושה את העבודה מצוין.


Ice Cream Hand Cream- Body Shop
מחיר: 30 ש"ח ל-100 מ"ל
* לא נוסה על בעלי חיים

דיברתי על העידר סקס אפיל, וכאן כל מה שיש זה סקס אפיל. הסיבה היחידה שקניתי את הקרם הזה היא הריח שלו [וגם את בן דודו בניחוח סחלב], וגם העיצוב הורוד והחמוד של האריזה לא מזיק. יש לו ריח חמוץ-מתוק של תותים, ריח עז מאוד ויש שיגידו אפילו מעט תעשייתי. בשנה שעברה הוא היה קבוע בתיק שלי, וכל פעם כשהשתמשתי בו בזמן הרצאה כולם סובבו את הראש ושאלו למי יש מסטיק פירות כי הם רוצים גם.
אני מכורה לריח שלו, כשאני מבואסת או עייפה אני משתמשת בו וזה קצת משפר את מצב הרוח. אבל זהו פחות או יותר. בתור קרם ידיים הוא דיי סטנדרטי ופשוט, לא נספג מספיק מהר, ובטח לא מסוגל להתמודד עם יובש קיצוני.
לראיה- השפופרת הזו אצלי כבר יותר משנה, ובקושי סיימתי חצי [מצבו של הסחלב גרוע אף יותר].
זה בוודאות קרם שאני לא ארכוש שוב [למרות שהריח שלו יחסר לי]

מה איתכן, איך אתן שורדות את מזג האוויר המשוגע?

יום ראשון, 1 בדצמבר 2013

בלוג, מאחורי הקלעים

טוב אז... מסתבר שהבלוג חוגג שלוש שנים, ובלי שום קשר החלטתי שיהיה נחמד לכתוב על מאחורי הקלעים.
מאחר ולא הצבתי בופה חגיגי וכיסאות נוחים אני אמנע מנאומי סרק באורך הגלות ;)

ניסוי וטעייה
מאחר והבלוג מבוסס על ההתנסות האישית שלי ומאחר ויכולת דחיית הסיפוקים שלי לא השתנתה מאז גיל שנתיים אני מוצאת את עצמי בכל מיני סיטואציות הזויות. זכורים לי כמה ימי שבת שבהם ניסיתי שילובי צלליות ומצאתי את עצמי עם איפור עיניים דראג-קוויני ולא סימטרי בעליל. או הפעם ההיא שהחלטתי לנסות מסקרה חדשה רגע לפני שרצתי ללימודים, ורק באמצע היום גיליתי כתמים שחורים מרוחים כמעט עד הלחיים. או הפעמים שגיליתי שאני אלרגית לקרם כלשהו רק אחרי שמרחתי אותו בנדיבות על כל פיסת עור חשופה.
[אם נודה באמת בדרך כלל זה דיי שגרתי. חבילה שהזמנתי מגיעה ואני פשוט קורעת אותה, מסוויצ'ה בקטנה על גב כף היד ואז כועסת על עצמי ששוב פעם לא יהיו לי תמונות יפות של המוצר כשהוא עדיין חדש לחלוטין]

השראה
אותה תופעה חמקמקה כמו קשת בענן. קרן האור צריכה לפגוע בזווית המדויקת בטיפת הגשם, וגם הנפש שלי צריכה לפגוש במצב הרוח הנכון בשעה הנכונה. ובדיוק כמו הגשם, זה בא בתקופות. רוב הזמן יש בצורת אבל מדי פעם יש לי שבוע פורה במיוחד ומלא ברעיונות מגניבים [רק חבל שרובם צצים בלילה בדיוק כשאני מנסה להירדם, ועד הבוקר אני כבר שוכחת את רובם].

הסדר המבולגן שלי
כדי ללכוד את אותה השראה חמקמקה, את אותו רעיון גאוני שיזכה אותי בפוליצר יום אחד [או סתם בשיא לייקים שבועי] קניתי פנקס. ואז התקדמתי למאה ה-21 וקניתי סמרטפון, מה שקצת ייתר את הפנקס. ואז גיליתי שדווקא נחמד לי להיות אולד-פאשן ולכתוב על נייר. ואז קניתי לפטופ וגיליתי שמגניב לי אפילו יותר לקשקש את הרשימות שלי עליו. רק שהלפטופ לא איתי כל הזמן, ואילו האייפון כן. בסופו של דבר יש לי שלושה או ארבעה פנקסים שמסתובבים, מי-יודע-כמה רשימות פתוחות באייפון וכל מיני קבצי וורד אבודים על הלפטופ.
וכאילו שכל זה לא מספיק, עכשיו יש לי גם פייס-צ'ארט שסובל בשקט הבזקי השראה שנעים על הגבול שבין גדולה לשיגעון [יותר לכיוון השיגעון אם להודות באמת].
כזאת אני, אפילו כשאני ממש מנסה לעשות סדר יוצא לי בלגן.

 הסיבה האמיתית שבגללה אני כאן
לא, זאת לא הכתיבה. זה גם לא עמוד הפייסבוק, התגובות, הלייקים והחברות החדשות שהכרתי. באופן מפתיע זה גם לא התירוץ לכמויות האיפור הפסיכיות שלי [טוב, אולי קצת...]
בלי לשים לב הבלוג הפך להיות התירוץ שלי להמשיך ולצלם. עוד לפני שהייתי מוכנה למכור את נשמתי בעבור פלטות של אורבן דיקיי, התאהבתי במצלמה. אני לא מוצאת את הזמן לצאת לטייל ולצלם בטירוף, והבלוג "מכריח" אותי להמשיך ולצלם כל הזמן. בזכותו קניתי אוהל צילום ומטרים של תחרה, בזכותו אני מוצאת כל פעם דרכים חדשות לאתגר את עצמי.
וקצת ברמה הטכנית... אני עובדת כרגע שם שלוש מצלמות
 Canon 550D עם עדשה 18-55. זו המצלמה העיקרית שלי והיא מדהימה, וכרגע אני מתפללת שיהיה לי כסף כדי להחליף את העדשה.
יש לי גם מצלמה קומפקטית של קנון, PowerShot A3400 IS. אני לא מתה עליה, איכות הצילום שלה טובה אבל ה-white balance שלה מזעזע וכל תמונה איתה דורשת הרבה יותר עריכה ממה שהייתי רוצה. אני משתמשת בה בעיקר לסווטצ'ים וצילומים של איפור היום. מדי פעם אני נעזרת באייפון 4S, שמצליח להוציא תמונות באיכות דיי טובה.

אליה וקוץ בה
אחרי שצילמתי בטירוף הגיע הזמן למיין, לסנן, לחתוך, לערוך, לתקן. אני לא אוהבת לערוך תמונות ולכן אני דוחה את המשימה עוד ועוד ועוד... בסופו של דבר אין לי ברירה, הפוסט כבר כתוב ורק מחכה לטאצ' הסופי.
לא למדתי להשתמש בפוטושופ ואני מסתפקת בתוכנה חינמית ודיי בסיסית- FastStone image viewer. בדרך כלל התיקונים שאני עושה הם מינוריים- חיתוך של התמונה, תיקון של הצבעים כך שיראו אמיתיים. אם מדגדג לי באצבעות ליצור קולאז' אני בולעת את גאוותי ושני כדורי ואליום וניגשת לעבוד עם פיקאסה. יסלחו לי אלוהי הרשת [=גוגל], אבל בעיניי פיקאסה היא אחת התוכנות הכי מסורבלות, מציקות, מעיקות ומטרידות שמישהו טרח לפתח אי פעם. היא ככל הנראה חושבת את אותם הדברים עלי, אחרת אין לי הסבר למה היא בוחרת להתעלל בי על בסיס קבוע.
מצד ימין לפני עריכה, מצד שמאל אחרי. השינויים לא גדולים, בעיקר טיפלתי בצבעים וקצת ניקיתי מסביב לציפורניים [התמונות שייכות לפוסט הזה]

Seal the Deal
כתיבתו של כל פוסט מתחילה בתחרות מבטים ביני לבין חלון הכתיבה של בלוגר. הוא בוהה בי במבט מאיים ואני מעבירה עשרים דקות בניסיון לחשוב על פסקת פתיחה שתהיה מדהימה-מרתקת-מרגשת ומצחיקה ובאופן כללי תחשב לפלא הבריאה. אבל בואו נודה באמת, משפטי פתיחה הם לא בדיוק הקטע שלי [וזה כנראה מסביר למה אני רווקה]. אם זה היה אפשרי, הייתי מעדיפה להתחיל את הפוסט מהאמצע. או לפחות למצוא איזה משפט פתיחה גאוני... משהו כמו hi guys and dolls הקליל של vintage or tacky [רק מקורי שלי. ובעברית].
אחרי שהתגברתי על מפלצת פסקת הפתיחה בעלת עשרת הראשים ושבע הזרועות אני מפתחת הפרעת קשב וריכוז. תוך כדי הכתיבה פתאום אני נזכרת ששכחתי מה המחיר, ורצה לחפש אותו בגוגל. ואז אני נזכרת שראיתי סווטצ'ים מגניבים או סרטון אינפורמטיבי-אך-קליל ורצה לחפש גם אותם. בתוך כל החלונות הפתוחים אני קצת שוכחת מה ניסיתי לעשות מלכתחילה.
כתבתי, מחקתי, ערכתי, תיקנתי. לחצתי על שלח... ואז חזרתי כדי לקרוא את הכול מההתחלה כי היה נדמה לי ששכחתי משהו, או שעשיתי איזו שגיאת הקלדה מפגרת [אוקיי, אולי אני רווקה בגלל שעמוק בתוכי אני פריק קונטרול נוירוטית].

אחרי כל זה אני רצה להתלהב בפייסבוק שכתבתי פוסט חדש, בודקת מיילים בתדירות של 5 דק' כדי לראות אם קיבלתי תגובה חדשה, חוזרת לפייסבוק כדי לבדוק אם קיבלתי לייקים, ושנייה לפני שאני מתישה את עצמי אני לוקחת נשימה עמוקה ונזכרת שזה בסך הכול תחביב.
יכול להיות שהתחביב הזה קצת יצא מפרופורציות, יכול להיות שבמכתש שנקרא חשבון הבנק שלי יש אזור שלם על שמו. יכול להיות שאני מוצאת את עצמי רצה מהלימודים להשקה, ואז יושבת עד אמצע הלילה כדי לכתוב פוסט סתם כי יש לי מוזה ואני לא נרדמת. יכול להיות שזה לא כל כך נורמלי להיות מנויה על עשרות בלוגים, להיות חברה בפורומים וקבוצות ולזכור בעל פה שמות של לקים, צלליות וסמקים.
בשורה התחתונה התחביב הזה עושה לי טוב, הוא תורם לביטחון העצמי שלי, מאפשר לי להכיר בחורות מדהימות [וגם כמה בחורים] וגם לקדם אג'נדות שאני מאמינה בהן [וגם כאן וכאן]. תסמכו עלי כשאני אומרת שהפסקה הזו אפילו לא קרובה לתאר את כל החוויות שהבלוג הזה הכניס לחיים שלי,
אני מאחלת לעצמי שזה ימשך, שתהיה לי השראה, שיהיה לי זמן לשבת לכתוב ולצלם. ואני מאחלת לעצמי שתמשיכו לקרוא אותי ולפרגן לי :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...