יום שישי, 14 בדצמבר 2012

לק עם אג'נדה- התור שלכן

לכבוד שנתיים לבלוג החלטתי להרחיב את פרוייקט לק עם אג'נדה, ולאפשר לכל מי שרוצה לקחת בו חלק. קיבלתי לא מעט פניות מבחורות שרוצות להשתתף בפרויקט, וקיבלתי גם תמונות מקסימות.
לצד ההיענות אני יודעת שהפרויקט הזה גורם גם לתהיות. אין ספק שהחיבור בין בלוג איפור לבין נושא רפואי כבד הוא לא בדיוק חיבור טבעי. חלקכן בוודאי יודעות שאני רוצה ללמוד רפואה, והנושא של הצלת חיים קרוב לליבי וחשוב לי. לצערי בגלל חוסר זמן אין לי אפשרות להתנדב בצורה יותר רצינית כמו שעשיתי פעם, ומנגד הבלוג זוכה להרבה צפיות. לכן החלטתי להשתמש בבלוג כדי לקדם מטרה שחשובה לי, ולעשות את זה בצורה צבעונית וכייפית.
לאורך הדרך אני מקבלת כל מיני שאלות לגבי חתימה על כרטיס תרומת איברים, ואני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לענות בקצרה על כמה מהשאלות הכי נפוצות:
1. "אמרו לי שאני לא יכולה לחתום על הכרטיס בגלל המצב הבריאותי שלי"- זה לא נכון. כל אחד מעל גיל 17 יכול לחתום על כרטיס תרומת איברים. טופס ההצטרפות בסיסי ביותר ולא דורש הצהרת בריאות, מאחר וממילא "ברגע האמת" עורכים מגוון של בדיקות רפואיות כדי לוודא התאמה.
2. "אם אני אחתום על כרטיס לרופאים לא יהיה אינטרס לטפל בי, יעדיפו להשתיל את האיברים שלי וזהו"- ממש לא נכון. תרומת איברים מתבצעת רק במצב קיצוני שנקרא מוות מוחי נשימתי- כלומר, המוח מת ולא ניתן יותר להחזיר את המטופל לחיים בשום מצב [אל תתבלבלו עם מצב של חוסר הכרה, קומה או "צמח"]. יש קריטריונים מאוד ברורים מתי קובעים מוות מוחי, ושני רופאים מוסמכים צריכים לערוך בדיקות ולהגיע לקביעה הזו. לכל רופא יש אינטרס לעשות את המקסימום בשביל המטופלים שלו, ובכל מקרה מי שקובע אם יושתלו איברים היא וועדה חיצונית- ככה לא יופעל לחץ על הרופאים המטפלים. עד היום לא היה מקרה אחד שבו מיהרו לקבוע מוות מוחי רק כדי לתרום איברים.
3. "אני לא רוצה לחשוב על המוות, זה מביא מזל רע"- אף אחד לא רוצה לחשוב על דברים רעים שיקרו לנו, אבל לפעמים אין ברירה. אני מעדיפה לחשוב על זה שאם חס וחלילה יקרה לי משהו, אני אזכה לעשות מעשה טוב אחד אחרון ולהציל חיים של אנשים אחרים. בממוצע, כל שנה יש כ-1,000 אנשים שמחכים לתרומת איברים. כ-100 מהם ימותו תוך כדי ההמתנה.

אם הצלחתי לשכנע אתכן, ניתן לחתום על הכרטיס בכמה דרכים:
בצד שמאל למטה תמצאו "עמדת החתמה וירטואלית". בנוסף ניתן להירשם כאן וכאן. יש גם אפשרות להוריד אפליקציה לאייפון, לחתום על הכרטיס וגם להחתים חברים נוספים- חפשו "כרטיס אדי" ב-App Store [לא יודעת אם זה תופס גם לסמרטפונים אחרים].
ואם עדיין לא השתכנעתן, תוכלו לקרוא עוד באתר של המרכז הלאומי להשתלות, באתר של משרד הבריאות, ובמדור מיוחד של YNET שעוסק בנושא.
אם יש לכן עוד שאלות או התלבטויות תרגישו חופשי לפנות אלי, אני אשמח לענות ככל יכולתי.

ועכשיו לחלק האומנותי של הערב ;) קיבלתי המון תמונות מקסימות, את כולן אפשר לראות באלבום הפייסבוק של הפרוייקט- עם פירוט הלקים. רוצות להשתתף גם? מעולה! צלמו את המניקור שלכן ביחד עם כרטיס האדי שלכן, וצרו איתי קשר במייל, בתגובות או בפייסבוק.
שנתחיל?

זו התמונה של נתי, מתוך הבלוג שלה-  The beauty and the witch 
התמונה השנייה היא של עידיץ, עם snow ball #1 של ג'ייד ושכבה אחת של נצנצים-שקופים מס' 08 של ביוטיקייר
זו טל פלג עם light my sapphire של OPI. לאתר של טל לחצו כאן.
זו יערה, עם 508 amazon flower של לוריאל
אנסטסיה נכנסה לעניין חזק, והפציצה עם מניקורים מגניבים:
orly - 40743 royal velvet מקולקציית אביב 2011 Precious
essie 223 - off the shoulder & rimmel london - 260 funtime fuschia 
 laka 138 & inglot 207
 orly - 40713 mirror mirror מקולקציית סתיו 2009 once upon a time
שרון בודנר הלכה על מניקור עם מדבקות לק:
גם פיצ'ה הלכה על מניקור מגניב ומושקע. לבלוג של פיצ'ה לחצו כאן.
תמר ניר הצטרפה גם היא בפוסט משלה, עם oil slick 088 של Ciate.
אסתר בידרמן שילבה בין כרטיס אדי ללק הולוגרפי של פופה.
וזו התמונה של ענת, עם לק זהב גליטרי
זו Mia lifestyle עם לק מס' 52 של ביוטיקייר
ירדן הלכה על וואו 313, עם גרדיאנט גליטרים שנעשה עם שיק 102
גם שחר גפני פירגנה בפוסט ובתמונות:
זהו wicked של essie
ויש גם שני לקים של לייף, עליהם אפשר לקרוא כאן.

 


10 תגובות:

  1. פרויקט חשוב :) שמחה שזה גורם לעוד אנשים לחתום על כרטיס אדי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)
      אני ממש מקווה שקצת בזכות זה אנשים ישתכנעו לחתום על הכרטיס. אני חושבת שזה דבר גדול

      מחק
  2. פרוייקט מקסים! הלוואי וכולם יחתמו על כרטיס אדי.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)

      אמן! אי אפשר להגיע ל-100% אף פעם, אבל לפחות שהאחוזים יעלו...

      מחק
  3. כל הכבוד על הפרויקט! אני מקווה שזה יגרום לאנשים לחתום על כרטיס אדי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממש ממש ממש מקווה שזה יעזור לשכנע אנשים לחתום על הכרטיס, אפילו קצת

      מחק
  4. אחד הרעיונות המוצלחים! הלוואי שזה יעודד עוד ועוד בנות לחתום.
    שמתי לקחת חלק.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה :)

      אני ממש ממש מקווה שזה יעזור לשכנע אנשים לחתום. אני גם שמחה שלקחת חלק :) יצאה תמונה מקסימה

      מחק
  5. יוזמה מבורכת! כל הכבוד על ההסברים, על הפצת התמונות של הבנות הנוספות עם האג'נדה.
    רציתי להגיד לך שמאז שהחלפתי את הארנק שלי אני יודעת בדיוק איפה כרטיס האדי שלי חחחח עכשיו רק נשאר לצלם את האצבעות שלי בסמוך אליו.. רק שחבל על מצב העור מסביב.. מזל שאת האיבר הזה אני לא תורמת לאף אחד ;)
    keep up the good work :) ובזה אני אומרת שאם יש לך עוד יוזמות מגניבות שנותנות לעולם המאוד שטחי שלנו חובבות האיפור עוד נפח ומשמעות - יאללה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירתי :)
      כרטיס האדי שלי כבר מזמן נמצא באחת הסלסילות על שולחן האיפור... [איכשהו תמיד אחרי שאני מסיימת למרוח לק אני נזכרת שאני צריכה לשלוף אותו מהארנק בשביל לצלם :/ ]

      יש לי עוד הרבה יוזמות, גם איפוריות וגם קצת מעבר... רק זמן אין :(

      מחק

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...