יום חמישי, 9 בפברואר 2017

טיפוח הציפורניים

כן נו, אני סטודנטית ועסוקה ונעלמתי ולא שמתי לב שעבר מלא זמן מאז הפוסט האחרון [טוב שמתי לב אבל לא הספקתי לעשות משהו בנוגע לזה] אבל אני חיה והכול בסדר ;)

טוב אז.... למה בכלל צריך שגרת טיפוח לציפורניים?
האמת היא שלא "צריך", אני פשוט פרפקציוניסטית וגם נהנית לפרסם תמונות של המניקורים שלי, אז אני מקפידה על שגרת טיפוח כדי שהציפורניים ייראו טוב. אתן מוזמנות להצטרף לשגרת הטיפוח שלי, או לאמץ חלקים נבחרים כדי לטפל במשהו נקודתי שמפריע לכן.



קודם כל ולפני הכול, כמה טיפים קצת בנאליים [אבל יעילים] כדי לשמור על הציפורניים-
לא להתייחס אליהן בתור כלי עבודה. אם צריך לפתוח משהו או לגרד משהו או כל פעולה אגרסיבית אחרת, עדיף לחפש כלי עבודה שאמור לעשות את הפעולה הזאת במקור ;)
ומעבר לזה כשעובדים עם הרבה מים, חומרי ניקוי וכו' כדאי לעבוד עם כפפות. זה גם שומר על עור הידיים וגם על הציפורניים עצמן. ואם אתן עושות הרבה עבודה פיזית עם הידיים, או אפילו אם זה משהו חד פעמי [למשל מעבר דירה] אז כדאי לקצר את הציפורניים למינימום ולהשתמש במחזק לק [המלצות והסברים בהמשך].
ואם פתאום הציפורניים עברו איזשהו שינוי דרמטי- למשל נחלשו מאוד, או שהופיעו כתמים מוזרים או שמשטח הציפורן השתנה- כדאי להתייעץ עם רופא, לפעמים זה מצביע על בעיה רפואית אחרת שכדאי לבדוק. זה לא אומר שצריך לרוץ בהיסטריה לרופא ;) רק לשים לב ולהיות מודעות לגוף שלנו.

השלב הראשון בשגרת הטיפוח הוא לשמור על האורך והצורה של הציפורניים. יש כמה גישות לעניין, באופן אישי אני מעדיפה לגזור את הציפורניים אחת לכמה שבועות, לשייף לצורה שאני אוהבת ואז לתת להן להתארך וחוזר חלילה. לפי גישה אחרת משייפים כל פעם קצת כדי לשמור על אורך וצורה אחידים. יש טענה שעדיף לא לגזור בכלל אלא להשתמש רק בפצירה, אבל לי אין סבלנות לזה ועד היום לא ראיתי שזה גרם נזק לציפורניים שלי.
יש המון סוגים של פצירות שאפשר לקנות- ממתכת, זכוכית או קריסטל, חד פעמיות וכו'. היום אני משתמשת בפצירת קריסטל, אבל לפני כן השתמשתי בכל אחד מהסוגים האחרים. יש הבדל מסוים באיכות בין הפצירות, אבל ההבדל העיקרי הוא נוחות השימוש- אז פשוט לכי עם מה שמתאים לך ונוח לך לעבוד איתו.
דווקא לגבי מספריים אני כן ממליצה להשקיע כמה עשרות שקלים ולקנות מספריים איכותיים שיגזרו את הציפורן בצורה חלקה [וגם לא יחלידו אחרי יומיים]. אין לי המלצה על מותג ספציפי, אבל כדאי לבדוק בחנויות שמוכרות ציוד לבונות ציפורניים מקצועיות.


ולגבי הצורה של הציפורן, יש פילוסופיות שלמות וניסיון לייחס לזה שלל משמעויות. אני פשוט בחרתי בצורה שאהבתי ומחמיאה לאצבעות שלי, ובעיקר צורה שנוחה לי ביום-יום [בגלל זה אני גם שומרת על ציפורניים באורך בינוני ולא מעבר לזה]. יש ביוטיוב המון סרטונים שמסבירים איך ליצור צורות מעוגלות/מרובעות/משולשות וכל דבר אחר שעולה על רוחכן.

כלי נוסף שכדאי להשתמש בו הוא דוחף עור. הבסיס של הציפורניים שלנו נמצא מתחת לשכבה של עור- קוטיקולה. לפעמים השכבה הזו יכולה להיות עבה ויבשה, ולא כ"כ אסתטית. אפשר לגזור את עודפי העור, אבל אני באופן אישי מעדיפה שלא להיכנס לזה, בעיקר בגלל שזו שכבה רגישה שקל מאוד לפצוע. יש בשוק גם תכשירים שאפשר למרוח על הקוטיקולה כדי להסיר את עודפי העור, אבל לא ניסיתי ולכן אני לא יכולה להמליץ.
מה שאני כן עושה זה להשתמש בשמני הזנה אחת לשבוע-שבועיים [או יותר אם יוצא לי], ובסוף לדחוף את העור בעדינות באמצעות דוחף עור. זה תהליך שלוקח כמה שניות וגורם לציפורניים להיראות יותר אסתטיות. זה ממש לא שלב חובה, אני מקפידה עליו בעיקר בגלל שאני אוהבת למרוח לק [וגם לצלם].
אפשר לקנות כמה סוגים של דוחפי עור, יש חד פעמיים מעץ, רב פעמיים ממתכת או מגומי/פלסטיק. מהניסיון שלי הכי קל לעבוד עם הגומי בגלל שהם לא אגרסיביים ולכן לא פוגעים בשכבה של הציפורניים [היה לי ניסיון קצת טראומתי עם דוחף עור מתכתי]. אפשר לקנות דוחפי עור בוואו וביוטיקייר, וכמובן בחנויות לציוד מקצועי, איביי וכו' [וזה לא אמור לעלות הרבה].
בסרטון הזה אפשר לראות איך לעשות את הפעולה [בעיקר סביב 00:50 שניות]. כל התהליך צריך להיות מאוד בעדינות, ועדיף לרכך את הקוטיקולה קודם למשל עם שמן הזנה.


חוץ מהאביזרים הטכניים יש גם כמה תכשירים שאני אוהבת מאוד להשתמש בהם.
הזכרתי קודם שמני הזנה, אלה בעצם שמנים שמורחים על ציפורניים נקיות [בלי לק ובלי שום שכבת בסיס], נותנים להם קצת זמן להיספג בציפורניים ובעור שמסביב ואז אפשר לשטוף ולמרוח לק [או לא, מה שבא לכן].
אני משתמשת היום בשני שמנים שאני מאוד אוהבת-
השמן הראשון הוא Nail Saver של Jason, שאותו אני מורחת על כל השטח של הציפורן. יש לציפורניים שלי נטייה להתפצל, ושימוש קבוע בשמן הזה מונע את הבעיה. בגלל שהוא מכיל גם שמן עץ התה הריח לו הכי סימפטי, אבל הוא מוצר מצוין. [אפשר לרכוש באייהרב]
השמן השני הוא Avoplex של OPI, שאותו אני מורחת בעיקר על הקוטיקולה והעור שמסביב לציפורניים, בגלל שהוא מחזיר לעור המון לחות ומונע יובש מעצבן. הוא גם מרכך מאוד את הקוטיקולה ואז יותר קל לדחוף את העור ולסדר אותו. בגלל שהמטרה העיקרית היא העור שמסביב אפשר להשתמש בו גם אחרי שמורחים לק [כמובן לחכות שהלק יתייבש].
את שני השמנים אני מורחת בו זמנית, בד"כ כשאני רואה טלוויזיה כי אחרת אין לי סבלנות לחכות ;)

בגלל שהציפורניים שלי נוטות להישבר, אני אוהבת להשתמש גם במחזק ציפורניים. זו שכבה שקופה שיכולה להיות בפני עצמה או כבסיס ללק צבעוני. יש בשוק מגוון ענק של מחזקים, מבין אלה שניסיתי אני הכי אוהבת את Nail Envy של OPI או את המחזק שלב 2 של נייל-טק [יש תכשיר אחד שהוא מחזק, ותכשיר נוסף שממלא סדקים אבל לדעתי אין בו צורך]. את שניהם אפשר לרכוש בארץ או להזמין מחו"ל.
אם הציפורניים שלכן במצב ממש לא טוב כדאי להקדיש להן כמה שבועות של שיקום- להשתמש בשמני הזנה על בסיס שבועי [או אפילו יום-יומי], ולמרוח רק מחזק בלי לק צבעוני. לכל מחזק יש הוראות קצת שונות, לרוב צריך למרוח בכל יום שכבה חדשה ואחרי כמה ימים להסיר את הכול. התהליך הזה לוקח כמה שבועות, אבל הוא משפר מאוד את המצב של הציפורניים, וזה תהליך שיכול להתאים גם למי שהורידה בנייה.


עוד דבר שעוזר מאוד לשמור ציפורניים מטופחות הוא קרם ידיים. הוא מונע את היובש שסביב הציפורניים, ואם אתן בלי לק הוא גם מצליח קצת להזין את הציפורן עצמה. יש קרמים שמשפיעים יותר על העור שסביב הציפורניים ויש קרמים שפחות. אני אוהבת מאוד את הקרם של נוקס [למרות שהוא יקר והבישום שלו נוראי], אבל יש גם אלטרנטיבות זולות יותר כמו הקרם של ד"ר פישר שהמלצתי עליו בעבר, או הקרם של חלאבין [שגם הוא עם בישום נוראי, אגב].


אני מקווה שנהניתן, ואם יש לכן המלצות על עוד מוצרים טובים- שתפו אותי! אני אשמח לשמוע :)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...