יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

חטאים [לא כל כך] קטנים


ברוח יום כיפור והמחאות האחרונות, הייתי שמחה אם רשתות הפארם הגדולות יעשו חשבון נפש בכל מה שקשור לתחום הקוסמטיקה.
יש הרבה דברים שמפריעים לי בהתנהלות שלהם, אבל יש כמה דברים ספציפיים שקשה לי לעבור עליהם בשתיקה, ומבחינתי הדברים האלה פשוט מראים על חוסר מקצועיות ועל זלזול בנו, הלקוחות.

המחירים
את הבושם הראשון שלי קניתי כשהייתי בתיכון, וחיכיתי במיוחד למבצעים של ראש השנה. אז המבצעים הכי טובים היו לפני ראש השנה ולפני פסח, ובמשך רוב השנה היו פה ושם הנחות לא משמעותיות.
בשנתיים האחרונות אני לא חושבת שהייתה פעם אחת שנכנסתי לסופר פארם או לניו פארם, ולא נתקלתי בשורה של מבצעים עם הנחות מפליגות כמו 50% הנחה, 1+1 וכו'.
כל המבצעים הקבועים האלה אומרים דבר אחד מאוד מאוד פשוט- עובדים עלינו בעיניים. אם החנויות יכולות למכור את רוב המוצרים בהנחה כמעט קבועה של 50 אחוז ויותר, סימן שהמחיר המקורי גבוה בצורה מטורפת, וגם אחרי הנחות רציניות עדיין יש רווח.
הכעס הזה מתעצם כשעושים השוואה בין המחירים באתרים מחו"ל לבין המחירים בארץ. ברור שיש פער מחירים בגלל עלויות היבוא, אבל לא יכול להיות שבמחיר של מסקרה אחת בסופר פארם אני יכולה לקנות שתי מסקרות, לממן גם משלוח ולקנות עוד איזה מוצר קטן- וישאר לי עודף.

המקצועיות
כל כך הרבה מילים כבר נכתבו בנושא- על הדיילות המעיקות והלא מקצועיות, על הרצון שלהן לדחוף מוצרים כדי לקבל עמלה בלי שום הבנה ובלי שום ניסיון להתאים את המוצר ללקוחה.
על הסטנדים המטונפים והמבולגנים, על המלאי החסר, על הטסטרים היבשים והמלוכלכים שלא מאפשרים לדגום את המוצר בלי לחטוף איזה זיהום. על החוסר העקבי בקולקציות עדכניות שבמקרה הטוב מגיעות לארץ באיחור של חודשים, ובמקרה הרע לא יגיעו לכאן בכלל.
על העובדה ש"דוגמית" הפכה להיות מילה גסה.
יש כרגע בארץ מעט מאוד חנויות שמציעות מגוון של מוצרי איפור. משום מה ספקיות האיפור העיקריות שלנו מתנהלות בצורה לא מקצועית, שמראה על חוסר הבנה במוצרים שהם מוכרים, תוך רצון לחסוך בעלויות. התוצאה? חוויית קנייה עלובה מבחינתנו, והתנהלות שמראה על חוסר הבנה וחוסר הקשבה ללקוחות.

אני חושבת שלנו כצרכניות יש כוח עצום, ואנחנו יכולות לשנות את המצב הזה.
הצעד הראשון שאני נקטתי- אני משתדלת להימנע כמעט לחלוטין מלקנות מוצרי איפור בפארמים, ולהזמין יותר מהאינטרנט. החריגים היחידים- כשיש מבצע מאוד משתלם והפער בין המחיר בארץ לבין המחיר באינטרנט לא גדול, או כשמדובר במוצרים של חברות ישראליות שאי אפשר להזמין מחו"ל [וגם אז- אני מחכה למבצעים ולא מוכנה לשלם מחיר מלא ומופקע].
הצעד השני- לכתוב ולדבר על זה, בתקווה שהפוסט הזה יעורר תגובות ויעורר קצת הדים. אני עובדת על מכתב רשמי לרשתות הפארמים ולרשתות נוספות שמוכרות איפור וקוסמטיקה, אני מבטיחה לעדכן כשזה יקרה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...