יום רביעי, 8 בפברואר 2012

סקירה בלי אגו: משחת לנולין של לייף


כשהראיתי לכן את תכולת התיק שלי גם חשפתי את ההתמכרות הכפייתית שלי לשפתוני לחות. כרגע אני מחזיקה משהו כמו 5 בליקסטיקס ולובלו אחד [אבל מי סופר?]. במשך תקופה ארוכה ניסיתי שלל שפתוני לחות, אבל אף אחד מהם לא נתן תוצאה מספיק טובה ופשוט נמאס לי להשקיע כסף ולהתאכזב מהתוצאה. היאוש הוביל אותי לנסות וזלין, אבל התחושה שלו על השפתיים כ"כ הגעילה אותי ונפרדנו אחרי שני דייטים אומללים. מאז אני מסתפקת במועט [כלומר בליסטיקס].
הפיתרון הגיע מכיוון לא צפוי לחלוטין- לפני כמה שבועות קראתי במקרה המלצה על משחת לנולין, הידועה בפי העם בתור "משחת הנקה" [כן, הנקה. קראתן נכון]. אחרי בירור קצר בגוגל התברר לי שלנולין הוא חומר שבעלי חיים שונים [בעיקר כבשים] מפרישים כדי להגן על הצמר שלהם [איכס, אני יודעת]. בשביל להפיק את הלנולין רוחצים את הצמר ומשם הוא עובר כל מיני תהליכים של ניקוי וטיהור עד שהוא מגיע להיות משחה. אחרי שהתאוששתי מההלם הראשוני החלטתי לתת לזה צ'אנס. יש בשוק מגוון של משחות שמכילות לנולין אבל לא כולן מתאימות לשימוש על השפתיים [למיטב ידיעתי כל משחה שמכילה לנולין טהור מתאימה].

המוצר: משחה לאם המניקה מסדרת פרופשיונל
החברה: לייף
המחיר: כ-30 ש"ח [נקנה בבית המרקחת של סופר פארם]

 
** המשחה מגיעה באריזת קרטון, עליה מופיע בבירור הארנב החביב [אפילו נתתי לו גזר וקצת מים לפני ששילחתי את הקרטון לפח המחזור]

יתרונות
♣ היתרון הכי גדול של המשחה- היא עובדת. עד היום באופן קבוע היו אזורים של עור יבש על השפתיים שלי ושום דבר לא הצליח להעלים אותם. אחרי שימוש של שבוע בערך במשחת לנולין היובש נעלם לחלוטין והשפתיים שלי הפכו להיות חלקות [סופסוף אני יכולה להרשות לעצמי לצלם את אוסף השפתונים והגלוסים שלי].
♣ אומנם הצבע והמרקם של המשחה ממש לא סימפטי, אבל כשמורחים אותה על השפתיים היא מתרככת ומתקבלת שכבה לחותית ונעימה וגם גלוסית מאוד [אחלה תחליף לגלוס שקוף]. המשחה נספגת ממש לאט ונשארת על השפתיים במשך כמה שעות [שזה גם יתרון וגם חיסרון].
♣ צריך כמות קטנה מאוד של משחה בכל שימוש.
♣ טיפ שקיבלתי- אפשר להשתמש במשחה גם לטיפול בקיוטיקלס [אישית עדיין לא ניסיתי]

חסרונות
♣ לא מדובר בפיתרון חד פעמי וקבוע, וכמו כל מוצר לטיפול ביובש צריך להמשיך ולהתמיד בו. בגלל שלוקח למשחה כמה שעות להיספג ובגלל שהמרקם שלה דיי דביק [לא מורגש על השפתיים אלא רק במגע עם דברים אחרים] אני לא משתמשת בה במהלך היום אלא רק בלילה, ככה שבמהלך היום אני עדיין משתמשת בבליסטיקס בתור חיזוק.
♣ בגלל שמדובר במשחה אין לה אפליקטור מריחה כמו בשפתוני יובש רגילים וצריך למרוח עם האצבעות לכן חייבים לשטוף ידיים לפני [וכדאי גם אחרי בגלל המרקם הדביק].
♣ כמו כל משחה גם זו לא ממש סימפטית, היא מגיעה בצבע צהוב עכור ובריח של תרופה, אבל הריח מתפוגג מהר וגם המרקם משתנה בתגובה לחום של השפתיים. ככה זה נראה:


לסיכום
היעילות של המשחה עולה על כל החסרונות שלה, זה הפך להיות מוצר חובה מבחינתי ואני שמחה שסוף סוף הצלחתי למצוא פיתרון לבעיית היובש המציקה.

כמה הערות
♣ יש מספר חברות שמייצרות משחות לנולין, אני ניסיתי רק את המוצר של לייף. ובהחלט אין צורך להתפדח ולבקש מהרוקח "משחת הנקה", פשוט תבקשו משחת לנולין שמתאימה ליובש בשפתיים.
♣ בהוראות השימוש של המשחה כתוב שאסור לבלוע אותה, לכן אני נמנעת מלמרוח אותה במהלך היום [בגלל שברגע שאני אוכל ואשתה משהו אני אבלע לפחות חלק מהמשחה]. אני לא יודעת אם זה באמת כ"כ קריטי, אבל אני החלטתי להימנע. אני עדיין מנסה לברר אם זה בעייתי, כשתהיה לי תשובה אני מבטיחה לעדכן.
♣ אני יודעת שחלק מהקוראות שלי מאוד מודעות לכל הנושא של cruelty free, והמוצר הזה מעט בעייתי. לפי הסימון לא בוצעו ניסויים בבעלי חיים, אבל הלנולין מופק מבעלי חיים. למיטב ידיעתי התהליך כולל גזיזה של הצמר ועיבוד שלו, לכן כל אחת צריכה להחליט האם זה עומד בקריטריונים שלה או לא.

כהרגלי בקודש אני אשמח מאוד לשמוע את דעתכן. אל תתביישו ללחוץ על כפתור "הוסף תגובה" קריצה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...