יום שבת, 26 במרץ 2011

פוסט לריסים סוררים


הרעיון לפוסט הזה כבר התחיל להתבשל אצלי, ומה שבאמת נתן לי את הדחיפה ליישם אותו היה הפוסט המעולה (כרגיל) של danra בנוגע לריסים.

התמזל מזלי וזכיתי בעיניים קטנות, עפעף דיי שקוע, ריסים ארוכים אך עקשנים ומעל כל זה- משקפיים. כל הקומבינציה הזו משתלבת לה יופי, ומאוד מקשה עלי להבליט את העיניים שלי.
כשלמדתי להתאפר למדתי גם למרוח מסקרה, ואכן הקפדתי על זה תמיד. אממה-מה? עם או בלי מסקרה- אין הבדל גדול. קניתי מעגל- אבל גם מולו הריסים שלי המשיכו לעמוד איתנים.
לפני כמה שבועות קראתי בקוסמופוליטן טיפ איך לעגל ריסים. ניסיתי אותו, ראיתי שיש לו פוטנציאל ושיניתי את השלבים ככה שיתאימו לי.
המטרה של הפוסט הזה היא לחלוק איתכן מהניסיון שלי בתחום הריסים הסוררים (וגם לתת קצת טיפים למי שאין לה יותר מדי ניסיון בעניין).

חשוב לי קודם כל לציין- הפוסט הזה נכתב על סמך נסיוני, לכן הגיוני שהעצות שיינתנו כאן לא יתאימו לכל אחת מכן (כמו שאני ניסיתי מגוון עצות מצוינות שלא הזיזו לריסים שלי אפילו לא את קצה השערה). לכן הטיפ הראשון שלי- פשוט לנסות! יש מגוון של דרכים, והדרך הכי טובה לדעת מה עובד בשבילך היא פשוט לעשות נסיונות.
מעבר לזה... בשום תחום אין מאה אחוז. יש בנות שקמות בבוקר עם ריסים מעוגלים כמו מניפה באופן טבעי, ויש בחורות ששום כוח בעולם לא יצליח לשפר את המצב יותר מדי. לכן אם יש לכן ריסים קצרים ובעייתיים, אל תצפו לניסים ונפלאות. רמת השינוי היא מאוד אינדיווידואלית.

* זה הולך להיות פוסט ארוך ועמוס בתמונות וסרטונים (בגלל זה צירפתי רק קישור לסרטונים עצמם, ולא צירפתי אותם ישירות לפוסט).
** למקרה שתתהו בהמשך- הכול בסדר עם הראייה שלכן, העיניים שלי אכן נראות אדומות ומגורות. אני אלרגית בטירוף בעונה הזו של השנה, וזה משפיע ישירות גם על העיניים שלי (והעובדה ששיפשפתי אותן דיי באלימות כמה דק' לפני הצילומים לא עזרה במיוחד).


תמונות שצולמו לפני התהליך:
  
 
זו תמונה של עין שמאל שלי. נוסף על כל הצרות, בעין הזו כיוון הצמיחה של הריסים לא זהה- מה שעוד יותר מקשה עלי לעגל אותם ולתת להם צורה נורמלית (ברוב המקרים יש הבדל גדול בין התוצאה הסופית בעין ימין לבין התוצאה בעין שמאל)

השלב הראשון - מעגל ריסים
כל מי שלא השתמשה מעולם במעגל ריסים ובטוחה שזו מכשיר עינויים... גם אני פחדתי ממנו פחד מוות עד שניסיתי בעצמי. הוא רק נראה מפלצתי, אבל הוא לחלוטין לא כואב, מכיוון שהוא תופס רק את הריסים. ריסים הם בעצם שערות, ושערות הן דבר מת. כמו שלא כואב להסתפר (אני מתכוונת לכאב הפיזי, לא לכאב הנפשי) או לאסוף את השיער- ככה לא כואב לעגל ריסים. אם זה כן כואב- סימן שתפסת קצת עור. אם זה קורה- סימן שיש בעיה בטכניקה.
מצאתי ביו-טיוב שני סרטונים טובים שאהבתי מאוד.
הראשון מדגים את הטכניקה הכי בסיסית.
השני מדגים את הטכניקה הבסיסית פלוס כמה טיפים כדי להוציא מהמעגל את המקסימום.

כמה דגשים
♣ יש בשוק מגוון של מעגלי ריסים. אני כרגע משתמשת באחד פשוט של לייף ואני חיה איתו בשלום. קיבלתי כבר כמה המלצות על מעגלים יקרים יותר שאמורים להיות טובים יותר, אני מניחה שאני אקנה אחד בהזדמנות.
♣ ניקיון- אומנם זה מוצר שכביכול בא במגע רק עם הריסים שלנו, אבל חשוב לשמור על הניקיון שלו. אני קודם כל שומרת אותו במגירה כדי שלא יצבור אבק, ומדי כמה ימים אני טובלת קצת צמר גפן באלכוהול לחיטוי ומנקה.
♣ יש המלצה לעגל ריסים אחרי שמורחים מסקרה כדי שהפעולה תהיה יעילה יותר, ולעומת זאת אם המסקרה כבר התייבשה זה יכול לשבור את הריסים. אישית אני מעדיפה להשתמש במעגל לפני המסקרה.
♣ חשוב חשוב חשוב! כדי למנוע תאונות וכאב מיותר, מומלץ לעגל ריסים רק מול מראה. אם אתן מתכוונות לעגל את הריסים כמו שהסרטונים מראים- כלומר בחלק התחתון ואז באמצע ובסוף למעלה- כמובן שמשחררים את הלחיצה בין פעם לפעם. משיכה של המעגל כשהוא עדיין לחוץ תוביל כמובן לתלישה של הריסים (אאוץ'!)
♣ בשביל תוצאה מקסימלית- שמעתי המלצות להחזיק את המעגל לחוץ במשך כמה שניות. אישית הטיפ הזה לא עובד בשבילי, ואני מעדיפה לחיצה אחת של מס' שניות ולאחר מכן פשוט לפמפם. תנסו, תבדקו מה הכי מתאים לכן.

תמונות לאחר השימוש במעגל:

  


בתמונה הזו אפשר לראות מצוין את הצמיחה המשונה של הריסים שלי בעין שמאל 

כמו שאפשר לראות- כבר יש הבדל בין הצורה של הריסים לפני התהליך ואחרי. כדי להגיע לרמה הזו עיגלתי את הריסים בשלוש נקודות (למטה, אמצע ובקצה) ובכל אחת הנקודות האלה פמפמתי דיי הרבה (בלעכס, זה נשמע לא משהו)

השלב השני - מריחת מסקרה

מסקרה זו כבר תורה שלמה, ויש בערך אלפיים שיטות שונות למריחה. גם כאן חשוב לנסות ולבדוק מה עובד בשבילכן הכי טוב.
מצאתי ביו-טיוב שלושה סרטונים שאהבתי, שמסבירים איך למרוח מסקרה.
הראשון- סרטון קליל עם כמה הסברים בסיסיים. אישית לא אהבתי את ההמלצה לנקות עודפי מסקרה על מפית נייר.
השני- סרטון של בחורה חמודה וממש קופצנית. גם הוא סרטון קליל וחמוד. לא כ"כ הצלחתי להבין את מהות הריקוד המוזר בסוף (וזה גם לא נראה לי נוח, אבל מילא)
השלישי- יש פה גם טיפ נחמד לגבי מריחת עיפרון שחור מתחת לריסים כדי להדגיש אותם.

כמו שכתבתי בהתחלה, אימצתי לעצמי שיטה משלי. היא קצת מוזרה, אבל היא עובדת בשבילי מצוין והיא הולכת ככה:
לאחר שמעגלים את הריסים, לוקחים את המברשת ומורחים מסקרה בתנועות מהירות, כשהכיוון הוא אנכית לעין (כלומר- קדימה, לא כלפי מעלה). זה מפריד את הריסים ונותן שכבה ראשונה של מסקרה. בשלב השני מורחים את המסקרה מהבסיס של הריסים ובתנועות זיג-זג עדינות עולים כלפי מעלה תוך כדי דחיפה של קצות הריסים לכיוון העפעף כדי לעגל אותם עוד יותר. חוזרים על הפעולה הזו מספר פעמים עד שמגיעים לתוצאה הרצויה.

התוצאה הסופית:
 
 
כן כן, אני יודעת שיש בנות שקמות בבוקר עם ריסים כאלה באופן טבעי. אין צורך לדרוך לי על היבלות

כמה דגשים
♣ כמו שציינתי, יש המון שיטות למרוח מסקרה. אם עדיין לא מצאתן את השיטה שלכן, פשוט תריצו חיפוש ביו-טיוב או בגוגל כדי ללמוד דרכים חדשות.
♣ לגבי בחירת המסקרה- יש בשוק מגוון עצום של מסקרות, ולכל אחת הבטחה שונה- לעגל, לתת נפח, להאריך וכו'. יש מסקרות שנותנות מראה יומיומי ויש מסקרות שנותנות מראה דרמטי יותר. בגלל שהריסים שלי עקשניים, מסקרה למראה יומיומי פשוט לא נותנת שום תוצאות. בגלל זה הגעתי למסקנה שהפיתרון מבחינתי יהיה ללכת על המסקרות שאמורות לתת מראה יותר דרמטי.
♣ בזמן המריחה עצמה מומלץ שקצה האפליקטור (לא הצד שאתן מחזיקות, אלא הצד השני) יפנה לכיוון האף כדי להגיע ביתר קלות לחלק הפנימי של העין. כמורחים מסקרה על עין ימין מומלץ להחזיק את האפליקטור ביד ימין, וכשמורחים בעין שמאל- להחזיק ביד שמאל. זה דורש קצת אימון, אבל זה בהחלט אפשרי (נשבעת!)
♣ בגלל שיש לי עיניים קטנות יותר קשה לי לעבוד עם אפליקטורים ארוכים, בגלל זה אני מחפשת בכוונה אפליקטורים קצרים יותר.
קצת המלצות: 
♣ עד לא מזמן השתמשתי בlash sublime של ג'ייד. מסקרה מצוינת לדעתי. היתרונות הגדולים שלה- מפרידה ונותנת מראה מעט דרמטי, עמידה כמובן. היא מאוד קלילה ולכן לא מדביקה את הריסים. גם ההסרה שלה סימפטית מאוד. החיסרון היחידי מבחינתי הוא האפליקטור- המברשת יחסית ארוכה, לכן התקשיתי לעבוד איתה. אבל בסה"כ מסקרה מצוינת.
♣ המסקרה הנוכחית שלי- colossal volum express של מייבלין ניו-יורק. היתרונות- מעגלת את הריסים ונותנת מראה יחסית דרמטי. עמידה מאוד, האפליקטור שלה מאוד נוח לי בגלל שהוא קצר יחסית. ההסרה שלה גם נחמדה מאוד. החסרונות- מעט מדביקה את הריסים, קצת יותר כבדה מהמסקרה של ג'ייד ולכן יוצרת קצת גושים מדי פעם.

 
 
Maybelline New York - Colossal Volume Exspress

זו המסקרה, צילמתי גם את המברשת כדי שתוכלו להתרשם. ברקע אפשר לראות את השיעורים שהייתי אמורה לעשות במקום להשקיע בפוסט הזה 

ברכות לכל מי ששרדה את הפוסט עד לכאן אני מקווה שהוא היה מועיל, לפחות לחלקכן.
אני אשמח מאוד לשמוע את הטיפים שלכן בעניין. לכל מי ששונאת את ישרא ומתקשה להגיב- בדף התגובות יש שתי אופציות- תגובה רגילה ותגובה מאומתת לפי שם משתמש. אם אין לכן שם משתמש בישרא- תבחרו באופציה הראשונה. אם אתן רוצות אתן יכולות להכניס שם, מייל וכתובת אתר אבל זה לא חובה.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...